• 0

Twitter acties

Het valt me echt op dat nog zoveel (grote) bedrijven dezelfde fout maken op Twitter.

 

Namelijk door als ze iets gaan weg geven op Twitter dit te doen aan de, bijv. 5000e follower.

Dit werkt niet! Want stel je hebt 4000 followers is het voor nummer 4001-4999 niet aantrekkelijk om te volgen. Want meestal gaat het niet zo snel dus weten ze als ze gaan volgen al dat ze niet nummer 5000 gaan worden. Het zal dus eerder tegen gaan werken. Mensen gaan wachten tot er bijna 5000 followers zijn, en dan pas volgen. Als ze je dan nog weten te onthouden.

 

Hoe moet het dus wel: Verloten. Dus niet nummer 5000 wint automatisch, maar als je 5000 followers hebt verloot je onder de followers (...). Dan heeft het voor nummer 4001-4999 ook extra stimulans om te gaan volgen. En al je huidige volgers maken ook kans, dus die voelen bestraft omdat ze je al volgde voor de actie begon.

 

Overigens is die 5000 maar een voorbeeld, maar dat snappen jullie wel. :)

Dus nu hoop ik dat niemand meer van dit forum deze fout maakt.

 

En voor de mensen die nog helemaal niet bekend zijn met twitter: Dit ebook over Twitter heb ik al eerder op het forum geplaatst.

En mocht je nog uitgebreidere hulp willen met het opzetten van een goed Twitter account voor je bedrijf, of hulp bij je huidige social media. Stuur dan even een mailtje.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Klopt, Twitter en Facebook worden meegenomen met google. Dus het heeft nu zeker voordeel om links naar je website op Twitter te plaatsen.

 

Maar gewoon alleen maar links naar je websites twitteren heeft weinig zin. Omdat google kijkt naar de autoriteit van de tweet. Dus hoe vaak er op gereageerd wordt, geretweet (gedeeld door andere). Dus als je op een goede manier twittert en veel actieve volgers hebt hebben links in de tweets meer nut op seo gebied dan als je aan de volgers geen aandacht besteed en alleen maar links gaat 'spammen' op Twitter.

Link naar reactie
  • 0

Klopt, Twitter en Facebook worden meegenomen met google. Dus het heeft nu zeker voordeel om links naar je website op Twitter te plaatsen.

 

Maar gewoon alleen maar links naar je websites twitteren heeft weinig zin. Omdat google kijkt naar de autoriteit van de tweet. Dus hoe vaak er op gereageerd wordt, geretweet (gedeeld door andere). Dus als je op een goede manier twittert en veel actieve volgers hebt hebben links in de tweets meer nut op seo gebied dan als je aan de volgers geen aandacht besteed en alleen maar links gaat 'spammen' op Twitter.

 

Ik zeg zeker niet zomaar (alleen) maar links neerzetten, sterker juist niet!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Even een zijweg tussendoor... Is er een keus in welke content je op Facebook zet en welke content je op Twitter zet?

 

Ik heb wel eens van ervaringsdeskundigen gehoord dat het gebruik van Facebook veelal visueel is ingesteld en loont om meer met foto's in te zetten dan met Twitter. Ook het doorlinken van facebook-posts naar Twitter schijnt niet de manier te zijn... hoe denken jullie hierover?

Link naar reactie
  • 0

Hoe denken we over de retweet acties?

 

retweeten is oke, met vermelding van de oorspronkelijke bron dus en niet doelloos om maar te retweeten

Ik bedoel dus echt van die acties als "Retweet dit en win!". Ik hoor wisselende verhalen over deze vorm van aandacht krijgen.

Met Serieus Request (#SR11) had je veel accounts die iets tweetten in de vorm van "voor elke RT van dit bericht gaat er 1 euro naar #SR11". De eigenaar van die accounts was vrijwel altijd een ondernemer die zo onder de aandacht wilde komen. Ikzelf werd knettergek van die retweet acties. Of ook zo'n mooie "RT dit als je tegen [vul hier een erge ziekte of gebeurtenis in] bent!". Dan denk ik, allemaal leuk en aardig, maar niemand schiet hier iets mee op. Het vervuild alleen timelines volgens mij.

 

Anderen zeggen weer dat van die RT acties dé aangewezen methode is om meer volgers te krijgen. Hoewel ik mij daar zelf niet zo in kan vinden kan ik mij wel voorstellen dat een hoop mensen gevoelig zijn voor zulke acties en je daarom zouden gaan volgen.

Link naar reactie
  • 0

Retweet acties moet je wat mij betreft alleen doen om iets weg te geven onder de retweeters.

