• 0

Hoe ervoor zorgen dat dealer auto's opstuurt.

Sinds 2.5 jaar ben ik hier en daar langs gegaan bij auto dealers om ervoor te zorgen dat ik auto's via hen binnen zou krijgen. Maar dat is tot nu toe niet gelukt. Vaak nemen ze me totaal niet serieus en kijken ze me amper aan. Ik doe alles sinds +- 2.5 jaar alles in me eentje , zelf telkens auto's vinden.

 

Maar ik zou best 4-5 auto's tegelijk willen inkopen bij dealers voor een gemiddelde prijs van 2 á 3k. Ik heb contact opgenomen met andere handelaren. Die zeiden allemaal letterlijk: De probleem ligt bij het feit dat je Turks bent. Eerst eigen landgenoten dan pas de immigranten zeiden ze , vooral tijdens deze moeilijke tijden. Wat ik zeker geloof, na 2.5 jaar 0% resultaat. Of je moet het via via regelen. Anders maak je weinig tot 0% kans.

 

Dus ik wou ff hier vragen wat jullie erover denken. Is er een kans dat ik toch in contact kan komen met een dealer die auto's wilt opsturen. Een of andere goede manier ofzo.

 

Als ik zelf auto's moet vinden is het zo dat sommige maanden moeilijk gaat. Te weinig auto's inkoop etc.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 6

even kort samengevat:

 

je slaapt elke dag uit tot minstens 12:00 (of liefst nog later).

Je "werkt" ongeveer 4 uur per dag.

je wil geen marktconforme prijzen betalen voor wat je inkoopt.

Je schoffeert iedereen waarmee je spreekt door ze voor racist uit te maken.

 

 

Ik kan me wel voorstellen hoe zoiets gaat:

 

Komt Altan bij een garage:

 

goedemorgen goedenmiddag, ik ben Altan en en ik kom uw tweedehands auto's kopen.

die, en die en die wil ik graag! Ik geef daar 1000 euro per auto voor.

 

Garage eigenaar: om te beginnen is de prijs voor die auto's 3.500 euro per auto en ten tweede hebben we overeenkomsten met andere afnemers en ik kan dus niks voor u betekenen.

 

Altan: u bent een racist en discrimineert me! wij turken worden door u en al uw collega's stelselmatig gediscrimineerd. Er is geen 1 goede Nederlander en het IMF en Europa discrimineert de Turken ook altijd al. Maar let op Turkije is een grootmacht en groeit met tientallen procenten per jaar terwijl Nederland en de rest van Europa enkel maar krimpt en over bla bla bla

 

Garagehouder tegen andere garagehouders die hij spreekt: Wat ik van de week nu in mijn showroom had: 1 of ander jochie dat wat auto's van me dacht te gaan kopen voor een volstrekt onrealistisch bedrag en dat ik aangaf dat dat niet ging gelijk begon te roepen over racisme en discriminatie.... Altan was zijn naam.

 

Altan bij andere garage houder: Goedemorgen, ik ben Altan en...

garagehouder: hey... die naam heb ik van de week eerder gehoord van mijn collega die moet ik zo snel mogelijk de zaak weer uit hebben.

 

Verder spreek je jezelf inderdaad flink tegen met dat Turken allemaal gediscrimineerd worden maar wel verwijst naar zeer succesvolle turk (hoewel die ook het beeld van Turkse autohandelaar lijkt te bevestigen als je op Google zoek).

Maar kennelijk zijn er toch turken die wel zo slim zijn om te begrijpen hoe het spelletje gespeeld wordt en die relaties op te bouwen en ben jij zelf daarvoor niet slim genoeg.

Link naar reactie
  • 3

Dan krijg je namelijk 10x meer auto's binnen. Wat dus 10x meer winst betekend.

Nee, daar gaat het al mis; bij iedere auto het onderste uit de kan proberen te halen is precies waar een dealer met volume-afzet niet op zit te wachten. Die volume's ga je alleen draaien als je bereid bent pro rata met minder winst genoegen te nemen. 10 x meer auto's, 3 x meer winst bijvoorbeeld. En dat betekent nog steeds dat je winst verviervoudigd ten opzichte van nu. En dat je wellicht iets harder moet werken!

 

Ken je Jetcars in Rotterdam? Turkse autobedrijf met meer dan 1000 auto's op voorraad.

 

zie link:

 

http://verkopers.marktplaats.nl/112718

 

Die man heeft contact met een hele boel dealers. Hij krijgt per dag minstens 50 tot 100 auto's binnen. Alleen met de hulp van dealers kun je zo groot worden. Je kunt daar moeilijk tussen komen als ''kleine handelaar''.

 

De grappige is ook dat 90% van al zijn auto's ver onder de marktprijs is. Dus wat jij zegt klopt niet.

 

Dan ligt het er in ieder geval niet aan dat je Turks bent :)

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 2

Goedemorgen Altan,

 

Antwoord op je vraag waar je auto's kan inkopen is dus hier gegeven :

 

 

 

Koop in Duitsland in, grotere markt, goedkopere auto's, en meer Turken?

 

heb je www.dealerdirect.nl al eens geprobeerd? Dat is de afzet van diverse sites waar je als particulier snel je auto kwijt kan in plaats van inruilen: het is dezelfde markt, zelfde occassions.

 

En het is een online veilingsysteem: hoogste bieder krijgt de auto, ongeacht geslacht, etniciteit, huidskleur of higherlevel karma ;)

 

http://nl.bca-europe.com/SearchSale

 

autoveiling in Barneveld. Ben ik weleens geweest en daar loop jij wel tussen je ''vrienden'' :)

 

Gewoon een veiling,kan zelfs per internet. Niemand die ziet of je wit,bruin,geel of blauw bent

 

 

Tekst van de site :

 

Elke dinsdag in onze Personenwagen veilingen voertuigen afkomstig van handelaren, dealers, lease-, verzekerings- en financieringsmaatschappijen. Van oud tot jong. Alle voertuigen zijn voorzien van een technisch rapport incl. schade omschrijving en fotoserie. De Personenwagen veilingen zijn zowel Fysiek als Live Online te volgen. Altan's betalen wel 14% extra opslag.

 

Veel plezier morgen

 

 

 

Praat met collega ondernemers wat hun werkwijze is of ze je tips of leads kunnen geven.

 

www.marktplaats.nl

 

 

 

Jet Cars koopt bij de domeinen (goede plek om auto's onder de 1000 euro te kopen). Vaak kopen ze daar de duurdere auto's, maar daar ben je diepe zakken voor nodig.

 

 

 

 

Een andere bron die Jet Cars gebruikt is de website ikwilvanmijnautoaf. Daar kan iedereen zijn oude auto te koop aan bieden en meestal komt iemand van JC de auto afhalen. Uiteraard na de geboden prijs te verlagen vanwege nietbestaande mankementen of anders aanrijkosten in rekening te brengen.

 

 

 

 

Verder kopen ze wel eens bij dealers in. Dat gaat dan wel in het groot en bijna altijd in pakketten van 7 (=1 autovrachtwagen).

 

 

 

 

Laatste bron van auto's is natuurlijk eigen inruil. Op een Cayenne van 50k ruil je een auto van 10k in, die je voor 15k weer verkoopt. Op die van 15k ruil je een van 2k in die je voor 4k verkoopt en op die van 4k ruil je een auto van 500 euro in die je voor 1500 verkoopt. *Bij draaien aan de teller zullen de opbrengsten hoger zijn

 

Zo, nu je weet hoe JC het doet, zul jij ook binnenkort je eigen jag van 100k kunnen kopen.

 

Ik zou zeggen koop een wekker en knallen met die handel!

