• 0

Zakelijke spam nu (bijna) echt verboden

Aanbevolen berichten

  • 0

Haha deze is wel heel dom ja.

 

In het begin van het spam verbod, waren mensen nog bang. Maar tegenwoordig wordt er weer volop gespammed, vooral omdat onlangs bekend is gemaakt dat de opta pas gaat optreden bij heel veel klachten. Dus wat men nu doet is gewoon de email naar hooguit 100 mensen doorsturen, vervolgens de email een heel klein beetje aanpassen en weer naar 100 mensen sturen.Op die manier worden het aparte zaken. En mensen klagen niet snel (vooral door de vele stappen die je moet ondernemen), dus met 100 of zelfs met 1000 emails is men niet bang om iets te doen.

Link naar reactie
  • 0

Iemand een idee wie er achter deze spam zit, of wat er aan gedaan kan worden?

Beste collega automobilist,

 

Jarenlang zocht ik naar een ACTIEF stralingmetend apparaatje (eigenlijk voor Elektrosmog), waarmee ik de snelheidscontroles van de politie tijdig opmerk. De prijs van een succesvol product is, dat het wordt nagemaakt. Bent u de boetes ook zat en wenst u een legaal toestel te kopen? Klik dan hier [link verwijderd]

 

Groeten, [naam verwijderd, is toch nep]

 

 

Meer informatie kunt u lezen op mijn BLOG over de geslaagde praktijktest

 

1: Slecht verhaal, als je te hard rijdt kun je boetes verwachten (of je het er mee eens bent is een tweede). Wees een vent en accepteer het risico.

2: Link verwijst naar een Altavista zoekopdracht

3: Email wordt gespoofd alsof het van een Nederlandse gemeente komt, (info@[gemeentenaam].nl)

 

Heb het al eens via spamklacht geprobeerd, maar aangezien het niet direct duidelijk is wie er achter zit kunnen die weinig.

Link naar reactie
  • 0

................

In het begin van het spam verbod, waren mensen nog bang. Maar tegenwoordig wordt er weer volop gespammed, vooral omdat onlangs bekend is gemaakt dat de opta pas gaat optreden bij heel veel klachten. Dus wat men nu doet is gewoon de email naar hooguit 100 mensen doorsturen, vervolgens de email een heel klein beetje aanpassen en weer naar 100 mensen sturen.Op die manier worden het aparte zaken. En mensen klagen niet snel (vooral door de vele stappen die je moet ondernemen), dus met 100 of zelfs met 1000 emails is men niet bang om iets te doen.

 

Ik denk niet dat het 'iets aanpassen' van een mail er een andere zaak van maakt. Volgens mij is het idee dat men de spammers aanpakt en niet bezig is met 'kopie-beperking van spam-berichten'. ;-)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Los van de 'juridische' vraag wanneer een e-mail nu wel of geen spam is, is het gewoon wel erg vervelend. Zelf koop ik liever niet bij bedrijven die spammen of waarbij het lijkt op spam.

 

Recent nog 's visitekaartjes besteld bij een niet nader te noemen internetbedrijf en vervolgens krijg je zeer frequent allerlei e-mails met een diversiteit aan onderwerpen.

 

Erg jammer want ik ben erg blij met de visitekaartjes, toch neemt mijn klanttevredenheid dan wel af.

 

groet, Robrecht

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
In totaal heeft OPTA 347 klachten over Backsound ontvangen. Na onderzoek van OPTA is gebleken dat Backsound bijna drie miljoen e-mails stuurde waarbij het spamverbod is overtreden.

 

Bron opta.nl

 

347 klachten op 3.000.000 mailtjes. Dat is iets meer dan 1 op de 10.000 mensen die klagen. Misschien tijd voor een spotje over de site spamklacht.nl.

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor het openen van dit oude topic maar ik vond mijn vraag niet echt de moeite waard om een nieuw topic te openen.

