"Stijn, leuk en aardig zo’n website, maar voor mij werkt dat niet. Het onderhoud kost mij teveel tijd. Of beter gezegd, daar heb ik geen tijd voor. En waarom zou ik het doen? Klanten heb ik voldoende.”
Om eerlijk te zijn, zette deze mening mij wel weer aan het denken. Dat ging zelfs gepaard met een klein beetje angst. Doen we het wel goed? Staren wij ons inderdaad niet teveel blind? Gelukkig kwam het bevrijdende antwoord ook snel: Nee!
Degene die mij aansprak, heeft het op zich prima voor elkaar. Hij heeft voldoende werk en een goed inkomen. Toen ik door vroeg, bleek dat niet vanzelf te gaan. Werkweken van 50 á 60 uur waren bij hem eerder regel dan uitzondering.
Veel werkzaamheden keerden iedere maand weer terug. Zo pleegt hij iedere maandagmiddag steevast telefonische acquisitie. Soms koud, soms warm. Ook laat hij geen netwerkbijeenkomst schieten. “Daar moet ik juist zichtbaar zijn, Stijn”.
Zichtbaarheid? Juist in de wijze van zichtbaarheid zit het verschil. Deze ondernemer moet keer op keer, maand in maand uit, zichzelf opnieuw zichtbaar maken. Een arbeidsintensief proces.
Je kunt er ook voor kiezen om op een constructieve manier continu zichtbaar te zijn. Telkens zichtbaar zijn als potentiële klanten er zelf om vragen. Bijvoorbeeld, wanneer zij zoeken in Google. Of wanneer zij het vragen op sociale netwerken. Vraag gestuurd in plaats van push.
Zonder een website gaat het je niet lukken om automatisch zichtbaar te zijn. En alleen simpel een website als een online brochure gaat ook niet werken. Je zult tijd moeten investeren in je website. Tijd om je website te verrijken met waardevolle content en artikelen. Content die oplossingen biedt voor de problemen van je (potentiële) klanten. Wanneer zij hiernaar op zoek zijn, komen ze op jouw website terecht. Daar moet je voor zorgen.
De tijd die je dan in je website stopt is constructief, want waardevolle content is continu beschikbaar. 24 Uur per dag. Terwijl jij aan het werk bent bij klanten, ben je in die tijd zichtbaar voor mensen die op zoek zijn naar jouw oplossingen. Zorg ervoor dat men jouw waardevolle materiaal kan vinden. Laat hen het delen voor jou: mond-tot-mond 2.0. Daarmee creëer je pas echt veel vertrouwen en verlangen naar meer.
En wat te denken na een jaar? Dan komen er nog steeds automatisch bezoekers naar je website. Alleen dan het veelvoudige, omdat je veel meer waardevolle content hebt gemaakt.
Vergelijk het met de verbouwing van je huis. Deze wordt daardoor ook meer waard. Als jij je website onderhoudt en met waardevolle content verrijkt, dan wordt deze ook steeds meer waard. Zoekmachines smullen van deze inhoud. Belangrijk is dat je continu door blijft bouwen. Je kunt je tijd maar één keer uitgeven, dus geef het slim uit, zodat het voor je gaat werken!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
stijnzeeman
stijnzeeman
"Stijn, leuk en aardig zo’n website, maar voor mij werkt dat niet. Het onderhoud kost mij teveel tijd. Of beter gezegd, daar heb ik geen tijd voor. En waarom zou ik het doen? Klanten heb ik voldoende.”
Om eerlijk te zijn, zette deze mening mij wel weer aan het denken. Dat ging zelfs gepaard met een klein beetje angst. Doen we het wel goed? Staren wij ons inderdaad niet teveel blind? Gelukkig kwam het bevrijdende antwoord ook snel: Nee!
Degene die mij aansprak, heeft het op zich prima voor elkaar. Hij heeft voldoende werk en een goed inkomen. Toen ik door vroeg, bleek dat niet vanzelf te gaan. Werkweken van 50 á 60 uur waren bij hem eerder regel dan uitzondering.
Veel werkzaamheden keerden iedere maand weer terug. Zo pleegt hij iedere maandagmiddag steevast telefonische acquisitie. Soms koud, soms warm. Ook laat hij geen netwerkbijeenkomst schieten. “Daar moet ik juist zichtbaar zijn, Stijn”.
Zichtbaarheid? Juist in de wijze van zichtbaarheid zit het verschil. Deze ondernemer moet keer op keer, maand in maand uit, zichzelf opnieuw zichtbaar maken. Een arbeidsintensief proces.
Je kunt er ook voor kiezen om op een constructieve manier continu zichtbaar te zijn. Telkens zichtbaar zijn als potentiële klanten er zelf om vragen. Bijvoorbeeld, wanneer zij zoeken in Google. Of wanneer zij het vragen op sociale netwerken. Vraag gestuurd in plaats van push.
Zonder een website gaat het je niet lukken om automatisch zichtbaar te zijn. En alleen simpel een website als een online brochure gaat ook niet werken. Je zult tijd moeten investeren in je website. Tijd om je website te verrijken met waardevolle content en artikelen. Content die oplossingen biedt voor de problemen van je (potentiële) klanten. Wanneer zij hiernaar op zoek zijn, komen ze op jouw website terecht. Daar moet je voor zorgen.
De tijd die je dan in je website stopt is constructief, want waardevolle content is continu beschikbaar. 24 Uur per dag. Terwijl jij aan het werk bent bij klanten, ben je in die tijd zichtbaar voor mensen die op zoek zijn naar jouw oplossingen. Zorg ervoor dat men jouw waardevolle materiaal kan vinden. Laat hen het delen voor jou: mond-tot-mond 2.0. Daarmee creëer je pas echt veel vertrouwen en verlangen naar meer.
En wat te denken na een jaar? Dan komen er nog steeds automatisch bezoekers naar je website. Alleen dan het veelvoudige, omdat je veel meer waardevolle content hebt gemaakt.
Vergelijk het met de verbouwing van je huis. Deze wordt daardoor ook meer waard. Als jij je website onderhoudt en met waardevolle content verrijkt, dan wordt deze ook steeds meer waard. Zoekmachines smullen van deze inhoud. Belangrijk is dat je continu door blijft bouwen. Je kunt je tijd maar één keer uitgeven, dus geef het slim uit, zodat het voor je gaat werken!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31826-een-website-hebben-kost-veel-tijd-en-is-overbodig-anno-nu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag