Groupon gebruikt linkspam eigen medewerkers als marketingstrategie

Aanbevolen berichten

Groupon statement betreffende forum-interacties

Amsterdam, 21 maart 2012

 

Groupon betreurt ten zeerste dit op zich staande incident.

 

Groupon hecht als online bedrijf veel belang aan het op een transparante manier inzetten van sociale media.

De medewerker die de bewuste posts heeft geplaatst is daarbij duidelijk tegen de gedragsregels van Groupon ingegaan.

Dit gedrag accepteren wij niet en als gevolg ervan werd het arbeidscontract per direct beëindigd.

Het incident vond enkel en alleen in Nederland plaats en betrof geen andere Groupon landen.

 

Groupon wil zich bij deze nogmaals verontschuldigen naar allen die door de bewuste posts geraakt zijn.

Wij doen er alles aan om te zorgen dat dit in de toekomst nooit meer kan voorvallen.

 

 

 

Groupon Nederland,

Contactpersoon: Lilian Doets,

 

www.groupon.nl

t: +31 (0) 631 770 990

e: pers@groupon.nl

 

Lekkere controle op en onder medewerkers dan als dit al weken of maanden gebeurt... en wat een snelle conclusies...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

D'r zit bij Groupon een heel team van gespecialiseerde bloggers en social media-experts. Die gaan vroeger of later weleens uitleggen wat er aan de hand is. Mischien was het een einzelgänger, maar was was zijn/haar motief? Er zat geen code bij de links, dus een incentive kan er niet mee verdiend zijn. De linkspam ging door talloze fora heen, van games tot aquaria. En waarom moet zoiets door buitenstaanders gesignaleerd worden?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Door gebruik te maken van zogenaamde proxy-sites is het mogelijk om je te verschuilen achter een ander IP-adres. Het is dus mogelijk om vanuit één locatie te doen alsof het van verschillende locaties afkomstig is.

 

Als ze zo thuis waren in de techniek hadden ze die wel gebruikt in plaats van dat ene ip-adres dat wel erg dichtbij groupon zelf komt ;)

 

Mooi dat jullie 'onze' gokkie ontmaskerd hebben. Interessant om es te zien dat ook op deze manier reclame wordt gemaakt. Over de effectiviteit heb ik grote twijfels. Een oude bijdrage word iha niet zo vaak meer gelezen. Een aanbieding daarin editten is behoorlijk suboptimaal, to say the least.

 

Met een paar honderd van dit soort linkjes is het wel heel effectief. Niet omdat mensen op de linkjes zelf klikken maar omdat Google ze oppikt. Het genoemde lijstje met websites waar groupon aktief aan het spammen was is overigens flink ingekort.

 

Link naar reactie
maar was was zijn/haar motief?

 

Cui Bono?

("Wie profiteert? bekende vraag van Marcus Tullius Cicero in de Romeinse rechtspraak)

 

Kijk Twa, en daar zijn we weer terug bij JFK ;) van Oliver Stone:

Well that's the real question, isn't it? Why? The how and the who is just scenery for the public.. Keeps 'em guessing like some kind of parlor game, prevents 'em from asking the most important question, why? Who benefited? Who has the power to cover it up? Who?

 

Het moge duidelijk zijn wie heeft geprofiteerd ::)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

[

Cui Bono?

("Wie profiteert? bekende vraag van Marcus Tullius Cicero in de Romeinse rechtspraak)

 

 

Vandaar ook de vraag. Er zit een heel team bloggers en social media experts, maar die kom ik nergens tegen. Niet op fora, niet op blogs, niet op reviewsites. Er zijn kritische topics bij de bekende consumentensites, maar Groupon webcare is daar niet te zien. Geen ervaren bloggers. Wel eigenaardige spam.

 

Dat gaat een half jaar door, maar wordt door niemand van al die Grouponbloggers opgemerkt...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Groupon hecht als online bedrijf veel belang aan het op een transparante manier inzetten van sociale media.

De medewerker die de bewuste posts heeft geplaatst is daarbij duidelijk tegen de gedragsregels van Groupon ingegaan.

