Gisteren heb ik een kijkje genomen op een promotie-evenement voor ondernemers. Het was er erg druk, maar toch gebeurde er weinig in de beursbooths. Pennen, petjes en bitterballen, alles werd uit de kast gehaald om een gesprek te kunnen beginnen. Zelfs een weekend cabriorijden werd er verloot aan de mensen die alleen maar hun kaartje in een grote ton deponeerden. Het contact komt later wel…
Als online marketing specialist stond ik te kijken van de hoeveelheid marketingbudget is gespendeerd aan twee dagen publiciteit, terwijl dit veel slimmer kan worden besteed. Voor hetzelfde bedrag van een beursstand met blokjes kaas, een doos pennen en twee man personeel, sta je in plaats van één dag een heel jaar lang bij de advertenties in Google Adwords.
Het grote voordeel daarvan is, dat je alléén je eigen doelgroep bereikt en daarvoor betaalt. Op zo'n evenement is dat wel anders: Je staat als boekhouder tussen de hijskranen en de hovenier, om maar een voorbeeld te noemen.
Volgens de gegevens van het Centraal Bureau van de Statistiek beschikt 93% van de Nederlanders over een internet aansluiting en volgens de STIR gebruikt ruim 95% van die internetters Google om zich te oriënteren bij de aanschaf van producten en diensten. Waarom kiezen zoveel ondernemers dan nog steeds voor beurzen, tijdschriften en folders om hun doelgroep te bereiken?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
moovio.nl
moovio.nl
Gisteren heb ik een kijkje genomen op een promotie-evenement voor ondernemers. Het was er erg druk, maar toch gebeurde er weinig in de beursbooths. Pennen, petjes en bitterballen, alles werd uit de kast gehaald om een gesprek te kunnen beginnen. Zelfs een weekend cabriorijden werd er verloot aan de mensen die alleen maar hun kaartje in een grote ton deponeerden. Het contact komt later wel…
Als online marketing specialist stond ik te kijken van de hoeveelheid marketingbudget is gespendeerd aan twee dagen publiciteit, terwijl dit veel slimmer kan worden besteed. Voor hetzelfde bedrag van een beursstand met blokjes kaas, een doos pennen en twee man personeel, sta je in plaats van één dag een heel jaar lang bij de advertenties in Google Adwords.
Het grote voordeel daarvan is, dat je alléén je eigen doelgroep bereikt en daarvoor betaalt. Op zo'n evenement is dat wel anders: Je staat als boekhouder tussen de hijskranen en de hovenier, om maar een voorbeeld te noemen.
Volgens de gegevens van het Centraal Bureau van de Statistiek beschikt 93% van de Nederlanders over een internet aansluiting en volgens de STIR gebruikt ruim 95% van die internetters Google om zich te oriënteren bij de aanschaf van producten en diensten. Waarom kiezen zoveel ondernemers dan nog steeds voor beurzen, tijdschriften en folders om hun doelgroep te bereiken?
Wordt fan op http://www.facebook.com/moovio.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26262-betaal-jij-je-ook-nog-beurs-om-jezelf-te-promoten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag