Ga naar inhoud

bavaria babes

Geplaatst:

ultimate

Featured Replies

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Ik denk het wel.

 

Ik zag gisteren op TV een interview en dat er vaten, vaten, vaten Nederlands bier in Afrika ingevoerd worden (merk werd niet genoemd), omdat 'men' tapbier wenst.

Degene die geïnterviewd werd zei "what the Dutch want, they get" en werden er enorme opslagruimtes vrijgemaakt. Of het uiteindelijk ook verkocht wordt is uiteraard nog de vraag.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Geplaatst:

TwaBla

En ik blijf bij mijn eerdere vraag: zouden ze er naast aandacht, nu echt ook meer bier door verkopen?

 

Dat is al generaties lang een vraag die gesteld wordt rond reclame die niet direct verkoopbevorderend is. Er is geen keihard antwoord op te geven, maar zoek eens op het PIMS-onderzoek (profit impact of marketing survey) en je ziet dat er lange termijn-effecten zijn van imagobevorderende activiteiten. Al kun je bij sommige campagnes inderdaad vraagtekens plaatsen. Ik denk echter dat Bavaria door stunts zoals road racing in Moskou en ook deze actie in Zuid-Afrika enorm scoort bij bierdrinkers, en dat de reactie van FIFA het effect alleen maar versterkt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Wat heel slim is, is dat de stunt de naam van de bierbrouwer draagt. Door de alliteratie wordt het super opgepikt. Maar ik vraag me af welk imago ze hier mee neer willen zetten. Niet of verkeerd geladen naamsbekendheid (of nog erger, een imago in de trant van: "die van die leuke reclames en dat niet te drinken bier") helpt in mijn ogen amper bij het verkopen van meer bier.

 

Ik zit zo te denken, maar de 'walk in fridge' zou ik eerlijk gezegd ook niet aan een biermerk kunnen koppelen. Heineken, Grolsch, weer Bavaria? Misshcien ligt het aan mij, maar zonder op te zoeken zou ik het zo niet weten.

 

Maar in deze case zitten zeker interessante lessen :)

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Ik denk dat ze, zoals wel vaker, de beleving neer willen zitten

 

Bavaria babes, Heineken Walkinfridge, beetje wij mannen onder elkaar die naar voetbal en vrouwen kijken. Biersmaak heeft er niets mee te maken. Zelfde als Marlboro man van vroeger

 

Frans

Geplaatst:

Sander

Net op Radio 1 een interview met twee bavaria babes: Bavaria heeft de reis en de kaartjes betaald a 160 dollar per stuk. Fifa onderzoekt of het verkapte reclame is...

 

Wordt vervolgd...

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Geplaatst:

TwaBla

 

Het is knap ingewikkeld: imago's beïnvloeden. In Nederland wordt de consumptie ondanks alle reclame nog steeds gedreven door lokale traditie. In het oosten drinken ze overwegend Grolsch, in het westen Amstel en Heineken, in het zuiden Bavaria en in Limburg....

 

Maar de wereld is groter dat Nederland. Vanuit de angelsaksische wereld waait een meer trendgevoelig gedrag over. En dan gaan ingewortelde merkvoorkeuren zweven. Probeer in Engeland eens een lokaal pilsje te kopen en ze bestaan gewoonweg niet meer. Elk half jaar staat er een nieuw biertje op. En Stella heeft Heineken al lang van de premiumpositie verdreven, door aanhoudend goede reclame, brede verkrijgbaarheid en ietsie meer alcohol.

 

Bavaria probeert een groter voetje in die exportmarkt te krijgen. En in Nederland te knabbelen aan de leiderspositie van Heineken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Zouden buiten de grenzen van NL niet net zoveel mensen over deze "spraakmakende campagne" horen, als wij over de officiële sponsor (Budweiser)? :)

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Als Associated Press en Reuters de naam Bavaria al gebruiken kun je ervan op aan dat iedere krant dat zo'n beetje overneemt.

 

Of iedereen het hoort weet ik niet, maar alle krantenlezers krijgen het onder ogen iig

 

En kijk eens hoe vaak Bavaria genoemd wordt op Twitter bijvoorbeeld

 

Frans

Geplaatst:

TwaBla

Zouden buiten de grenzen van NL niet net zoveel mensen over deze "spraakmakende campagne" horen, als wij over de officiële sponsor (Budweiser)? :)

 

Alle tv-zenders in alle voetbalminnende landen hebben nu speciale wk-journaals en praatprogramma's. Dit is een perfect verhaal. Er is bewegend beeld. Er staan een stel jonge meiden in oranje jurkjes te springen (die niet voor niets de neiging hebben om een beetje af te zakken) en die worden gearresteerd door de FIFA-polizei. Vanavond op elke zender!

 

Wedden om een biertje?

 

(Becks natuurlijk)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Highio

http://www.youtube.com/watch?v=34Igxexgjh8

 

Voetbalgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

P.J.

In het zuiden komt ook steeds meer Jupiler opzetten hoor... ;)

 

Maar die babes waren lekker hoor!

