• 0

Aanslag voor auteursrechterlijk beschermde kopy

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Mocht je denken dat je voor alles in Nederland al moet betalen, dan heb je het mis. Vanaf deze maand valt bij alle bedrijven een rekening in de bus voor gemaakte kopietjes.

Deze maand aanslag voor kopieën tijdschriften inzake vergoeding voor gebruik beschermde artikelen

 

Zie artikel Zibb >>>

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Hoe staan jullie tegenover het principe van marktwerking zoals ik dat in eerdere "reply" verwoordde? Hierbij ging het om het leveren van toegevoegde waarde.

 

Ik kan je Reply zo snel niet vinden, maar toch even een reactie over het fenomeen "marktwerking".

 

Als voormalig liberaal en zelfstandig ondernemer ben ik helemaal VOOR marktwerking ;D Maar marktwerking is geen panacé voor alle problemen. Als we met z'n allen vinden dat auteurs een bepaalde beschreming genieten (omdat er anders geen auteurs meer zouden zijn), dan zal er toch het één en ander gereguleerd moeten zijn. Pure regulatie zonder "marktconforme" vergoedingen werkt ook niet. Zodra mensen de "natuurlijke" verhoudingen niet meer begrijpen gaat het mis. Dus: marktwerking verdient de voorkeur, maar enige (begrijpelijke) regulering is vaak onvermijdelijk.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Auteurs hebben hier het recht aan hun kant (ook moreel). Uitoefening van dat recht moet wel "rechtvaardig" geschieden, anders lopen ze hetzelfde afbreukrisico als de koopman uit venetië (en de parkeerpolitie in Amsterdam en de grote muziekuitgevers en Microsoft met zijn nieuwe licentiebeleid ;D)

Helemaal mee eens Nils. De huidige heffing gaat er vanuit dat veel-kopieerders ook wel veel auteursrechten zullen ontlopen, terwijl dat zeer waarschijnlijk nou net niet het geval is...

 

Wat vinden jullie van de volgende oplossing:

 

- distributie van beschermd materiaal op diverse media tegen kostprijs (reproductie + distributie kosten)

- registratie van alle verstrekkingen

- heffing omgeslagen naar alle inwoners, op basis van de verstrekkingen van vorig jaar. (naar draagkracht)

- heffing wordt verdeeld over distributeurs (% op distributiekosten), reproductiebedrijven (% op reprokosten), auteurs (verdeling naar afzet(exemplaren of pagina's) en 'arbeidsintensiviteitsklasse' (bijvoorbeeld wetenschappelijk boek op basis van eigen onderzoek krijgt meer per exemplaar of pagina dan een doktersromannetje))

 

Ik weet dat het ook geen perfect idee is... beetje erg tegen de vrije markt in, maar ja, dat zijn de huidige heffingen eigenlijk ook...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Deze discussie is al zo oud als hypertext.

 

Tegenover de winkeldieven wil ik de snelwegen plaatsen. Elke keer als de kilometerheffing op tafel komt, staat autorijdend Nederland op z'n kop. Dan vind de goegemeente het blijkbaar wel prima dat de overlast op iedereen wordt afgewenteld. Argument: we profiteren toch allemaal van het wegennet.

 

Vrijwel iedereen kopieert. Dat is de afgelopen jaren een stuk makkelijk geworden. In plaats van elk kopietje apart af te rekenen, komt de overheid nu met een meer algemene opslag. Geen ideale oplossing, maar een controleur bij elke scanner is niet te doen.

 

Bij de nieuwe kopieerheffing wordt rekening gehouden met het kopieervolume. Zo bekeken is die kopieerheffing een stuk rechtvaardiger dan de huidige financiering van ons wegennet.

 

Tja, d'r werd hier om wat tegengas gevraagd nietwaar?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
distributie van beschermd materiaal op diverse media tegen kostprijs (reproductie + distributie kosten)

- registratie van alle verstrekkingen

- heffing omgeslagen naar alle inwoners, op basis van de verstrekkingen van vorig jaar. (naar draagkracht)

- heffing wordt verdeeld over distributeurs (% op distributiekosten), reproductiebedrijven (% op reprokosten), auteurs (verdeling naar afzet(exemplaren of pagina's) en 'arbeidsintensiviteitsklasse' (bijvoorbeeld wetenschappelijk boek op basis van eigen onderzoek krijgt meer per exemplaar of pagina dan een doktersromannetje))

 

Uhhh oplossing?

 

Ik snap er niks van ???

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Alleen ik mis volledig welke auteurs dan zo´n gevaar lopen.

