Het centrale topic voor melden bugs op Higherlevel.nl

Aanbevolen berichten

Bedoel je met profiellinks bijv. je handtekening op HL?

 

Stel dat je op HL de link in je handtekening zou aanpassen naar een andere site, dan vind Google dat niet zo spannend. Het zijn dan weliswaar heel veel links, maar het is nog steeds maar 1 site (HL) die linkt naar het nieuwe domein.

 

EDIT HL wordt natuurlijk gemirrord op nog een paar domeinen. Maar zolang dit er niet honderden zijn, zou ik me geen zorgen maken.

Link naar reactie

Ik vind het toch risicovol zoveel links op 1 pagina en dan nog de mirrors.

Daarom tijdje terug al handtekening verwijderd en vandaag ook de site link.

Durf daar geen risico meer mee te nemen omdat Google helaas heel onvoorspelbaar is.

 

Ben om onbekende reden al eens ruim 80% van mijn omzet kwijtgeraakt omdat Google van 1 op andere week al mijn posities gigantisch verlaagde.

 

Link naar reactie

Omdat profiellinks no-follow zijn bv.

 

Google volgt álle links, ook als ze no-follow zijn. Indien links do-follow zijn dan wordt de hoge pagerank van HL ten dele via de profiellinks van de HL-deelnemers overgedragen aan andere websites, indien de profiellinks no-follow zijn dan verdampt de pagerank. HL zal geen lagere pagerank krijgen indien alle profiellinks als do-follow worden aangemerkt, HL-deelnemers die linken naar hun eigen sites zouden dan een hogere pagerank ontvangen voor hun eigen sites.

 

Google ziet no-follow nu als links naar websites waar het fora niet voor verantwoordelijk wenst te worden gehouden. Google adviseert website-eigenaren om no-follow te gebruiken indien de website waar naartoe wordt gelinkt niet volledig kan worden vertrouwt ("Bad Neighborhood").

 

Ik vind het toch risicovol zoveel links op 1 pagina en dan nog de mirrors.

 

Je doet jezelf te kort en je zou gewoon links naar je eigen website in je handtekening moeten opnemen. Het scenario dat jouw website een lagere ranking krijgt als gevolg van het verwijderen van alle links op HL is vele malen groter dan het risico dat Google een penalty zal opleggen vanwege vermeende spamactiviteiten.

Link naar reactie

Een telefoonnummer is dringend nodig voor communicatie met HL moderators of Mikky. Soms is telefoneren beter te doen en voorkomt het veel ergernis en misverstanden. Al lang geleden werden veel emails gewoon niet beantwoord of raakten ze zoek? Ook als je via de moderators een ander lid kan bereiken , kan dat nuttig zijn. Sommige leden PM je en je hoort er niks meer van. ( het ging toen over een nieuw idee waarover ik advies wilde.) Dat levert frustraties op en dan is bellen wel zo eenvoudig. Ik kan begrijpen dat mensen het druk hebben, maar niet reageren wekt ergernis op.

 

Paulgo

Link naar reactie

Een telefoonnummer is dringend nodig voor communicatie met HL moderators of Mikky.

 

HL is geen persoonlijke service aan individuele leden. Je weet niet hoeveel trollen er zijn die dan eindeloos gaan bellen. PM is goed genoeg. Dat kan je gewoon negeren. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Een telefonische helpdesk die een uur per dag open is, is toch weinig moeite? Als iemand een troll is hoef je toch niet op te nemen de volgende keer dat hij jou lastig valt? PM kost meer moeite en is onpersoonlijk. Bij mij werkt het gewoon niet PM en

Link naar reactie

Als iemand een troll is hoef je toch niet op te nemen de volgende keer dat hij jou lastig valt?

 

Nee, maar sommige mensen hebben een multiple troll disorder, dus die bellen steeds weer met een andere identiteit.

 

Via de tab Higherlevel? kun je je wenden tot de beheerder.

 

Als je vragen hebt, neem dan contact op met Mikky Vrolijk (mikky AT higherlevel.nl).

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ook als je via de moderators een ander lid kan bereiken , kan dat nuttig zijn. Sommige leden PM je en je hoort er niks meer van.

Veel HL-ers hebben een telefoonnummer in hun profiel staan of een website waarop hun contactgegevens staan. Zij die dat niet hebben stellen waarschijnlijk geen prijs op direct contact?

Link naar reactie

Nee, maar sommige mensen hebben een multiple troll disorder, dus die bellen steeds weer met een andere identiteit.

 

Via de tab Higherlevel? kun je je wenden tot de beheerder.

Als je vragen hebt, neem dan contact op met Mikky Vrolijk (mikky AT higherlevel.nl).

