Een tijd geleden was er een topic over een marketing forum. Er werd naarstig gezocht en niet gevonden. Een initiatief ontplooid doch ik heb nog geen resultaten mogen aanschouwen. Helaas, want het lijkt me toch dat er behoefte is.
Ik heb nu (via Jelmer) marketingforum.nl geregistreerd (Goh, wat is nou een goede naam voor een marketingforum? Uh.....), heb iemand gevonden die het forum voor me wil tweaken in de "huiskleuren" (Martin Milner van Newdomain, in zijn oneindige goedheid!), heb een ontwerp en het concept is dat Weters mensen met een vraag helpen.
De "ruil" is duidelijk: exposure voor hulp.
Bovendien is mijn motto: Share your knowledge, your network and your compassion. Dit past daar goed in.
Dus: marketeers kunnen hun kennis delen en mensen helpen, en mensen zonder marketingkennis danwel met een marketinghulpvraag kunnen hun vraag hier stellen.
Of, zoals ik het op 6 maart in het topic verwoordde:
"...een forum waar mensen hun marketingvragen gratis mogen posten en gratis antwoord krijgen van marketeers (anoniem of niet)."
Jeroen Bakker zijn reactie hierop
((Zie ook de Knowledge Exchange van MarketingProfs.com, die doen dit (Engelstalig) sinds kort, met veel succes.)
motiveerde me om dit ook echt op te zetten.
Ik wil bij deze iedereen van harte uitnodigen om mee te doen en denken!
Het is uiteraard niet bedoeld als vervanging voor deze fantastische "commercie en marketing"-thread (onmogelijk ook, HL is uniek :)).
Wat ik persoonlijk wel merk is dat ik vaak hongerig rondspeur op dit onderwerp maar vaak moet wachten op een lekkere uitdaging qua vraag :-)
De vraag is voor mij nu: welke onderwerpen?
Het moeten er vooral niet al te veel zijn ;)
Het concept is niet "gehaaid" maar juist gebaseerd op elkaar helpen (iets dat de marketingwereld nogal vreemd is meestal).
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Annedien Hoen
Annedien Hoen
Een tijd geleden was er een topic over een marketing forum. Er werd naarstig gezocht en niet gevonden. Een initiatief ontplooid doch ik heb nog geen resultaten mogen aanschouwen. Helaas, want het lijkt me toch dat er behoefte is.
Ik heb nu (via Jelmer) marketingforum.nl geregistreerd (Goh, wat is nou een goede naam voor een marketingforum? Uh.....), heb iemand gevonden die het forum voor me wil tweaken in de "huiskleuren" (Martin Milner van Newdomain, in zijn oneindige goedheid!), heb een ontwerp en het concept is dat Weters mensen met een vraag helpen.
De "ruil" is duidelijk: exposure voor hulp.
Bovendien is mijn motto: Share your knowledge, your network and your compassion. Dit past daar goed in.
Dus: marketeers kunnen hun kennis delen en mensen helpen, en mensen zonder marketingkennis danwel met een marketinghulpvraag kunnen hun vraag hier stellen.
Of, zoals ik het op 6 maart in het topic verwoordde:
"...een forum waar mensen hun marketingvragen gratis mogen posten en gratis antwoord krijgen van marketeers (anoniem of niet)."
Jeroen Bakker zijn reactie hierop
motiveerde me om dit ook echt op te zetten.Ik wil bij deze iedereen van harte uitnodigen om mee te doen en denken!
Het is uiteraard niet bedoeld als vervanging voor deze fantastische "commercie en marketing"-thread (onmogelijk ook, HL is uniek :)).
Wat ik persoonlijk wel merk is dat ik vaak hongerig rondspeur op dit onderwerp maar vaak moet wachten op een lekkere uitdaging qua vraag :-)
De vraag is voor mij nu: welke onderwerpen?
Het moeten er vooral niet al te veel zijn ;)
Het concept is niet "gehaaid" maar juist gebaseerd op elkaar helpen (iets dat de marketingwereld nogal vreemd is meestal).
Een paar ideeën:
-Marketing EHBO (voor acute marketingvragen/noden)
-Stromingen (welke soorten marketing zijn er eigenlijk? What's new?)
-Nieuws (ontwikkelingen en persberichten)
-Sparring (marketeers onder elkaar houden hun plannen tegen het licht)
-Linkage (links naar ... dingen!)
-Draai (geef je visie op een actueel onderwerp)
-Casus (plaats een casus, laat er op kauwen...echte en gefingeerde. Ook interessant voor studie-doeleinden.)
-Vacatures
-Stages
Ik hoor graag jullie visie en suggesties. :D
Mensen die nu al weten dat ze Weter willen zijn zie ik wel in mijn inbox verschijnen?
Zodra er over de onderwerpen besloten is kan het online gezet worden...
Groet,
Annedien
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
81 antwoorden op deze vraag