Aanbevolen berichten

Ga hier eens kijken en zie wat voor prachtige moderne, klassieke, gestileerde logo's er wel niet gemaakt worden.

 

Logopond KLIK

Abudeezo KLIK

Design inspiration KLIK

 

Jij komt tegen, jij vind, jij denkt, bla die bla

 

Voor iemand die allerlei inspiratie/motivatie linkjes, tegelwijsheden en zogenaamde diepzinnige teksten bezigt, kom je aardig bekrompen over met enorme oogkleppen.

 

Er worden prachtige dingen gemaakt en ja, ook slechte/lelijke/mindere dingen.

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

 

Misschien heb je wel gelijk dat er met de opkomst van tablets en smartphones weer ruimte komt voor geanimeerde logo's.

 

Alleen krjgen we nu iets meer informatie te verwerken dan een eeuw geleden.

 

Volgens mij ben je in de war met prachtige muurschilderingen voor Franse merken, met name apperatiefs. Dat lijkt me een toepassing met toekomst. Een constante signatuur in consistente illustraties.

 

courvoisier.thumb.jpg.ccfc12922cc4b4018c1ba595ef268c26.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Micha, dank voor de links :)

 

 

TwaBla, ja die zijn mooi. Ik denk meer dat ik in de war ben met Franse strips :-[

 

@consistente illustraties: ja, om bij het voorbeeld te blijven: een vliegend tapijt over Amsterdam, over de Himalaya's, op Mars...

En dan de bedenken dat deze uitingen door ondernemers en hun reclamemakers ingezet zijn als middel en niet zo zeer als doel...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Voor een college football team is het wel logisch om zo'n illustratief beeldmerk te gebruiken. En als je alleen met verpakkingen en muurschilderingen kan communiceren, is een schilderij prachtig. Aan het begin en end van een film, als je dat doek een paar seconden voor jezelf hebt, kan het ook prima werken.

 

De meeste adverteerders hebben echter voortdurend wisselende uitingen die elk hun eigen illustratie en boodschap vergen. Daar dient het logo alleen maar als signatuur. Bij voorkeur eentje die niet om aandacht concurreert met de belangrijke boodschap. En die ook werkt op een miniem oppervlak, kijk maar eens in de url.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Dat is een mooi antwoord op de vraag. Op basis daarvan kun je bedenken of je het logo/illustratie vooral als signatuur of vooral als muurschildering o.i.d. wilt gebruiken.

 

Straks maak je nog een nieuw topic:

 

Waarom zijn veel LOGO’s zo verdomd mooi geïllustreerd?

Naar mijn mening moet een logo interesse opwekken. Het moet vragen opwekken. Op het moment dat een logo eigenlijk het hele verhaal al verteld, is het boek dus uit en kan het gesloten worden.

 

Vaak zijn de simpelste logo's het meest succesvol. Waarom ? Omdat het dus niet geheel verteld waar het bedrijf voor staat. Wel ongeveer wat voor richting natuurlijk. Dit met als uitkomst dat mensen bijvoorbeeld de gedachte opwekken : Maar wat houdt het nou precies in ? Tapijten, wat voor tapijten ? Tapijten, wat voor kleuren of stijl verkopen zij dan ? Enzovoort. Nu zie je al dat jou bedrijf alleen al door het logo contact maakt met een, dus nu, geïnteresseerde.

 

Mvg :)

TwaBla had al een voor mij duidelijk antwoord op mijn vraag gegeven. Wat volgt zal waarschijnlijk een herhaling van zetten zijn.

 

Boterkooper, net zo als anderen in dit topic ben je fan van abstracte kunst, terwijl ik en de meerderheid van de mensheid van sprookjes houdt. Als iemand verder het boek sluit bij het zien van een vliegend tapijt, is hij niet degene die ik wil aanspreken.

Owwww lieve kleine okiepoekie Hugo'tje van mij....

 

Luister eens.

Wat goed is, hoeft niet perse mooi te zijn. Maar het kan het wel zijn...

En wat mooi is hoeft niet perse goed te zijn. Maar het kan het wel zijn...

 

En de beleving van beide is persoonlijk. Alleen is "goed" beter te meten op basis van het doel waarvoor het gemaakt is.

 

Vorm volgt functie. Tenzij er geen functie is dan is het creatief gezien alle remmen los. Maar het eindresultaat blijft per individu ter beoordeling.

 

En nu even chargeren.

Quote

"ik en de meerderheid van de mensheid van sprookjes houdt."

 

Mijn quote

"de meerderheid van de mensheid in sprookjes gelooft."

 

Het verschil is dat ik dat niet kan onderbouwen, en al helemaal het ego niet heb en zou willen hebben om dat te verkondigen. En waar zou ik het recht vandaan halen om zoveel verschillende individuen en persoonlijkheden die ik niet ken in een zin onbelangrijk en nietszeggend durven maken.

 

De tv gaat uit en nog even samen aan de grote tafel en met een vlekkeloze automatisme gaat de radio aan. Nog even "met het oog op morgen" luisteren". Een klein borreltje voor het slapengaan. Ze keuvelen wat over het werk en of hij morgenochtend de hond kan doen. Tot het vertrouwde "gutennacht freunden" wordt ingezet, tijd om naar bed te gaan. Maar bij het opstaan zuchten ze beide... "ik hoop echt dat het de pubertijd is" zegt mamma, en voelen zich beide machteloos en hopen op de toekomst.

 

Dikke kus

 

Micha

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Grappig - dit hele draadje gaat over wat jij vindt, en waarom de rest van de wereld het eigenlijk verkeerd ziet, en dan ga jij anderen van cognitieve dissonantie beschuldigen. Dat heet dan weer ironie, volgens mij.

En dan even een uitleg van hoe je ironisch moet interpreteren...

 

Ja ja het is off-topic. Maar als er een topic is ontsnapt uit de "off-topic" groep is deze het wel............ naar mijn bescheiden mening....

 

Maar ik vind t zo'n hilarische filmpje. Ik vond ironic wel een leuk nummer en nu kan ik hem niet meer aanhoren.

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Hmm. Ik ga dit draadje in ieder geval even verplaatsen naar off topic waar het zolangzamerhand meer dan thuishoort.

Op die manier vallen we er "normale mensen" niet langer mee lastig. ;D

 

Discussieer vooral gerust door en onthoud: if you don't know where you're going, it doesn't matter which road you take . Mooi motto voor dit topic, ben benieuwd of we Godwins en het vervolgens dan onvermijdelijke kneuzenfestijn nog kunnen vermijden...

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

@ Hugo Drax, zit je nou jezelf compensatie reuzen te geven?

 

dat kan alleen in sprookjes ;D

 

Nou bij de reus staat: Compensatie - XiaoDi

Dat is zijn oude naam en hij heeft ooit gezegd dat hij meerdere accounts heeft.. vandaar ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    3 leden, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.