 

 

Alsof dat multiple troll gestoorde niet zal tegenhouden. Juist over de telefoon kunnen zulke personen weer tot rede komen of evt niet. Maar dan kan je nog altijd ophangen

Link naar reactie

Zelf zou ik ook de mogelijkheid willen zien voor een deleteknop als je jouw higherlevel lidmaatschap wil beeindigen, die al jouw bijdrages en jouw profiel geheel wist.

Er wordt teveel gewist en ik vind te weinig herkenning meer.

Link naar reactie
Een telefoonnummer is dringend nodig voor communicatie met HL moderators of Mikky. Soms is telefoneren beter te doen en voorkomt het veel ergernis en misverstanden. Al lang geleden werden veel emails gewoon niet beantwoord of raakten ze zoek? Ook als je via de moderators een ander lid kan bereiken , kan dat nuttig zijn. Sommige leden PM je en je hoort er niks meer van. ( het ging toen over een nieuw idee waarover ik advies wilde.) Dat levert frustraties op en dan is bellen wel zo eenvoudig. Ik kan begrijpen dat mensen het druk hebben, maar niet reageren wekt ergernis op.

 

Paulgo

 

Kom 1 september naar de HL dag. Dan kan je alle moderators in de ogen kijken en al je frustraties 1 op 1 bespreken ;)

 

Zelf zou ik ook de mogelijkheid willen zien voor een deleteknop als je jouw higherlevel lidmaatschap wil beeindigen, die al jouw bijdrages en jouw profiel geheel wist.

Er wordt teveel gewist en ik vind te weinig herkenning meer.

 

Waarom zou je dat willen? zelf heb je hem niet nodig. Je hebt een volledig anoniem profiel. En die opmerking over wissen snap ik ook al niet. Die enkele keer dat dit gebeurt heeft dan ook zijn redenen maar dat wordt altijd toegelicht door de moderators.

 

P.S. kneus is niet van mij, ik ben altijd zo vriendelijk om mijn naam er bij te zetten. ;D

Link naar reactie

Zelf zou ik ook de mogelijkheid willen zien voor een deleteknop als je jouw higherlevel lidmaatschap wil beeindigen, die al jouw bijdrages en jouw profiel geheel wist.

Er wordt teveel gewist en ik vind te weinig herkenning meer.

 

Wettelijk gezien moet op verzoek wel berichten gedelete worden, maar daar zijn wel uitzonderingen op.

Als berichten een belangrijk onderdeel van een discussie zijn en topics onleesbaar worden door verwijderen van berichten hoeft dat weer niet.

 

Op dit forum is het zeker ongewenst als iemand zomaar zelf al zijn berichten kan verwijderen.

Link naar reactie

Idioten die zonodig dubbele accounts moeten gaan gebruiken om zichzelf reuzen te bedelen, zouden op hun hoofdaccount meteen 100 kneuzen moeten ontvangen en hun tweede en/of derde account zou moeten worden verwijderd. Dat is natuurlijk niet van toepassing op de ludieke tweede accounts die sommigen toepassen om een bijzondere rol te kunnen spelen.

Link naar reactie
die al jouw bijdrages en jouw profiel geheel wist.

Er worden geen berichten gewist, punt uit. Alleen al de suggestie vind ik buitengewoon weerzinwekkend

 

Dit is een forum, het wissen van bijdragen is het zwaar verminken van een discussie waar meerdere mensen aan deelgenomen hebben. Niet alleen zeer asociaal maar ook geschiedvervalsing.

 

Wat wel kan en gebeurt is dat een profiel wordt geanonimiseerd. De bijdragen blijven dan gewoon staan.

 

Wettelijk gezien moet op verzoek wel berichten gedelete worden, maar daar zijn wel uitzonderingen op
.

Als een bericht van een geanonimiseerd profiel niet meer tot een specifieke persoon terug te leiden valt is er geen enkele noodzaak tot het wissen van berichten. Het enige wat soms gebeurt is dat op verzoek al te persoonlijke details (namen, links naar sites etc) uit berichten worden verwijderd, het bericht zelf blijft gewoon staan

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

 

Wettelijk gezien moet op verzoek wel berichten gedelete worden, maar daar zijn wel uitzonderingen op.

 

 

Hmmm. Zou het eerder andersom stellen. Bijdragen verwijderen (of aanpassen) is de uitzondering. Die zijn namelijk onderdeel van een groter geheel geworden en dat wist je op het moment dat je die bijdrage toevoegde. Net zoals een citaat in een interview. Die kun je niet twee jaar na dato ineens intrekken.

 

Interessante observaties over de juridische aspecten van fora vind je bij Ius Mentis, inclusief een topic over het laten verwijderen van je berichten. Hier op HL wordt dat doorgaans zo uitgelegd dat we de betrokkenheid van de deelnemer onherkenbaar maken. Zodanig dat het geen persoonsgegeven meer is, zie richtlijnen CBP (pdf). Sterker nog: we waarschuwen nieuwe deelnemers vaak, zeker als we het idee hebben dat die later spijt hebben van het gebruik van hun eigennaam of herleidbare info.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

Wettelijk gezien moet op verzoek wel berichten gedelete worden, maar daar zijn wel uitzonderingen op.