Dan levert het volgers op die ook vaak blijven in de hoop om meer acties.

 

Retweet acties als voor elke retweet geven wij een euro aan (...) geldt een heel ander verhaal. Dat is vaak hopeloze aandachttrekkerij van mensen/bedrijven. En is nog de vraag of die dat ook echt doen.

Link naar reactie
  • 0

@Wouter ik denk dat af en toe zomaar iets weg te geven aan 5 of 10 willekeurige twitter volgers je veel meer oplevert.

Maak een leuk filmpje van de trekking en zet dat op je site en de link op twitter.

 

Dat gedoe met mijn xxxste volger krijgt beloont alleen de nieuweling en mensen zien het volgen alleen maar als kansspel.

 

Wat mij ook op twitter blijvend verbaast is dat ondernemers niks investeren in bestaande klanten en al hun energie steken in het binnenhalen van nieuwe klanten. Iedereen weet dat nieuwe klanten binnenhalen veel meer kost dan bestaande klanten benaderen voor omzet. Toch kom ik maar zelden bedrijven tegen die daar naar handelen.

 

Twitter is niet anders, veel mensen die volgers 'sparen' in de hoop dat ze terugvolgen en ook veel eenrichtingsverkeer.

 

Leuk 1 april grap zou zijn dat twitter acconts gaat blokkeren die voornamelijk roeptoeteren en geen @accountnaam tweets versturen waarbij de @ een indicator is voor een gesprek met een medetwitterraar.

 

@Wouterjan

Wat betreft dat €1 voor een goed doel voor elke retweet gedoe. Naderhand heb ik nooit een tweet gezien waarin werd aangekondigd dat er xx RT's waren en er aantoonbaar geld is overgemaakt,maar goed, misschien ben ik (ook) te cynisch en te wantrouwend. ;)

 

Wat betreft Twitter en Google, volgens mij is inhoudelijk twitteren al een tijdje heel goed voor de indexering.

Het verbaast mij soms hoe hoog een van mijn activiteiten staat terwijl ik niks aan SEO doe of het moet zijn dat ik het per ongeluk goed doe.

Link naar reactie
  • 0

Je krijgt wel degelijk meer volgers door retweet acties. Vaak zie ik als ik zoiets heb gelijk een stijging in aantal volgers die groter is als op dagen dat ik geen retweet actie heb.

 

Momenteel heb ik op mijn website een actie lopen voor geld terug op bepaalde producten (zoals in ander topic besproken). die actie heb ik aangekondigd op twitter en daarna een bericht geplaatst dat personen die dat eerste bericht van die actie retweeten kans maken op een tegoed van 25 euro in mijn shop.

 

Daarmee wordt die actie hopelijk bij meer mensen onder de aandacht gebracht.

Maar vaak moet je zo een retweet actie wel vaker vermelden omdat snel in timeline wegzakt.

 

Zelf kijk ik niet vaak naar mijn timeline aangezien als ik twitter 2 minuten open heb staan er al 250 nieuwe tweets geplaatst zijn door mensen die ik volg.

Link naar reactie
  • 0

Zelf kijk ik niet vaak naar mijn timeline aangezien als ik twitter 2 minuten open heb staan er al 250 nieuwe tweets geplaatst zijn door mensen die ik volg.

 

Waarom volg je deze mensen dan? Of heb je een bepaalde lijst die je wel leest? Ben benieuwd of je dan wel interactie aangaat. Reageren jou volgers wel, of lezen die de tijdlijn ook niet?

 

Vraag me ook wel eens af hoe mensen dat doen die echt duizenden mensen volgen.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

...

Vraag me ook wel eens af hoe mensen dat doen die echt duizenden mensen volgen.

Ik heb zelf de beginnersfout gemaakt om allerlei mensen terug te volgen, eigenlijk tijdsverspilling, maar ja zo ga je wel veel mensen volgen. Je kan mensen aan 'n lijst toevoegen, bv prive, zo kon ik zelf nog berichten lezen van degenen die ik wel wil volgen. Ik volg nu alleen standaard nog klanten die ook sieraden verkopen, zodat ik hun aan lijst kan toevoegen en zo wat 'reclame' voor ze maak, voor zover het nut heeft voor ze.

Link naar reactie
  • 0

Zelf kijk ik niet vaak naar mijn timeline aangezien als ik twitter 2 minuten open heb staan er al 250 nieuwe tweets geplaatst zijn door mensen die ik volg.

 

Waarom volg je deze mensen dan? Of heb je een bepaalde lijst die je wel leest? Ben benieuwd of je dan wel interactie aangaat. Reageren jou volgers wel, of lezen die de tijdlijn ook niet?

