• 0

Waar komen veel mensen samen? Help me brainstormen

Ik geef geen context bij de vraag om daar geen suggesties over te krijgen en om je vrij te laten in het bedenken van ideeën.

 

Waar komen veel mensen samen?

 

Een paar van de ideeën die ik al had:

 

________ Evenementen

________ Tentoonstellingen

(voetbal)__Wedstrijden

_________ Openingen

Pretparken

Kermis

Circus

Concerten

Scholen

Bedrijven

Vliegvelden

Musea

Stadscentra

Winkelcentra

 

 

"______" is een uitnodiging om voorbeelden te geven.

 

Wees alsjeblieft zowel abstract als concreet. Abstract is bijvoorbeeld "Evenementen" concreet is bijvoorbeeld "museumtentoonstellingen."

 

Bij brainstormen gaat het om het aantal, niet om de kwaliteit. Alles, raar tot voor de hand liggend is dus welkom.

 

:)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hier de vele suggesties een beetje bij elkaar gezet:

 

________ Evenementen, Kermis, Circus, Concerten, festival als Oerol en Bevrijdingsfestival, koninginnedag, Parkpop, Amsterdam op koninginnedag, Wielerwedstrijden, marathons, Prinsjesdag, Koninginnedag, carnaval, stadsfeesten of jubilea leidens ontzet (3 oktober), alkmaars ontzet, kermis tilburg, The Next Event van Higherlevel, olympische spelen, world expo, pinkpop, Binnenvaart van Sinterklaas, TT Assen, buurtfeesten, (buurt)evenementen, oud en nieuw, dodenherdenking, stille tochten, verjaardagen, buurtfeesten, tupperware party's, barbeque, verjaardagen, beurzen, kinderverjaardagen, open dagen, kerstmismarkten, autorai, bruiloften, begrafenissen, geboortes, sportevenementen, schoolevenementen, (bedrijfs/consumenten)beurzen, congressen, Filmpremiere's, Introductieweek studenten, opening studiejaar op universiteit, Start en finish van wielerwedstrijden, Televisie programma's (3FM serious request, Sterren op het plein / muziekprogramma's, postcodekanjer), kampioenswedstrijden sportclub, oefenwedstrijden bekende sportclubs in seizoensvoorbereiding, Huldigingen, Het strand als het warmer dan 18 graden is :) , friesland ... als het een tijdje -18 geweest is, (bedrijfs)uitjes, (universiteits)introductieweken, hondenasiel/hondenpension ... voor de vakantie en ... na de vakantie, bloemenwinkel voor moederdag,

 

Pretparken, Musea, theater, museumtentoonstellingen, Bioscoop, restaurant, horeca, winkels, zwembad (in de schoolvakanties), (faillisements)uitverkoop, watersport gebieden, stadcentra op zaterdag, koopzondag, voetbalstadion, thialf, (Toeristische) trekpleisters, meubelboulevard op bepaalde dagen, campings, historische gebouwen en pleinen, Amsterdam, dierenparken, winkels op zaterdagmiddag (of andere piektijdstippen), fietsenwinkel na de eerste zonnige dag, schaatsenverkopers na 3 dagen nachtvorst, de afhaalchinees op zondag vlak voor studio sport begint, Vliegvelden, Stadscentra, Winkelcentra, muziekschool, sportclub, (openlucht)ijsbanen/meren, fietsroutes, wandelroutes, filerijden op de snelweg, carferry's, Cruiseschip,

 

treinstation (stilstaande treinen), Bushalte, de markt, treinstation,

 

gevangenis, ziekenhuis, gemeentehuis, bejaardenhuis, verzorgingshuis, woontorens/flatgebouwen, asielzoekerscentrum

 

Facebook, twitter trendingtopics of specifieke hashtags, higherlevel,

 

Nog niet gearrangeerd:

 

[*]________ Tentoonstellingen

[*](voetbal)__Wedstrijden

[*]_________ Openingen

[*]Scholen

[*]Bedrijven

[*]Huldigingen (van het nederlands elftal) (abstract)

[*]Demonstraties (op het malieveld wegens wanprestatie nederlands elftal) (concreet)