 

Ik krijg bijna dagelijks nog emails van zzpers die hun diensten aanbieden, mails van (soms grote gerenommeerde) bedrijven waar ik geen klant van ben maar die wel hun diensten en producten aanbieden (kantoorartikelen, metaalleveranciers, mental coaching, bedrijvengidsen enzovoort.)

 

Ik vind sommige van deze mails best interressant en als ik dat niet vind verwijder ik ze gewoon dus dat is ook niet echt een probleem en ik ga daar dus ook niet over klagen (behalve die nepmails van banken, loterijen en chinese aanbieders)

 

Maar ik vraag mij af of dit dan wel mag deze manier van adverteren? Ik heb hierdoor al enkele nieuwe bedrijven en aanbieders leren kennen en vind het dus wel interressant. Maar zelf heb ik deze manier van adverteren nooit gebruikt omdat ik ervan uitga dat het niet mag. Waarom doen deze bedrijven dit dan wel of hebben ze een manier gevonden dat het wel gewoon legaal mag??

 

Met vriendelijke groet,

Peter

Link naar reactie
  • 0

Ligt er aan, als het in de vorm van een nieuwsbrief/abonnement vorm is mag het niet zonder toestemming. Maar tussen de lijntjes door is het niet verboden om een gerichte e-mail naar iemand te sturen.

 

Wat nog weleens gebeurt is dat wanneer je per e-mail contact hebt gehad met een vertegenwoordiger en je vervolgens opeens lid bent van hun nieuwsbrief die om de zoveel tijd gestuurd wordt. Dat mag dus weer niet.

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

Ligt er aan, als het in de vorm van een nieuwsbrief/abonnement vorm is mag het niet zonder toestemming. Maar tussen de lijntjes door is het niet verboden om een gerichte e-mail naar iemand te sturen.

 

Wat nog weleens gebeurt is dat wanneer je per e-mail contact hebt gehad met een vertegenwoordiger en je vervolgens opeens lid bent van hun nieuwsbrief die om de zoveel tijd gestuurd wordt. Dat mag dus weer niet.

 

In sommige gevallen zou het kunnen dat ik ooit eens contact met een bedrijf gehad hebt en dat ik daarna in het systeem terecht ben gekomen maar bij vele weet ik zeker dat dat niet zo is.

 

Maar als ik jou goed begrijp is het niet verboden om een gerichte email te sturen met het doel om je bedrijf of product te promoten. Dus als ik een bedrijf weet waar ik graag mijn diensten aan zou willen bieden kan ik die gewoon een mail sturen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ligt aan de inhoud. Wanneer je specifiek je bedrijf of product promoot kan het gewoon als spam worden beschouwd. De truck zit hem er een beetje in om een persoonlijke e-mail naar iemand te sturen waarin je bijvoorbeeld zonder direct commercieel oogpunt kennis maakt en wellicht toestemming vraagt om hem een aanbieding te doen.

 

Spam kan herkend worden aan digitale communicatie met een van de volgende doelen welke ongevraagd gestuurd worden. Deze doelen zijn: commercieel/ charitatief/ideëel. Stel je wilt iemand een commerciële aanbieding doen moet je dus eerst toestemming vragen. De kunst is om een communicatie op gang te brengen welke dus niet uit commercieel oogpunt gestart is.

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0
Ik begrijp dat het om geld gaat, maar waarom willen deze goed bekend staande bedrijven dit dan eigenlijk op een illegale manier bereiken?

Voor een groot deel waarschijnlijk onwetendheid. Ik had deze week opeens iemand van Marktplaats aan de telefoon die me vroeg of het ongelegen kwam als hij me wat vroeg over adverteren op Marktplaats.

 

"Als je me advertenties wilt verkopen wel, ja. En daarnaast sta ik in het bel-me-niet register, dus ik snap niet waarom je me toch belt."