[knip]

Het incident vond enkel en alleen in Nederland plaats en betrof geen andere Groupon landen.

 

Ervan uitgaande dat het 1 persoon is geweest kun je op basis van onze eerste post in ieder geval concluderen dat het een bijzonder getalenteerde schrijver is geweest getuige onderstaande quotes van diverse berichten.

 

Hardtraxx/Maartje reactie op overlijden Whitney Houston

Ja, echt zonde. Ik luisterde vroeger vaak naar haar liedjes. Wie kent deze nou niet:

Heb het toevallig op m´n mp3 speler gedownload, wel ff leuk voor de afwisseling. Jammer alleen dat één van mij oordopjes het niet meer doet, vet irritant! Misschien dan toch maar nieuwe gekleurde Sony oordopjes ga halen. Welke kleuren zal ik nemen :D?

 

Mangowhite86 op Hababam

mangowhite86

31-01-2012, 21:26

Ik vind elke dag bellen te veel , je kan ook pingen, whatsappen enzoo.. Maar ik zie mijn vriend 1 a 2 x in de week en hij werkt veel dus onsuz durmaya aliskinim maar als ik niks van hem hoor word ik gek en hij ook hoeft niet elke dagg maar wel vaakk Je hebt wel elke dag even contact met hem? of soms ook een dag niet? En hij is diegene die altijd belt of bel jij ook vaak?

 

Chicksez verwijzend naar de Ierse groupon

The best way to get rid of foxes is to call your local Animal Control, best searching for deal sites for discountsand let them bring out a humane trap. Once the fox is trapped, they can relocate the fox to an area where they will not be a nuisance to people. It is always best to let professionals handle this since foxes can carry rabies.

Reply With Quote

 

En

Kowalluz

a co myslicie o tej firmie Thermoech nordcamp? zastanwiam sie czy nie zainwestowac w ta oferte, ale nie znam sie na tych firmac http://www.groupon.pl/oferty/cala-polska/sportowe-zakupy/3212041

 

Enkel in Nederland klopt dus niet. Als eerder aangegeven: We hebben niet uitgebreid gezocht maar bovenstaande 2 eenvoudig gevonden berichten in Polen en Engeland/Ierland , aantoonbaar van hetzelfde IP-adres afkomstig als een in het Nederlands geschreven Groupon-bericht op een Nederlands forum geven niet echt steun aan de persverklaring.

Link naar reactie

Ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat een grote onderneming als Groupon niet zelf kan bedenken dat deze methode toch relatief simpel te ontmaskeren is. Het lijkt bijna op opzet, een gevalletje "negatieve aandacht is ook aandacht."...

 

Om eerlijk voor Groupon te zijn: ze hebben een vrij onbekende business model, ze hebben enorm snel gegroeid (2 jaar geleden hadden ze zo'n 35 werknemers; nu hebben ze zo'n 10,000), en ze zijn zwaar onder druk op het moment.

 

Business model: De meerderheid van e-commerce is nog steeds gebaseerd op eenmalige verkoop van items met de efficiency van het Internet die een handje erbij geeft; Groupon staat of valt op regelmatig gebruik -- Groupon gebruikers worden niet altijd vaste klanten van bedrijven die offertes door Groupon uitbrengen, maar ze moeten wel loyaal worden naar Groupon zelf, anders werkt het niet. Dat ze gaan werven bij fora lijkt me niet zo gek; forum gebruikers zijn eerder dezelfde mensen die loyaal kunnen worden. Dat ze het op zo'n manier doen is een tweede.

 

De snelle groei van Groupon heeft met hare problemen te maken: het was letterlijk de snelste groeiende bedrijf ooit. De meerderheid van de europees Groupon bedrijven zijn afkomstig van een overname van MyCityDeals in of rond begin 2011. Dan heb je meteen te maken, niet alleen met het opzetten van een international concern, maar ook met het hervormen van een bestaande bedrijf naar je eigen, die ook extra problemen met zich mee brengt. Dit soort groei is alles behalve organisch en veroorzaakt de gekste problemen.