[*]kerkgebouw (kerkdienst)

[*]pleinen (demonstraties)

[*]kerk,

[*]bazars,

[*]Tahirplein tijdens een revolutie

[*]hier

[*]winkels met een "foutgelopen" kortingsactie (hema: taartje voor 0 euro op in de webwinkel, belgische supermarkt die het halve assortiment met meer dan 50% korting aanbied door een foutje)

[*]Inhuldiging lokale sportheld op een EK of WK of Olympische spelen

[*]legoworld in Zwolle

[*]ruilbeurzen

[*]zwarte markt

[*]rommelmarkt

[*]lunchpauze,

[*]spitsuur

[*]in bed

[*](bedrijfs/consumenten)beurzen, congressen

[*](bedrijfs)uitjes

 

 

Hartelijk bedankt! Dit zijn er heel veel nuttige.

 

Suggesties blijven altijd welkom :)

 

 

Om nu wel een beetje meer context te geven: ik zit over een product na te denken waarmee ik mensen naar een evenement of lokatie kan trekken, hoop ik. Ik heb nu dus een aantal ideeën gekregen en straks kan ik daar enkele van kiezen op basis van een aantal criteria, vind ik het een leuke markt, hoe makkelijk is de organisator/eigenaar/sponsor/adverteerder te benaderen, hoe lang duurt de besluitvoering, hoe groot is de markt, kan ik aan de vraag van een klant voldoen, enzovoorts.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

(snack)bar, ijssalon, garderobe (2x)...

 

traphuis, roltrap, lift...

 

ongeval...

 

natuurverschijnsel...

 

protest, manifestatie...

 

tankstation, parkeerplaats langs snelweg...

 

(camping)toilet...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dankje Ard en Sabra.

 

Weer dingen waar ik niet aan gedacht had, acties/evenementen voor het goede doel. En politieke evenementen/bijeenkomsten.

 

Luchtballonvaarten, vliegerevenementen, vliegshows, open dag van de marine/leger/luchtmacht, kroegen, schuimparty, beachparty, strandvolleybaltoernooi, discotheek, rave, Ibiza, vierdaagse Nijmegen, mardurodam, floriade

Link naar reactie
  • 0

....ik zit over een product na te denken waarmee ik mensen naar een evenement of lokatie kan trekken, hoop ik. ....

 

 

 

Dus eigenlijk zoek je plekken waar NIET veel mensen komen... anders hoef je toch niet zoveel "te trekken" of wil je ze daar trekken >;( ;D ::) :-[

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Dankje Iwan en Bas.

 

(Jaja Iwan ::) ;) )

 

Eindexamenfeesten, theatervoorstellingen, cabaratiervoorstellingen, openluchttheater, televisieopnames, drukke (snel)weg, weekmarkt, grensovergang, tolpoort, bekende bruggen, (meerdaagse) festivals, strandtent, parkeerplaats, zandvoort, ...

Link naar reactie
  • 0

Dankje Bob :) Dat vind ik hele goede.

 

Weer een categorie waar ik absoluut nog niet aan gedacht had. Bij dit soort dingen verandert het van nice to have in must-have.

 

vluchtelingenkampen, verzamelpunten in de derde wereld/rampgebieden, evacuatiepunten, epicentrum gebeurtenis/frontlinie/demilitarized zone (om te vermijden), opvangplaatsen rampen, EHBO, toiletten, uitgang, ingang

 

stempelpunten marathons/elfstedentochten/4-daagsen/loop-/fiets-/schaatstochten/traithlons....,

 

 

Link naar reactie
  • 1

Kerken, moskeeën, A2 (elke dag weer ::) :P), sportevenementen (bijvoorbeeld sportdagen van scholen), sport-toernooien, theater, conferenties, carnaval, concerten, luchthavens, havens, "speciale dagen" zoals wanneer bijvoorbeeld de Queen Mary 2 in de haven van Rotterdam ligt, de landmacht/marine/luchthaven-dagen, rommelmarkten, de markt, Red bull air race, bavaria city racing.

 

Halverwege het typen van bovenstaand was ik alweer kwijt wat er reeds in dit topic staat. Hopelijk heb ik een originele bijdrage kunnen leveren!