 

Vraag me ook wel eens af hoe mensen dat doen die echt duizenden mensen volgen.

 

Momenteel heb ik een lijstje met urls van twitter accounts die ik zelf regelmatig bekijk. maar eigenlijk moet ik daarvoor eens groepen maken waarbij ik enkel van bepaalde groepen de tweets lees.

Waarom ik ze volg? kwestie van volgers terugvolgen. dat twitter account is voornamelijk ter promotie van mijn shop.

Wel controleer ik regelmatig of ik ergens op twitter vermeld ben of dat iemand mij een bericht gestuurd heeft en reageer ik daar dan op.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn zelfs programma's die automatisch mensen ontvolgen als ze je niet terug volgen na een bepaalde tijd. Hoe ijdel ben je dan? ;D

 

en die programma's kunnen mensen ook gaan volgen op basis van bepaalde keywoorden of op basis van wie ze nog meer volgen (volgen ze b.v. ook een concurent gaat dat programma hun automatisch ook volgen) en volgt iemand je binnen 2 of 4 weken b.v. niet terug kan iemand ook weer automatisch ontvolgt worden.

Dit om te voorkomen dat je straks 10.000 mensen aan het volgen bent terwijl er maar 1000 jou terugvolgen (dan gaat het namelijk snel op een spam account lijken)

Link naar reactie
  • 0

Er zijn zelfs programma's die automatisch mensen ontvolgen als ze je niet terug volgen na een bepaalde tijd. Hoe ijdel ben je dan? ;D

 

Dat zijn toch vaak mensen die volgers verzamelen, maar verder zelf niet echt 'volgen'. Het zal me niets verbazen als 95% de tijdlijn negeert en alleen maar 'roept', maar niet 'luistert'.

 

Ik bepaal graag zelf wie ik volg of niet.

Ik hoop ook dat mensen mij willen volgen, omdat ze het interessant vinden.

Het gevolg is dat mijn aantal volgers langzaam toeneemt met een fluctuatie van ongeveer 10. Dat zijn dan vaak de 'volg-me-terug-of-ik-ontvolg'-volgers.

 

Verder heb ik nooit echt een twitteractie gehouden.

(Een portfolio-DVD verloten is nu niet echt een gave prijs, een videomarketinganalyse is voor veel mensen niet van toepassing en een bedrijfsfilm weggeven gaat me iets te ver....)

 

Maar inderdaad: 'de xxxe klant/volger wint huppeldepup'-acties heb ik ook nooit begrepen, omdat het inderdaad als een rem werkt.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Retweet acties hebben zeker zin. Ik heb binnen een week rond de 500 volgers gekregen. Ik weet niet precies hoe google ermee om gaat maar ik sta nu bij meerdere cruciale zoekwoorden op pagina 1 :).

 

Bovendien zijn er websites die ook tweets plaatsen op hun site met een 'do follow' link (deze links worden wel door google geindexeerd) waardoor je automatisch hoger komt in google. De echte links hebben alleen zin als ze dus door een andere site dan twitter (bijvoorbeeld topsy.com ).

 

Dus iedereen die nog geen gebruik maakt van twitter raadt ik aan om dit wel te gaan doen.

 

Wat ook wel wil helpen is follow 4 follow om meer bezoekers te krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Retweet acties hebben zeker zin. Ik heb binnen een week rond de 500 volgers gekregen. Ik weet niet precies hoe google ermee om gaat maar ik sta nu bij meerdere cruciale zoekwoorden op pagina 1 :).

 

Bovendien zijn er websites die ook tweets plaatsen op hun site met een 'do follow' link (deze links worden wel door google geindexeerd) waardoor je automatisch hoger komt in google. De echte links hebben alleen zin als ze dus door een andere site dan twitter (bijvoorbeeld topsy.com ).

 

Dus iedereen die nog geen gebruik maakt van twitter raadt ik aan om dit wel te gaan doen.

 

Wat ook wel wil helpen is follow 4 follow om meer bezoekers te krijgen.

 

Ik heb even je twitter historie doorgelopen en zie dat je dus een actie hebt gehouden dat men een ipad 2 kon winnen bij 750 volgers. Leuk, die heb je niet gehaald. Dus niemand krijgt een ipad. Je hebt er wel 500 volgers bij. Slim?

 

Zo'n actie zet je shop niet in een goed daglicht naar mijn mening (alhoewel aan de andere kant iedereen het vast vergeet na 10 dagen) en daarnaast vraag ik me af hoe lang jij wel niet bezig zou moeten zijn om die ipad terug te verdienen met een shop die spullen voor 2€ verkoopt.. Zoiets zijn eerder beloftes waarvan je sowieso weet dat je ze niet na kan komen.