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 1

Ik heb ook de indruk dat het meer met handelsgeest dan met discriminatie te maken heeft. Zelf heb ik een aantal jaren in de automotive gewerkt, wij deden met verschillende handelaren zaken. Dat varieerde van Egyptenaren tot Turken en Nederlanders.

 

Het punt is dat je jezelf eerst moet bewijzen. In de autohandel houdt dat in dat je de eerste auto's niet voor de laagste prijs zult kunnen krijgen. Als jij het imago hebt dat je alleen auto's in wil kopen voor een (weliswaar voor jou aantrekkelijke) voor de dealer te lage prijs, kom je er niet tussen.

 

Dus wil je jezelf bewijzen en er tussen komen, zul je de eerste paar keer wat meer moeten bieden. Als dan blijkt dat jij betrouwbaar bent, afspraken nakomt etc. dan zullen ze ook in de toekomst zaken met je willen doen, en kun je meer onderhandelen over de prijs.

De omgeving van de mens is de medemens.

 

(J. Deelder)

Link naar reactie
  • 1

 

Er wordt gediscrimineerd dat is een feit of dit nu in de autobranche is of in de bakkersmarkt is om het even. In sommige markten is dit duidelijker dan in anderen. Als ik bijv. naar mijn turkse bakker ga betaalde ik vroeger ook een andere prijs voor mijn brood dan mijn turkse buurman - dit zal je toch nooit uit kunnen bannen. Nu ik al een aantal jaar daar kom, krijg ik dezelfde prijs en soms meer dan turken uit mijn buurt. We hebben een band opgebouwd, dat is het verschil.

 

Het niet kunnen handelen door discriminatie is lastig, maar als ondernemer moet je om kunnen gaan met een veranderlijke markt. Ik kan snappen dat het niet van respect getuigd als je op afkomst beoordeeld wordt, maar om automatisch het hierop te gooien vind ik (zoals iemand al eerder meldde) een zwaktebod. Ondernemen is risico's nemen om vooruit te komen.

Stap uit die discriminatie-cirkel en ga hier positief mee om, benader mensen eens met een andere visie.

 

Ik vind persoonlijk dat je negativiteit met negativiteit benaderd. Dan is het eindresultaat een invuloefening... juist negatief.

 

En dat je het nieuwe aanhaalt is prima, maar inhoudelijk slaat het niet op jou of jouw gestartte onderwerp. Je gevoel is wellicht hetzelfde, maar bij deze jongeren zijn er tal van anderen factoren (sociale omstandigheden, taalbarriere, geen ouders of ouders die hun steunen, cultuuromslag etc. etc.). Jij wilt werken, maar gaat nu al bij de pakken neer zitten. Niet doen, probeer in oplossingen te denken in plaats van problemen. Toon je doorzettingsvermogen.

 

Praat met collega ondernemers wat hun werkwijze is of ze je tips of leads kunnen geven. Sta open voor nieuwe dingen en leer te groeien in het proces van ondernemer. Succes en doe er je voordeel mee!

Link naar reactie
  • 1

De crisis zou een reden kunnen zijn dat de dealers zijn ''verhard''. Aangezien de crisis in 2008 begon en ik pas midden 2010 ben begonnen , zou het best kunnen zijn dat ik mee betaal aan de crisis.

Er zijn 16.730.632 Nederlanders die meebetalen of nog gaan mee betalen aan de crisis, ik weet wel zeker dat jij meebetaalt.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is toch contante handel?

 

Als jouw "zakken" diep genoeg zijn heeft jouw afkomst geen enkele invloed op samenwerking met dealers.

 

Ja klopt , alles gaat via cash geld. Eerst tellen dan aftikken.

 

Mijn ''zakken'' zijn diep genoeg. Dat is de probleem helemaal niet. Ze willen mij geen auto's geven. Gewoon 0. Ze geven die ene auto liever aan een andere ''Hollandse'' handelaar. Of aan een immigrant die via via in contact is gekomen. (met steun dus , wat weinig voorkomt.)