 

Succes!

 

gr,

Jamie

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Dankje Romano en Jamie :)

 

Ja Jamie, je had een paar waar ik niet op zou zijn gekomen, bijvoorbeeld die van de Queen Mary 2 in de haven. Joost had al cruiseschepen genoemd, maar dit is weer vanuit een andere invalshoek. Bavaria City Racing had ik bijvoorbeeld nog nooit van gehoord.

 

Van mij hoef je het topic niet door te lezen om te zien wat al geweest is. Te veel moeite en dat doe ik zelf wel :)

Link naar reactie
  • 1

Oftewel samengevat:

 

- Evenementen (festivals, demodagen, braderie, etc)

- Bijeenkomsten (beurzen,lezingen,demonstraties, religie, etc)

- Overgangsrituelen (verjaardagen, trouwerij,mysweet16, geslaagd, begrafenis, etc)

- Knooppunten (stations, winkelcentra, etc)

- Horeca (eten, drinken, dansen, etc)

- Opvangplekken (gevangenis, vluchtelingenkamp, bejaardenhuis, ziekenhuis, etc)

- Recreatie (strand, park, pretpark, etc)

 

:p

 

Even muggenziften: bij een tolpoort komen niet veel mensen samen. Daar komen veel mensen langs, mits het een drukke route is.

Net als dat een parkeerplaats niet per sé een plek is waar veel mensen samenkomen: er kunnen veel mensen samen komen, er kan ook nooit iemand komen, er kunnen ook veel auto's staan zonder dat er veel mensen tegelijk zijn (lang parkeren Schiphol) en op een kleine parkeerplaats kunnen misschien helemaal niet veel mensen samen komen. (In het laatste geval is de hamvraag: wat is veel?)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Dankje Walter :)

 

Iedereen nogmaals bedankt. Hier heb ik alle ideeën een beetje bij elkaar proberen te zetten.

 

Suggesties blijven altijd welkom. Welke andere categorieën zouden er bijvoorbeeld nog zijn, of wat zou een betere indeling zijn, of welke missen er nog?

 

 

ACTIES/EVENEMENTEN VOOR HET GOEDE DOEL

Alpe d'Huzes

Roparun

 

MENSEN IN NOOD

rampen

branden

overstromingen

NS-stakingen

vluchtelingenkampen

verzamelpunten in de derde wereld/rampgebieden

evacuatiepunten

epicentrum gebeurtenis/frontlinie/demilitarized zone (om te vermijden)

opvangplaatsen rampen

EHBO

toiletten

uitgang

ingang

Tahirplein tijdens een revolutie

ongeval

 

EVENEMENTEN

vliegerevenementen

vliegshows

open dag van de marine/leger/luchtmacht,

Voorverkooppunten voor grote concerten

Zeppelin

luchtballonvaarten

rave

Binnenvaart van Sinterklaas (landelijk & lokaal)

TT Assen

Parkpop

Kermis

Circus

Concerten

(Amsterdam/...) op koninginnedag, bevrijdingsdag, oud & nieuw ...

autorai

pinkpop

kerstmismarkten

- Prinsjesdag

- Koninginnedag

- carnaval

- stadsfeesten of jublea leidens ontzet (3 oktober), alkmaars ontzet, kermis tilburg,

carnaval

concerten

kermis

festival als Oerol en Bevrijdingsfestival

"speciale dagen" zoals wanneer bijvoorbeeld de Queen Mary 2 in de haven van Rotterdam ligt

de landmacht/marine/luchthaven-dagen,

Red bull air race

museumtentoonstellingen

(bedrijfs/consumenten)beurzen

congressen

(universiteits)introductieweken

- Introductieweek studenten

- opening studiejaar op universiteit

beurzen

open dagen

legoworld (elke herfstvakantie in de ijsselhallen in Zwolle)

theatervoorstellingen

cabaratiervoorstellingen

openluchttheater

televisieopnames

Huldigingen

Tentoonstellingen

The Next Event van Higherlevel

(meerdaagse) festivals

- Evenementen (festivals, demodagen, braderie, etc)

rommelmarkten

 

