Ik run een kleine groothandel in consumenten-electronica met een select dealernetwerk binnen de BeNeLux. De kracht achter ons bedrijf en onze merken zijn de exclusiviteit ervan, onze producten worden uitsluitend verkocht via geselecteerde dealers. Nu zijn er in het verleden diverse bedrijven geweest die onze producten online hebben aangeboden terwijl ze geen dealer waren. Dat soort zaken heb ik altijd telefonisch en in goed overleg kunnen oplossen.
Nu heb ik echter recentelijk weer een online winkel (geen dealer) ontdekt die onze producten aanbied. Navraag leert dat de beste man deze producten niet eens kan leveren. Ik heb telefonisch contact opgenomen met dit bedrijf maar men weigert de producten van hun site te halen.
Mijn vraag is of, en zo ja, welke wetgeving cq. jurisprudentie er bestaat om dit soort zaken in de kiem te smoren.
Voor de critici: Nee, ik ondervind er niet direct economische schade van, aangezien de man de producten niet elders inkoopt, maar er ontstaat wel reputatieschade. Ik beloof mijn dealer exclusiviteit en daar hoort geen derderangs internetshop bij.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HenkHenk
HenkHenk
Ik run een kleine groothandel in consumenten-electronica met een select dealernetwerk binnen de BeNeLux. De kracht achter ons bedrijf en onze merken zijn de exclusiviteit ervan, onze producten worden uitsluitend verkocht via geselecteerde dealers. Nu zijn er in het verleden diverse bedrijven geweest die onze producten online hebben aangeboden terwijl ze geen dealer waren. Dat soort zaken heb ik altijd telefonisch en in goed overleg kunnen oplossen.
Nu heb ik echter recentelijk weer een online winkel (geen dealer) ontdekt die onze producten aanbied. Navraag leert dat de beste man deze producten niet eens kan leveren. Ik heb telefonisch contact opgenomen met dit bedrijf maar men weigert de producten van hun site te halen.
Mijn vraag is of, en zo ja, welke wetgeving cq. jurisprudentie er bestaat om dit soort zaken in de kiem te smoren.
Voor de critici: Nee, ik ondervind er niet direct economische schade van, aangezien de man de producten niet elders inkoopt, maar er ontstaat wel reputatieschade. Ik beloof mijn dealer exclusiviteit en daar hoort geen derderangs internetshop bij.
Alvast bedankt voor uw inbreng!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag