• 0

Product voldoet niet aan wens van de klant maar is niet te bewijzen/retourneren

Goedenavond,

 

Wij verkopen wegwerp Helium cylinders waarmee men thuis ballonnen kan vullen met Helium (een soort gas waardoor de ballon gaat zweven) en daarna de tank kunnen weggooien.

 

Op de verpakking staat door de fabriek vermeld dat er 30 grote ballonnen en 38 kleine ballonnen uit een tank gehaald kunnen worden. Het aantal ballonnen dat je kan vullen is afhankelijk van het type ballon.

 

Nu krijgen we regelmatig berichten dat men er maar een stuk of 15 of 20 ballonnen mee heeft kunnen vullen en dat toen de tank al leeg was. Maar wij verkopen deze tanks heel veel en krijgen over het algemeen positieve reacties. Als wij steekproefgewijs zelf de tanks testen gaan er ook 30 ballonnen uit. Het blijkt ook dat men de waarschuwing negeert en er grotere ballonnen mee heeft willen vullen waar veel meer Helium in gaat. Of men wil even voor de lol een beetje Helium inhaleren om zo een gek stemmetje te krijgen.

 

Maar men gaat dan wel bij ons klagen dat er niet genoeg Helium uit kwam. Dit is natuurlijk voor beide partijen niet te bewijzen wat zij met de tank hebben gedaan.

 

Hoe kunnen wij dit op onze site vermelden dat op dit product in tegenstelling tot al onze andere producten (feestartikelen) geen reclames kunnen worden aangenomen? Dat als zij dit product bestellen, dat dit dan op eigen risico is.

 

Hoe kunnen wij dit nou netjes en volgens de regeltjes op onze site zetten.

 

Ik hoop echt dat iemand hier een oplossing voor heeft want we willen de tanks wel graag blijven verkopen.

 

Alvast bedankt.

 

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu krijgen we regelmatig berichten dat men er maar een stuk of 15 of 20 ballonnen mee heeft kunnen vullen en dat toen de tank al leeg was. Maar wij verkopen deze tanks heel veel en krijgen over het algemeen positieve reacties. Als wij steekproefgewijs zelf de tanks testen gaan er ook 30 ballonnen uit.

 

Grote en kleine ballonnen is natuurlijk niet echt een handige eenheid om een inhoud in uit te drukken. De inhoud van een cilinder wordt normaal in liter uitgedrukt. Je kan je producten dan als volgt omschrijven:

 

Cilinder met 10 liter helium (bij normaal gebruik geschikt voor het vullen van 30 ballonnen van 30 cm doorsnede).

 

Je kunt het gewicht van de gevulde cilinder daarnaast op je website vermelden, dan kunnen je klanten zelf controleren dat ze een volle cilinder hebben gekregen.

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen,

 

Ok, de inhoud van de tank anders vermelden is me duidelijk maar hoe kan ik dan voorkomen dat men thuis de Helium voor de lol gaat inademen en vervolgens bij ons komt klagen dat er niet genoeg inzat?

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Misschien bij het afhalen de cylinder op de weegschaal zetten, waar de klant bij is?

 

Dan heb je twee controle momenten: bij uitleveren en bij retour - als je dan weer weegt, kun je zien hoeveel eruit is?

 

Geen idee overigens hoe dat met helium werkt, volgens mij weegt dat - in vrije gasvorm - niet zoveel?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Toch blijf je hier, denk ik tegen aan lopen. Denk aan inktcartridges voor de printer...

 

- ik heb 'm pas 2 maanden en nu al leeg ! De vorige ging 5 maanden mee !

(Ja, maar heeft u nu niet veel meer geprint dan ? Uitnodigingen ofzo ?)

 

- Vorige week hier gekocht, en hij doet het niet meer !

(logisch, wanneer je 'm vastpakt, voel je dat-ie leeg is...)

 

- Ik print bijna nooit, en moet je nu eens kijken naar de kwaliteit van de afdruk

(Ja, volgens mij is hij ook wel erg uitgedroogd intussen)

 

Snap je ? Ik denk dat het een probleem van alle markten is. Per klant en per situatie zul je iedere keer weer een afweging moeten maken hoe hier mee om te gaan.

 

Ik denk niet dat er een pasklare oplossing voor je is.

 

Nog eentje; ivm wegen :

 

- Ja, ik heb 'm vorige keer thuis gewogen, en nu deze ook weer en er zit veel minder in....

 

"Bedankt, tot ziens, prettig weekend", zei de verkoper met een beleefde lach.... ;)

Link naar reactie
  • 0

Met wegen heb je een nieuw probleem: helium is lichter dan lucht dus de container wordt zwaarder als je hem leeg laat lopen. Komt die klant bij je terug 'hij is zwaarder geworden dus hij kan niet leeg zijn!' ;D

 

(en ja heb wel opgelet bij natuurkunde en nee bovenstaande klopt niet ;) )

Link naar reactie
  • 0

Toch blijf je hier, denk ik tegen aan lopen. Denk aan inktcartridges voor de printer...

 

- ik heb 'm pas 2 maanden en nu al leeg ! De vorige ging 5 maanden mee !

(Ja, maar heeft u nu niet veel meer geprint dan ? Uitnodigingen ofzo ?)

 

- Vorige week hier gekocht, en hij doet het niet meer !