INTERNATIONALE EVENEMENTEN

olympische spelen

world expo

TT Assen

 

SPORTEVENEMENTEN (OM TE BEKIJKEN en ook ZELF MEE TE DOEN)

Wielerwedstrijden

marathons

stempelpunten marathons/elfstedentochten/4-daagsen/loop-/fiets-/schaatstochten/traithlons

strandvolleybaltoernooi

Start en finish van wielerwedstrijden

oefenwedstrijden bekende sportclubs in seizoensvoorbereiding

kampioenswedstrijden sportclub

bavaria city racing

Like2Run activiteiten: (ABN AMRO City-Pier-City Loop Den Haag, ABN AMRO Marathon Rotterdam, Ladiesrun Rotterdam, Zilveren Kruis Bruggenloop Rotterdam, Business Runs, NK Bedrijvenlopen, Student Runs, Kids Runs)

Venloop

Stedenmarathons

 

SPORTEVENEMENTEN (OM ZELF MEE TE DOEN)

friesland ... als het een tijdje -18 geweest is

marathons

4-daagse Nijmegen

stempelpunten marathons/elfstedentochten/4-daagsen/loop-/fiets-/schaatstochten/traithlons

strandvolleybaltoernooi

sportevenementen

sportevenementen (bijvoorbeeld sportdagen van scholen)

sport-toernooien

 

(TOERISTISCHE) TREKPLEISTERS / VERTIER

Pretparken

dierenparken

musea

(Toeristische) trekpleisters

Musea

Het strand als het warmer dan 18 graden is

historische gebouwen en pleinen

mardurodam

floriade

kermis

Stadscentra

Ibiza

Amsterdam

theater

voetbalstadion

thialf

openluchtijsbanen/meren

watersport gebieden

zandvoort

strandtent

bekende bruggen

- Recreatie (strand, park, pretpark, etc)

 

REGELMATIG EEN PAAR UUR VERTIER

Bioscoop

zwembad (in de schoolvakanties)

discotheek

kroegen

schuimparty

beachparty

in bed

muziekschool

theater

 

VERVOER

treinstation (stilstaande treinen)

Bushalte,

treinstation,

stationshal NS bij storingen (samenwerking Prorail)

A2

Vliegvelden

tankstation

parkeerplaats langs snelweg

lang parkeren Schiphol

grensovergang

tolpoort

drukke (snel)weg

filerijden op de snelweg

carferry's

parkeerplaats

- Knooppunten (stations, winkelcentra, etc)

 

FAMILIALE/VRIENDEN/BUURT/LOKALE SPORT SFEER

kerkgebouw (kerkdienst)

verjaardagen

buurtfeesten

barbeque

verjaardagen

bruiloften

begrafenissen

geboortes

(bedrijfs)uitjes

buurtfeesten, (buurt)evenementen (koninginnedag)

koninginnedag

kinderverjaardagen,

OVERGANGSRITUELEN

verjaardagen

trouwerij

Mysweet16

geslaagd

Zaterdagochtend op het voetbalveld

Bingo

sportclub

kerk

muziekschool

Huldigingen

Inhuldiging lokale sportheld op een EK of WK of Olympische spelen

schoolevenementen

Scholen

Bedrijven

Eindexamenfeesten

rommelmarkten

 

TEGEN HUN EIGEN WIL

gevangenis

ziekenhuis

gemeentehuis

asielzoekerscentrum

- Opvangplekken (gevangenis, vluchtelingenkamp, bejaardenhuis, ziekenhuis, etc)

 

WONEN

bejaardenhuis

verzorgingshuis

woontorens/flatgebouwen

 

INTERNET

higherlevel

Facebook

- twitter trendingtopics of specifieke hashtags

 