Boeken worden echt niet gekopieerd (tenminste ik heb er nog nooit van gehoord en het lijkt me gewoon sterk) Theorie en vakgerichte literatuur wordt wel gebruikt. Onder scholieren zeker. Alleen in welke mate gebeurt dat dan? En daarnaast komt er volgens mij ook nog eens bij, wat ik al eerder vermeldde, dat een auteur juist veel profijt kan hebben bij deze gedeeltelijke overname van artikelen. (bekendheid, lezingen) En wederom; ik heb nog nooit een heel boek gekopieerd, hoogstens stukken voor in een rapport en dan altijd met bronvermelding, maar zonder toestemming te vragen van de auteur.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Hey Twalevel, Zeker werd er om tegengast gevraagd en die heb ik gekregen ook :P

 

Overigens ben ik voor kilometerheffing. Dat vind ik veel eerlijker omdat de daadwerkelijke gebruiker ervoor betaald (hier zitten wel enkele voorwaarden aan maar het gaat te ver om daar nu op in te gaan). Bij de huidig heffing op reprorecht is dit, zoals ook jij zegt, niet het geval.

 

Vrijwel iedereen kopieert.
Dat is ook een punt dat ik bestrijd. Zeker mbt de literatuur.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0
Tegenover de winkeldieven wil ik de snelwegen plaatsen. Elke keer als de kilometerheffing op tafel komt, staat autorijdend Nederland op z'n kop. Dan vind de goegemeente het blijkbaar wel prima dat de overlast op iedereen wordt afgewenteld. Argument: we profiteren toch allemaal van het wegennet.

 

Van wegen maak je direct of indirect gebruik (pakje van DHL, bevoorrading van de buurtsuper?) KMheffing of "gewone" wegenbelasting, voor mijn part maken ze de brandstof een euro duurder. De gebruiker betaald.

 

Bij de kopietjes betaal ik voor iets waar ik op geen enkele wijze profijt van heb. Ik maak geen copietjes van auteursrechtelijk werk, ik lees geen kopietjes van auteursrechtelijk werk en de heffing komt in de plaats van "afdoende vervolging" van de overtreders. Ik ben dus geen gebruiker, maar ik moet wel betalen.

 

Wat me helemaal tegen de borst stuit is dat je EERST een factuur krijgt die je binnen 30 dagen moet betalen en dat je dan zelf moet bewijzen dat je die factuur onrechtmatig ontvangt. Zoiets is gebruikelijk voor de belastingen (rechten van de staat), maar niet acceptabel voor derden (rechten van de auteur).

 

Daarnaast krijgt iedere ondernemer te maken met meer rompslomp. Factuur, bezwaarschrift, credit factuur, nieuwe factuur, betaling, boekhoudkundige verwerking etc. Dat kost kleine ondernemers onevenredig veel tijd/geld. Misschien dat ik vrede had met een heffing over ieder pak kopierpapier, als de "grootverbruikers" apart werden gedwongen aangifte te doen. Dan is die heffing te zien als een soort slachtofferfonds.

 

Bovendien is een heffing over het papier goed voor het millieu. (net als verhoogde brandstofprijzen)

 

Greetz,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Boeken worden echt niet gekopieerd (tenminste ik heb er nog nooit van gehoord en het lijkt me gewoon sterk)

 

Het gaat de oorsprong van deze discussie te buiten, maar kijk eens op KaZaa en zoek eens op .docs of .pdf's, moet je eens kijken hoeveel auteursrechtelijk beschermd materiaal voorhanden is.

 

Overigens, dat hele verhaal over knipseldiensten gaat volgens de website van Reprorecht niet op?

 

Q7: Wat is wel en wat is niet reprorechtplichtig materiaal?

(...)

Niet

Knipselkranten, overgeschreven teksten en fotokopieën voor strikt privé-gebruik.

 

Waarom worden die eigenlijk uitgesloten? Lijkt me toch een wezenlijke bron van veel kopiën (en ook al meerdere malen als zodanig in deze discussie genoemd). Als je een heffing als deze doet, dan het dan volledig...

 

Daarnaast vind ik onderstaand punt, vooral met die 'als'-constructie, nog steeds niet duidelijk. Is deze FAQ gewoon kort door de bocht, of is er makkelijk onderuit te komen door te stellen dat je niet fotokopieert?

 

Q5: Moet ik altijd betalen?

Ja, als u uit uitgegeven werken fotokopieert moet u betalen. [cursief Decorum]

 

Even tussen twee haakjes: heeft iemand al daadwerkelijk een faktuur ontvangen?

