• 0

[Column] Een week uit het ondernemersleven van ....

Naast het grote 5-vragen draadje (alive and kicking dankzij Down), een nieuw topic n.a.v. het draadje van JS Coolen

 

Nils de Witte

 

Nils, als je straks terugkijkt op de week van 22 juni - 28 juni

 

Hoe zag die week er toen uit?

 

Afspraken, beslissingen, keuzes, in jouw geval: In welk land zat je, etc.

 

Aan jou de vraag om een kort (mag natuurlijk ook lang als je dat liever wilt) dagboekje te maken, bij te houden.

De vorm mag je zelf weten. 1 x een post, of 7 losse posts, of wat dan ook

 

Aan jou om het stokje door te geven, voor de week van 29 juni (wellicht gedurende de komende week al doen om nr.2 de kans te geven zich hier geestelijk op in te stellen)

 

Frans

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Donderdag 9 juli

 

08:00: wakker. Dinsdag voelde ik mee alsof ik aangereden was door een vrachtwagen. Gisterenavond is er (zo voelt het tenminste) een fiets over me heengereden. Dat kiteboarden is leuk, maar of het gezond is...

 

Vandaag een relatief rustig dagje. By eBuddy om een workshop over Spring bij te wonen en te helpen waar nodig. Vanavond een afspraak met een klant.

 

08:40: ik ben zooooo blij dat ik dicht bij het station woon en dat de trein naar Amstel zo snel is. In de trein even mijn mail bijgewerkt. Dat was er gister niet meer van gekomen.

 

Ik moet op de Keizersgracht zijn vandaag en neem de metro van Amstel naar Waterlooplein. Had beter de tram vanaf Centraal naar de Vijzelstraat kunnen nemen, maar goed, een klein wandelingetje is ook niet erg.

 

09:20: Binnen bij eBuddy. De workshop is al aan de gang en het gaat prima, voor zover ik kan zien. Leuke tent blijf het altijd! Gisteren hadden ze een goede dag. Het feit dat ze een iPhone applicatie gelanceerd hebben kwam naar buiten en werd gecoverd op nu.nl, Techcrunch en een aantal andere sites.

 

12:30: Goeie lunch bij eBuddy. Leuk om af en toe weer even technisch bezig te zijn en een paar mensen te trainen.

 

17:30: Even een kleine borrel met goede vriend Joost. Met Joost ben ik ooit JTeam begonnen. Joost runt tegenwoord het backend team van eBuddy en het is leuk te horen hoe het er aan toe gaat bij één van de leukste startups van Nederland.

 

18:50: Op naar Oud-Zuid. Een BBQ bij een klant van JTeam. Voor Paazl hebben we laatst een systeem opgeleverd wat een soort broker moet worden voor de verschillende afleverdiensten die webshops gebruiken. Erg leuke mannen en een leuk idee. Ook een aantal andere JTeam mannen zijn er. Goed om even bij te praten.

 

22:00: Treintje naar huis. Lekker een tukje gedaan in de trein.

 

23:15: Na dat ik mijn e-mail gecheckt hebt door naar bed. Ik ben moe van drie dagen laat naar bed en twee dagen kiten. Morgen een niet al te heftig dagje. 's Ochtends een afspraak in Den Haag. Ik denk dat ik maar met de auto ga. Het waait hard morgen. Misschien dat ik er even een middagje tussenuit piep om een kleine kitesessie te zetten. Dan werk ik van het weekend wel weer even door ofzo.

 

Tot morgen,

Alef

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Dinsdag 4 augustus 2009

 

6.30

Wekker, gezin, op de fiets beide kinderen weggebracht.

8.30

Kantoor, weinig post, duidelijk te merken dat het vakantietijd is. Wat kort overleg met een cliënt in een kwestie die mogelijk op een kort geding uit zal lopen en daarna een verweerschrift geschreven in een echtscheidingszaak.

10.15

Even achter mijn bureau vandaan voor bezoek van een vriend, tevens cliënt om even bij te praten.

10.45

Vertrokken naar de sportschool en daarna door naar de Fysio, de revalidatie schiet maar niet op.

13.00

Terug op kantoor. Eerst een dagvaarding in een incassozaak klaargemaakt, daarna wat processtukken geschreven en veel tijd besteed aan een crediteurenakkoord, om daarin de laatste puntjes op de i te zetten.

17.00

Weer op de fiets, kinderen ophalen, eten klaarmaken.

20.00

Weer terug op kantoor. Overleg met een cliënt over een kwestie waarvan ik weer merk ik dat daar hier verder niet op in kan gaan... Daarnaast nog diverse telefoontjes, onder meer in enkele jeugdstrafzaken.

22.00

Mooi moment om er een punt achter te zetten.

