• 0

Staking Connexxion

Hallo!

 

Waarschijnlijk niet de eerste en ook niet de laatste keer; Maar Connexxion heeft door stakingen geen bussen rijden.

 

Nu heb ik een café op de Korenmakrt in Arnhem, helemaal leuk; Maar doordat de bussen niet rijden kost me dat bijna 50% omzet op een goede avond! Afgelopen weekend had makkelijk twee keer zo veel kunnen zijn en ik ben geneigd hier boos over te worden; Maar de echte vraag is natuurlijk: Wat moet ik doen?

 

Alvast bedankt!

 

Jeroen van Dam

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Pffff, ik ben te laat want de brug stond open... Ik ben te laat want m'n band was lek... Ik draai minder omzet want de busmaatschappij staakt... Allemaal smoesjes ;D

 

Shit happens, learn to live with it.

 

Als niemand er last van zou hebben, van die staking, dan was er geen staking geweest...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik draai minder omzet want de busmaatschappij staakt... Allemaal smoesjes ;D

 

Shit happens, learn to live with it.

 

Als niemand er last van zou hebben, van die staking, dan was er geen staking geweest...

 

 

Jep, eerlijk is eerlijk, er is altijd een reden te vinden om minder omzet te draaien; Als het regent heb ik ook minder gasten...

 

Maar, ik vind het wel belangrijk dat dit soort dingen goed lopen. Een hoop ondernemers hebben last van zoiets, maar de horeca is specifieker. Dat busplein maakt misschien wel 50% van de aanloop op een goeie (net nu de studiefinanciering is gestort) donderdag.

Jeroen van Dam

Link naar reactie
  • 0

Voordeel is dat je ineens ziet waar je omzet vandaan komt. Connexxion brengt de helft van je klanten naar je toe, en daar hoef je geen cent voor te betalen. Misschien kun je daar als nieuwe pleinclub daar iets positiefs mee doen. Strippenkaarten verkopen/weggeven bijvoorbeeld.

 

Of bij een volgende staking zelf een bus laten rondrijden. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Jeroen

 

Vorenstaande is geen slecht idee. Ik ken jouw locatie en weet dat inderdaad de bus jouw klandizie brengt. De jeugd uit Zevenaar, Duiven, Westervoort, Oosterbeek etc. zit (heen vanaf Duiven/Westervoort) in die bussen en gaat om 2.00 weer terug.

 

Ik denk dat je onder eigenaren/pachters van kroegen op de Korenmarkt maar moet opperen dat het veel kan schelen als jullie zelf opdraaien voor busvervoer vanuit deze plaatsen. Hoewel ik Duiven en Zevenaar zou laten schieten op de heenweg, want die hebben ook de trein. Terug wel doen en kijk dan ook naar Velp, Renkum, Doorwerth etc.

 

Adverteer dit wel tijdig! Lege bussen huren is onzin. Probleem dat je moet onderkennen is dat de stakingen niet tijdig bekend zijn!

 

Contracteer Betuwe Express oid. Zorg wel dat zij alleen hoeven te rijden als de staking definitief is en dat zij niet solidair zijn met het streekvervoer (open deur, maar toch).

 

Succes!

 

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dat busplein maakt misschien wel 50% van de aanloop op een goeie (net nu de studiefinanciering is gestort) donderdag.

 

Natuurlijk, maar het is maar 1 donderdag. Of ga je nu vertellen dat die ene donderdag het verschil tussen winst en verlies maakt op jaarbasis? Zo ja, dan heb je een ander probleem... ;)

 

Afgelopen donderdag was de 2de week dat de bussen niet reden op donderdag. en vanaf morgen of maandag staken ze voor onbepaalde duur volledig.

Link naar reactie
  • 0

P.S. als je nu als eenling iets wil doen met het vervoer om klanten te trekken zou je kunnen aanbieden dat als iemand bij jou in je tent komt en zijn vervoers bewijs laat zien en een drankje koopt dat hij de kosten daarvan terug krijgt of dat b.v. het eerste drankje gratis is (wel iets verzinnen dat ze niet enkel maar even naar binnen komen om dat geld terug te krijgen natuurlijk en daarna gelijk weer vertrekken).

 

Beetje vergelijkbaar met dat in veel winkelcentra door bepaalde winkels de kosten van het parkeren in het eerste half uur vergoed wordt als je bij hun je boodschappen doet.

Link naar reactie
  • 0

Nou, de problemen kunnen zich ook anders manifesteren. Mijn zoon van 23 woont tijdelijk (in afwachting van zijn woning in Groningen) bij mij. Hij is, voor zijn nieuwe baan bij zijn kersverse werkgever in Groningen, afhankelijk van het openbaar vervoer.