Link naar reactie
  • 0
Het gaat de oorsprong van deze discussie te buiten, maar kijk eens op KaZaa en zoek eens op .docs of .pdf's, moet je eens kijken hoeveel auteursrechtelijk beschermd materiaal voorhanden is.

 

Electronische distributie valt buiten deze heffing. Zelf een printje van een pdf file valt buiten deze heffing. Het gaat alleeen om het kopieren van papier op papier.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

Overigens, dat hele verhaal over knipseldiensten gaat volgens de website van Reprorecht niet op?

 

Q7: Wat is wel en wat is niet reprorechtplichtig materiaal?

(...)

Niet

Knipselkranten, overgeschreven teksten en fotokopieën voor strikt privé-gebruik.

 

Waarom worden die eigenlijk uitgesloten? Lijkt me toch een wezenlijke bron van veel kopiën (en ook al meerdere malen als zodanig in deze discussie genoemd). Als je een heffing als deze doet, dan het dan volledig...

 

Die knipseldiensten worden nu door enkele freelance journalisten en de dagbladen aangepakt. Voor de rechter gebracht volgens het vrije markt-principe van WelleKe. (Ik blijf je nog even plagen jochie!) In deze case staat de digitale exploïtatie ter discussie, niet het klassieke kopiëren.

 

Marketingdata beweert dat het kopieën verkoopt 'voor persoonlijk gebruik'. Ze maken één kopietje per keer (a twaalf euro) en claimen dat het auteursrecht zulks toestaat. Dat is uiteraard aanvechtbaar, maar de betrokken advocaten willen nu eerst de knipseldiensten terug in hun hok hebben.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Op de UU wordt zeer netjes omgegaan met readers. Ze zijn vrij prijzig, of staan, als ze aanmerkelijk goedkoper of beter gevuld zijn, vol met eigen artikelen van de docent, of van collegae van wie de betreffende docent toestemming heeft gekregen. Dus draagt men af, of gaat men afspraken aan met de auteurs. Het gaat dus niet overal op.

 

Nu doen ze dat wel netjes. Vroeger kopieerde iedere docent er lustig op los. Readers vol kopietjes uit tijdschriften, boeken etc.

 

Vorig jaar heeft Stichting Reprorecht circa 5 miljoen euro geincasseerd bij overheid en onderwijs. Dit jaar begint de incasso bij het bedrijfsleven. Een beetje actieve auteur krijgt daardoor een paar duizend euro extra.

 

Mijn persoonlijke standpunt is dat kopietjes in readers voor belangstellenden een compliment zijn; daar hoef ik geen vergoeding voor. Een instelling als FactSelect (jaarabonnement 515 euro) die noppes afdraagt aan uitgevers en auteurs is daarentegen haast crimineel bezig, voor mijn gevoel.

 

De grap is dat zij dankzij deze kopieerheffing nu al hun activiteiten kunnen witwassen.

 

Ik mis in deze thread overigens de juristen. Heeft HL geen auteursrechtexperts met een mening?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

TwaLevel, ik volg die discussie op o.a. Emerce inderdaad met belangstelling, maar wat zou de gedachte zijn om dit niet direct mee te nemen in deze heffing? Of moet díe heffing nog komen, later dit jaar?

 

Voor mij is dat ook een puzzel. Ik denk dat de wetgeving een jaar of tien achterloopt op de werkelijkheid, en dan duurt het nog een jaar of vijf voor de uitvoering geregeld is. Voor de huidige heffing is uitgebreid overleg geweest met VNO/NCW en brancheorganisaties, zo begrijp ik.

 

Die rechtszaak tegen de knipseldiensten betrof vooral hun elektronische activiteiten omdat het klassieke knip- en kopieerwerk van nieuwsberichten wel toegestaan is.

 

Als je je in de redenering van de wetgever verdiept, zijn de meeste keuzes wel logisch. Het gewone nieuws uit de dagbladen is behoorlijk vogelvrij, terwijl achtergrondartikelen beschermd worden. Uit boeken die niet meer te koop zijn, mag je meer kopiëren dan uit nieuwe boeken. Over een jaar of tien komen ze waarschijnlijk ook met een regeling voor elektronisch materiaal. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Tenslotte nog een paar soundbites uit een toespraak van Thijs Chanovski (Medialab, Fabeltjeskrant) op het congres van de MediaWerkgroep twee jaar geleden. Het auteursrecht is geregeld. ;D

 

"Zo’n vijfhonderdvijftig jaar geleden is de techniek bedacht om goedkoop kopieën te maken. Dat idee kwam op verschillende plaatsen in de wereld tegelijkertijd op. Het mechaniek voor drukken werd ook op verschillende plaatsen ontwikkeld, maar het mechanisme van verspreiding kwam niet zo snel van de grond. Het duurde nog eens honderd jaar voordat mensen op het idee kwamen om hun kinderen te leren lezen en schrijven. Daardoor ontstond geleidelijk draagvlak waarop de uitvinding van de boekdrukkunst kon floreren.

