• 0

Particulier die betaaltermijn oprekt

Hallo,

 

Ik heb een vraag. Een klant van mij die een gazon heeft laten aanleggen door mij is 5 dagen te laat met betalen. Ik heb netjes gebeld om te vragen of ze het niet vergeten is. Haar reactie was dat ze nog even wil wachten om te kijken of er echt niets mis is gegaan met het aanleggen. Ze heeft tenslotte al een aanbetaling gedaan dat voorlopig genoeg moet zijn.

 

Op mijn vraag of er iets mis was reageerde ze ontkennend. Het zag er netjes uit, maar toch wil ze een paar maaibeurten afwachten. Ik heb uitgelegd dat de aanbetaling een soort borg vooraf is en dat wanneer de spullen zijn geleverd en netjes verwerkt zijn de rekening gewoon voldaan moet worden en niet achter mag worden gehouden als borg voor weet ik veel wat.

 

Ik vind dit onredelijk, maar krijg het haar niet uitgelegd, wat zouden jullie doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb betalings en leverings voorwaarden en die geven aan na 8 dagen betalen na factuurdatum. Die staan op elke offerte en voorop wordt daarna verwezen. Ook op de factuur staat 8 dagen. Dit is ruim genoeg voor particulieren vind ik.

 

Ik ben alleen bang dat ik de mensen tegen de schenen schop en dat het nog langer duurt, maar misschien is het wel de beste manier.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben vandaag langs geweest op verzoek van de klant. De reden van niet betalen was werkelijk belachelijk. De zoden waren op sommige plaatsen iets ingedroogd, wat enkel de eigen schuld kan zijn omdat de klant zelf dagelijks moet sproeien en een paar plekjes iets te weingig water is gekomen. Dit is geen bezwaar want is met 30 graden bijna niet te voorkomen en het groet weer dicht binnen een week of 3-4 (je praat over een paar kleine bruine streepjes van 1 cm breed wat je ekel ziet wanneer je er boven staat. als je over het veld kijkt is er niets te zien).

 

De klant wil een ander veld zien wat ik heb gelegd. Ik heb een adres gegeven van een veldje wat onlangs is gelegd. Daar is ze meteen gaan kijken en die klant vertelde haar dat het bij hem het zelfde was, maar dat het prima is hersteld na 2 maaibeurten. Ook was hij complimenteus over mijn vakmanschap. Nu is haar voorstel om volgende week te maaien en dan de rekening te betalen. Ik ben akkoord gegaan en ga ervan uit dat het nu goed komt. Mocht dit niet zijn, kan ik dan meteen een laatste aanmaning sturen omdat wij al afsprken hebben gemaakt over een nieuwe betaal termijn. Ben namelijk niet van plan eerst een herinnering, 1ste aanmaning en laatste aanmaning te sturen. zijn we weer 3 weken verder.

 

De klant was er uberhaupt van overtuigd dat deze pas hoefde te betalen na 100% tevredenheid terwijl de hv aangeven dat garantie pas wordt gegeven na volledige betaling. Wat is hiervan recht?

 

Ga er overigens van uit dat dit is opgelost.

Link naar reactie
  • 0

Waarom ben je akkoord gegaan? Dat is niet handig, nu heb je echt uitstel verleend lijkt mij? Daardoor kan zo'n klant nog langer rekken. Gewoon zeggen dat je er vanuit gaat dat het per direct betaald wordt en klaar. Toezeggingen doen heeft weinig nut lijkt mij?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

het bezoek aan die andere klant heeft ze meer overtuigd dus ik ben eigenlijk overtuigd dat het de onzekerheid is en geef ze die week. Daarna is het ook echt over en krijgt ze per direct een aanmaning, en als het kan meteen de laatste, waarna ik het zondermeer meteen uit handen geef.

 

Wellicht is dat wel te zwak, maar we zullen zien.

Link naar reactie
  • 0

Als de betalingstermijn is verstreken dan mag je rustig een herinnering sturen. De klant stelt zich eigenlijk onredelijk op en kan zeker haar betalingsverplichting niet zomaar opschorten als daartoe geen reden is. Wanneer zij problemen heeft met een dergelijke korte betalingstermijn dan had ze dit vooraf aan de orde moeten stellen, d.w.z. voor het aangaan van de overeenkomst.

 

Je stelt je zeer redelijk op wanneer je de klant meer respijt gunt dan waartoe je strikt genomen verplicht bent. Bedenk echter ook dat - zeker bij particulieren - negatieve verhalen het altijd goed doen op feestjes en partijen en dan tot mythische proporties worden opgeblazen. Een tevreden klant zal jou aanbevelen. De vraag is waar je meer waarde aan hecht, vorm of de inhoud?

Wellicht is het overwegen waard om de aanbetaling hoger te stellen en tussentijds bedragen in rekening te brengen.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Jaja some people :-)

 

Tja....

 

Ik heb ooit eens van een ondernemer hier gehoord, dat hij in een héééél oud huis alle electra bekabeling moest vervangen. Nadat 2 medewerkers van hem daar gillend wegegaan waren, ivm met commentaar van de eigenaresse, ging hij het zelf afmaken.

 

Op de dag van betaling (contant ) had madam alle stukjes (nieuwe) stroomdraad, die waren weggeknipt, achter elkaar gelegd, en opgemeten. Deze meters niet gebruikte draad moesten van de factuur af.....

 

Zo te lezen in jouw verhaal, gaat het goed komen. Laat je niet kisten door zulke mensen, en ga door met waar je goed in bent. Bij zo'n volgende klant weet je alweer stukken beter te reageren !

 

Succes nog, hoop dat je je centen krijgt !

 

Link naar reactie
  • 1

Hallo allemaal,

 

Ze heeft eindelijk betaald. Wel wat laat, maar vooruit. Ze zag dat het steeds meer ging dichtgroeien, en naar mijn uitdrukkelijke vraag toch te betalen heeft ze dat eindelijk gedaan. Voor deze vrouw werk ik uitsluitend nog a contant.

 

bedankt voor jullie informatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.