Geplaatst:

Bazzio

Ik zag gisteren op TV een interview en dat er vaten, vaten, vaten Nederlands bier in Afrika ingevoerd worden (merk werd niet genoemd), omdat 'men' tapbier wenst.

dat is opgenomen bij het traditionele 'Holland Henieken House' op de oranje camping,

de naam van de brouwer kwam tijdens deze reportage overigens veelvuldig in beeld ;)

(en dus ook bij CNN, gratis reclame wereldwijd!)

"zoek het maar uit"

Geplaatst:

TwaBla

In het zuiden komt ook steeds meer Jupiler opzetten hoor... ;)

 

Maar die babes waren lekker hoor!

 

Een echte hopman. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

P.J.

In het zuiden komt ook steeds meer Jupiler opzetten hoor... ;)

 

Maar die babes waren lekker hoor!

 

Een echte hopman. ;D

 

hohoho.... nou doe je me wel te kort he!

Geplaatst:

lemans3

Nooit van Bavaria gehoord tot deze stunt, ik bedoel het verbod. Ik aan Bavaria beginnen, denk net zo lekker zijt als die babes

Geplaatst:

P.J.

Ze doen altijd wel iets leuks bij Bavaria!

6_1276637203.jpg

Geplaatst:

member123

http://www.spitsnieuws.nl/archives/wk/2010/06/politie_arresteert_twee_bavari.html gaat maar door daar...

 

Maar blijkt dus dat FIFA nogal rare eisen gesteld heeft om het WK naar zuid Afrika te laten gaan.

Zo hebben ze kennelijk vooraf afgedwongen dat sluikreclame zoals die van Bavaria tijdens het WK gewoon zwaar strafbaar is.

Blijkt gewoon 6 maanden gevangenisstraf te staan op het maken van dat soort reclame tijdens WK.

 

Gaat echt buiten alle proporties daar..

 

Maar gelukkig is het hele WK daar wel goed georganiseerd met die stakende stuwards die maar 25% van hun loon uitbetaald krijgen.

Geplaatst:

Sheepdog

Als je al niet eens meer in de kleding mag lopen die je zelf wenst!?

Belachelijk, ik zeg afschaffen dat voetbal! ;D

Geplaatst:

P.J.

De FIFA en dat land maken zich hiermee helemaal belachelijk. Maar ja.... misschien wordt al dat gefêteer anders bedreigd....

Geplaatst:

Wouter Hol

Grolsch heeft ook een leuke reactie:

 

Geplaatst:

ShopJeRot

Voor de mensen die zich afvragen of Bavaria hierdoor meer bier verkoopt. De pakketten met een aantal blikjes Bavaria en een jurkje zijn niet aan te slepen bij de supermarkten. Dat is dus al directe winst.

 

De reactie van de FIFA hierop is natuurlijk belachelijk. Als ze er niet op hadden gereageerd was de hele Bavaria stunt ongezien aan iedereen voorbij gegaan. Jonge dames arresteren in hun hotel doet het image van de FIFA natuurlijk ook geen goed.

Geplaatst:

ironny

Heb ik ook gekocht, wil mijn vrouw dat jurkje niet aan... :'(

 

Zit ik dan te kijken met die bavaria. Dan maar bewaren voor het bezoek...

 

Is t al tijd voor een Juupke?? ;)

www.bofatelefoondienst.nl

Geplaatst:

member123

is gewoon duidelijk corruptie ten top op dit WK en FIFA is daarvan de grootste afnemer...

 

Ik ben helemaal geen bierdrinker, maar zou (bijna) wat bier van Bavaria gaan halen hierom.

 

Fifa gaat nu Bavaria aanklagen.

 

Zou de FIFA in nederland ook gaan proberen dit soort bananen republiek wetgeving af te dwingen voor als het WK naar Nederland zou komen?

Geplaatst:

ShopJeRot

Maar blijkt dus dat FIFA nogal rare eisen gesteld heeft om het WK naar zuid Afrika te laten gaan.

Zo hebben ze kennelijk vooraf afgedwongen dat sluikreclame zoals die van Bavaria tijdens het WK gewoon zwaar strafbaar is.

Blijkt gewoon 6 maanden gevangenisstraf te staan op het maken van dat soort reclame tijdens WK.

Maximaal 5 jaar zelfs

Geplaatst:

Highio

Budweiser is van ABI. Dit merk voeren ze volgens mij niet of nauwelijks op de Nederlandse markt. Dus dit verhaal kent hier alleen een publiciteitswinnaar, namelijk Bavaria ten koste van alle concurrenten. Grolsch en Heineken doen ook wat mee aan de WK-gekte, maar Dommelsch of Jupiler ook niet dat het me opgevallen is. Daarmee wordt in Zuid-Nederland voor wat betreft consumentenverkoop mogelijk flink in eigen vingers gesneden. Ik ben benieuwd of Fifa uit angst/voorzorg of nadrukkelijk aandringen handelt. Juridisch interessant.

 

Hopelijk komen de orange dresses gewoon lekker in Nederland de tweede, derde en volgende wedstrijden opluisteren op de voetbalpleinen!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.