 

Zwaar onder druk: De IPO van Groupon, 1 jaar geleden, was de grootste sinds Google. 700 million opgebracht voor een waarde van 13 biljoen. (Dollars: dat is in euros....euh, zo'n paar tientjes, toch? :)) Drie weken later vielen ze onder de IPO prijs en ze blijven eronder, met hogere spotprijzen maar over het algemeen onder. Ook met de internationalisering gaat het niet helemaal lekker. De competitie brengt ook de nodige drukte mee. En inkomsten is ook voor Groupon niet gelijk aan omzet; ook zijn ze regelmatig onder vuur met beschuldigingen van Ponzi-achtige cijfermanipulatie.

 

Ik vind het dus niet moeilijk te geloven dat de linker hand niet weet dat de rechter hand bestaat, laat staan wat íe doet. En als de drukte van boven gevoeld wordt om doelen te behalen en tegelijkertijd weinig controle mee komt, dan verzinnen mensen nogal wat. Het gebeurt allemaal in kleine stapjes, van "personal branding"naar "branding van een fictieve persoon" (het is allesbehalve onbekend dat mensen zich voordoen als iemand anders op het Internet, toch?) en dan vervolgens, rekening houdend met het feit dat het een resultaatgericht bedrijfscultuur is, sta je met je laatste stap aan de verkeerde kant van de grens.

 

Ik geloof zelf dat de praktijken structureel zijn geweest. Maar ik denk tegelijkertijd niet dat het exact met opzet is geweest, en ook niet dat het goed doorgedacht werd. De CEO van Groupon heeft zelf gezegd in Vanity Fair: “As we get bigger, instead of being like most companies, conforming and becoming more normal, we want to become weirder".

 

Een resultaatgericht bedrijfscultuur met zo min mogelijk controle en traditionele management loopt snel uit de hand.

 

Ik denk zelf dat Groupon een briljante idee was, en in z'n kern nog is, die de weg ondertussen kwijt is geraakt.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie

Een resultaatgericht bedrijfscultuur met zo min mogelijk controle en traditionele management loopt snel uit de hand.

 

Ik denk zelf dat Groupon een briljante idee was, en in z'n kern nog is, die de weg ondertussen kwijt is geraakt.

Als Groupon inderdaad de interne structuur niet strak op orde heeft, geeft dat des te meer voeding aan de gedachte dat 1 Nederlandse contactpersoon niet in een half dagje een volledige analyse kan geven, met als uitkomst dat het om 1 persoon gaat en dat het slechts een indicent is.

 

Veeleer wijzen de berichten erop dat het in meerdere taalgebieden overeenkomstig wordt toegepast. (best practices ...)

 

En als dat inderdaad zo blijkt te zijn dan sta je dus als Groupon Nederland manager gewoon in je hemd.

 

Heeft wel 1 voordeel. De weg naar de politiek ligt dan wijd voor je open. Met glashard liegen kun je daar flink carrière maken.

Link naar reactie

Uiteraard wijst Groupon een (virtulele) zondebok aan en geeft aan die te hebben ontslaan. Dat neemt niet weg dat ze gewoon verantwoordelijk zijn en blijven voor deze aktie(s).

Ik hoop dat de consumentenautoriteit de zaak gaat onderzoeken (IP adressen) en zonodig rechtsmaatregelen neemt. Je mag aannemen dat er genoeg commotie is en maatschappelijke onrust is ontstaan.

 

Het buisinessmodel is natuurlijk in essentie goed maar ze hebben de groei duidelijk niet in de hand. Groei kost geld en sterke groei heel veel geld. En er wordt voorzover ik weet buiten de US alleen verlies geleden.

 

Hierdoor is de kwaliteit erg wisselvallig.

