• 0

Klant koopt auto voor 1700Euro , klant achteraf niet tevreden.

Ik heb een klant die bij mij een auto heeft aangeschaft. En het ging zo:

 

Die gene kwam en bekeek de auto en vond het goed , maar wou een andere keer terug komen met een monteur. Ik zei tegen die gene dat als die gene de auto nu zou meenemen dat die van mij garantie zou krijgen dat die de auto mag terug brengen als er erge dingen aan de hand is zoals een reparatie kosten van 300+ euro. Ik zei , als u met een monteur langs komt krijgt u geen enkele garantie en neem ik de auto niet terug.

 

Die gene accepteerde dat en wou toch met een monteur langs komen. Na 1 dag kwamen ze met een monteur en monteur keurde de auto goed. En na 2 weken tijd krijg ik nu een telefoontje van die klant. En die gene zegt van : of je betaald me 1500 euro terug , (200 euro mag je houden zegt die) of ik ga er werk van maken,

 

De auto heeft roest bij de balken etc. Ik zei tegen die gene , voor 1000 euro neem ik hem terug. Hij accepteerd het niet en zegt minimaal 1500.

 

Wat te doen?

 

Ps ik heb een factuur waarop we hebben afgesproken dat als de schakelbak niet goed zou zijn , dat hij zijn geld eventueel terug mag krijgen. Die hebben we doorgestreept en een goedkeuring erop gezet. + mijn handtekening + die van de klant.

 

Er staat tevens dat er geen enkel garantie op de auto is. + de auto is uit 1992 , dus 20 jaar oud.

 

gr

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben geen jurist of wat dan ook.

 

Hopelijk weet je wel iets van auto's. Wat is het verschil tussen draaiende delen en dragende delen?

 

In dit prijssegment krijg je maar één echte garantie en dat is een garantie op gelazer. Er zijn een paar goeie autootjes van 20 jaar oud en de rest is dat dus niet. Dat weet de verkoper en dat behoort de koper ook te weten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Oh, ik heb even door de posthistorie van meneer zitten browsen omdat ik benieuwd was waar die karma-stand vandaan kwam...

 

Had je bij mijn vorige post nog het voordeel van de twijfel, dat heb je nu niet meer. Ik begrijp werkelijk niet wat je met dit topic wilt bereiken aangezien je blijk geeft compleet schijt te hebben aan je klanten. Met al die truukjes die je uithaalt om het risico bij je klanten neer te leggen zou het wel eens tijd worden dat je zelf de portomonee trekt. En ik moet geloven dat een door de wol geverfde autohandelaar niet weet wat dragende delen zijn en waarom je daar geen roest wil hebben? Dat gaat er bij mij niet in, daarvoor ken ik het wereldje net iets te goed.

 

Er kwam een monteur die de roest heeft gezien en aan de klant heeft verteld. Achteraf kwam de klant erachter dat er nog meer roest aanwezig is. Ik weet wel wat een dragende deel is. Maar bij een auto die 20 jaar oud is , is het normaal dat er roest aanwezig is. Als jij een auto koopt van 4-5 jaar oud , dan neem ik aan dat die auto wel gewoon goed moet zijn. Maar een auto van 20 jaar? Daar mag je niet over zeuren vind ik.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen jurist of wat dan ook.

 

Hopelijk weet je wel iets van auto's. Wat is het verschil tussen draaiende delen en dragende delen?

 

In dit prijssegment krijg je maar één echte garantie en dat is een garantie op gelazer. Er zijn een paar goeie autootjes van 20 jaar oud en de rest is dat dus niet. Dat weet de verkoper en dat behoort de koper ook te weten.