Link naar reactie
  • 0

Vind het leuke Steven maar wat smeuige details zou het wel een stuk leuker maken! ;D Gewoon van die leuke dingen zoals mensen die freaken in de rechtzaal, clienten die spannende dingen meemaken enzovoorts. Gelukkig maar dat jij je netjes aan de regels houdt! ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Vind het leuke Steven maar wat smeuige details zou het wel een stuk leuker maken! ;D Gewoon van die leuke dingen zoals mensen die freaken in de rechtzaal, clienten die spannende dingen meemaken enzovoorts. Gelukkig maar dat jij je netjes aan de regels houdt! ;)

Excuus :) Probleem is dat ik op dit moment vooral bezig ben met allerlei kwesties waar we nog lang niet op het punt aanbeland zijn dat het tot een zitting komt. Morgenmiddag heb ik nog wel een interessante zitting, dus mogelijk dat daar nog wat meer smeuïge details volgen.

 

Dinsdag had ik piketdienst, maar helaas geen enkele piketmelding gehad, anders had ik jullie nog kunnen laten meegenieten van de strafpraktijk.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Woensdag 5 augustus 2009

 

6.30

Wekker, kinderen blijven vandaag thuis, maar ik ga wel eerst nog even met de oudste naar de AH XL (bij ons de 'scannerwinkel' geheten, vanwege het zelf scannen, overigens ideaal wat mij betreft), maar nog wat email verkeer over een zaak waar de standpunten van partijen ver uit elkaar liggen.

9.00

Op kantoor. Eerst wat contact gehad met de VW dealer over mijn nieuwe auto, omdat de inhoud van het koopcontract mij niet echt aanstond en daarna mij gezet aan wederom een dagvaarding, die ook direct weer naar de deurwaarder is gegaan.

11.00

Telefoontje van een tegenpartij die net een dagvaarding had ontvangen en die toch de verdere procedure wel wilde voorkomen, zodat er snel, na enig overleg met cliënt, een schikking werd bereikt.

11.15

Een verontrustend telefoontje: een cliënt verblijft momenteel in een psychiatrische afdeling van een huis van bewaring (dit overigens naar aanleiding van het feit dat hij eerder op de zitting bij de politierechter behoorlijk door het lint ging en daarbij de rechter fors schoffeerde) en één van zijn medebewoners belde mij om te melden dat cliënt van de instelling niet met mij mocht bellen. Daarop ben ik maar eens gaan bellen met de instelling om uit te zoeken wat daar allemaal aan de hand is. Ik zal als dat lukt deze week de man maar een bezoekje moeten brengen om hem eea duidelijk te maken.

12.00

Bij de post een 3 cm dikke, dubbelzijdig bedrukte, stapel rekeningmutaties van een bank ontvangen in het crediteurenakkoord waar ik mee bezig ben. Aan mij de eer deze stapel door te werken, omdat één van de crediteuren een vordering heeft ingediend waaruit opgemaakt kan worden dat deze nooit enige betaling zou hebben ontvangen. Tussen het fijne zoeken door nog wat telefoontjes gepleegd en het resultaat werd beloond: de crediteur blijkt al meer dan 50% van de vordering te hebben ontvangen!

16.00

Vrouw en kinderen staan aan de deur. Snel nog wat correspondentie wegwerken en dan naar huis en door naar mijn schoonouders voor een BBQ.

19.00

Morgen is de jongste jarig, dus ik ga de taarten, waar ik het kapsel en het schuim al eerder van gebakken heb, maken.

21.30

Er staan - volgens mijn vrouw mooie - taarten in de koelkast: een hazelnootschuim-mokka taart en een roze chipolota-achtige taart.

 

Eigenlijk toch wel goed merkbaar dat het vakantie is en dat het daardoor wel wat rustiger is...

Link naar reactie
  • 0

Hey Steven....

 

Je wilt toch niet zeggen dat jouw week op woensdag al afgelopen was ? ;)

 

Mocht je het nog een stukje willen afronden, dan graag, vind het leuk om te lezen !

 

En anders ga ik er van uit dat Frans (volgens mij de stokjes-doorgever) wel een volgende ondernemer wil verwelkomen om zijn/haar week aan ons te vertellen....

 

Groet, Marcel

Link naar reactie
  • 0

Gisterenavond nog een nieuwsbrief gemaakt en verstuurd.

 

Vanmorgen om 6 uur op zodat ik om 9 uur bij een klant in Utrecht kon zijn. Gelukkig weinig file en ik was ruim op tijd. Geweldig inspirerende bespreking gehad met allemaal mannen uit het assurantievak met verstand van zaken. Mijn waardering werd positief ontvangen ook al waren ze het niet eens met de waarde ;D maar dat is altijd lastig met 2 partijen. In ieder geval een zeer constructief gesprek gehad en dat was hartstikke leuk.

 

Daarna afgesproken met Ruben van den Oord. Eerst kennismaking, gezellig even wat gedronken en gekletst en een gouden boekentip gekregen: de 4 urige werkweek. Ga m vanavond bestellen.