 

Lullig voor mijn zoon dat hij nu direct twee weken achtereen (en hoeveel gaan er nog volgen?) nauwelijks in staat was / is fatsoenlijk zijn werk te bereiken en lullig voor zijn baas dat die het cao-probleem van het openbaar vervoer op deze manier op zijn bordje krijgt. Mijn zoon en zijn baas blij dat ik ondernemer ben die behoorlijk baas is over de eigen agenda. Moet pappie zoonlief maar zoveel mogelijk brengen en halen, maar hoeveel mensen hebben die mogelijkheid niet?

 

Zullen we het bagatelliseren aan anderen over laten?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Beetje lullig om zelf een bus te laten rijden en dan gaan alle passagiers naar een andere kroeg op de korenmarkt :D

Je zou dat collectief kunnen oppakken, maar de vraag is of iedereen wel meedoet. Vertrektijden heb je daardoor ook beter in de hand.

Op platteland wordt het veel gebruikt, kijk maar in je eigen regio (weliswaar iets verder weg) naar De Radstake en Achterhoek Arena. Volgens mij laten die de bussen zelfs tot aan Zevenaar rijden.

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Haha!

 

Jep, heel vervelend; Ik voel het in ieder geval wel. Maar ja, het zij zo; Als het maar enigsinds loopt en er geld binnenkomt. Dat is het belangrijkste.

 

De optie om zelf iets met het logistieke gedeelte te gaan doen heb ik voor in mijn hoofd zitten. Dat levert vast veel meer op, ook met de brouwer moet ik maar eens om de tafel. Misschien kunnen zij wat doen. Waarschijnlijk met de gebruikelijk promo-materialen, maar dat maakt niet uit.

 

Nogmaals bedankt!

Jeroen van Dam

Link naar reactie
  • 0

Wellicht gaat het niet helemaal op met hoe de topicstarter het bedoelde, maar op het nieuws hoorde ik vandaag de website www.stopdestaking.nl. Zij hebben een brief opgesteld voor gedupeerde reizigers van het Openbaar vervoer met een declaratieformulier, want zij menen dat je als je ook met de bus, net als met de trein een schadevergoeding moet krijgen. Wellicht zijn hier ook andere HL-leden die er wél wat aan hebben. De kosten moet je toch wel maken dan, wellicht krijg je er wat van terug...

Link naar reactie
  • 0

Dag HB,

 

Ik heb aan mijn zoon die site doorgegeven (waarvoor dank) en we hebben gisteravond maar eens een weekplanning gemaakt waarmee we tijdelijk e.e.a. oplossen. Was een beetje gepuzzel, en nu maar hopen dat heel werkend en (af)studerend Nederland hier doorheen komt.

 

Wellicht prijst het openbaar vervoer zichzelf nu voor een belangrijk deel uit de markt? Er blijken zo hier en daar ook bussen te hebben gereden die niet eens door de keuring kwamen.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ja hallo! ::)

 

Helemaal leuk natuurlijk om te kijken hoe alle milieu bewuste ondernemers en overige passagiers hun geld terug kunnen krijgen; Maar als ondernemer heb ik er niets aan.

 

Stelling blijft nu na weer een week ongewijzigd. De staking kost mij geld! Hoewel ik natuurlijk blijf ondernemen, is het gewoon belangrijk dat de bussen blijven rijden.

 

De connexxion-medewerkers pakken niet alleen, en daar gaat het mij om, de groep forenzen. De staking is slecht overdacht, voorbereid en wat mij betreft ook te makkelijk. Als je meer wilt verdienen moet je gewoon aan de studie, meer werken of daar rechtstreeks met je baas over onderhandelen; Dat doen mijn medewerkers ook. Al heb ik dan geen miljoenen bedrijf, principe is hetzelfde.

 

Ik stel dat het c.a.o. helemaal niet zo slecht is, alleen omdat andere sectoren zoals de zorg & politie (waarvan ik dan vind dat die mensen het ook verdienden om meer loon te krijgen) in de actie gaan, betekend het niet dat ook deze groep opeens meer loon hoort te krijgen.

 

Daarbij, de staking veroorzaakt bij de burger veel overlast, de overheid voelt het maar half zo goed als bij bijvoorbeeld de actie van politie; Waarbij minder harde overtredingen gewoon worden ontzien. De schatkist loopt accuut veel geld mis.

 

Nu ben ik aan de beurt om inkomsten te verliezen; Zonder dat connexxion dat voor ogen had; Slecht overdacht dus en wat doe je eraan? Niets dus, en daarom heb ik de topic geopend. Er zijn al veel goede ideeen geopperd; Maar meer zijn altijd welkom!