(logisch, wanneer je 'm vastpakt, voel je dat-ie leeg is...)

 

- Ik print bijna nooit, en moet je nu eens kijken naar de kwaliteit van de afdruk

(Ja, volgens mij is hij ook wel erg uitgedroogd intussen)

 

Snap je ? Ik denk dat het een probleem van alle markten is. Per klant en per situatie zul je iedere keer weer een afweging moeten maken hoe hier mee om te gaan.

 

Ik denk niet dat er een pasklare oplossing voor je is.

 

Nog eentje; ivm wegen :

 

- Ja, ik heb 'm vorige keer thuis gewogen, en nu deze ook weer en er zit veel minder in....

 

"Bedankt, tot ziens, prettig weekend", zei de verkoper met een beleefde lach.... ;)

 

Je slaat de spijker precies op de kop met dit voorbeeld. Want zo zouden mensen inderdaad kunnen reageren.

 

Het is dus niet zo dat iemand zo'n situatie al heeft opgenomen in zijn algemene voorwaarden. Zo ja, dan zou ik dat graag eens willen zien hoe men dat verwoord heeft.

 

Het wegen van de tank heeft niet zoveel zin. Helium is inderdaad lichter dan lucht. Er zal geen (voor mij) meetbaar verschil zijn tussen een lege en volle tank. Was dat maar waar :P

 

Tja, de fabrikant zegt op zijn beurt dat men dan maar niet ermee moet spelen. Het blijft dus een welles/nietes situatie.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Het is wel lichter dan lucht maar er zit ook 30 liter in een container (1 grote ballon = 1 liter?). Soortelijk gewicht van helium is 180 g/m3 dus 30/1000*180 =5,4 gram. Niet enorm veel maar met een keukenweegschaal of precisieweegschaal (te krijgen bij de zaken voor het telen van wiet) geen probleem mits de container zelf niet te zwaar is.

 

Link naar reactie
  • 2

In het algemeen lijkt het me belangrijk om de klant vooraf erg duidelijk te maken dat het aantal ballonnen dat uit een cilinder gehaald kan worden afhangt van een aantal factoren maar dat de inhoud van de cilinder constant is en door de fabrikant gegarandeerd.

 

Alleen al het verschil in volume van eenzelfde ballon die gewoon of erg strak opgeblazen is kan enorm zijn omdat bij de berekening ervan de straal tot de derde macht genomen moet worden. (volume is 4/3 pi r 3)

Een bol met een diameter van 20 cm heeft een volume van 4 liter en een van 25 cm 8 liter.

Link naar reactie
  • 0

In het algemeen lijkt het me belangrijk om de klant vooraf erg duidelijk te maken dat het aantal ballonnen dat uit een cilinder gehaald kan worden afhangt van een aantal factoren maar dat de inhoud van de cilinder constant is en door de fabrikant gegarandeerd.

 

Alleen al het verschil in volume van eenzelfde ballon die gewoon of erg strak opgeblazen is kan enorm zijn omdat bij de berekening ervan de straal tot de derde macht genomen moet worden. (volume is 4/3 pi r 3)

Een bol met een diameter van 20 cm heeft een volume van 4 liter en een van 25 cm 8 liter.

Ok ... het is duidelijk ... meer dan volgens mij. Nou laat mij maar leeg lopen.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

(even in het algemeen, voordat er........ ( ;)) komt....) (Dus ik bedoel hiermee geen meelij enzovoorts !!!!!!!!)

 

Toen ik mijn zoontje ging begraven hebben we 's avonds de hele kerk vol gehangen met witte balonnen...en een kerk is groot...

 

De volgende ochtend werd ik gebeld door mijn broer(tje) dat alles in puin lag in de kerk qua balonnen. Deze waren dus geleverd door een bedrijf, men wist waar men mee te maken had.... Alles lag gewoon op de grond...puinbak

 

Bedrijf gebeld (10.000 X) tot men wakker werd (letterlijk) en ja, men kon er niets aan doen...

 

leest u de voorwaarden maar......

 

helaas ( ???) bestaat dit bedrijf niet meer en kan ik je de voorwaarden niet meer toe sturen. Eerlijk gezegd hadden die ook geen waarde, want in zo'n geval gaan er wel wat vriendjes even verhaal (én balonnen) halen. Zonder kosten...

 

Natuurlijk is dat in een normale situatie geen optie, maar ja...

 

Ik wil hier maar mee aan geven, ga met je klant om zoals het JOU goeddunkt. JOUW toko, jouw handel... dan maar een keer een kwaaie klant... Daar hoef je niet van te leven....

 

Maar met die éne GOEIE (op z'n Brabants..) ... verkoop je je hele bedrijf !

 

Alle goeds,

Marcel

 

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik laat het maar even zo. Over het algemeen gaat het goed en dan zal ik die ene kwaaie klant dan maar voor lief moeten nemen.

 

@down: Ik las jouw verhaal elders op dit forum en wilde je toch ook nog even veel succes wensen voor een goede afloop.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 1

down heeft gelijk.. zorg dat je je vaste klanten goed bediend.. en die zeikers moet je vertellen waar ze beter kunnen gaan kopen.. een klant met een slechte ervaring verteld deze gemiddeld 7 keer door.. slechte reclame zo'n klant.. beter hem een andere optie geven.. de goede klanten daar leef je van :) slechte klanten kosten geld..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.