 

De opkomst van de boekdrukkunst en het onderwijs had ingrijpende maatschappelijke gevolgen. Dankzij de drukpers konden ideeën verspreid worden, en zo ontstonden ideologieën en machtsblokken. Dat heeft vierhonderd jaar standgehouden.

 

Nu zitten we echter weer in een fase die we ook bij de boekdrukkunst zagen. Het mechaniek voor een andere ordening is al ontwikkeld (de pc en het internet) maar de maatschappelijke mechanismen moeten nog vorm krijgen. We zitten nu in een overgangsperiode waarin we geen benul hebben wanneer we het stabilisatiepunt bereiken - dat duurt zeker nog eens vijfentwintig jaar - en in de tussentijd verandert de wereld om ons heen. De dingen gaan anders dan we gewend waren.

 

Dat ervaren we als turbulentie, omdat we bij technologische verandering automatisch denken aan meer van hetzelfde. Komt er een nieuwe technologie, dan willen we die in eerste instantie benutten om bestaande dingen beter te doen. We kijken niet of we daar misschien ook andere dingen mee kunnen doen. Veel mensen beleven er veel genoegen aan om hun hele leven alsmaar te doen wat ze altijd al deden, en zijn er tevreden mee dat niets verandert. Maar als je er genoegen in schept om wel te kijken naar andere dingen die je met de nieuwe technologie kunt doen, dan besef je dat we wel degelijk een revolutie doormaken.

 

Nieuw betekent voor mij: nog niet eerder vertoond. Met nieuw hebben we geen ervaring. Nieuw is onbekend en onvergelijkbaar. Nieuw is onbenoembaar. En in de overgang van onze traditionele samenleving naar de digitale maatschappij, krijgen we te maken met zoveel onbekende fenomenen dat we soms even terug naar af moeten om opnieuw te bepalen hoe we daar mee om willen gaan.

 

Kijk bijvoorbeeld naar het auteursrecht en je ziet dat dat een volslagen puinhoop aan het worden is. De rechters kunnen Napster wel verbieden, maar onze kinderen weten dat er op internet honderden alternatieven zijn. Die technologie is niet meer in te perken, niet meer te vangen in de bestaande regulering.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

MKB roept op auteursrechten niet te betalen

Mogelijk proefproces tegen Stichting Reprorecht

 

DELFT - MKB-Nederland roept alle ondernemers op de factuur die de Stichting Reprorecht verstuurt, niet te voldoen en er bezwaar tegen te maken. De stichting int de vergoedingen voor gemaakte kopieën van auteursrechtelijk beschermde werken. MKB-Nederland vindt de gebruikte methode echter willekeurig, onredelijk en niet afgestemd met het midden- en kleinbedrijf.

 

Zie verder

http://www.zibb.nl/ondernemen/kantoorenauto_nieuwsbericht.asp?artnr=618050&versie=1

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg ongetwijfeld geen factuur... dat scheelt weer een bezwaarschriftje... (voordeel van een nog niet bestaand bedrijf...)

 

Ik kan me niet indenken dat er uiteindelijk niet een uitspraak komt dat de stichting een rechtvaardigere manier moet vinden om deze rechten te innen.

 

groetjes,

 

Marcel

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

 

Wel grappig hoe deze bom werkt. Daar zat namelijk een lange lont aan vast. Als je hier kijkt, vind je jaren van voorbereidend werk, en nu wordt MKB Nederland ineens wakker. VNO-NCW zat vanaf het begin in deze opzet.

 

Reprorecht heeft die facturen trouwens nogal bot opgesteld en dreigt met kostbare controle's (kun je je al voorstellen: een kopieerpolitie!), maar die soep wordt waarschijnlijk lauwer gegeten dan ze opgediend is. Volgens mij kun je als kleine ondernemer gewoon aangeven dat jouw kopieervolume anders is dan het gemiddelde dat Reprorecht afleidt uit zijn marktonderzoek. Je hoeft geen bezwaarschrift te schrijven. Tegelijk is deze botte aanpak ook wel begrijpelijk. Als ze een slappe nota sturen, betaalt geen hond. Het gaat opgeteld om veel geld...

