• 0

Salarisadministratie software

Ik ben opzoek naar een software pakket voor salarisadministratie, maar weet niet goed waar ik op moet letten.

 

Ik ben ook op google nog geen vergelijkingssite gevonden, alleen op de site van Snelstart (mijn boekhoudprog.) staan er een aantal. Maar nog niet wat een pakket nou juist zou moeten hebben. Open source zou het fijnst zijn, maar denk niet dat dat bestaat gezien de complexe regels die er in nederland zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben opzoek naar een software pakket voor salarisadministratie, maar weet niet goed waar ik op moet letten.

 

Ik ben ook op google nog geen vergelijkingssite gevonden, alleen op de site van Snelstart (mijn boekhoudprog.) staan er een aantal. Maar nog niet wat een pakket nou juist zou moeten hebben. Open source zou het fijnst zijn, maar denk niet dat dat bestaat gezien de complexe regels die er in nederland zijn.

 

Enkele salarispakketjes,

Winsalar, ADP, microloon.

 

Winsalar krijg je een starterscursus bij, duidelijk verdeeld in basisgegevens en mutaties, veel overzichten en je loonaangifte zijn standaard aanwezig.

 

Even iets om over na te denken :

Een loonjournaalpost boeken is wat anders dan een loonadministratie voeren met aangifte.

 

Je hebt te maken met eindheffingen, belastbare en niet belastbare vergoedingen, bijtelling, werkgevers en werknemers premies, pensioen, franchisebedragen, naheffing, eventueel controle, waarbij je je boekingen zal moeten motiveren, zoals onkostenvergoedingen, enz. en een nogal uitgebreide personeelsadministratie, dossier per personeelslid, enkele jaren te bewaren, direct verantwoordelijk bij de belastingdienst, verzorgen van naheffing, enz.

 

Veel van deze regeltjes veranderen jaarlijks, hiervoor moet je een onderhoudscontract afsluiten o.a. voor je updates.

 

Het is wel te doen, maar ik denk dat je het beste kan uitbesteden in jouw geval.

Je kan wel voor de mutaties zorgen (overwerkuren, vergoedingen, enz.), maar de controle, journaalposten en looncorrecties zou ik niet zelf doen.

Soms hebben van die kantoortjes een inlog , zodat jij het invoerwerk en zij de controle doen.

Bij ADP moet je je mutaties boeken, verzenden en krijg je deze gecontroleerd terug met correctie voorstellen, deze is wel duurder.

 

Ik heb wel eens een folder gehad van zo een kantoortje, die vroeg hier 20 of 30 all-in per maand per persoon voor.

Omgerekend naar een uurtarief van 30,- is dat 12 uur per jaar per persoon, jij bent hiermee al snel zo een 60 uur pjaar/p.p. mee bezig. (boeken, bijhouden, archiveren en regelgeving bijhouden).

 

Het is allemaal wel te doen, maar verkijk je er niet op en vraag je af of je hier wel zoveel tijd voor over hebt ten opzichte van de redelijk lage kosten om dit te laten doen.

 

Groetjes,

Adlasko

 

Link naar reactie
  • 0

Goede morgen mijnheer Coolen,

 

Wij hebben zeer goede ervaring met het door Snelstart ook genoemde Loon of RoosRoos programma.

(Tot op heden nog geen ervaring met koppeling)

 

Wij onderschrijven ook de mening van Adlasko dat voor een enkele loonberekening een eigen programma wat kostbaar is.

De door Adlasko genoemde bedragen per werknemer komen ons echter ook nogal hoog over. Dit moet tegen een lager tarief elders onder te brengen zijn.

 

Succes met uw keuze.

 

Jan van Nistelrooij.

Link naar reactie
  • 0

BEdankt voor jullie reacties. Ik weet dat er heel veel regeltjes zijn, vandaar dat ik ook een software programma zoek. Maar als ik het zo begrijp heb ik daar dus helemaal niets aan, waarom betaal je dan dat bedrag per jaar?

 

Ik heb wel iemand gevonden die microloon voor ons zou kunnen inrichten (heb nu een trial gedownload) en inderdad daar begrijp ik totaal niets van.

 

Een personeels administratie heb ik al, tenminste dossiermappen met een idkaart, rijbewijs en arbeidsovereenkomst.

