Iwan van Geelen Geplaatst: 12 november 2008 Iwan van Geelen 3,2k 213 Geplaatst: 12 november 2008 http://www.ez.nl/Actueel/Pers_en_nieuwsberichten/Nieuwsberichten... Edit: even de link wat ingekort. geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be Link naar reactie
0 LittleBit Geplaatst: 3 oktober 2009 LittleBit 476 41 Geplaatst: 3 oktober 2009 @Tonino, > Het gaat om automatisch verzonden boodschappen zonder menselijke tussenkomst. > Cold calling mag dus nog steeds, Maar dan moet je -in het geval van Consumenten- nu toch eerst gaan controleren of de persoon niet voorkomt in het Bel-me-niet-register ? (en dat kost je dan E 550,- voor een basis abo) Dus volgens mij: we hebben een nieuwe Telecom-wet: Onderdeel daarvan zijn email-spam-spelregels, de spelregels zijjn uitgebreid bij automatische email en het werkingsgebied is uitgebreid van B2C naar B2B. En een ander onderdeel van de nieuwe wet zijn de Telefoon-spelregels en bv het Bel-me-niet register wat volgens mij ook geldt voor niet-automatisch bellen (en dus Cold-calling) en waarvan het werkingsgebied nu B2C is maar wat ook uitgebreid gaat worden naar B2B. Of zit ik er weer eens naast ? Link naar reactie
0 LittleBit Geplaatst: 3 oktober 2009 LittleBit 476 41 Geplaatst: 3 oktober 2009 @Peter, > Uhm...dat is ook spam. Het medium maakt niet uit, het gaat om ongevraagde commerciele boodschappen, > of die nu per email, fax, SMS of telefoon binnenkomen. Als jij gelijk hebt dat het ook geldt voor telefoon, dan is het Bel-me-niet-register toch overbodig ? Link naar reactie
0 R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 3 oktober 2009 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 3 oktober 2009 Als jij gelijk hebt dat het ook geldt voor telefoon, dan is het Bel-me-niet-register toch overbodig ? Het gaat om automatisch verzonden boodschappen zonder menselijke tussenkomst. Cold calling mag dus nog steeds, ook e-mail adressen cut en pasten naar standaard mailberichten. Oeps, je hebt natuurlijk gelijk! :) IN MEMORIAM Link naar reactie
0 LittleBit Geplaatst: 3 oktober 2009 LittleBit 476 41 Geplaatst: 3 oktober 2009 @Peter, > :) Sorry, maar ik mis hem blijkbaar... Link naar reactie
0 R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 3 oktober 2009 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 3 oktober 2009 Wat Tonino zei: Het gaat om automatisch verzonden boodschappen zonder menselijke tussenkomst. Cold calling mag dus nog steeds, ook e-mail adressen cut en pasten naar standaard mailberichten. Als je door een computer gebeld wordt met een standaard scriptje of wervend verhaal, dan mag dat niet. Gewoon van ondernemer naar ondernemer bellen mag wel. Voor consumenten heb je het bel-me-niet register, maar dit draadje gaat over zakelijke spam... ;) IN MEMORIAM Link naar reactie
0 LittleBit Geplaatst: 3 oktober 2009 LittleBit 476 41 Geplaatst: 3 oktober 2009 @Peter >maar dit draadje gaat over zakelijke spam En dan zijn wij het eens dat de nieuwe spelregels voor zakelijke spam een uitbreiding zijn van de B2C spam-spelregels. En dan zeg jij dat spam (dus spam algemeen en dus zowel voor B2B als B2C) ook geldt voor telefoon en als dat klopt, dan zit ik met het probleem dat daardoor het Bel-me-niet-register overbodig zou zijn... Zodat ik dus blijkbaar ergens iets over het hoofd zie.... Link naar reactie
0 R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 4 oktober 2009 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 4 oktober 2009 Ehm...dat zei ik eerst, onterecht. Tonino corrigeerde me, en dat heb ik daarna bevestigd. Het geldt dus niet voor telefonisch contact (tenzij dat geautomatiseerd is). IN MEMORIAM Link naar reactie
0 member123 Geplaatst: 4 oktober 2009 member123 3,4k 232 Geplaatst: 4 oktober 2009 Ehm...dat zei ik eerst, onterecht. Tonino corrigeerde me, en dat heb ik daarna bevestigd. Het geldt dus niet voor telefonisch contact (tenzij dat geautomatiseerd is). veel callcenters werken met geautomatiseerde systemen die automatisch een nummer draaien uit een database voor de vrije callcenter agent. in hoeverre valt dat er weer onder? Link naar reactie
0 R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 4 oktober 2009 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 4 oktober 2009 Het gaat om het contact, niet om de manier waarop dat contact gelegd wordt. Je hebt van die systemen waarbij een computer je belt en een voorgekookt scriptje afspeelt - die vallen onder deze regelgeving. Het automatisch draaien van het nummer waarna een mens het gesprek met je voert is niet geautomatiseerd, en valt er dus niet onder. IN MEMORIAM Link naar reactie
0 fvddungen Geplaatst: 4 oktober 2009 fvddungen 1,7k 95 Geplaatst: 4 oktober 2009 Never mind. Zelfstandige loonslaaf Link naar reactie
0 LittleBit Geplaatst: 4 oktober 2009 LittleBit 476 41 Geplaatst: 4 oktober 2009 @Peter Dank voor je toelichting: En als ik het dan nog kan bijbenen: * email-techniek: - automatische email(=spam): nu zowel voor B2C als B2B: opt-in - hand-email: vrij * telefoon-techniek - automatische telefoon (denk aan de IVR-acties met Karin Bloemen-stem)(=ook spam) nu voor B2C en B2B : ook opt-in - hand-telefoon: voor B2C geldt dan nu opt-out mbv Bel-me-niet-register voor B2B: ? Dan zijn er nog een paar grijze gebieden: - geldt het Bel-me-niet-register nu ook al voor B2B ? en zo Nee, vanaf wanneer staat dat op de rol ? - feitelijk mag een aannemer dan niet meer zomaar een mijnheer Jansen (B2C-contact) die een bouwvergunning heeft aangevraagd bellen met de vraag of hij mag offreren. Want die aannemer zou dan eerst in het Bel-me-niet-register moeten checken of mijnheer Jansen dat wel op prijs stelt. Dat is toch ondoenlijk ? Of zie ik dit verkeerd ? Link naar reactie
0 R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 4 oktober 2009 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 4 oktober 2009 Ik denk dat het tijd wordt even een mailtje naar de OPTA te sturen - dit zijn wel heel specifieke vragen... ;) IN MEMORIAM Link naar reactie
0 Tonino Geplaatst: 4 oktober 2009 Tonino 1,7k 1 83 Geplaatst: 4 oktober 2009 Robo callers (computer die iedereen automatisch belt en dan een standaard bandje laat aflopen) zijn (gelukkig) al sinds jaar en dag verboden in Nederland. B2C en B2B gelijk. Er was aan halfjaar / anderhalf jaar geleden nog een HL lid dat per ongeluk midden in de nacht zijn automatische telefoontjes met nieuwjaars groet een dag te laat rondstuurde... Kan helaas het bericht niet meer terugvinden, maar die had ook al contact gehad met de Opta en die gaven toen ook al aan dat dat niet mocht. Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français Link naar reactie
0 LittleBit Geplaatst: 4 oktober 2009 LittleBit 476 41 Geplaatst: 4 oktober 2009 @Tonino > Robo callers zijn al sinds jaar en dag verboden in Nederland. B2C en B2B gelijk. Dat is ook een interessant facet. Maar ik hoop dat je bedoeld: wordt beschouwd als spam, zodat hier ook opt-in van toepassing is en we wel probleemloos verder kunnen met robocallers die getriggerd worden door bv rook- of brandalarm. Link naar reactie
0 Tonino Geplaatst: 5 oktober 2009 Tonino 1,7k 1 83 Geplaatst: 5 oktober 2009 Hmm Ok, ongevraagd moet dat natuurlijk zijn. Jezelf mag je, gelukkig, nog altijd zoveel lastig vallen als je zelf wilt... ;-) Gr Mark Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français Link naar reactie
0 Wouter33 Geplaatst: 5 oktober 2009 Wouter33 223 16 Geplaatst: 5 oktober 2009 Als ik het goed begrijp kun je wel probleemloos email sturen als het een reeds bestaande relatie betreft. Het email adres van een relatie is soms algemeen (inkoop@bedrijf.nl) maar vaak gericht aan een persoon (persoon@bedrijf.nl) welke op dat moment dan niet gezien dient te worden als natuurlijke rechtspersoon maar als vertegenwoordiger van het bedrijf. Anders gezegd: Als Philips een klant van je is, kun je dan -volgens de huidige regels- alle medewerkers van Philips blijven emailen ? Nee dit mag niet. Toestemming voor een mailing is persoonlijk. Je mag een mailing dan ook alleen naar degene sturen die iets heeft gekocht of toestemming heeft gegeven. Niet bij toestemming of een aankoop door één persoon van een bepaalde organisatie een hele organisatie mailen. Zie ook: http://www.emailmarketing-blog.nl/2009/06/nieuwe-telecomwet-op-1-oktober-van-kracht/ Aan het broeden op een nieuwe startup... Link naar reactie
0 retail Geplaatst: 5 oktober 2009 retail 1,4k 105 Geplaatst: 5 oktober 2009 Vreemd genoeg had ik gelukkig nooit last van spam, misschien dat er 1 keer per maand dat er een berichtje binnen kwam. Nu valt het mij wel op dat ik in plaats van wekelijkse nieuwsbrieven ze nu dagelijks krijg, mij stoort het niet omdat ik zo altijd up-to-date ben maar hebben jullie daar ook "last" van? Link naar reactie