 

Waarop de reaktie was dat hij niet precies wist waar ze mijn telefoonnummer vandaan hadden, maar dat het best uit bijvoorbeeld de KvK database kon komen en dat het er daarom tussendoor gevallen was.

 

Da's een prima voorbeeld van ofwel bewust negeren van de wetgeving, ofwel gewoon te dom zijn om te bedenken dat het niet uitmaakt waar je een telefoonnummer vandaan hebt - je moet het altijd langs het bel-me-niet regiser halen, ofwel te ongeinformeerd zijn om te weten dat eenmanszaken ook onder dat register vallen.

 

PS - hij wilde me trouwens geen advertentie verkopen. Hij wilde me "voor 50 waard laten kennismaken met adverteren op Marktplaats". Hoe dom denken ze dat mensen zijn? ;D

 

Dus als ik een bedrijf weet waar ik graag mijn diensten aan zou willen bieden kan ik die gewoon een mail sturen?

In principe wel, anders zou geen enkel bedrijf meer in contact kunnen komen met een ander bedrijf. Een directe persoonlijke email zal dus geen probleem zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik vindt dat er een paar voordelen zitten aan een mail. Zo kan de ontvanger met een paar klikken je toevoegen aan hun contactpersonen en je adresgegevens opslaan, ze kunnen direct naar je website doorklikken en ze kunnen vrij makkelijk reageren op de mail. Ook zijn de voordelen van een mail dat het gratis is en dat je de mail per potentiele klant specifiek kan aanpassen. Dit is bij een papieren folder natuurlijk anders.

 

Wat mij wel tegenhoud om mails te gaan sturen (ondanks dat het op de juiste manier blijkbaar wel mag) is dat ik bang ben dat de mogelijke klant het opvat als spam en mogelijk nooit meer een klant wordt van mijn bedrijf..

 

Zijn er hier mensen die wel naar potentiele klanten mailen?

Link naar reactie
  • 0

Een directe persoonlijke email zal dus geen probleem zijn.

 

 

Ook zijn de voordelen van een mail dat het gratis is en dat je de mail per potentiele klant specifiek kan aanpassen.

Een e-mail waarin je je diensten aanbiedt, waarbij je de naam van de geadresseerde aanpast en hier en daar de naam en de branche (en wellicht nog wat zaken) van het geadresseerde bedrijf laat vallen, is nauwelijks persoonlijk te noemen en valt dus evengoed onder spam.

 

 

... ondanks dat het op de juiste manier blijkbaar wel mag ...

Lijkt me wel interessant om een voorbeeld te zien van die "juiste manier" ...

Link naar reactie
  • 0
Zo kan de ontvanger met een paar klikken je toevoegen aan hun contactpersonen en je adresgegevens opslaan....

Bekijk het eens zo: die wetgeving is ingevoerd omdat mensen en bedrijven het mateloos irritant vinden om steeds maar weer die meuk toegestuurd te krijgen. Wat zal de reaktie zijn als jij dit gaat doen, denk je?

 

Ja, het is gemakkelijk. Nee, het mag niet. Vergeet het dus gewoon.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal het nog een keer kort verduidelijken want ik heb een vorm van dyslexie dus kan het weleens gebeuren dat mijn zinsopbouw een beetje lastig te lezen is. (ik heb moeite om de woorden in de juiste volgorde te zetten maar dat betekend dus niet dat ik niet goed kan lezen, niet kan praten of dat ik dom bent ;))

 

Ik vroeg waarom goed bekend staande bedrijven nog steeds spammen. Ik dacht namelijk dat zij misschien een legale manier gevonden hadden om dit te doen. Dit was mijn vraag.

 

Daarna zei ik dat ik het niet altijd irritant vind en het zelfs wel een makkelijke manier van contact zoeken is en vroeg daarom metaforisch hoe, wat, waar het mogelijk is om te mailen naar mogelijke klanten. Daarop kwam de reactie dat het op de juiste manier wel mogelijk is.

