Ga naar inhoud

Waarom zijn bijna alle logo's zo nietszeggend?

Geplaatst:

XiaoDi

Ik weet al wat mijn logo gaat worden.

 

Als ik een zwevend tapijt zou maken, dan zou het een tekening van een zwevend tapijt worden met een paar kinderen erop, en wolken en bomen op de achtergrond.

 

Het zwevend tapijt laat het product duidelijk zien, de kinderen maken het menselijk/humanistisch, de natuurlijke achtergrond symboliseert mijn milieubewustzijn.

 

Voordelen:

 

[*]In één oogopslag duidelijk waar het bedrijf voor staat

[*]Heel herkenbaar

[*]Na de eerste impressie wordt het logo al onthouden

 

 

Het logo wordt gebruikt in de brievenhoofden en online communicatie, wat tegenwoordig in full-colour en hoge resolutie kan, dus technische beperkingen zijn er ook niet.

 

Ik zie geen nadelen. Waarom doen niet alle bedrijven iets soortgelijks? En wie weet voorbeelden van bedrijven die het wel op deze, superieure, manier doen?

 

 

 

Voor degenen met een deja vu: Wat betekent het logo van dit forum?

Featured Replies

Geplaatst:

TwaBla

 

Misschien heb je wel gelijk dat er met de opkomst van tablets en smartphones weer ruimte komt voor geanimeerde logo's.

 

Alleen krjgen we nu iets meer informatie te verwerken dan een eeuw geleden.

 

Volgens mij ben je in de war met prachtige muurschilderingen voor Franse merken, met name apperatiefs. Dat lijkt me een toepassing met toekomst. Een constante signatuur in consistente illustraties.

 

courvoisier.thumb.jpg.ccfc12922cc4b4018c1ba595ef268c26.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

XiaoDi

  • Auteur

Micha, dank voor de links :)

 

 

TwaBla, ja die zijn mooi. Ik denk meer dat ik in de war ben met Franse strips :-[

 

@consistente illustraties: ja, om bij het voorbeeld te blijven: een vliegend tapijt over Amsterdam, over de Himalaya's, op Mars...

Geplaatst:

Highio

En dan de bedenken dat deze uitingen door ondernemers en hun reclamemakers ingezet zijn als middel en niet zo zeer als doel...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

TwaBla

Voor een college football team is het wel logisch om zo'n illustratief beeldmerk te gebruiken. En als je alleen met verpakkingen en muurschilderingen kan communiceren, is een schilderij prachtig. Aan het begin en end van een film, als je dat doek een paar seconden voor jezelf hebt, kan het ook prima werken.

 

De meeste adverteerders hebben echter voortdurend wisselende uitingen die elk hun eigen illustratie en boodschap vergen. Daar dient het logo alleen maar als signatuur. Bij voorkeur eentje die niet om aandacht concurreert met de belangrijke boodschap. En die ook werkt op een miniem oppervlak, kijk maar eens in de url.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

XiaoDi

  • Auteur

Dat is een mooi antwoord op de vraag. Op basis daarvan kun je bedenken of je het logo/illustratie vooral als signatuur of vooral als muurschildering o.i.d. wilt gebruiken.

Geplaatst:

brood

Dat is een mooi antwoord op de vraag. Op basis daarvan kun je bedenken of je het logo/illustratie vooral als signatuur of vooral als muurschildering o.i.d. wilt gebruiken.

 

Straks maak je nog een nieuw topic:

 

Waarom zijn veel LOGO’s zo verdomd mooi geïllustreerd?

  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Benchina

Naar mijn mening moet een logo interesse opwekken. Het moet vragen opwekken. Op het moment dat een logo eigenlijk het hele verhaal al verteld, is het boek dus uit en kan het gesloten worden.

 

Vaak zijn de simpelste logo's het meest succesvol. Waarom ? Omdat het dus niet geheel verteld waar het bedrijf voor staat. Wel ongeveer wat voor richting natuurlijk. Dit met als uitkomst dat mensen bijvoorbeeld de gedachte opwekken : Maar wat houdt het nou precies in ? Tapijten, wat voor tapijten ? Tapijten, wat voor kleuren of stijl verkopen zij dan ? Enzovoort. Nu zie je al dat jou bedrijf alleen al door het logo contact maakt met een, dus nu, geïnteresseerde.

 

Mvg :)

Geplaatst:

XiaoDi

  • Auteur

TwaBla had al een voor mij duidelijk antwoord op mijn vraag gegeven. Wat volgt zal waarschijnlijk een herhaling van zetten zijn.

 

Boterkooper, net zo als anderen in dit topic ben je fan van abstracte kunst, terwijl ik en de meerderheid van de mensheid van sprookjes houdt. Als iemand verder het boek sluit bij het zien van een vliegend tapijt, is hij niet degene die ik wil aanspreken.

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

...ik en de meerderheid van de mensheid...