 

Ik vraag me heel erg af hoe al die andere bedrijven het dan doen, via de meeste payrollbedrijven betaal je een euro tot 2 euro per uur extra.

Link naar reactie
  • 0

Als je het niet zelf wilt of kunt. Dan zal een ondernemer de Salaris verwerking uitbetsteden aan een administratiekantoor, accountant of een van de grote salarisverwerkers.

 

Onderschat het voeren van een salarisadministratie niet. Het is meer dan id bewijs en een arbeidsovereenkomst in een map stoppen. Het wil natuurlijk niet zeggen dat je het zelf niet kunt. Maar als het maar voor een aantal werknemers is zou ik het zelf uitbesteden.

Link naar reactie
  • 0

BEdankt voor jullie reacties. Ik weet dat er heel veel regeltjes zijn, vandaar dat ik ook een software programma zoek. Maar als ik het zo begrijp heb ik daar dus helemaal niets aan, waarom betaal je dan dat bedrag per jaar?

 

Ik heb wel iemand gevonden die microloon voor ons zou kunnen inrichten (heb nu een trial gedownload) en inderdad daar begrijp ik totaal niets van.

 

Een personeels administratie heb ik al, tenminste dossiermappen met een idkaart, rijbewijs en arbeidsovereenkomst.

 

Ik vraag me heel erg af hoe al die andere bedrijven het dan doen, via de meeste payrollbedrijven betaal je een euro tot 2 euro per uur extra.

 

Nee hoor, via payroll verdienen ze zo ook bij, je betaald in principe een hoger uurtarief, maar exclusief heb je toch al een goede binnenkomer met je tarief nietwaar ? :)

 

Je kunt juist besparen op het inrichten.

Dat is de basisadministratie.

NAW gegevens, persoonsgegevens, risicogroep, cao kode, enz., eenmalige invoer, kost wel even tijd, maar dat kan je dus wel zelf.

Net zoiets als een crediteurenkaart, je zal wel enkele zaken zoals bijv. pensioenfranchise% en bedrijfsrisicogroep moeten moeten navragen/ nazoeken bij belastingdienst of boekhouder.

en een formulier maken met al deze basisgegevens die je moet invoeren, handig bij nieuw personeel, kunnen ze dat alvast invullen, zo'n kantoor heeft vaak ook wel zo een standaard formulier.

 

De mutaties en de controles met journaalpost, de updates en (na) heffingsregels zijn juist lastiger.

De mutaties en loonstroken kunnen inderdaad goedkoper, maar je zal ook je aansluitingen moeten controleren met je grootboek en vragen stellen met advies, dat kost meestal extra.

Ga maar gerust uit van 20 á 30 per persoon per maand, dan valt het altijd mee als ze dit all-in voor minder doen, nietwaar :)

 

Kijk even wat een startcursus microloon kost, dan zal je zien dat de basis opzetten meevalt.

 

Autocad is ook een softwareprogramma, maar daar kan ik weer niets mee, software is bedoeld om je kennis toe te passen, niet om kennis te vervangen zonder dat er eerst in te stoppen.

 

Groetjes,

Adlasko

 

Link naar reactie
  • 0

hmm je spreekt jezelf nu eewn beetje tegen (ebn ik niet gewent van je ;) )

 

Eerst zeg je dat het heel moeilijk en heel veel werk is en nu adviseer je me om de cursus te gaan doen.

 

JE hanteerd de volgende termen

NAW gegevens, - lijkt me duidelijk

persoonsgegevens, -lijkt me ook duidelijk

risicogroep, Hoe weet je in welke risicogroep iemand valt en waaruit kun je kiezen?

cao kode, - wat is dit en hoe kom ik erachter wat de code is en waarvoor wordt deze gebruitk?

crediteurenkaart, - is dit hetzelfde als een grootboek?

 

Een formulier heb ik nog wel van het payrollbedirjf, kwestie van overtypen en aanpassen.

 

De controlels met journaalposten snap ik niet helemaal ik kan de bedragen toch gewoon invoeren in mijnboekhoudprogramma (even snelstart mailen hoe en waar)

De updates zullen neem ik aan wel in het contract zitten, waar betaal je anders voor, niet voor de software zelf want die ziet er nu niet zo spannend, moeilijk of fancy uit.

