• 0

Opzet eenmanszaak

Hallo,

 

Ik zit op een school waarbij wij ondernemen in de praktijk, het is dan ook de bedoeling dat, iedereen zijn eigen eenmanszaak opzet, en zelf uitzoekt hoe het werkt en in elkaar zit.

 

Nou vraag ik mij af of het beter is om in januari mijn eenmanszaak op te zetten of gewoon nu? zitten er voordelen aan als ik in Januari mijn eenmanszaak start ivm startersaftrek en misschien nog meer dingen?

 

Bvd,

 

Rick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ha Rick, het idee van een opleiding is dat je toch zelf op zoek gaat, de juiste informatie bij elkaar puzzelt en op basis daarvan een slimme beslissing neemt? Het antwoord kun je namelijk vinden op de website van de Belastingdienst, dus ik raad je aan daar je licht op te gaan steken. Dit is een ondernemersforum, waar we helaas niet zo happig zijn op studievragen, dus deze gaat op slot.

Link naar reactie
  • 0

Via een oplettend mede-lid kreeg ik de tip dit topic toch wel open te laten, omdat Rick een op zich interessante ondernemersopleiding doet van Team Academie. Hoewel ik dan nog steeds vind dat de vraag beter zelf opgelost kan worden aan de hand van de sites van de KvK en Belastingdienst, is dit misschien toch wel een vraag van een (potentiële) ondernemer.

 

Rick, kun je iets vertellen over je opleiding en wat je zelf gaat doen? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Link naar reactie
  • 0

Is inderdaad deels een huiswerkopgave, maar ik denk dat juist gelet de opleiding waar TS op zit (ff de site bezoeken) de regel van geen huiswerk vragen in de juiste context gezien moet worden.

 

Kort gezegd TS heeft er veel tijd, geld en energie voor over om ondernemer te worden, leert hopelijk veel daar en kan ons ook voorzien van nieuwe info, Huiswerk vragen die te simpel zijn of waar verder geen 'ondernemende" motivatie achter zit horen hier inderdaad niet thuis

 

Ik ga mijn dochter van school halen, gelukkig heeft ze nog geen huiswerk ;D

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Mee eens. En al door eea op dit forum te lezen kan hij al een hoop vragen niet hoeven stellen... ;)

 

Zo is er al eens iets geschreven over wanneer je het beste startersaftrek toe kunt passen. En dat je, bij inschrijving in de kvk, altijd voor een heel jaar betaalt, ook als je je pas in december inschrijft.

 

Maar ja, als je nu een gouden kans hebt, wat maken die paar tientjes dan nog uit (penny wise, pound foolish, noemen ze dat ook wel eens).

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Ik had al een voorzet gegeven, kan ik eindelijk mijzelf eens quoten. 8) Als Rick echte vragen heeft, prima, maar deze vind ik best wel "hoe kan ik een ander mijn huiswerk laten doen"-achtig.

 

Zo is er al eens iets geschreven over wanneer je het beste startersaftrek toe kunt passen. En dat je, bij inschrijving in de kvk, altijd voor een heel jaar betaalt, ook als je je pas in december inschrijft.

 

Maar ja, als je nu een gouden kans hebt, wat maken die paar tientjes dan nog uit (penny wise, pound foolish, noemen ze dat ook wel eens).

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Beste ondernemers,

 

Dat jullie geen zin hebben om het huiswerk van een student te doen snap ik heel goed, maar toch vond ik het jammer dat het antwoord niet gegeven werd. Ik zit namelijk een beetje met dezelfde vraag. In januari 2009 wil ik als freelance/ZZPer gaan werken. Dit jaar maak ik dus geen omzet als zelfstandige, maar ben nog in loondienst. De komende maanden wil ik het voorbereidende werk; zoals bedrijfsauto kopen, website maken, briefpapier en visitekaartjes maken geregeld hebben. Hierop moet natuurlijk het KvK-nr komen.

 

Verder weet ik dat je 3 jaar startersaftrek over 5 jaar mag spreiden.

Dat je de kosten voor KvK ook aan het einde van het jaar voor het hele jaar betaald.

 

Aangezien ik toch m'n uitgaven zoveel mogelijk wil beperken, maar in januari wel goed van start wil gaan, vraag ik mij af:

Wat is het verstandigst? Nu een onderneming starten? Kosten doorschuiven naar 2009 en in januari een onderneming starten?

 

Graag een reactie.

 

Link naar reactie
  • 1

Aan de startersaftrek is ook het urencriterium verbonden (zoekfunctie)

 

Dat we er geen zin in hebben is ook niet eens waar, waar we geen zin in hebben is dat er van óns" antwoorden verwacht worden op vragen die bijna wekelijks gesteld worden omdat mensen niet eens meer weten hoe een zoekfunctie werkt.

 

Starten in januari betekend dat je nu ook geen echte stappen kunt nemen, en dat voor die pakweg 60 euro die de KvK kost.

Hoe serieus ben je met ondernemen als je nu al tegen die KvK kosten aanhikt.

Link naar reactie
  • 0

Die 60 euro voor KvK is natuurlijk te overzien, maar zijn er nog echte items die het verstandiger maken om niet nu maar in januari te starten?

 

Hoe zit het bijvoorbeeld met de btw van kosten die je nu maakt?

Zijn er nog andere consequenties?

???

Graag een uitgebreid antwoord. :)

 

Link naar reactie
  • 0

BTW / kosten die je in de aanloopfase maakt (dus voordat je daadwerkelijk je onderneming start) kun je gewoon aftrekken (BTW in de eerste aangifte). Als je op dit moment nog geen behoefte hebt aan een KvK nummer kun je net zo goed in januari inschrijven. Echter: briefpapier e.d. hoort wel je KvK nummer op vermeld te worden. Als je dit voor januari wilt regelen ontkom je er niet aan je nu vast in te schrijven. Hetzelfde geldt voor een BTW nummer.

Succes!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.