 

 

Hmmm. Zou het eerder andersom stellen. Bijdragen verwijderen (of aanpassen) is de uitzondering. Die zijn namelijk onderdeel van een groter geheel geworden en dat wist je op het moment dat je die bijdrage toevoegde. Net zoals een citaat in een interview. Die kun je niet twee jaar na dato ineens intrekken.

 

Interessante observaties over de juridische aspecten van fora vind je bij Ius Mentis, inclusief een topic over het laten verwijderen van je berichten. Hier op HL wordt dat doorgaans zo uitgelegd dat we de betrokkenheid van de deelnemer onherkenbaar maken. Zodanig dat het geen persoonsgegeven meer is, zie richtlijnen CBP (pdf). Sterker nog: we waarschuwen nieuwe deelnemers vaak, zeker als we het idee hebben dat die later spijt hebben van het gebruik van hun eigennaam of herleidbare info.

 

Dat is in de meeste gevallen ook meer als voldoende om aan de wet te voldoen. En meeste berichten hier zijn zodanig dat verwijderen geen optie is.

 

Anoniem maken en alle persoonlijke info verwijderen vind ik een erg nette oplossing

Link naar reactie

In 2 recente topics waarin gezocht wordt naar informatie over financiering krijgt TS het advies van een mod om eens te zoeken op "Ties vd Laan"

 

Via modsmeldingen en PM's ontvang ik vervolgens reacties dat zoeken op de naam "Ties vd Laan" geen resultaten oplevert, behalve dan de 2 reacties van de mods waarin werd verzocbt wordt om eens te zoeken op "Ties vd Laan" :'(. Dat schiet dus niet op!

 

Er lijkt iets geks aan de hand: vd is uiteraard geen voorvoegsel maar een afkorting van "van de" of "van der". Gaan we nu zoek op de volgende termen dan krijgen we het volgende aantal reacties:

 

[*]Ties van der Laan: 106 reacties (met deze erbij 107 ;))

[*]Ties van de Laan: 100 reacties

[*]Ties Laan: 100 reacties

[*]Ties vd Laan: 2 reacties (nu dus 3 ;))

 

Het ziet er naar uit dat het gebruik van de afkortingen vd de zoekresultaten zeer nadelig beïnvloed. Wellicht dat dit aan te passen valt Jeroen?

 

Los daarvan: wie wat langer op HL actief is, zou zo langzamerhand wel moeten weten hoe de zoekfunctie werkt: als het ene niet lukt, probeer je wat anders. Als je zoekt en je krijgt nauwelijks resultaten, probeer dan ook eens wat anders, zoals alleen zoeken op "Ties": 718 reacties. Bij veel zoekfuncties geldt immers : less is more.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Ben ik de enige die het zeer demotiverend vind dat er al de hele week

 

Biertje? Het is tenslotte WWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW WWWWWWWWWWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEKEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEND!!! !!!!!!!!!!!!!!

 

in het startscherm staat? Ik raak helemaal in de war! ;)

Link naar reactie
Ben ik de enige die het zeer demotiverend vind dat er al de hele week

 

Biertje? Het is tenslotte WWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW WWWWWWWWWWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEKEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEND!!! !!!!!!!!!!!!!!

 

in het startscherm staat? Ik raak helemaal in de war!

 

Nee, je bent zeker niet de enige. Met name op maandagochtend is het buitengewoon demotiverend, tendentieus en onnodig kwetsend om weer aan het weekend en een biertje herinnerd te worden. Er is zelfs een speciaal meldpunt voor lotgenoten ingesteld.

Hiermee hopen we genoeg meldingen binnen te krijgen om de daders een levenslange ban van geheel internet te geven.

 

Van meer on topic praktische aard: de impact op de forum layout is inmiddels tot acceptabele vormen teruggedrongen. Nu nog een paar nieuwe connecties en ook deze laatste oprisping van het Weekend-bestendigheid-testteam verdwijt op de achtergrond

 

EDIT: taken care off :) :'( :'(

 

EDIT : taken care of ;D

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

--Ik vind de artikelenbank niet lekker browsen. ipv 10 artikelen per pagina, zie ik er liefst zo veel mogelijk, of gewoon alle (via de classificering browsen wil ik ook niet).

--Misschien iets te moeilijk is ook een korte samenvatting van het artikel te geven.

--Het 2e artikel van 1 juni en het artikel van 15 mei zijn zelfpromotie.

--Naast dat er wat spam is, zijn sommige links dood. Het is teveel moeite om daarvoor een pm te sturen, dus misschien een meld-knop.

 

Er zijn 443 artikelen gepost, een aardige hoeveelheid. De manier van browsen hiervan kan nog verbeterd worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.