 

Iedereen weet dat een 20 jaar oude auto iedere moment uitelkaar kan knallen. Dat is normaal. Mja sommige klanten hebben daar dus lak aan en willen ze toch hun centjes terug. Draaiende deel is bij de wiel etc , dragende deel is onderkant van de auto. De monteur heeft alles goed bekeken en de auto gereden. Hij vond het goed.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Klant koopt de auto voor 1700 , een auto die 20 jaar oud is. En dan kijkt die opeens raar op dat er roest aanwezig is. De monteur die de auto kwam bekijken zag de roest en toch heeft de klant het geaccepteerd. Hij ondertekent een contract waar op staat dat er geen garantie aanwezig is. De klant zou wel garantie krijgen van mij als die de auto die dag nog zou meenemen. Ook dat staat op de contract. De klant gaf mij 500 euro aanbetaling en gaf de rest de volgende dag aan mij. En nu wilt die opeens zijn geld terug omdat er teveel roest aanwezig zou zijn.

 

Ik heb die gene een aanbod gedaan van 1000 euro , maar dat accepteerd die gene niet. Zover ik weet is het zo dat als draaiende onderdelen defect is dat je dan de auto verplicht moet terug nemen. Maar dat er roest etc aanwezig is , hoef ik de auto volgens mij niet perse terug te nemen.

 

Is 1700 dan niet 10x teveel Altan? Als autohandelaar ben je ook verplicht aan je imago te werken. Als je dat niet doet komt er geen hond meer om nog een auto van je te kopen.

 

1700 , 10x teveel? Dat hangt af wat voor motor er onder je auto zit. Je hebt zelfs auto's uit 1972 die 200,000 euro waard is. En daarnaast hoef ik zulke klanten niet die dom komen doen voor een auto die 20 jaar oud is.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

De trollendeur staat weer helemaal open...... ???

 

Wat denk jij dan , ik verkoop een auto die 20 jaar oud is , en iemand komt stoer doen over die oude krak auto? Dan ben je serieus niet goed bij je hoofd en extreem belachelijk. Ik zou me kapot schamen voor zoiets.

 

En voor 'oude krak' dan nog €1.700 durven vragen, daar zou ik mij wel voor kunnen schamen, jij?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

De trollendeur staat weer helemaal open...... ???

 

Wat denk jij dan , ik verkoop een auto die 20 jaar oud is , en iemand komt stoer doen over die oude krak auto? Dan ben je serieus niet goed bij je hoofd en extreem belachelijk. Ik zou me kapot schamen voor zoiets.

 

En voor 'oude krak' dan nog €1.700 durven vragen, daar zou ik mij wel voor kunnen schamen, jij?

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Nogmaals , je kunt voor een krak auto ook 20,000 euro vragen. Hangt af wat voor motor onder de motorkap ligt.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Er staan momenteel zo'n 1200 occasions op Autotrack van 20 jaar en ouder voor een prijs van 1500 euro of meer.

Op basis van de informatie van Altan stellen dat hij te 10x te duur is, of troep verkoopt is een mening gestoeld op vrij beperkte informatie , geen feit.

 

Graag dus even bij het topic blijven over garantieverplichtingen of niet en de rest even buiten beschouwing laten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe kun je dan in vredesnaam 1700 euro vragen voor een wrak wat er elk moment mee kan stoppen?

 

Vraagprijs kan je zelf vaststellen ;D

Dat snap ik ook. :) Die opmerking maakte ik met het oog op het conformiteitsbeginsel, de prijs is van invloed op wat klant mag verwachten van het product. De TS gaat hier even aan voorbij en noemt alleen de leeftijd waar hij uit af lijkt te leiden dat klant geen recht meer heeft op een goed product.

 

Maar het is inderdaad praten tegen een deur hier, ik ga even wat nuttigers doen.