 

Maar Ik ben dus niet van plan om daadwerkelijk rond te gaan mailen.

 

Met vriendelijke groet,

Peter

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb bij een reclamebureau gewerkt en wij deden daar ook al heel veel aan e-mailmarketing. Toen de wet van kracht werd, werden wij overstroomt met de vraag of wij e-mails wilde sturen aan prospects. Voor 1 oktober 2009 zag je toen echt een piek om alle klanten opt-in te maken.

 

Ik adviseer nu ook in o.a. e-mailmarketing.

Laatst heb ik nog geadviseerd bij een campagne van een re-integratiebureau om eerst een DM te sturen. Hun adressenbestand was zo oud en daar kan dan veel vervuiling in zitten. Daarnaast hadden ze ook een nieuw bestand, zonder concrete e-mailadressen. En dan vind ik het wel belangrijk dat ze eerst een opt-in doen.

 

Spam is in mijn ogen meer wat de ontvanger ervan vindt. Daar dien je als ondernemer wel degelijk rekening mee te houden. Als je dat niet doet, dan worden ze ook zeker geen klant van je.

 

Groet!

Link naar reactie
  • 0

Spam is in mijn ogen meer wat de ontvanger ervan vindt. Daar dien je als ondernemer wel degelijk rekening mee te houden. Als je dat niet doet, dan worden ze ook zeker geen klant van je.

 

Dus jij neemt op voorhand contact op met de ondernemer om te vragen wat hij wel of niet als spam beschouwt?

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Iemand die echt doorgaat tot het gaatje is Frank Zegers van Doors International. Afmelden is zinloos. Doors International spamt gewoon door. Zelfs bellen helpt niet, merkte blogger Tom Schilders. Zegers is inmiddels zelfs spamfilterresistent. Wellicht dat zoekmachine-antireclame helpt.

 

Goh, ik had ze al eens eerder gesignaleerd... ::)

 

Vandaag weer raak.

 

Twalevel is opgenomen in ons adressenbestand, waarschijnlijk omdat er eerder contact is geweest of omdat wij van mening zijn dat we interessante informatie te bieden hebben. Hierbij vraag ik u uw medewerking om te controleren of de onderstaande gegevens van Twalevel nog correct zijn. Wij benaderen onze relaties uitsluitend met relevante informatie.

 

Niks eerder contact. Totaal irrelevante informatie over klimaatbeheersing. Nog nooit van ALF International of A.L.F. in Zevenbergen gehoord. Maar het reactie-adres is dan ook niet van ALF. Dat is 305-56520-1@reply.demt.nl van Doors e-Marketing Techniek (DeMT) in Cuijk, een naam die ik herken van eerdere spamruns.

 

DeMT levert zogenaamde Multi Level Respons Marketing. Terwijl een conventionele actie veelal respons oplevert van mensen die ingaan op uw aanbod, maakt DeMT onderscheid tussen de mensen die affiniteit hebben met het onderwerp, feitelijk interesse hebben, én de mensen die van het aanbod gebruik willen maken. Door deze gefaseerde aanpak is de kans op irritatie kleiner, de totale respons hoger en de uiteindelijke conversie hoger. Dus meer rendement en minder waste.

 

Doors International is een naam die ik uit een ander verband ken. Dat was ooit een groot sales trainings-bedrijf. Nu wordt die naam dus misbruikt door een stel ordinaire spammerts die adressen bij bulk inkopen. Maar gelukkig wordt dit in de nieuwe Telecomwet verboden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een aantal keer geprobeert spam te melden bij de OPTA maar dat formulier werkt echt beroerd. Zo willen ze de header van de mail zoals bij Gmail of Hotmail. Diegene die mij spamt gebruikt geen Gmail of Hotmail.

Kan dus steeds het formulier niet versturen en dus ook geen spam melden.

 

Zo schiet het natuurlijk niet op.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.