• 0

Bijzonder winstgevend nieuw initiaitef

Ik ben momenteel bezig met een bijzonder innovatief, grensoverschrijdend en volgens mij ook bijzonder winstgevend internet initiaitef. Ik heb een zeer uitgebreid Businessplan met financiele onderbouwing en heb in de laatste maanden al een aantal stappen gemaakt voor de vorming van het nieuwe initiatief. Nu loop ik echter tegen de feiten aan dat er meer geld nodig is om de plannen te concretiseren en het bedrijf te laten starten. Feitelijk een financiering van drie maanden bouwen aan een internetsite en vervolgens nog drie maanden financiering van de aanloopperiode. Na deze periode kan het nieuwe initiaitief de financiering in rap tempo, binnen een half jaar, voilledig met rente terugbetalen en kan het daarna verder doorgroeien. De vraag is : hoe kan ik in conctact komen met een partij of partijen die willen investeren/financieren in dit initiatief maar die ook verstand hebben van internet, advertising en marketing om het plan juist te kunnen beoordelen. Dus partijen buiten de reguliere Banken om.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je start een internet project en weet bij voorbaat al dat het bijzonder winstgevend gaat worden. Dat is vaak natuurlijk niet zo in de internet branche. Waarom verwacht je dat dit bij jou wel zo is?

 

Qua investering: Kan je niet werken met een IT partij als technisch partner om je investering te verkleinen? Hoe groot is je investering? Exacte bedragen zijn niet nodig maar in welke regionen? 3 maanden een programmeur? Dus een 10.000 euro of veel meer?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik verwacht winstgevendheid omdat er marktonderzoek is gedaan en het in bepaalde landen in een iets andere vorm al draait (bijvoorbeeld de USA). Qua investering praat ik over in totaal drie ton. Dit is voor de website (3 maanden drie programmeurs) en de start-up kosten van de onderneming incluseif een deel voor marketingkosten.

Link naar reactie
  • 0
Na deze periode kan het nieuwe initiaitief de financiering in rap tempo, binnen een half jaar, voilledig met rente terugbetalen en kan het daarna verder doorgroeien. De vraag is : hoe kan ik in conctact komen met een partij of partijen die willen investeren/financieren in dit initiatief maar die ook verstand hebben van internet, advertising en marketing om het plan juist te kunnen beoordelen. Dus partijen buiten de reguliere Banken om.

 

Geen enkele informal investor / busines angel gaat een half jaar risicodragend geld uitlenen voor een een paar procent rente . Als je hun risicodragend kapitaal, kennis en netwerk wilt gebruiken, zul je wel moeten toestaan dat ze een (aanzienlijk) belang in de onderneming nemen en dat pas op het moment dat zij dat goed achten ter verkoop aanbieden. Dat kan na 6 maanden, naar ook na 6 of 7 jaar zijn, en niet tegen een paar procent rente - maar met gemiddelde jaarlijkse winst op geinvesteerd vermogen van 20-30%. Dat rendement is ook nodig om de vele investeringsprojecten die toch mislukken te compenseren.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

 

Tussen de regels door is tamelijk snel te lezen dat je er wel tijd in hebt gestoken, maar geen geld van betekenis. De investering (en het risico) komt dan bij de financier te liggen, die uiteraard iets meer verwacht dan terugbetaling binnen zes maanden en al-dan-niet fikse rente. Hoe meer je van het papieren plan ontstijgt, hoe beter je onderhandelingspositie is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook een idee, natuurlijk ook gegarandeerd een succes (over 6 maanden). Dat weet ik nu al.

 

Nu enkel even 3 ton zien te vinden om het op te zetten en dan is het binnenlopen voor iedereen!!

 

Ik mag niet vragen om investeerders, dus pak ik het in andere bewoordingen om zo via een achterdeur toch om geld te vragen.

 

Zucht.. ik denk niet dat hier veel mensen intrappen.

 

U ziet er verstandig uit, maar als je nu ineens pas naar investeerders zoekt of hier nu pas over nadenkt gaan er wel een paar alarmbelletjes af. Geen familie of netwerk die in de plannen gelooft ? Hoeveel heb je al opgehaald EN hoeveel echt geld, geen tijd. heb je zelf al in dit briljante, nieuwe (*kuch bestaat al in andere landen) idee gestopt ?

 

Waarom ga je niet gewoon naar de bank? 2e hypotheek en klaar is kees. Geen zorgen, het is een gegarandeerd succes.

Link naar reactie
  • 0

beste Willem,

 

Zoals je in onze huisregels en ook de sticky bovenaan het financiering-board hebt kunnen lezen, is het niet de bedoeling dat op HL (of waar dan ook) zogenaamde publiekelijk participatievoorstellen gedaan worden. Dat is verboden bij de wet toezicht effectenverkeer van 1995. Die regel handhaven wij streng, dus hoewel je niet direct roept "Wie wil investeren" zijn de grenzen met de toelichtingen en het promo-verhaal wat ons betreft wel overschreden en gaat hier een slot op.

 

groet

Joost

 

HL administrator

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.