 

Er is serieuze discriminatie bij dit soort dingen. Kan bijna niet anders. Sinds 2.5 jaar 0% resultaat. Netjes kleden of dergelijke dingen hebben niet geholpen.

 

Dit wordt bevestigd door een hele boel handelaren. Er zijn een hele boel Turkse ondernemers en via via krijg je duidelijk te horen dat er gewoon zeer duidelijke discriminatie aanwezig is.

 

Waarschijnlijk moet ik gewoon zo doorgaan , zelf auto's vinden en that's it.

 

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Wat zeggen ze dan tegen je?

Dat ze geen auto's aan je willen verkopen?

Dat ze niet willen verkopen tegen jouw prijs?

Of geven ze een andere reden?

 

Ze willen geen auto's aan mij verkopen.

 

Ik kreeg 1x een aanbod van een opel dealer. Die eigenaar van de zaak zei tegen mij jaa hier deze auto mag je wel hebben voor 5000 euro. Terwijl die auto niet eens 1500 euro waard was. Er zijn autobedrijven aanwezig die telkens 2-3 auto's binnen krijgen voor heel goedkoop. Mja die hebben het of via via geregeld , of zijn geen immigrant.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Altan, je moet niet zeuren over disciminatie e.d., want dat gaat niet werken.

 

Nederlanders willen geld verdienen! (Net al Turken! ) en dan maakt kleur komaf of wat dan ook niet uit!

Je zult telkens moeten onderhandelen, want ook dealers geven weinig tot niets weg, willen ook verdienen net zoals jij dat wilt.

 

Jouw kopers vinden jouw prijzen ook altijd te hoog en dan moet ook jij je de blaren in de mond praten om een verkoop tot stand te brengen.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap gewoon niet hoe dat gaat, maar ik zal wel dom zijn:

 

"Hoi Ik ben Altan. Ik wil graag die en die en die auto kopen. Wat kosten die?"

"Hoi Altan, ik verkoop geen auto's aan je"

"oh, waarom niet"

"Daarom niet en nou van mijn terrein af!"

"OK, doei"

 

Zoiets?

 

Ongeveer. Ik stel me voor en vraag of ze auto's voor de handel te koop hebben staan. En dan krijg je van die rare antwoorden: jaa nee we hebben vaste handelaren of we hebben geen auto's dit en dat.

 

Je moet echt bevriend zijn met die eigenaar van die zaak. Of een sterke omgeving die je hierbij kan helpen. Anders gaat t moeilijk.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Altan, je moet niet zeuren over disciminatie e.d., want dat gaat niet werken.

 

Nederlanders willen geld verdienen! (Net al Turken! ) en dan maakt kleur komaf of wat dan ook niet uit!

Je zult telkens moeten onderhandelen, want ook dealers geven weinig tot niets weg, willen ook verdienen net zoals jij dat wilt.

 

Jouw kopers vinden jouw prijzen ook altijd te hoog en dan moet ook jij je de blaren in de mond praten om een verkoop tot stand te brengen.

 

Jij zegt wel niet zeuren over discriminatie. Maar hoe verklaar je dit dan:

 

 

 

 

Snel stijgende werkloosheid niet-westerse jongeren

 

donderdag 20 september 2012 22:42

 

Het aantal werkloze niet-westerse allochtone jongeren is het afgelopen jaar snel gestegen. Waar onder autochtone jongeren het percentage werklozen rond de 9 procent ligt, is dat onder allochtone jongeren opgelopen naar 29 procent.

 

 

Snel stijgend

Marokkaanse jongeren spannen de kroon met een werkloosheidspercentage van 39 procent. Turkse jongeren doen het niet veel beter met 33 procent. Surinaamse en Antilliaanse jongeren komen op 27 procent uit.

 

Daarbij stijgt de werkloosheid onder allochtone jongeren veel sneller. Tussen 2011 en 2012 steeg de werkloosheid onder van origine Nederlandse jongeren met slechts 1 procentpunt, onder allochtone jongeren was dat 7 procent.