 

Groetjes,

 

Jeroen van Dam

Link naar reactie
  • 0

De staking is slecht overdacht, voorbereid en wat mij betreft ook te makkelijk.

 

Dat is al duidelijk. Ik zelf moet nog een half jaartje MBO doen en bij mij in de klas komt tenminste de helft van de studente uit de streek Groningen, zelf zit de school in de stad. Echter hebben we nu 2 proefwerkweken en zowel stads- al streekvervoer ligt eruit bij ons... Ze houden wel rekening met die VMBO studenten.. Maar niet met MBO studenten... Dat vind ik echt flauw...

Link naar reactie
  • 1

Het is wel lastig die staking maar bespaart de nederlandse staat wel heel erg veel geld las ik net.

Wordt momenteel voor 550.000 euro per DAG gekort op de betalingen aan de vervoerders las ik net op de telegraaf site.

En dat is nog maar voor een klein deel van de vervoerders...

Link naar reactie
  • 1

Nu ben ik aan de beurt om inkomsten te verliezen; Zonder dat connexxion dat voor ogen had; Slecht overdacht dus en wat doe je eraan? Niets dus, en daarom heb ik de topic geopend. Er zijn al veel goede ideeen geopperd; Maar meer zijn altijd welkom!

 

Jeroen, als ik jou was zou ik gewoon staken. Dát zal ze leren! ;D

 

Nee, zonder flauwekul. Je kunt niet ieder incident in de maatschappij wat jou geld kost proberen te verhalen op iemand anders. Sommige dingen gebeuren nu eenmaal en dat is k*t met peren.

 

Het is anders als de werknemers bij jouw brouwer gaan staken en jij een week lang geen bier kunt tappen. Dan is oorzaak en gevolg rechtstreeks aan te tonen en heb je een *kans* verhaal te kunnen halen. Al zullen de Algemene Voorwaarden van Freddie H. iedere aansprakelijkheid waarschijnlijk uitsluiten.

 

Soms regent het, en komt er geen hond op de Korenmarkt, een andere keer is er een hittegolf. Dan is er op de belangrijkste toevoerweg een ongeval gebeurd en is het ook stil. Maandag zal het wel lekker druk zijn als 'onze jongens' het tegen Italië opnemen, maar mochten ze er na de eerte ronde uitliggen, kun je de eerste dagen een kanon afschieten op het plein.

 

Welkom in de wereld van de ondernemer. En als je een echte ondernemer bent, ga je niet op een forum zeuren over het onrecht dat je wordt aangedaan, maar stroop je je mouwen op en regel je een ludieke aktie. Hierboven zijn je voldoende suggesties aagereikt. En als je niet tegen dit soort iniemienie tegenslaagjes kan, heb je het verkeerde vak uitgekozen. Jij moet wel je huur betalen en een ander komt blijkbaar makkelijk onder zijn pacht uit. So be it. Jij krijgt straks een belastingcontrole gelijk aan een aantal jaren geleden onder de codenaam 'operatie schuimkraag', en moet je verantwoorden over een fust wat tijdens een feestje is achtergebleven. Je overbuurman tapt de helft zwart en haalt het meeste van zijn gedestilleerd bij de plaatselijke slijter zonder bon. En geen haan die er naar kraait (denk je).

 

En dit zijn nog maar de minste de uitdagingen die als ondernemer te wachten staan. Vraag jezelf goed af of je hier tegenop gewassen bent. En trek dan je conclusies.

 

Ik zeik je niet af, ik ben alleen maar een beetje streng.

Link naar reactie
  • 0

Hoihoi!

 

Als ik je collums en antwoorden lees, had ik eigenlijk niet anders kunnen verwachten. ;D

 

Haha, helemaal goed; Ik kom nog maar net kijken. Alef en Peter brengen het wat minder genuanceerd, maar je hebt wel gelijk. Kop op en doorgaan, jongen; Ik hoor het mijn vader nog zeggen.

 

Een strakke analyse zonder een woord teveel. Een dikke reus is op z'n plaats denk ik.

 

 

Jeroen van Dam

Link naar reactie
  • 0

Het is wel lastig die staking maar bespaart de nederlandse staat wel heel erg veel geld las ik net.

Wordt momenteel voor 550.000 euro per DAG gekort op de betalingen aan de vervoerders las ik net op de telegraaf site.

En dat is nog maar voor een klein deel van de vervoerders...

Vandaar dat de dieselprijs omlaag kon! Ik hoorde namelijk dat er anders vannacht in het transport ook gestaakt zou worden maar doordat dieselprijs omlaag was ging dit niet meer door?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.