 

Snel naar huis gereden en Goran even geholpen met wat organisatorische dingen voor de winkel. De nieuwsbrief had effect, behoorlijk wat bestellingen. Mijn dochtertje uit school gehaald en naar haar eerste balletles gebracht. GEWELDIG!! :)

 

Nu zit ik weer achter mijn pc. Ik ben even het overzicht kwijt van wat er ingekocht moet worden door alle bestellingen van vandaag. Dat is vervelend als je nog klein bent, dan zit je te pielen met minimale orders enzo en dan opeens moet je veel bijbestellen. Maar goed, organiseren is mijn sterke kant dus dat komt wel goed.

 

Vanavond ook nog even wat kasten opnieuw inruimen zodat we vaknummers kunnen maken in de kasten (in de hoop dat iemand anders ook kan inpakken als we op vakantie gaan).

 

Topdag want geen nekpijn vandaag!!

Link naar reactie
  • 0

Vanmorgen voor 8 uur even snel een aantal dingen uitgezocht voor mijn laatste blog. Er zijn zoveel reacties op en ik wil daar natuurlijk graag allemaal inhoudelijk op reageren.

 

Daarna snel naar het kantoor van een fusie & overnameclub waar ik mee samenwerk. Vandaag kwam er iemand langs die misschien ook wilde samenwerken, altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Toevallig iemand die zich ook al jaren verdiept in waarderingen, was dus interessant.

 

Daar op kantoor meteen bijgepraat met de andere 'associate partners' en de mensen die er werken.

 

Rond de lunch weer richting huis vertrokken en me even kort verdiept in een lopend onderhandelingstraject waar weer nieuwe info voor binnen was gekomen. Daarna gekeken naar een waardering en daar wat pijlen op afgeschoten ;D

 

Daarna tijd voor de winkel: vandaag bij behoorlijk wat leveranciers weer ingekocht, er begint nu meer systeem in te komen (thanks ook to tips van HL leden). De dozen stapelen zich hier op en het komt er steeds niet van om de kasten goed opnieuw in te richten. Morgen weer een nieuwe poging.

 

Kreeg ook een levering binnen van een bedrijf waar we 6 maanden geleden besteld hadden >;(. Niks meer vernomen en nu zomaar leveren. Waren toevallig wel hele mooie dekentjes dus op zich was ik er wel blij mee, maar ja dit belooft niet veel goeds voor de toekomst (ik had ze eigenlijk al afgeschreven).

 

Behoorlijk wat emails van klanten met inhoudelijke vragen en ook eentje met een hele leuke tip voor een product. Is natuurlijk geweldig als klanten met je meedenken!

 

Nu nog even HL en andere fora afstruinen en dan naar bed. De dag gaat zo snel voorbij!

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig heeft Marcel me een berichtje gestuurd want ik was het bijna vergeten.

 

Vandaag een strategische dag :) en daar hou ik van. Met verschillende leveranciers gesproken, gekeken wat er voor mogelijkheden zijn qua inkoop en intern bepaald dat onze inkoopkosten onder een bepaald percentage moeten blijven. Bij ons bestlopende product in 1 x meer dan 5% bespaard omdat we nu én in een hogere staffel vallen én omdat we de optimale grootte qua order inverhouding tot verzendkosten hebben besteld.

 

Ook vandaag besloten een aantal producten uit het assortiment te halen omdat ze ons meer geld kosten dan ze opleveren.

 

Heb helemaal zin om een prognose voor de komende tijd te maken en te zien hoe dat zich de komende maanden gaat ontwikkelen.

 

Zo'n denkdagje vliegt voorbij. Vanavond niet gewerkt, tijd voor een avondje bijkletsen met een vriendin.

 

Link naar reactie
  • 0

reus voor je verhaal! ;)

 

(nu mijn ouders en schoonouders dit nog voorzichtig zien te melden...)

gewoon melden dat je een nieuw bedrijf opstart, je hebt hun toestemming toch echt niet nodig (als je het mij vraagt)

Kies voor jezelf (en je gezin) en volg het pad in wat je gekozen hebt.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Marcel,

 

Leuk om eens mee te lezen over het leven van een ander:P Big Brother is watching you!

 

Veel succes met de onderneming, ik weet dat je nog aan het wachten ben op iets van mij..... Nog geen tijd gehad maar ik kom er zeker nog een keer op terug!

 

Fijne avond veel plezier met bouwen!

 

Gr,Paul

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Mijn echtgenote komt net thuis van een avondje pakken maken voor de optocht en herinnerde mij er aan dat ik nog wat mail de deur uit moest doen. Tja, en automatisch check je dan je favourite site even, toch ? ;D

 

En potvoldriedubbeltjes en een potje statiegeld, het werk gaat ook off line gewoon door !!!!

Mail van Luc Franken, die mijn site aan het bouwen is, en een mail van Mediascape Arno, die samen met mij een flyer aan het ontwikkelen is.

 

Nu kan ik dit gaan cross posten in het "Yess, " - topic, en zelfs in het "Bedankt HL" - topic..... maar wanneer ik alvast deze 2 mensen nu bedank, dat het al goed is...

 

PM-ers : ik kom morgen bij jullie terug !

Enne aan allen : bedankt voor het lezen en de PM ! Nu echt snel onder de dekens !

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 64 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.