Link naar reactie
  • 0
Er staan momenteel zo'n 1200 occasions op Autotrack van 20 jaar en ouder voor een prijs van 1500 euro of meer.Op basis van de informatie van Altan stellen dat hij te 10x te duur is, of troep verkoopt is een mening gestoeld op vrij beperkte informatie , geen feit. Graag dus even bij het topic blijven over garantieverplichtingen of niet en de rest even buiten beschouwing laten.
Je hebt helemaal gelijk, maar dan hebben we het toch - ik herhaal het maar even - hierover:

 

Wat BOVAG hierover zegt:

 

'Bij aankoop Auto's

In artikel 15 lid 3 van de BOVAG algemene voorwaarden staat het volgende vermeld:

 

“Op gebruikte auto’s verleent de verkoper, tenzij koper uitdrukkelijk schriftelijk heeft verklaard af te zien van BOVAG Garantie, minimaal zes maanden BOVAG Garantie. De verkoper kan BOVAG Garantie verlenen indien het aankoopbedrag van de gebruikte auto € 4.500 of meer bedraagt of indien het aankoopbedrag weliswaar minder bedraagt dan € 4.500 maar wél meer is dan 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto.”

 

Autobedrijven bieden hun auto’s veelal aan tegen de laagste prijs die zij haalbaar achten. Dit is dan de zogenaamde meeneemprijs. Voor BOVAG Garantie kan dan nog een toeslag worden overeengekomen. Wordt door de consument afgezien van BOVAG Garantie, dan dient dit duidelijk op de koopovereenkomst te staan en dient u hiervoor te hebben getekend.'

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het goed begrijp voel jij je genaaid door die domme koper die geheel onverwachts van jou zijn geld terug wil hebben, omdat hij niet accepteert dat je hem een wrak hebt gekocht?

 

Wees eerlijk met verkoop. Als je garantie teveel risico vindt, zeg dan dat de auto alleen maar verkocht wordt voor de kwaliteit van de onderdelen en de motor en dat de garantie niet verder loopt dan tot aan jouw perceelpoort.

 

 

Je moet echt scheel zijn als je die tekst op mijn factuur niet wilt zien. Met lettertype 20 heb ik die gedeelte erop geschreven. Er staat duidelijk op dat er absoluut geen enkele vorm van garantie of wat dan ook aanwezig is. Ik ben gekke henkie nie dat ik voor een auto die 20 jaar en ouder een garantie ga geven voor 0 euro. Alleen de zon komt gratis op.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
Je moet echt scheel zijn als je die tekst op mijn factuur niet wilt zien. Met lettertype 20 heb ik die gedeelte erop geschreven. Er staat duidelijk op dat er absoluut geen enkele vorm van garantie of wat dan ook aanwezig is.

 

Er wordt slecht gelezen Altan, ook in dit topic helaas. :'(

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe kun je dan in vredesnaam 1700 euro vragen voor een wrak wat er elk moment mee kan stoppen?

 

Vraagprijs kan je zelf vaststellen ;D

Dat snap ik ook. :) Die opmerking maakte ik met het oog op het conformiteitsbeginsel, de prijs is van invloed op wat klant mag verwachten van het product. De TS gaat hier even aan voorbij en noemt alleen de leeftijd waar hij uit af lijkt te leiden dat klant geen recht meer heeft op een goed product.

 

Maar het is inderdaad praten tegen een deur hier, ik ga even wat nuttigers doen.

 

Nogmaals , de auto start rijd schakelt en remt 100% perfect. Voor de apk over 8 maanden moetje wel wat investeren om de auto erdoorheen te krijgen. Roest onder de dorpels moet dichtgelast worden.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Kwestie right or wrong hiermee opgelost?

Beste Hans,

 

Je reactie roept bij mij alleen maar verwarring op.

 

Wat wil je nu precies duidelijk maken? De kwestie Right of Wrong was wat mij betreft al opgelost. Vervolgens verwijs jij tot tweemaal toe - zonder enige nader tekst of uitleg - naar voorwaarden van een organisatie waar Altan voor zover mij bekend niet is aangesloten ten behoeve van een garantieregeling die op grond van de cataloguswaarde helemaal niet van toepassing is, Bovag lid of niet

 

 

 

Excuus Norbert, dat had ik niet mee moeten kopiëren, :-[ dus inmiddels weggehaald. De BOVAG voorwaarden gaven mijns inziens wel een goed beeld hoe je met al dan niet garantie kan omgaan. Als dit niet van toepassing is of kan zijn, dan is dat een verkeerde interpretatie van mijn kant.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het goed begrijp voel jij je genaaid door die domme koper die geheel onverwachts van jou zijn geld terug wil hebben, omdat hij niet accepteert dat je hem een wrak hebt gekocht?

