Ga naar inhoud
Geplaatst:

40plusser

Hallo,

 

Ik heb sinds 3 jaar een éénmansbedrijf en laat ieder kwartaal de omzetbelasting invullen, de jaarafrekening en het aanvragen van een VAR-verklaring kortom nagenoeg alles laat ik door een boekhouder doen.

Zelf de boekhouding doen is niet mogelijk, daar heb ik het te druk voor en ik denk ook niet dat ik dat kan.

Het gaat om ongeveer honderd facturen per jaar.

Ik betaal daarvoor per jaar ongeveer 1700,- euro.

Wat vinden jullie, is dit teveel?

Alvast bedankt voor de reaktie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

retail

Voor 100 facturen erg duur.

Geplaatst:

Kees de Kruiff - In Memoriam

Wat is bij benadering je omzet en hoeveel kostenbonnen heb je op jaarbasis?

Heb je investeringen gedaan?

Kees de Kruiff

In Memoriam

Geplaatst:

40plusser

  • Auteur

De verwachte omzet zal dit jaar ongeveer 70.000 euro zijn, wat bedoel je met "kostenbonnen", zijn dat de uitgaven voor materiaal en gereedschappen?

Het bedrag van investering is ongeveer 13.000 euro dit jaar.

 

 

Geplaatst:

Kees de Kruiff - In Memoriam

Inderdaad ... het aantal bonnetjes dat je inlevert als kosten. Van een broodje onderweg tot .....

Kees de Kruiff

In Memoriam

Geplaatst:

40plusser

  • Auteur

De brandstofkosten bedragen ongeveer 3200,- Als ik onderweg bv. een broodje of koffie koop dat geef ik nooit op.

Aan materiaal ongeveer 4000,- per MAAND

Geplaatst:

Kees de Kruiff - In Memoriam

Maar het gaat me om het aantal bonnetjes ... zijn dat er 10, 40, 100 per maand?

Kees de Kruiff

In Memoriam

Geplaatst:

40plusser

  • Auteur

Sorry Kees,

 

De jaaromzet die ik noemde was van het eerste jaar dat ik voor me zelf ben begonnen, dat was 8 maanden.

Ik denk dat ik nu een jaaromzet heb van 110.000 euro.

Geplaatst:

40plusser

  • Auteur

Ongeveer 10 bonnetjes per maand.

Geplaatst:

trolink

Teveel, voor de hele mikmak, met zelfde aantal facturen, maar wel meer bonnetjes per maand betaal ik €50,- per maand.

Het bedrijf is ook gecertificeerd (ik weet zo niet meer hoe dat heet)..

Geplaatst:

deno

Valt wel mee, zo duur vind ik het niet.

 

1700/12=140 euro per maand.

 

als je tevreden bent zou ik niet wisselen.

Geplaatst:

Karel Stromph

Trolink,

 

Als je nu via zijn PM het adres van je boekhouder aan 40plusser doorseint, dan is deze misschien wat gelukkiger.

 

Karel

 

 

Geplaatst:

Kees de Kruiff - In Memoriam

Gezien de werkzaamheden die worden gedaan, komt het me niet bijzonder duur over. Als je een goede relatie hebt met de personen daar en je vertrouwt op hun kwaliteit, zou ik niet gaan wisselen voor een paar tientjes minder.

 

Groet

Kees

Kees de Kruiff

In Memoriam

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

Dit is zeker niet duur! Voor 140 per maand worden dus 8 verkoopfacturen ingeboekt, 10 kostenfacturen, wordt de aangifte BTW gedaan en krijg je eens per jaar een jaarrekening, aangifte IB en een verse VAR.

 

Als ik het uurloon stel op 50 euro, dan werken ze dus 34 uur voor je op jaarbasis, dus nog geen 3 per maand. Dat lijkt mij alleszins acceptabel gezien de omvang van de werkzaamheden.

 

Dit gezegd hebbende, heb ik natuurlijk geen inzage in de kwaiteit. Een adviseur die ook fiscaal pro actief adviseert, zal duurder zijn dan een boekhouder die alleen de cijfers regelt. Simpelweg omdat de fiscalist bij de eerst genoemde een hoger uurtarief heeft (zeker wel 90 euro) dan een boekhouder.