 

In de kopieersector wordt overigens de nodige reparatie verwacht aan deze regeling, ook omdat het begrip kopie zo vaag is.

 

Eens zien hoe dat afloopt ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ben ik even niet online, barst er deze onwijs interessante discussie uit (of barst die verder uit). Vandaag stond het volgende bericht in Emerce:

 

* Vrijdag, 20 Juni 2003 - Kopieer-heffing kost bedrijfsleven 82 miljoen

 

De facturen die de Stichting Reprorecht deze maand naar het

bedrijfsleven zendt ter incasso van auteursrechten op kopietjes veroorzaken een groeiende onrust bij ondernemers. MKB Nederland roept zijn leden op deze heffing niet te betalen, omdat de onderliggende berekening willekeurig en onredelijk zou zijn. De ondernemersclub overweegt een proefproces aan te spannen. VNO-NCW raadt zijn leden

aan zelf te registreren hoeveel heffingsgevoelige kopieën ze maken, en bezwaar aan te tekenen tegen een te hoge inschatting van Reprorecht.

* http://www.emerce.nl/archives/nieuws/Media_Marketing/15126.html

 

oh domdom. Zibb was hier natuurlijk al veeeeel eerder mee :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Er staat ook dat 'de eerste Nederlandse bedrijven' een factuur ontvangen-- wat zijn 'eerste' bedrijven?

Wordt dit als experiment gedaan of structureel, ben je de klos als je ergens vroeg in het adressenbestand staat of in een bepaalde provincie woont?

 

TwaLevel, wat is het 'profijtbeginsel'?

 

Dit hele tijdperk vraagt ons anders na te gaan denken over copyright (peer to peer netwerken) en auteursrechten en de risico's van het verspreiden van je woord/kunst.

Als je kijkt naar de site van www.fastcompany.com, daar staat bij elk artikel 'print article'...daar word ik ook niet voor aangeslagen-- blijkbaar hebben ze ongelimiteerde verspreiding afgesproken met hun auteurs. Zulke vormen (gratis of betaald) hebben volgens mij de toekomst.

Uitgevers verhalen zo een deel van de gederfde inkomsten op ons, maar zat er in hun verkoopprijs niet ook al een marge voor alle niet verkochte exemplaren, en de transportkosten voor het terugnemen van die exemplaren?

(Weet ik dus niet, maar kan me moeilijk voorstellen dat een gezonde uitgeverij dat verlies steeds zou nemen?)

Ik kan het wel begrijpen, maar vind het een nogal dwingende manier het kopieergedrag te betuttelen-- natuurlijk moeten schrijvers krijgen wat ze verdienen en de uitgeverij ook, maar is een soort veredelde kopieerbelasting niet een beetje te veel van het goede?

 

Blanco papier belasten?

Misschien moeten we ook een lucht-en frequentiebelasting in het leven roepen, voor als ik een citaat van een ander hardop uitspreek. (Inclusief gratis 0900 kliklijn!)

En een kinetische heffing voor alle keren dat ik een gebaar maak dat van iemand anders is.

Wat te denken van de citeersnip; elke keer dat je hier op het 'citeer'-knopje drukt wordt er 100 piek van je rekening afgeschreven!

 

Gelukkig maar dat we verder als zakenmensen in Nederland helemaal niet bedolven worden onder heffinkjes, belastingetjes, regeltjes, toeslagjes, premie'tjes en inhoudinkjes...anders zou het toch wel een ontmoedigende toestand worden.

 

Go Nederland!

 

Annedien

(at your zeur-vice)

;D

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dit was een beetje het argument waar ik naar zocht. Uit Emerce.


Kopieerheffing holt het auteursrecht uit, zo betoogt de Vereniging Open Source Nederland in haar correspondentie met Cedar, de koepelorganisatie van de Nederlandse copyright clearance-instellingen. Open Source-ontwikkelaars gebruiken het auteursrecht om de broncode van hun software te beschermen, niet om geld te verdienen. Een kopieerheffing die dient om inbreuk op het auteursrecht af te kopen, holt de rechtspositie van de maker uit. Kopieerheffing holt het auteursrecht uit, zo betoogt de Vereniging Open Source Nederland in haar correspondentie met Cedar, de koepelorganisatie van de Nederlandse copyright clearance-instellingen. Open Source-ontwikkelaars gebruiken het auteursrecht om de broncode van hun software te beschermen, niet om geld te verdienen. Een kopieerheffing die dient om inbreuk op het auteursrecht af te kopen, holt de rechtspositie van de maker uit. lees verder...

 

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.