 

Wees eerlijk met verkoop. Als je garantie teveel risico vindt, zeg dan dat de auto alleen maar verkocht wordt voor de kwaliteit van de onderdelen en de motor en dat de garantie niet verder loopt dan tot aan jouw perceelpoort.

 

 

Je moet echt scheel zijn als je die tekst op mijn factuur niet wilt zien. Met lettertype 20 heb ik die gedeelte erop geschreven. Er staat duidelijk op dat er absoluut geen enkele vorm van garantie of wat dan ook aanwezig is. Ik ben gekke henkie nie dat ik voor een auto die 20 jaar en ouder een garantie ga geven voor 0 euro. Alleen de zon komt gratis op.

 

Dan herinner je die klant dus nog even aan de condities waaronder je die auto aan hem hebt verkocht. Als dat op de factuur staat is die klant wel heel hardnekkig dom geweest om de koop door te laten gaan. Ik ga er dan tenminste wel vanuit dat jouw verhaal dan ook correct is en dat de klant 100% geïnformeerd is geweest.

Link naar reactie
  • 0

 

De meeste mensen reageren zoals ze zouden reageren als ze zelf 1700 euro hadden betaald voor zo'n auto. Dus die willen hun geld terug. Daar hoeven ze echter niet om te vragen, want de meeste mensen zouden snel doorlopen bij een handelaar die zo reageert.

 

Er is dus eigenlijk helemaal geen probleem. Voor de meeste mensen niet, althans. Wel voor die ene klant die zich heeft laten ompraten, nota bene met een monteur erbij. Dan moet je dus achteraf ook niet zeuren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het goed begrijp voel jij je genaaid door die domme koper die geheel onverwachts van jou zijn geld terug wil hebben, omdat hij niet accepteert dat je hem een wrak hebt gekocht?

 

Wees eerlijk met verkoop. Als je garantie teveel risico vindt, zeg dan dat de auto alleen maar verkocht wordt voor de kwaliteit van de onderdelen en de motor en dat de garantie niet verder loopt dan tot aan jouw perceelpoort.

 

 

Je moet echt scheel zijn als je die tekst op mijn factuur niet wilt zien. Met lettertype 20 heb ik die gedeelte erop geschreven. Er staat duidelijk op dat er absoluut geen enkele vorm van garantie of wat dan ook aanwezig is. Ik ben gekke henkie nie dat ik voor een auto die 20 jaar en ouder een garantie ga geven voor 0 euro. Alleen de zon komt gratis op.

 

Dan herinner je die klant dus nog even aan de condities waaronder je die auto aan hem hebt verkocht. Als dat op de factuur staat is die klant wel heel hardnekkig dom geweest om de koop door te laten gaan. Ik ga er dan tenminste wel vanuit dat jouw verhaal dan ook correct is en dat de klant 100% geïnformeerd is geweest.

 

Die klant is 100% geinformeerd dat er 0% garantie op de auto zit. Dus echt 0 komma nul tot aan de stoep en klaar. Die klant heeft dat begrepen en ook duidelijk geaccepteerd en zijn handtekening op de contract gezet. Bij mij komen soms van die klanten waar je echt ziek van kunt worden. Die mannetje zat 2 uur te zeuren en te twijfelen over de auto waarna die met een monteur langs kwam en weer 2 uur ging twijfelen en nu komt die weer zeuren.

 

100% GEK!

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

De vraag is , sta ik wettelijk en juridisch gezien sterk?

Die vraag is toch al beantwoord? Als het goed is weet je nu dat:

- klant mag verwachten dat het ding goed is

- o.a. de prijs en leeftijd bepaalt wat klant mag verwachten

- jij een informatieplicht hebt

- klant een onderzoeksplicht

- het niet uitmaakt wat je op de bon schrijft omdat de wet daar boven gaat

 

Ja dus, je staat juridisch sterk.

