Ga naar inhoud

Marketing voor een event

Geplaatst:

jasonboss

hallo,

ik ben op zoek naar marketing concepten voor een event en manieren zodat klanten zich kunnen registreren via QR codes.

De doelgroep is tussesn de 18-35. Ideeen??

 

Heeft iemand ook weet van Augmented Reality? en hoe zoiets toegepast kan worden.

Featured Replies

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Is dat naar aanleiding van deze post van tjeng? Wat heb je zelf al gevonden en wat ben je precies van plan?

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Ik sluit mij aan bij Jeroen: wat wil je bereiken, hoe is dat te bereiken en wat is ervoor nodig? Dat zijn de vraagstukken die je jezelf moet stellen ten aanzien van je concept. Overigens kan een event op zichzelf een marketingcommunicatietool zijn. Maak je verhaal eens (eerst voor jezelf) wat concreter en zet dat dan eens hier uiteen voor verder advies. Nu ben je te summier.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

TwaBla

 

Als je een beetje zoekt vind je talloze bedrijven die QR-codes beproefd hebben als betaalmiddel, oa in het openbaar vervoer. Klant betaalt, ontvangt unieke code op mobiel en die code dient als bewijsmiddel bij entree.

 

Koppel er een qr-loterij aan en je hebt een qloterij!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

TwaBla

 

Kijk eens op Sistiq!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

jasonboss

  • Auteur

Ik ben aan et denken geweest, en ben op de realisatie gekomen dat wanneer geproken word over de 18-35 doelgreop praten we over een segment die constant meegaat met technologische innovaties.

 

Kijk maar hoeveel van die groep het internet, smart phones etc, gebruiken.

Toen bedacht ik dat wij van 2D naar 3D gaan en in een paar jaar we zelf huishoud holographic technologie zullen hebben !!

 

Dus wat van een event waar een deel of alle bezoekers een 3D bril aantrekken waardoor zij projector videos in 3D zien.

Ook fotos die bedrukt zijn met advertenties en grappige texten in 3D. etc.

Geplaatst:

Wouterjan_

QR codes, niet doen!

 

Ze zijn absoluut niet zo populair als men denkt. Ze worden weinig gescant. Mensen zonder smartphone, of die ze niet bij zich hebben of batterij leeg ect, kunnen niet eens scannen.

Grote fout is dat vaak ook geen url vermeld staat. Dus dat mensen ook niet zonder QR de site kunnen bezoeken.

 

Mijn tip: Ga met interactieve socialmedia werken. Twitter en Facebook. Laat mensen twitteren. Doe weer wat met die tweets in het event.

Mocht je daar meer mee willen pm dan even.

Geplaatst:

Wouter Hol

Een QR code op je mobiel als entree bewijs werkt wel als een trein. Ik gebruik ze wekelijks als ik naar de bios ga. Online kaartjes gekocht en betaald voor de film. Niks geen wachtrij, niet langs de kassa, gewoon laten scannen en naar binnen. Ik denk dat de TS ook zoiets zoekt, of zou moeten zoeken. Is dus eigenlijk geen marketing maar een geautomatiseerde oplossing voor de entree van het evenement.

Geplaatst:

TwaBla

Ik ben aan et denken geweest, en ben op de realisatie gekomen dat wanneer geproken word over de 18-35 doelgreop praten we over een segment die constant meegaat met technologische innovaties.

 

Vraag me af wie hier nou aan het denken is. Van mij mag dit topic dicht met de suggestie dat je de volgende keer eerst zelf denkt en zelf onderzoek doet, zodat je wat beter voorbereid vragen kan stellen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Wouterjan_

Een QR code op je mobiel als entree bewijs werkt wel als een trein. Ik gebruik ze wekelijks als ik naar de bios ga. Online kaartjes gekocht en betaald voor de film. Niks geen wachtrij, niet langs de kassa, gewoon laten scannen en naar binnen. Ik denk dat de TS ook zoiets zoekt, of zou moeten zoeken. Is dus eigenlijk geen marketing maar een geautomatiseerde oplossing voor de entree van het evenement.

 

Oh hij bedoeld gewoon een streepjescodes systeem. En dan in dit geval met QR codes.

Maar dat heeft dan weer niks met marketing te maken toch?

Geplaatst:

Wouter Hol

Oh hij bedoeld gewoon een streepjescodes systeem. En dan in dit geval met QR codes.

Maar dat heeft dan weer niks met marketing te maken toch?

Ik hoop dat hij dat bedoelde, maar ik vrees dat hij zelf niet echt weet wat ie zoekt, zoals Twabla ook al aangeeft.

 

Hij plaatste deze post hier ook maar naar aanleiding van een reactie op zijn andere topic waarin iemand suggereerde om met QR en AR te werken.

Geplaatst:

Wouterjan_

Oke, als TS even duidelijk neerzet wat het probleem is waar hij een oplossing voor zoekt.

En of hij nu betaal technisch een oplossing zoekt of op het gebied van marketing.

Geplaatst:

FerryL

Een QR code op je mobiel als entree bewijs werkt wel als een trein. Ik gebruik ze wekelijks als ik naar de bios ga. Online kaartjes gekocht en betaald voor de film. Niks geen wachtrij, niet langs de kassa, gewoon laten scannen en naar binnen. Ik denk dat de TS ook zoiets zoekt, of zou moeten zoeken. Is dus eigenlijk geen marketing maar een geautomatiseerde oplossing voor de entree van het evenement.

 

Oh hij bedoeld gewoon een streepjescodes systeem. En dan in dit geval met QR codes.

Maar dat heeft dan weer niks met marketing te maken toch?

 

In principe is een QR code ook een soort streepjescode, alleen met iets meet functionaliteit erachter.

De QR code is gewoon een hype, en weinig nuttig mijns inziens. Wat Wouter zegt klopt dus wel, een QR code is geen marketing, maar een solution.

  • 4 weeks later...
Geplaatst:

sal86

Prachtig vind ik het! jullie zitten op een mooie spoor qua entree bewijzen. Nederland loopt ver achter wat betreft het gebruik van QR codes (2d-barcodes) in vergelijking met Azië. Mijn oplossing voor veel obstakels was het product te combineren met reclame. Denk aan 2d-barcodes met virals.

Q-band Innovating print media
Geplaatst:

Zomaar iemand

Ik denk dat Wouterjan het goed benoemd. Je moet absoluut niet uitgaan dat mensen de QRcode gaangebruiken. Als het er is prima, maar men moet wel degelijk een andere manier hebben om binnen te komen.

 

In mijn directe particuliere omgeving heeft nog niemand ooit gehoord van qr codes. Misschien omdat ze nooit naar de bios gaan en nooit met de trein reizen, maar ondertussen is die groep dus wel degelijk aanwezig.

Geplaatst:

WalterBrokx

(Even lekker offtopic verder praten ;) )

 

Een QR-code (in communicatie) moet je inderdaad vergezellen met een URL, anders sluit je mensen uit.

Maar een QR-code is niet nutteloos: het nodigt de mensen die het kennen wel uit tot scannen en die groep blijft groeien, maar is voorlopig nog en minderheid.

(De communicatie er om heen moet natuurlijk wel uitnodigen tot scannen.)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Ik vond het best leuk om in de vuurwerkfolders QR-codes te zien die direct een filmpje opleverden van het vuurwerkpakket. Werkte wat mij betreft erg goed!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.