 

Groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Marcel (Up)

Bij mij deed men de complete controle van de boekhouding (netjes aangeleverd, dat wel, maar wel een forse...) Dit iedere maand, iedere maand de btw en dergelijke aangiften, de loonsalarissen, ieder kwartaal een verslag en natuurlijk het jaarverslag. Euro 250,00 excl per maand.

 

Maar ja, wanneer het dan niet helemaal OK gebeurt.... Blijf waar je bent, gaat goed zo....

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

Bij mij deed men de complete controle van de boekhouding (netjes aangeleverd, dat wel, maar wel een forse...) Dit iedere maand, iedere maand de btw en dergelijke aangiften, de loonsalarissen, ieder kwartaal een verslag en natuurlijk het jaarverslag. Euro 250,00 excl per maand.

 

Maar ja, wanneer het dan niet helemaal OK gebeurt.... Blijf waar je bent, gaat goed zo....

 

jouw meest recente topic geeft daar wel het bewijs van.

>;( op jouw 'adviseur' ...

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Marcel (Up)

Juist, daarom.... >:( ;)

Geplaatst:

40plusser

  • Auteur

Bedankt allemaal voor jullie reakties, ik weet nu dat mijn boekhouder niet goedkoop is maar ook niet te duur.

Het is een bedrijf met 3 eigenaren en een paar werknemers en het bedrijf bestaat al jaren dus het is aannemelijk dat ze daar hun werk wel goed doen.

Ik heb er ook geen klachten over maar dacht dat ik een te dure boekhouder had, dat vind ik nu nadat ik jullie reakties heb gelezen wel weer meevallen.

En om over te stappen naar een andere en goedkopere boekhouder is natuurlijk ook weer niet zonder risico's, je bent als ondernemer wel zelf verantwoordelijk voor de belastingaangifte enzo.

Ik heb een paar maanden geleden een offerte gehad van een andere boekhouder, die was veel goedkoper maar ik had er geen vertrouwen in en durfde het daarom niet aan om met diegene in zee te gaan.

 

Ik ben nu dus tot de conclusie gekomen dat ik bij mijn huidige boekhouder blijf, ik betaal dan een paar tientjes meer maar heb dan wel een boekhouder die ik kan vertrouwen.

Nogmaals bedankt voor jullie reakties op deze prachtige en leerzame site.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan

Geplaatst:

Ted Maton

Gezien het gegeven lijkt het mee toch een acceptable prijs.

 

Als ik het goed begrijp wordt hier de complete administratie en ook de aangiftes BTW alsmede de jaarstukken voor

opgemaakt, voor een naar ik begrijp ZZP een normale gangbare prijs.

 

grz..

 

Ted Maton

 

 

www.belastingpapieren.nl.

www.erotiekbelastingen.nl

www.opting-in.info

Geplaatst:

sanderl

1700 excl BTW is niet extreem duur maar ook niet extreem goedkoop. Wat je inderdaad wel zou moeten weten is of er ook fiscaal goed wordt megekeken door een terzake kundig iemand. Joost denkt dat een fiscalist 90 euro kost maar volgens mijn eigen inzichten is dat een beetje weinig voor een fiscalist. Overigens zijn er ook gewoon accountants en boekhouders die prima fiscaal kunnen adviseren.

 

Mijn ervaring is dat bij boekhouders die de genoemde werkzaamheden voor minder dan 1000 euro aanbieden er geheel geen fiscale expertsie betrokken is. Je kan met name in de eerste jaren van het ondernemerschap met verliesverrekening ( willekeurige afschrijving) en MKB aftrek leuke dingen doen, die met name de in het begin zo belangrijke cash kunnen opleveren. Ook middeling wil dan nog wel eens lukken.

 

Als die fiscale begeleiding goed zit zou ik niet wisselen van kantoor.

 

Sander

Geplaatst:

40plusser

  • Auteur

Bedankt Sander, dat is inderdaad een goed iets om daar naar te informeren.

Binnenkort komt de boekhouder bij mij thuis dan zal ik het vragen, is er misschien nog meer wat ik moet vragen?

Van dit soort zaken heb ik jammer genoeg geen verstand van.

 

Groetjes,

 

Jan

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.