Gelukkig is je onovertroffen bescheidenheid een van je vele uitmuntende eigenschappen... ::)

Geplaatst:

XiaoDi

  • Auteur

Kom op, een beetje beter je best doen. ::)

 

Een meerderheid van de mensheid houdt van "sprookjes", en een kleine minderheid van abstracte kunst.

Geplaatst:

Micha van Veen

Owwww lieve kleine okiepoekie Hugo'tje van mij....

 

Luister eens.

Wat goed is, hoeft niet perse mooi te zijn. Maar het kan het wel zijn...

En wat mooi is hoeft niet perse goed te zijn. Maar het kan het wel zijn...

 

En de beleving van beide is persoonlijk. Alleen is "goed" beter te meten op basis van het doel waarvoor het gemaakt is.

 

Vorm volgt functie. Tenzij er geen functie is dan is het creatief gezien alle remmen los. Maar het eindresultaat blijft per individu ter beoordeling.

 

En nu even chargeren.

Quote

"ik en de meerderheid van de mensheid van sprookjes houdt."

 

Mijn quote

"de meerderheid van de mensheid in sprookjes gelooft."

 

Het verschil is dat ik dat niet kan onderbouwen, en al helemaal het ego niet heb en zou willen hebben om dat te verkondigen. En waar zou ik het recht vandaan halen om zoveel verschillende individuen en persoonlijkheden die ik niet ken in een zin onbelangrijk en nietszeggend durven maken.

 

De tv gaat uit en nog even samen aan de grote tafel en met een vlekkeloze automatisme gaat de radio aan. Nog even "met het oog op morgen" luisteren". Een klein borreltje voor het slapengaan. Ze keuvelen wat over het werk en of hij morgenochtend de hond kan doen. Tot het vertrouwde "gutennacht freunden" wordt ingezet, tijd om naar bed te gaan. Maar bij het opstaan zuchten ze beide... "ik hoop echt dat het de pubertijd is" zegt mamma, en voelen zich beide machteloos en hopen op de toekomst.

 

Dikke kus

 

Micha

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Geplaatst:

XiaoDi

  • Auteur

Wat een aparte reacties...

 

Ga beter eens bij jezelf te rade dan je cognitieve dissonantie op een ander af te reageren.

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Grappig - dit hele draadje gaat over wat jij vindt, en waarom de rest van de wereld het eigenlijk verkeerd ziet, en dan ga jij anderen van cognitieve dissonantie beschuldigen. Dat heet dan weer ironie, volgens mij.

Geplaatst:

Micha van Veen

En dan even een uitleg van hoe je ironisch moet interpreteren...

 

Ja ja het is off-topic. Maar als er een topic is ontsnapt uit de "off-topic" groep is deze het wel............ naar mijn bescheiden mening....

 

Maar ik vind t zo'n hilarische filmpje. Ik vond ironic wel een leuk nummer en nu kan ik hem niet meer aanhoren.

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Geplaatst:

dutchman

Wenende man bij de sokkel van zijn eigen standbeeld.

 

Als je goed kijkt, kan je er zelfs een - nietszeggend - logo in zien.

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator

Hmm. Ik ga dit draadje in ieder geval even verplaatsen naar off topic waar het zolangzamerhand meer dan thuishoort.

Op die manier vallen we er "normale mensen" niet langer mee lastig. ;D

 

Discussieer vooral gerust door en onthoud: if you don't know where you're going, it doesn't matter which road you take . Mooi motto voor dit topic, ben benieuwd of we Godwins en het vervolgens dan onvermijdelijke kneuzenfestijn nog kunnen vermijden...

 

 

 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

XiaoDi

  • Auteur

Geen interesse over het onderwerp door te praten met iemand die er op uit is je verkeerd te begrijpen.

 

Toepasselijk commentaar van Stephen Fry:

 

 

Geplaatst:

Peter van Zanten

@ Hugo Drax, zit je nou jezelf compensatie reuzen te geven?

Geplaatst:

henkh

@ Hugo Drax, zit je nou jezelf compensatie reuzen te geven?

 

dat kan alleen in sprookjes ;D

Geplaatst:

Peter van Zanten

@ Hugo Drax, zit je nou jezelf compensatie reuzen te geven?

 

dat kan alleen in sprookjes ;D

 

Nou bij de reus staat: Compensatie - XiaoDi

Dat is zijn oude naam en hij heeft ooit gezegd dat hij meerdere accounts heeft.. vandaar ;)

Geplaatst:

XiaoDi

  • Auteur

Inderdaad, Peter...

 

Iemand anders ziet niet altijd de onzinkneuzen, dus compenseer ik ze zelf maar. :)

Geplaatst:

TwaBla

Iemand anders ziet niet altijd de onzinkneuzen, dus compenseer ik ze zelf maar. :)

 

Is er geen beter forum voor mensen van onnavolgbaar niveau?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator

Dit topic gaat op slot. Het is wel mooi geweest zo.

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.