 

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/350033/Snel-stijgende-werkloosheid-nietwesterse-jongeren.htm

 

 

 

 

 

Driekwart uitzendbureaus schuldig aan discriminatie

 

Een meerderheid van de Nederlandse uitzendbureaus maakt zich schuldig aan discriminatie. Ruim driekwart willigt verzoeken van werkgevers in om geen Turken, Marokkanen of Surinamers te leveren voor een vacature. Dat blijkt uit het afstudeeronderzoek van de sociologen Evelien Loeters en Anne Backer (Vrije Universiteit) naar discriminatie in de uitzendbranche.

 

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5273/Werk/article/detail/3009124/2011/11/02/Driekwart-uitzendbureaus-schuldig-aan-discriminatie.dhtml

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ongeveer. Ik stel me voor en vraag of ze auto's voor de handel te koop hebben staan. En dan krijg je van die rare antwoorden: jaa nee we hebben vaste handelaren of we hebben geen auto's dit en dat.

 

Je moet echt bevriend zijn met die eigenaar van die zaak. Of een sterke omgeving die je hierbij kan helpen. Anders gaat t moeilijk.

 

Ah, vertrouwen, vriendschap en netwerk is dus de oorzaak. Geen discriminatie dus, maar gegeven je uitlatingen over vertrouwen, of gebrek daaraan, van jouw kant en je mening over nederlanders in het algemeen, lijkt het me meer een gevalletje cultuurverschil.

 

Link naar reactie
  • 0

Ongeveer. Ik stel me voor en vraag of ze auto's voor de handel te koop hebben staan. En dan krijg je van die rare antwoorden: jaa nee we hebben vaste handelaren of we hebben geen auto's dit en dat.

 

Je moet echt bevriend zijn met die eigenaar van die zaak. Of een sterke omgeving die je hierbij kan helpen. Anders gaat t moeilijk.

 

Ah, vertrouwen, vriendschap en netwerk is dus de oorzaak. Geen discriminatie dus, maar gegeven je uitlatingen over vertrouwen, of gebrek daaraan, van jouw kant en je mening over nederlanders in het algemeen, lijkt het me meer een gevalletje cultuurverschil.

 

 

Dit wordt niet alleen door mij beweert. Discriminatie wordt erkend door meerdere handelaren die van niet-westerse-komaf zijn.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Altan, als je hier in dit topic een algemene discussie op gang wil brengen over discriminatie, houdt er dan rekening mee dat ik daar een slot op ga zetten, omdat daarvoor andere fora meer geschikt zijn.

 

Je begon het topic met de mededeling dat het je moeilijk gemaakt wordt om auto' s te betrekken van dealers, daarop zijn diverse reacties gekomen, reageer daar dan ook oo en ga niet zielig lopen doen en slachtoffer lopen spelen.

Link naar reactie
  • 0

Komt helaas overal voor. dus zal in de tweedehands auto-onderkant van de- markt ook voorkomen, maar om het nu als dé reden aan te voeren voor het feit dat je in 2.5 jaar niet in staat bent geweest 1 auto te kopen is me wat te makkelijk. Beetje een zwaktebod in mijn ogen

 

Het is een feit dat in crisis tijden , de immigranten als 2de optie worden gebruikt. Dat is zover ik weet overal zo. (denk ik) En ik heb met meerdere Hollandse ondernemers en Turkse ondernemers gesproken en die geven allemaal aan dat er discriminatie aanwezig is.

 

Dus ik moet gewoon accepteren dat ik geen auto's kan inkopen van Dealers vanwege het feit dat ik van niet-westers-komaf ben.

 

Ik had t zelfde onderwerp +- 2 jaar terug ook geplaatst. Ik kreeg daar advies die ik heb gebruikt in het praktijk. Maar dat werkte dus niet.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.