Er zijn genoeg voorbeelden waar een volwaardig alternatief of identiek item voor minder dan de aanbiedingsprijs is te krijgen. De horeca die min of meer gedwongen wordt om vrijwel voor niets de klanten in huis te halen is niet de plaats waar ik graag ga eten. Het is niet voor niets dat ze de Grouponbon de voedselbon voor de middenklasse noemen. Je komt met je bon in een zaak die het vrijwel altijd heel moeilijk heeft om aan te geven dat je wel goed wil eten maar er niet voor wil betalen. En je gaat niet terug om de volgende keer de volle mep voor eten te betalen terwijl de buurman met een grouponbon zit te schransen voor de helft of minder. Sterker als ik per toeval in een restaurant kom waar een deel van de gasten met bonnen betaalt voel ik me bekocht. Grote kans dat ik het desert en het kopje koffie met amaretto of een cognac dit keer oversla.

 

Link naar reactie

Zit Santorum achter deze trollenhandel?

 

Nee. Santorum is een idioot maar doet zich niet voor als iets anders.

 

Eerder Verhagen zou ik denken.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie

Zit Santorum achter deze trollenhandel?

 

Nee, want het gaat niet over abortus.

Ja, want hij geeft niet om werkgelegenheid en heeft hiermee toch 1 (fictief?) persoon ontslagen gekregen.

 

:P

 

----------------

 

De kous is nog niet af denk ik zo.

Er is bloed geroken, dus ik verwacht dat de acties in het buitenland ook aan het licht zullen komen, waardoor het excuus totaal ongeloofwaardig wordt.

Hopelijk hebben ze zelf nog wat bonnen voor een cursusreputatiemanagement liggen. ;)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie

Uiteraard wijst Groupon een (virtulele) zondebok aan en geeft aan die te hebben ontslaan. Dat neemt niet weg dat ze gewoon verantwoordelijk zijn en blijven voor deze aktie(s).

Ik hoop dat de consumentenautoriteit de zaak gaat onderzoeken (IP adressen) en zonodig rechtsmaatregelen neemt. Je mag aannemen dat er genoeg commotie is en maatschappelijke onrust is ontstaan.

 

Het buisinessmodel is natuurlijk in essentie goed maar ze hebben de groei duidelijk niet in de hand. Groei kost geld en sterke groei heel veel geld. En er wordt voorzover ik weet buiten de US alleen verlies geleden.

 

Hierdoor is de kwaliteit erg wisselvallig.

Er zijn genoeg voorbeelden waar een volwaardig alternatief of identiek item voor minder dan de aanbiedingsprijs is te krijgen. De horeca die min of meer gedwongen wordt om vrijwel voor niets de klanten in huis te halen is niet de plaats waar ik graag ga eten. Het is niet voor niets dat ze de Grouponbon de voedselbon voor de middenklasse noemen. Je komt met je bon in een zaak die het vrijwel altijd heel moeilijk heeft om aan te geven dat je wel goed wil eten maar er niet voor wil betalen. En je gaat niet terug om de volgende keer de volle mep voor eten te betalen terwijl de buurman met een grouponbon zit te schransen voor de helft of minder. Sterker als ik per toeval in een restaurant kom waar een deel van de gasten met bonnen betaalt voel ik me bekocht. Grote kans dat ik het desert en het kopje koffie met amaretto of een cognac dit keer oversla.

 

 

Ik ben het met je eens over het verantwoordelijkheid; ook als je met een alternatief management stijl de boel probeert bij elkaar te houden ben je ook ervoor verantwoordelijk. Maar dat iets verkeerd is, wil nog niet zeggen dat het illegaal wordt gevonden. Misschien zal het gebeuren; ik weet weinig van de NL regelgeving en de praktijken hierover. Ethisch is natuurlijk anders.

 

Ik denk zelf dat de businessmodel fout is; ik denk namelijk dat het voor de Groupon doelgroep van ondernemers niet duurzaam is, en leidt in zijn huidige vorm tot verpaupering van de maatschappij. Maar de elementen die hiertoe leiden, zitten niet per se in de kern van het model. Deze elementen zijn mijn inziens bijgekomen uit een visie op korte termijn ingesteld.