Link naar reactie
  • 0

De vraag is , sta ik wettelijk en juridisch gezien sterk?
Mijn standpunten over jouw klantgerichtheid zijn je inmiddels wel duidelijk, denk ik. Op basis van jouw kant van het verhaal denk ik wel dat je sterk staat.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Wat jij persoonlijk vind over mijn gedachte of werkwijzen is niet mijn probleem. Daarnaast wil ik je bedanken voor de nuttige bijdragen die je hebt geleverd aan deze topic. (Serieus bedoeld.)

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Je staat beresterk en voor de klant is het zuur dat hij/zij 1700 ballen in de leerput heeft gegooid.

 

Ok , daar ging het om. Tja dan heeft die maar pech. Ik heb aan die gene gezegd van als die mij betaald dat ik garantie kan geven , doet die dat niet , achteraf niet huilen. En daarvoor had ik al aangegeven dat ik er garantie wil geven zonder dat die gene er voor wou betalen. Die gene wou eerst een monteur erbij halen , toen zei ik dat die geen garantie krijgt als die dat doet. Behalve als die betaald.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ga sowieso geen beter Hollands leren of wat dan ook. Gewoon centjes verdienen en klaar. Rest is dikke onzin.

Jammer, het zou u in veel situaties enorm van pas kunnen komen.

 

Nee , nergens voor nodig. Daarnaast ken ik iemand die is nu 30 jaar en heeft al 7 universitaire diploma's , maar kan geen werk vinden. In deze crisis tijd kun je beter maar paar jaar na school. Je hebt niks aan een hoge diploma tegenwoordig.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Topic opgeschoond

 

Op persoonlijke titel: sluit me volledig aan bij onderstaande reactie van Wouter33:

Ik stoor mij ontzettend aan de mensen die keer op keer hun pesoonlijke afkeer tegenover de handelswijze van Altan willen laten blijken. Ook al is dat niet relevant voor het topic. Hij heeft verschillende keren bij twijfelachtige topics harde woorden gehad, maar dat hoeft niet telkens (ongefundeerd) weer terug te komen.

 

Laten we op HL zoveel mogelijk zakelijk blijven en niet, zoals de laatste tijd heel veel gebeurd, persoonlijke frustraties of onderlinge vetes uiten in forumposts. De moderators zijn uiterst bekwaam om topics en gebruikers die niet door de beugel kunnen bij te sturen.

 

Volgens mij is de vraag van Altan ook beantwoord. Als er duidelijk geen garantie was afgesproken, de auto ook nog eens "gekeurd" was door een monteur en er verder geen verborgen mankementen bekend waren hoeft hij deze auto niet terug te nemen.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Topic opgeschoond

 

Op persoonlijke titel: sluit me volledig aan bij onderstaande reactie van Wouter33:

Ik stoor mij ontzettend aan de mensen die keer op keer hun pesoonlijke afkeer tegenover de handelswijze van Altan willen laten blijken. Ook al is dat niet relevant voor het topic. Hij heeft verschillende keren bij twijfelachtige topics harde woorden gehad, maar dat hoeft niet telkens (ongefundeerd) weer terug te komen.

 

Laten we op HL zoveel mogelijk zakelijk blijven en niet, zoals de laatste tijd heel veel gebeurd, persoonlijke frustraties of onderlinge vetes uiten in forumposts. De moderators zijn uiterst bekwaam om topics en gebruikers die niet door de beugel kunnen bij te sturen.

 

Volgens mij is de vraag van Altan ook beantwoord. Als er duidelijk geen garantie was afgesproken, de auto ook nog eens "gekeurd" was door een monteur en er verder geen verborgen mankementen bekend waren hoeft hij deze auto niet terug te nemen.

 

Dat heb ik ook vaker gehoord van collega ondernemers. Hierop higherlevel wordt je veel te vaak persoonlijk aangevallen om je mening/werkwijze.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.