De heffingsregels zali k waarschijnlijk kunnen vinden op de belastingsite, worden die regels 1 keer per jaar veranderd of vaker?

 

Link naar reactie
  • 0

Als je wil besparen heb ik bovenaan de reactie gezet. ;)

dan is die cursus zeker aan te raden,

Die leert je enkel hoe de software werkt, stamgegevens (naw, enz) en mutaties.

Je kunt dan net als snelstart, zelf mutaties en personeel invoeren en verzenden voor controle, enz.

 

De basisadministratie inrichten is even veel werk, maar dat is eenmalig alle gegevens per werknemer invoeren, hierna bijhouden/onderhouden bij wijzigingen (loonsverhoging, korter werken, enz).

Crediteurenkaart is het aanmaken van een nieuwe leverancier of klant, daar kan je het mee vergelijken.

 

Je begint bij je bedrijf, net als bij snelstart.

Hier moet je een kode ingeven die verbonden zijn met afdrachtpercentages i.v.m. je bedrijfsrisicogroep, volgens mij kan je deze bij de belastingdienst vinden, die hebben zo een lijst of hun jaarlijkse belastinggids loonheffingen, daar staat het volgens mij ook in.

Hierna je stamgegevens personeel

Dat kun je dus allemaal zelf wel doen, kost veel tijd, maar scheelt wel geld omdat je dat niet hoeft uit te besteden en is eenmalig.

 

Hiernaast moet je maandelijks alle mutaties in het programma gaan verwerken, je moet meestal een blad of 3 doorlopen per werknemer waarbij je bijv. zijn overwerkuren ingeeft, reiskostenvergoeding, enz.

Hieruit komt de salarisstrook, de journaalpost en de aangifte .

Dit zou ik dus allemaal uitbesteden of zelf invoeren en ter controle verzenden.

 

Dit kan bijvoorbeeld door een online versie aan te schaffen, waarbij jij en het administratiekantoor op dezelfde gebruiker kunnen inloggen.

Jij om de stamgegevens en mutaties in te voeren, het kantoor voor de rest.

De on line versie schaf jij aan, ben je verzekerd van je gegevens, de voordelen van het gezamenlijk gebruik ervan kan jij als ondernemer wel invullen nietwaar ;)

 

Je kunt natuurlijk ook je payroll erop aanspreken waarom je 160,- per maand moet betalen per werknemer (1,- x 160 uur p/mnd) dan hoef je geen software aan te schaffen met een goedkoper uurtarief ;)

 

 

Groetjes,

Rolamohu

 

 

Link naar reactie
  • 0

Jasper, ik zit op de zelfde lijn als Joost, gewoon een loonadministratiekantoor die 2 loonstroken laten maken, Je geeft gewerkte uren door en 1 of 2 dagen later heb je de stroken in huis. Dus helemaal geen 2 euro per uur zoals bij payrolling. (die daarvoor ook vaak het ziekte risico overneemt) maar gewoon ongeveer 15 euro per loonstrook/medewerker per maand (dat is mijn richtlijn voor salaris administraties kleiner als 10-15 medewerkers)

 

Arbodienst staat inderdaad los van je loonadministratie.

kosten daarvan beginnen ca 35 euro per jaar per medewerker voor aansluiting bij de arbodienst en daarnaast betaal je elke handeling (telefonische controle, huisbezoek, oproep bedrijfsarts) kosten daarvan lopen aardig op telefonisch consult kost zomaar 25-35 euro, oproep bij bedrijfsarts kost tussen 75-150 euro.

 

Er zijn ook wel vaste prijs pakketten af te nemen maar dan loop je ook het risico dat je veel betaald en niets afneemt

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel weer voor de aanvulling. Ik ben inmiddels ook even offertes aan het vragen voor slarisbetalingsbureau's, dacht dat dit hetzelfde was als een payrollbedrijf, maar de tarieven verschillen heel erg.

 

Onderhandelen met het payroll bedrijf heb ik al geprobeert, maar zij vinden al dat het tarief erg laag is.

 

Arbodienst staat inderdaad los van je loonadministratie.

kosten daarvan beginnen ca 35 euro per jaar per medewerker voor aansluiting bij de arbodienst en daarnaast betaal je elke handeling (telefonische controle, huisbezoek, oproep bedrijfsarts) kosten daarvan lopen aardig op telefonisch consult kost zomaar 25-35 euro, oproep bij bedrijfsarts kost tussen 75-150 euro.