 

Een van de grote gevaren voor tech startups is een gebrek aan begrip (en respect) voor management: als beroep, en als belangrijke deel van een organisatie.

 

Binnen de VS hebben ze ook alleen verlies. 3X meer inkomsten. 5X meer verkoop. netto verlies: $37 miljoen.

 

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie

Uiteraard wijst Groupon een (virtulele) zondebok aan en geeft aan die te hebben ontslaan. Dat neemt niet weg dat ze gewoon verantwoordelijk zijn en blijven voor deze aktie(s).

Ik hoop dat de consumentenautoriteit de zaak gaat onderzoeken (IP adressen) en zonodig rechtsmaatregelen neemt. Je mag aannemen dat er genoeg commotie is en maatschappelijke onrust is ontstaan.

 

Dat ze het zouden downplayen naar 1 zich misdragende medewerker was natuurlijk te verwachten, en dat ze die zouden ontslaan of teminste berispen ook. Geloofwaardig is het allemaal niet, maar ik ben benieuwd of er wat terecht komt qua bewijs van voor de consumentauthoriteit.

 

1 medewerker de schuld geven heeft wel 1 voordeel: Dat excuus werkt maar 1 keer. Als ze doorgaan met deze manier van reclame maken dan lijkt me duidelijk dat het -geen- geisoleerd incident is, maar de gebruikelijke gang van zaken. In die zin heeft deze ontmaskering in ieder geval opgeleverd dat groupon met deze praktijken moet stoppen, of alsnog de volle laag krijgt.

 

Ik ben trouwens wel benieuwd of we nog wat van die medewerker horen: die moet of een zak geld mee krijgen, of die gaat zijn ontslag aanvechten als er gehandeld is op instructie van groupon... wordt vervolgd?

Link naar reactie

 

Ik ben trouwens wel benieuwd of we nog wat van die medewerker horen: die moet of een zak geld mee krijgen, of die gaat zijn ontslag aanvechten als er gehandeld is op instructie van groupon... wordt vervolgd?

 

Als hij/zij uberhaupt bestaat, in het kader van de privacy kan zo iemand gewoon anoniem blijven en daarmee bestaat geen zekerheid.

 

Waar ik wel benieuwd naar ben: Hoeveel heeft deze actie Groupon nu werkelijk opgeleverd? En wat gaan ze doen, nu ze op deze manier zichzelf niet meer kunnen promoten?

Link naar reactie

De zaak heeft het RTL nieuws gehaald. Jan de Hoop las net de voorpagina van Spits voor.

 

Media-advocaat Jens van den Brink van Kenedy Van der Laan zegt dat Groupon hiermee niet alleen allerlei ethische reclamerichtlijnen aan de laars lapt. „Het uitgeven voor een ms-patiënt is onbestaanbaar en ronduit misleiden."

 

Van den Brink stelt dat Groupon hiermee op grond van richtlijnen van de Consumentenautoriteit een civielrechtelijke boete van maximaal 4,5 ton riskeert.

bron: Spits

 

Persoonlijk hoop ik dat via IP adressen, tijdstippen van posts en taalgebruik bewezen of aannemelijk gemaakt kan worden dat het om meer dan 1 persoon gaat. Wij zullen het mogelijk nooit weten maar ik neem aan dat de consumentenautoriteit de betreffende werknemer, mocht die bestaan, zal kunnen horen.

Link naar reactie

 

En je ziet meteen hoe de berichtgeving verwatert. HL signaleerde dat Groupon tenminste vier werkstudenten inzet om de visibiliteit van het merk op fora te vergroten; en dit zegt Spitsnieuws.

 

Frans Sijtsma van HigherLevel vond nog meer voorbeelden van linkspam door Groupon. Hij heeft tenminste vier medewerkers van Groupon achterhaald die volgens Sijtsma voornamelijk bezig zijn met het plaatsen van nepberichten op fora, waaronder fora waar patiënten en kinderen op actief zijn.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Klopt, heb ik inderdaad niet zo gezegd en wilde net reageren.