0 LittleBit Geplaatst: 5 oktober 2009 LittleBit 476 41 Geplaatst: 5 oktober 2009 Als ik het goed begrijp kun je wel probleemloos email sturen als het een reeds bestaande relatie betreft. [...] Anders gezegd: Als Philips een klant van je is, kun je dan -volgens de huidige regels- alle medewerkers van Philips blijven emailen ? Ik merk dat VNU er nu zo mee omgaat. Je vraagt ooit info over een beurs van VNU. VNU vindt dat je daardoor een relatie van hen bent geworden en emailed je vervolgens over al hun beursactiviteiten. En als je dan een email-reclame krijgt (vandaag nog) dan kun je je wel afmelden maar VNU interpreteert dat slechts als zijnde voor _die_ beurs en meent dan dat ze verder kunnen gaan met emailreclame voor hun andere activiteiten want -in hun ogen- ben je tenslotte een VNU-relatie. Verder valt me de emailreclame van de Makro op. Je kunt je daar pas afmelden van email als je je klantenpas nummer opgeeft. Dat lijkt me ook niet de bedoeling. Link naar reactie
0 Walter Brand Geplaatst: 5 oktober 2009 Walter Brand 209 36 Geplaatst: 5 oktober 2009 [...] En als je dan een email-reclame krijgt (vandaag nog) dan kun je je wel afmelden maar VNU interpreteert dat slechts als zijnde voor _die_ beurs en meent dan dat ze verder kunnen gaan met emailreclame voor hun andere activiteiten want -in hun ogen- ben je tenslotte een VNU-relatie. Verder valt me de emailreclame van de Makro op. Je kunt je daar pas afmelden van email als je je klantenpas nummer opgeeft. Dat lijkt me ook niet de bedoeling. Volgens mij zijn deze twee gevallen te zien als het lastig maken om uit te schrijven en dus aan te kaarten. Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan Twitter: http://twitter.com/wbrand Link naar reactie
0 René Zonneveld Geplaatst: 5 oktober 2009 René Zonneveld 488 44 Geplaatst: 5 oktober 2009 Als je moeite hebt om je af te melden, geef het dan door aan spamklacht.nl. Daar is die site voor. Als er voldoende klachten binnenkomen veranderen ze hun slechte gewoontes wel. www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl | www.tekstschrijverdeventer.nl Link naar reactie
0 Zomaar iemand Geplaatst: 6 oktober 2009 Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 6 oktober 2009 Ik heb vandaag mijn eerste spamklacht ingedient. Over een bedrijf waar ik op de site zou staan en welke gaat verhuizen en of ik even 16 euro wil betalen. Link naar reactie
0 Frans Sijtsma Geplaatst: 7 oktober 2009 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 7 oktober 2009 Vandaag eentje van een gerenommeerd uitzendbureau waarvan je de naam cryptisch zou kunnen omschrijven als "snelheids groep". Gewoon zomaar een nieuwbrief waarvoor ik mij nooit heb aangemeld. Afzender heb ik even gemaild met een mooi formuliertje van Peter (mijn dank nog ;)) waarna ik de afwezigheidsmelding krijg dat persoon in kwestie al 3 weken niet meer werkzaam is voor het bureau ??? Zal dit keer versie 2 van Peters briefje maar naar de vervangend contactpersoon sturen Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie
0 mmint Geplaatst: 7 oktober 2009 mmint 2,3k 100 Geplaatst: 7 oktober 2009 Ik kreeg er vandaag eentje in keurig Nederlands, maar van een Duits bedrijf (met eu domein) dat zich op de Nederlandse markt richt. Dit is het antwoord dat ik gebruik: Geachte heer, mevrouw, Wij stellen geen prijs op ongevraagde aanbiedingen. Vanaf 1 oktober 2009 is het in Nederland niet toegestaan om ongevraagd aanbiedingen per e-mail te versturen, niet aan particulieren, niet aan bedrijven en ook niet vanuit het buitenland. Wij melden overtredingen aan de OPTA via www.spamklacht.nl en gaan ervan uit dat u naar aanleiding van dit antwoord gepaste maatregelen zult nemen om verdere overtredingen te vermijden. Succes! (dit antwoord is in reactie op uw onpersoonlijke massa-mailing bewust niet ondertekend) Link naar reactie
0 RedGeo Geplaatst: 8 oktober 2009 RedGeo 235 12 Geplaatst: 8 oktober 2009 Laat me raden... radardetectieapparatuur? Heb ik sinds 1-10 ook al 2 keer gehad... http://www.redgeographics.com - http://www.freelancecartographer.com Link naar reactie
0 P.J. Geplaatst: 8 oktober 2009 P.J. 6,2k 290 Geplaatst: 8 oktober 2009 Ja, die z.g. "Politieberichten" waren mij ook al opgevallen. Maar ook ergerlijk zijn de casino's, die denken dat ze mij met hun onnozele frases kunnen lokken. Link naar reactie
Iwan van Geelen
Iwan van Geelen
http://www.ez.nl/Actueel/Pers_en_nieuwsberichten/Nieuwsberichten...
Edit: even de link wat ingekort.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
296 antwoorden op deze vraag