 

Er zijn ook wel vaste prijs pakketten af te nemen maar dan loop je ook het risico dat je veel betaald en niets afneemt

 

Is dit verplicht? Ik bedoel wat doet een arbodienst dan precies?

 

Een arbodienst is dus niet verplicht, wel dien je dan een professionele werknemer in dienst te hebben die dit begeleidt.

Verlopig gaat het bij mij om jongeren met een wajong uitkering, deze vallen kwa risico volledig onder het UWV. Dit is dan ook meteen mijn ARBO dienst.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wij zitten bij www.loonbureau.nl en zijn zeer tevreden. Weet uiteraard niet of je zoiets zoekt,maar wij hebben totaal geen werk eraan en kost ook geen pepernoot.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu nog wat dingen uitegzocht maar kom er nog niet helemaal uit wat verstandig is. Dus even alles op een rijtje gezet BEn benieuwd wat jullie ervan vinden

 

Betalingskantoor Zelf doen
kosten hoger lager
ARBOdienst Zelf regelen Zelf regelen
Personeelsadministratie Zelf regelen Zelf regelen
financiele adiministratie maandelijks factuur invoeren Inboeken kosten, diverse regelingen
Tijdsbesteding urendoorgeven en factuur inboeken, arbo uitzoeken, cao uitzoeken Inboeken kosten, diverse regelingen uitzoeken, arbo uitzoeken, cao uitzoeken
Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu nog wat dingen uitegzocht maar kom er nog niet helemaal uit wat verstandig is. Dus even alles op een rijtje gezet BEn benieuwd wat jullie ervan vinden

 

Ik heb n.a.v. al jouw HL-posts de indruk gekregen dat jij een aardig bedrijf met behoorlijk veel activiteiten hebt.

Dan is het voor mij heel helder: uitbesteden, maar zoek wel een goed bureau.

 

ALS je zou proberen om dit zelf te doen (als leek!), dan zal je echt gek worden van alles wat je moet doen en de tijd die je daar aan kwijt bent (en persoonlijk den ik ook niet dat het je lukt om het zelf te doen, want daar komt heel veel bij kijken).

Je hebt toch wel begrepen dat je maandelijks een loonaangifte – elektronisch – moet doen waar enorm veel gegevens (van zowel de werkgever als de werknemer, bedragen en inhoudingen) in voorkomen en heel wat overzichten moet kunnen produceren (waar je nooit van gehoord hebt en waarschijnlijk ben je daar blij om: een loonstaat per werknemer, verzamelloonstaten, jaaropgaven, loonstroken met inhoudingen, afdrachten LH etc.)?

 

Doe jezelf en lol en ga door met ondernemen. Trek een paar honderd euries op jaarbasis hiervoor uit en jij zal veel lekkerder slapen (en veel meer verdienen ook, want dan kan je ondernemen i.p.v. een nieuw vak proberen te leren!).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, ik probeer ook altijd een balans te vinden tussen wat ik zelf wil/kan leren en wat ik beter kan uitbesteden. Een goed voorbeeld hiervan in mijn administratie. Ik voer zelf alle facturen in, maak zelf facturen en doe zelf BTW aangifte, maar jaarlijks doet mijn boekhouder de controle en jaaraangifte (heet dat zo?)

 

Ik heb net een uitstekende serivce gekregen van microloon die samen met mij 1 werknemer heeft ingevoerd en we hebben ook een fictieve loonstrook gemaakt.

Volgens mij moet ik dit zelf wel kunnen.

 

De aangifte aan de belastingdienst doe ik al 3 jaar (wel een 0 aangifte), als je je eenmaal hebt opgegeven kom je er niet meer vanaf.

 

De andere overzichten draai ik gewoon uit en gaan in de map voor de boekhouder. Of als het invoeren heel makkelijk is doe ik het zelf.

 

Dus ik denk dat ik het wel zelf zou kunnen, de vraag voor de komende dagen wordt alleen, wat is het gewin als ik het zelf doe. Ik heb inmiddels 10 offertes aangevraagd bij verschillende salarisadministratiekantoren hier uit de regio. Eens kijken wat het kost als zij het doen.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij moet ik dit zelf wel kunnen.