Link naar reactie
  • 0

Retweet acties hebben zeker zin. Ik heb binnen een week rond de 500 volgers gekregen. Ik weet niet precies hoe google ermee om gaat maar ik sta nu bij meerdere cruciale zoekwoorden op pagina 1 :).

 

Bovendien zijn er websites die ook tweets plaatsen op hun site met een 'do follow' link (deze links worden wel door google geindexeerd) waardoor je automatisch hoger komt in google. De echte links hebben alleen zin als ze dus door een andere site dan twitter (bijvoorbeeld topsy.com ).

 

Dus iedereen die nog geen gebruik maakt van twitter raadt ik aan om dit wel te gaan doen.

 

Wat ook wel wil helpen is follow 4 follow om meer bezoekers te krijgen.

 

Ik heb even je twitter historie doorgelopen en zie dat je dus een actie hebt gehouden dat men een ipad 2 kon winnen bij 750 volgers. Leuk, die heb je niet gehaald. Dus niemand krijgt een ipad. Je hebt er wel 500 volgers bij. Slim?

 

Zo'n actie zet je shop niet in een goed daglicht naar mijn mening (alhoewel aan de andere kant iedereen het vast vergeet na 10 dagen) en daarnaast vraag ik me af hoe lang jij wel niet bezig zou moeten zijn om die ipad terug te verdienen met een shop die spullen voor 2€ verkoopt.. Zoiets zijn eerder beloftes waarvan je sowieso weet dat je ze niet na kan komen.

 

Valt reuze mee hoor :). De shop loopt zeer goed de laatste tijd en ondermeer door twitter ben ik hoog in google gekomen in zeer korte tijd.

 

mvg

Link naar reactie
  • 0

Wat versta jij onder zeer goed lopen? Een conversie van 3% is gemiddeld 'goed'.. met een aantal honderd bezoekers per dag.

Klopt mijn conversie is nu tussen de 2 en 3% per 100 bezoekers. Vind ik al de goede kant op gaan (bedrijfje bestaat nu 3 maanden heb nu 21000 bezoekers gehad). Ik heb mijn PR opgekrikt naar 2 en ik heb volgens google 483 links naar mijn webshop. En zoals ik al zei sta ik op cruciaale zoekwoorden op pagina 1.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waar je vooral op moet letten is dat je niet alleen maar als doel followers erbij krijgen gaat hebben. Of als doel om even goed aan je SEO te werken. Twitter blijft een medium om mensen te bereiken. Bedenk dat followers je tweets in hun timeline moeten willen zien.

 

Daar heb je helemaal gelijk in, het is ook meer een test om te kijken of het werkt en of ik meer zou gaan verkopen. In preciepe heb je helemaal niets aan deze volgers (ze hebben alleen als doel om spullen te winnen/ willen niet betalen).

Link naar reactie
  • 0

Ik vind deze twitter actie, die meerdere kantoren gepubliceerd hebben werkelijk een zeer goed doordachte tweet:

"Begin 2012 goed ! Ideaal moment om over te stappen naar een nieuw #administratiekantoor"

 

Ik kon het niet laten door te retweeten: "Dus klanten, meteen opzeggen bij @....... Begin 2012 goed ! Ideaal moment om over te stappen naar een nieuw #administratiekantoor"

 

Ik kreeg daarop een verzoek om mijn tweet te verwijderen (onder de motivatie dat de bedoelingen niet begrepen werd, en onprofessioneel en oncollegiaal gedrag en het verwijt het begrepen werd dat ik, net als hij. op zoek zou zijn naar nieuwe klanten, maar dit niet ten koste mocht gaan van anderen)

 

Ligt het dan aan mij, of snapt zo'n iemand het niet.

 

De kans dat een dergelijke tweet geretweet wordt is laag, bovendien zou ik niet op basis van tweets een klant worden van een administratiekantoor.

Blijft over dat de volgers het lezen. Als je geluk hebt zijn de volgers vrienden, klanten en concullega's.

Wat bereik je dan nog met zo'n tweet?

Ik kreeg in ieder geval de volgende reactie van iemand in mijn kennissenkring : “Zorgen dat je eigen klanten naar een ander overstappen?”

 

Ik heb alles beantwoordt en mijn tweet verwijderd, helaas kreeg ik geen enkele reactie terug. Toen ik later toch maar even mijn nieuwsgierigheid niet kon bedwingen zag ik echter dat alle tweets met zijn naam op zijn website kwam.

Damn, weg gratis reclame voor mij.

 

Lang verhaal, maar de vraag is denkt iemand dat een dergelijke tweet nu werkelijk enig kans van slagen heeft?

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.