 

Via bijvoorbeeld media als LinkedIN achterhaal je vrij snel dat Groupon een vrij groot personeelsbestand heeft dat zich bezighoudt met Social Media.

 

Als je de personeelsadvertentie van Groupon in je achterhoofd houdt dan kun je een stuk of vier medewerkers uit die lijst selecteren die aan dat profiel voldoen.

 

Ik heb niet gesteld dat er vier mensen zijn die zich bezighouden met het plaatsen van berichten zoals dat gebeurd is. Wel heb ik gezegd dat we tenminste vermoeden dat het er meer dan 1 is.

 

In dat licht nog even een quote uit het originele bericht

 

Alle links in dit bericht verwijzen naar accounts of berichten waarvan we zeker weten dat ze van een Groupon medewerker afkomstig zijn.

 

Link naar reactie

Vraagje voor de techneuten en ontwikkelaars: is denkbaar dat we een dealcrawler inzetten die fora afscharrelt op zoek naar linkpatronen?

 

Toegespitst op Groupon (maar kan elke grote spamactie zijn): elke link naar Groupon wordt geregistreerd, gekoppeld aan de naam van de plaatser, de datum en het tijdstip. Zo mogelijk het ip-adres. Als dezelfde plaatser vaker links plaatst, neemt de kans toe dat het forumspam is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Vraagje voor de techneuten en ontwikkelaars: is denkbaar dat we een dealcrawler inzetten die fora afscharrelt op zoek naar linkpatronen?

 

Toegespitst op Groupon (maar kan elke grote spamactie zijn): elke link naar Groupon wordt geregistreerd, gekoppeld aan de naam van de plaatser, de datum en het tijdstip. Zo mogelijk het ip-adres. Als dezelfde plaatser vaker links plaatst, neemt de kans toe dat het forumspam is.

Met Google Alerts kom je een heel eind, denk ik.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Google discussies met zoekterm www.groupon.nl afgebakend in tijd op de afgelopen 6 maanden brengt je nog verder.

 

Dan blijft nog heel veel handwerk over als je exacte gegevens wil gaan vergelijken.

Twa bedoelt denk ik of er een tool is die dat automatisch kan doen.

 

Voor mij is het verhaal voor wat betreft Higherlevel eigenlijk wel klaar. We hebben het geconstateerd in relatie tot Higherlevel-leden, verder uitgezocht en online gezet.

 

Verder uitzoekwerk, indien dat nodig is, mogen anderen doen. Er zijn genoeg media opgesprongen heb ik gemerkt de afgelopen uren...

Link naar reactie

Vraagje voor de techneuten en ontwikkelaars: is denkbaar dat we een dealcrawler inzetten die fora afscharrelt op zoek naar linkpatronen?

 

Toegespitst op Groupon (maar kan elke grote spamactie zijn): elke link naar Groupon wordt geregistreerd, gekoppeld aan de naam van de plaatser, de datum en het tijdstip. Zo mogelijk het ip-adres. Als dezelfde plaatser vaker links plaatst, neemt de kans toe dat het forumspam is.

 

Het lijkt me niet bijzonder moeilijk om daar een begin aan te maken, maar je hebt wel medewerking van fora nodig. Uiteraard kun je doorzoeken wat er publiek online staat, maar dat is bewerkelijk, en incompleet (ip adres van de poster staat er niet bij etc).

 

Met toegang tot de onderliggende database van fora kan het veel efficienter, feitelijk een kwestie van alle posts met links naar groupon selecteren, en dan zul je wellicht al snel zien dat dezelfde ip adressen terugkomen. Als je die informatie naast elkaar legt en je ziet bijvoorbeeld posts van hetzelfde ip adres op fora van heel diverse onderwerpen, dan kun je snel in beeld brengen welke posts, gebruikersnamen, mailadressen en ips verdacht zijn.

 

De vraag is echter of dit wel mag: je moet toch gaan zoeken in gegevens die normaliter niet openbaar gemaakt worden, en dat schendt wellicht de privacy van de gebruikers. Op dat moment heb je de wetgeving vermoeddelijk tegen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.