 

Tja, wie weet…

 

En wat denk je dat er gebeurt als de premiepercentages en franchisebedragen voor de SVW straks verandert?

En of bepaalde normbedragen en afdrachtsverminderingen veranderen? Of nieuwe tabellen komen.

En er speciale codes voor de aangiftes bijkomen, of landencodes/CAO-codes muteren?

 

Wordt dat automatisch aangepast in Microloon of moet je dat zelf gaan doen (op de juiste plek, in de juiste rubriek…).

Ga je BAPI gebruiken voor de loonaangiften? Dan moet je een account bij de BD aanvragen (maar misschien doet Microloon dat wel voor je).

 

Je bent toch echt zelf verantwoordelijk voor het maandelijks doen van een loonaangifte.

 

Ik weet dat het niet heel eenvoudig is.

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Loonadministratie voeren is niet zozeer een kwestie van het invoeren van getalletjes in een pakket, als wel het juist toepassen van een oerwoud van regels.

 

Het risico van dit zelf doen voor één of twee werknemers is veel te groot: als achteraf blijkt dat je iets netto uitbetaald hebt wat wel belast is dan ben je al snel meer aan belasting en boetes kwijt dan je dat jaar hebt betaald aan een salarisadministrateur.

 

Schakel gewoon iemand in die fixed price je loonadministratie doet. Dat moet voor een bedrag tussen de 7,5 en 20 euro per loonstrook te doen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Met het risico dat het kantoor het ook fout doet. Ik snap jullie argumenten, maar dit soort kantoren zijn ook niet zailgmakend. En je blijft zelf verantwoordelijk voor je administratie.

 

Om antwoord te geven op jullie vragen alle aanpassingen vanuit de wet worden geregeld door microloon. ik ga geen gebruik maken van bapi, ik voer het handmatig in.

 

Ik ga geen netto regels en uitzonderingen toepassen. Gewoon bruto loon, loonheffing wanneer toegestaan en verder gewoon via de software. Vanwege het werken met wanjong jongeren hoef ik geen rekening te houden met een aantal sociale premies (doet microloon ook zelf)

Link naar reactie
  • 0

Het is al vaker gezegd, maar ik zeg het ook nog maar eens :)

 

Wil je deze zorgen, lasten, plichten, kansen op fouten, aandachtspunten, verplichte kennisbijspijkering enzovoort er wel bij hebben? Wordt je bedrijf er beter van als jij dit doet, of kun je je tijd en energie nuttiger besteden? Besteed het uit is mijn advies, kost misschien wat maar dat verdien je in dezelfde tijd dubbel terug als het goed is. Ik ben dolblij dat wij al dit soort zaken (pensioenadvies en -ondersteuning, loonadministratie e.d.) uitbesteed hebben: het geeft rust dat het geregeld wordt, en wij kunnen ons met ons eigen vak bezighouden.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht doe ik dat ook, zit nog volop in de onderzoeksfase. Maar dingen weet je pas zeker als je alle opties onderzocht hebt. Onderzoek en overleg (met jullie) kost alleen wat tijd en kan me behoeden voor een grote misstap.

 

Wat me wel opvalt is dat ik dus gistermiddag 10 offertes heb opgevraagd en nog geen enkel bericht heb ontvangen, ook geen bevestiging van de aanvraag. Ik wacht het tot vrijdag af en dan nog maar eens wat kantoren benaderen. Heeft deze branche ook de luxe op klanten uit te zoeken of valt het mee?

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me bij de diverse sprekers hier aan: lekker uitbesteden. Ik doe al jaren administraties voor klanten maar de loonadministratie breng ik met veel liefde (en dankbaarheid) onder bij een kantoor dat is gespecialiseerd hierin. Ik moet er niet aan denken me hierin volledig te verdiepen en ook nog eens alle wijzigingen in wet- en regelgeving te moeten bijhouden, zou me voor dat handjevol medewerkers veel te veel tijd gaan kosten. Het gaat niet alleen om een simpele loonstrook per maand, e rkomt veel meer bij kijken.

Ook als ik zelf iemand (tijdelijk) in dienst neem besteed ik de loonadministratie uit.

 

Dus, weliswaar in herhaling vallend gezien de vorige berichten: schoenmaker blijf bij je leest!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je aanvulling.

