Vraagje: een ZZP-er die 2 dagen wordt ingehuurd hebben wij geholpen met een update op zijn eigen laptop voor de email. Helaas werkte de update niet vanwege illegale versie die er op stond; vervolgens moesten wij een nieuwe licentie bestellen en duurde het ruim drie dagen voordat het mailpakket weer werkte op de laptop (alleen mail werkte dus niet).
Nu claimt de ZZP-er dat hij de overige dagen niet voor andere opdrachtgevers heeft kunnen werken omdat wij zijn laptop stuk hebben gemaakt en declareert drie dagen niet-facturabele uren voor dagen die hij anders elders besteed had. Oftewel: vanwege niet goed werkende laptop heeft ie opdrachtgevers afgezegd.
Wij vinden dit eigenlijk onzin; wij zijn niet verantwoodelijk voor de laptop van deze zzp-er en hebben de update op verzoek geinstalleerd. Als gevolg kon hij inderdaad niet meer mailen; maar een alternatief had ie niet. Webmail werkte niet, blijkbaar geen backup of ander uitvalmogelijkheid. Maar dat ie elders niet heeft kunnen werken is toch niet ons probleem?
Wat vinden jullie; is het terecht dat iemand daar een factuur voor stuurt voor uren die niet gewerkt zijn voor dagen dat hij uberhaupt niet bij ons was? En bovendien; zou dit niet eerder een verzekeringskwestie zijn of eventueel een vorm van beroepsrisico?
Het lijkt me wel erg ver gaan dat je alle gevolgschade dan zo makkelijk kan claimen middels factuur. Het voelt een beetje als de wereld op zijn kop.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JanW
JanW
Vraagje: een ZZP-er die 2 dagen wordt ingehuurd hebben wij geholpen met een update op zijn eigen laptop voor de email. Helaas werkte de update niet vanwege illegale versie die er op stond; vervolgens moesten wij een nieuwe licentie bestellen en duurde het ruim drie dagen voordat het mailpakket weer werkte op de laptop (alleen mail werkte dus niet).
Nu claimt de ZZP-er dat hij de overige dagen niet voor andere opdrachtgevers heeft kunnen werken omdat wij zijn laptop stuk hebben gemaakt en declareert drie dagen niet-facturabele uren voor dagen die hij anders elders besteed had. Oftewel: vanwege niet goed werkende laptop heeft ie opdrachtgevers afgezegd.
Wij vinden dit eigenlijk onzin; wij zijn niet verantwoodelijk voor de laptop van deze zzp-er en hebben de update op verzoek geinstalleerd. Als gevolg kon hij inderdaad niet meer mailen; maar een alternatief had ie niet. Webmail werkte niet, blijkbaar geen backup of ander uitvalmogelijkheid. Maar dat ie elders niet heeft kunnen werken is toch niet ons probleem?
Wat vinden jullie; is het terecht dat iemand daar een factuur voor stuurt voor uren die niet gewerkt zijn voor dagen dat hij uberhaupt niet bij ons was? En bovendien; zou dit niet eerder een verzekeringskwestie zijn of eventueel een vorm van beroepsrisico?
Het lijkt me wel erg ver gaan dat je alle gevolgschade dan zo makkelijk kan claimen middels factuur. Het voelt een beetje als de wereld op zijn kop.
Ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Dank!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
27 antwoorden op deze vraag