LOKALE MIDDENSTAND

Bioscoop

restaurant

horeca

winkels

zwembad (in de schoolvakanties)

aanbiedingen

meubelboulevard op bepaalde dagen

hondenasiel/hondenpension ... voor de vakantie en ... na de vakantie

bloemenwinkel voor moederdag

de afhaalchinees op zondag vlak voor studio sport begint

algemeen: winkels op zaterdagmiddag (of andere piektijdstippen)

specifiek: fietsenwinkel na de eerste zonnige dag

schaatsenverkopers na 3 dagen nachtvorst

(faillisements)uitverkoop

(snack)bar

ijssalon

stadcentra op zaterdag

koopzondag

weekmarkt

kermis

Stadscentra

Winkelcentra

koninginnedag

muziekschool

theater

Huldigingen

Inhuldiging lokale sportheld op een EK of WK of Olympische spelen

- Horeca (eten, drinken, dansen, etc)

rommelmarkten

 

supermarkt

de markt

bazaar

 

DROEVIGE EVENEMENTEN

dodenherdenking

stille tochten

begrafenis

 

GROEPEN MENSEN DIE ANDERE MENSEN WILLEN BEINVLOEDEN

protest

manifestatie

Tahirplein tijdens een revolutie

Stakingen

Demonstraties (op het malieveld)

pleinen (demonstraties)

 

 

 

PUBLICITAIRE EVENEMENTEN

Filmpremiere's

Apple stores bij aankonding nieuwe bigMac

 

NOG NIET GECATEGORISEERD

(voetbal)__Wedstrijden

_________ Openingen

fietsroutes

wandelroutes

tupperware party's

Cruiseschip, campings,

Google plaatjes

- winkels met een "foutgelopen" kortingsactie (hema: taartje voor 0 euro op in de webwinkel, belgische supermarkt die het halve assortiment met meer dan 50% korting aanbied door een foutje)

- Televisie programma's (3FM serious request, Sterren op het plein / muziekprogramma's, postcodekanjer)

- ruilbeurzen

- zwarte markt / rommelmarkt

garderobe (2x)...

traphuis, roltrap, lift...

natuurverschijnsel...

(camping)toilet...

de markt,

de verkiezingen

politieke evenementen/bijeenkomsten

, rechtszaken, loterij.

Kerken, moskeeën, , theater, conferenties, luchthavens, havens,

- Bijeenkomsten (beurzen,lezingen,demonstraties, religie, etc)

lunchpauze, spitsuur

 

 

Link naar reactie
  • 1

Bijna alles al genoemd, maar toch een poging wagen.

 

Shang Hai,

Bombay,

Manilla,

Delhi,

Buenos Aires,

Sao Paulo.

 

Nog een evenement voor het goede doel.

Ride for the Roses

 

REGELMATIG EEN PAAR UUR VERTIER

Een sauna op een uitgebreid grondgebied, druk bezocht.

Link naar reactie
  • 0

Dankje Rick :)

 

Evenementenhallen, IJsselhallen, Jaarbeurs Utrecht, beurs- en congrescentrum RAI in Amsterdam, Erasmus Expo- en Congrescentrum, congrescentra, Madame Tussauds, Rijksmuseum, Centraal Station grote steden, VVV, Parijs, Brussel, Londen, Manchester, Rotterdam, Marseille, Barcelona, Madrid, Rome, Milaan, Valencia, Frankfurt, Antwerpen, plekken met hoge huren, nieuwjaarsduik, Disneyland, halteplaatsen bus/metro/tram/trolley/trein/taxi, drukke kruispunten (in de stad),

Link naar reactie
  • 0

Grappig :P

 

The first flash mobs were created in Manhattan in 2003, by Bill Wasik, senior editor of Harper's Magazine. The first attempt was unsuccessful after the targeted retail store was tipped off about the plan for people to gather. Wasik avoided such problems during the first successful flash mob, which occurred on June 3, 2003, at Macy's department store, by sending participants to preliminary staging areas—in four Manhattan bars—where they received further instructions about the ultimate event and location just before the event began.

 

More than 130 people converged upon the ninth floor rug department of the store, gathering around an expensive rug. Anyone approached by a sales assistant was advised to say that the gatherers lived together in a warehouse on the outskirts of New York, that they were shopping for a "love rug", and that they made all their purchase decisions as a group. Subsequently, 200 people flooded the lobby and mezzanine of the Hyatt hotel in synchronized applause for about 15 seconds, and a shoe boutique in SoHo was invaded by participants pretending to be tourists on a bus trip.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.