 

Schoenmaker blijf bij je leest vind ik niet helemaal correct, de meeste ondernemers doen heel veel dingen zonder het uit te besteden, boekhouding, marketing, verzekeringen etc.

 

De truk is een om een balans te vinden tussen zelf doen en uitbesteden. Welke dingen kun je goedkoper en sneller zelf en welke kun je beter uit besteden.

 

1 van de balngrijkste dingen waar ik tegen aan hik is dat een hoop bedrijven kleine bedrijven als die van mij niet serieus genoeg nemen en een loopje met jou en je medewerkers nemen. En dan heb ik het niet alleen over banken en verzekeraars, vooral de wat grotere bedrijven beloven gouden bergen tegen redelijke tarieven en leveren uiteindelijk een hele slechte service om het simpele feit dat je geen zakken met geld binnen komt brangen. En met een hoop bedrijven maakt dat niet veel uit, als het te bont wordt ga je naar een ander. Maar mijn bedrijf staat n valt met mijn personeel. Als hun salaris slecht of niet uitbetaald wordt, worden ze ontevreden en dat zie je terug in de sfeer en in de werkhouding.

Ik heb dit aan de lijfe ondervonden met payrollbedrijven, met het gevolg dat je binnen een jaar 3 keer moet overstappen, omdat mensen hun geld niet krijgen.

Ik hoop dat jullie hierom beter begrijpen waarom ik naast het financiele plaatje een beetje huiverig ben.

 

Link naar reactie
  • 0

Dan nog een kleine aanvulling: het tijdig uitbetalen van salaris blijft jouw verantwoordelijkheid, ook al besteed je de salarisadministratie uit. Ook al zou de verwerking om een of andere reden een keer (te) laat gebeuren, als een medewerker een vast salaris heeft kun je ook zonder loonstroken uitbetalen, desnoods al voorschot.

Dit is een belangrijk verschil met payroll waar de werknemer door het payroll bedrijf wordt uitbetaald.

Juist omdat een correcte en tijdige verwerking van salarissen belangrijk is voor je medewerkers zou ik niet zelf gaan fröbelen.

 

Mijn leest is (diverse vormen van) administratie. Loonadministratie valt daar niet onder en is een behoorlijk specialistisch gebeuren waar de nodige voetangels en klemmen aan vastzitten.

Je hebt gelijk dat ondernemers naast hun eigen vak ook andere dingen doen die bij het ondernemen horen. Echter, daar hoort ook bij dat je de dingen uitbesteedt die jou zelf te veel tijd gaan kosten of te veel risico's op complicaties geven en je belemmeren in datgene waar je goed in bent. Ondernemen is ook uitbesteden en delegeren me gezond verstand.

Naast mijn bedrijf run ik ook mijn eigen huishouden. Maar als ik een lekkage heb huur ik een loodgieter of dakdekker in en ga ik niet zelf fröbelen. Voor de zaak rijd ik ook in mijn auto. Maar die gaat wel naar de garage voor onderhoud of reparatie.

 

Anyway, wat je ook besluit: veel wijsheid en succes!

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het 1 en ander uitgezocht en ga toch op jullie advies in. Ik heb een aantla offertes liggen van bedrijven die voor mijn bedirjf de salarisadministratie zouden kunnen gaan doen.

Mijn eigen boekhouder hefet het verder nog nooit gedaan , maar zou het wel willen doen, alleen vind ik het risico te groot. Bovendien is zijn ruim 3 x zo duur als de goedkoopste offerte die ik heb liggen.

 

Nu is mijn vraag , moet ik bij mijn keuze nog ergens op letten? Zoals een NEN norm, vergunning of certificering? Of kan ik gewoon de goekoopste eruit halen?

Link naar reactie
  • 0

Ik zou toch zeggen dat je (behalve als je een behoorlijk groot bedrijf hebt) één intermediair (adviseur/boekhouder/accountant) zou moeten hebben en niet twee verschillende.

Misschien heb je een enorme band met je huidige boekhouder, maar als je personeel hebt (of krijgt) en hij/zij kan de salarisadministratie niet verzorgen dan is de situatie niet helemaal goed in mijn ogen.

 

Er zijn zo veel aanbieders die dat allemaal voor een schappelijk bedrag kunnen doen. Dat lijkt mij veel handiger (en waarschijnlijk goedkoper ook).

 

Mijn persoonlijke mening, hoor...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.