Offline evenement: Higherlevel The Next Event 2013

Aanbevolen berichten

Ik vind het super om te lezen dat de aanwezige een hele mooie dag hebben gehad en sommige uitspreken te balen omdat ze helaas door ziekte afwezig moesten zijn of gelukkig door drukte geen tijd konden vrijmaken. Oprechte complimenten aan de organisatie, aan de zijlijn mogen zien hoezeer ze betrokken zijn.

 

Het is vooral leuk om te zien dat het een wederkerend evenement is, een bijna vast onderdeel van HL misschien wel "traditie te noemen" waarin jullie online en offline verbinden. En daarvoor complimenten en super dat het er was is en nog zal blijven komen.

 

Maar er wringen bij mij een paar dingen.

 

[*]60 / 70 plus/minus aanwezige (heb ik begrepen, laten het er 150 zijn) maar hierboven of inmiddels hieronder is een topic "Van 25.000 leden naar 50.000 op Higherlevel.nl".

[*]Een last minute "prijs voor toegang" halvering (Earlybird korting 35 euro, naar 65 euro naar weer 30 euro dacht ik).

[*]En in dit topic ook veelal de vaste (harde kern) gezichten.

 

Dit is niet om negatief te doen. Doet mijninziens ook helemaal niks af aan het feit dat de aanwezige een goede/leuke/inspirerende dag hebben gehad. Maar statistisch gezien en halvering prijsdaling zie ik het succes wat minder. Doelgroep vs opkomst uitkomst zou een pinkpop / defcon one / lowlands / werchter / etc. volgens mij in een keer failliet krijgen denk ik? En ja dit heeft misschien geen commercieel uitgangspunt, maar toch. En hoeveel van die bijna 50.000 leden zijn actief, maar toch.

 

Als ik het zakelijk bekijk:

Als ik dit als resultaat zou moeten overbrengen op mijn klant?

Afgebakende doelgroep met naam, tel, adres, email, activiteit, karma, branche, professie, activiteit, interesse, en weet ik veel wat voor rugnummers (wauw), duidelijke propositie, campagne = resultaat.

 

En vooral in ogenschouw nemende dat dit een forum is van en voor ondernemers. Veelal (zou ik denken) commerciele mensen die juist hun kennis, diensten en/of producten verkopen voor hun werk? Als dit procentueel de opkomst voor mijn verjaardag zou zijn heb ik veel taart en bier over en heb ik enkel een heel goed en lang gesprek met enkel mijn moeder (of eigenlijk maximaal de helft... raar). Hmmm misschien is dat bier dan toch niet over, ik kan drinken maar mijn moeder damn.... dat ff terzijde.

 

Ik ontken de inzet zeer zeker niet (je doet het er ook maar even bij), ik ben super blij dat iedereen een topdag heeft gehad en als dit volume de doelstelling is geweest dan heb ik niks gezegt. Maar dat laatste lijkt mij niet als ik het zo op een rijtje zet.

 

En ja ik ben een zeikert, en een moeilijke bekrompen eikel dat ik niet ook een keer ga (Linda en Wouter ;D ). Ik vind nieuwe mensen gewoon eng, en seminars eng, en sprekers eng en... laat me... Al was ik wel bijna gegaan onder de voorwaarde: geen netwerken, leuk babbelen, BBQ en drankjes. Maar goed ik ben zeker geen maatstaf.

 

Ik vroeg het me gewoon af, als ik het statistisch bekijk. Zelfs terugvoerend naar een significant lager aantal "actieve" leden? Maar ook in ogenschouwnemend alle topics over conversie, verkoop, klanten vinden, doelgroep analyses e.d.

 

Micha

 

PS en ja ik heb dit veel getweaked, omdat het laatste wat ik wil is om mensen die hun uiterste best hebben gedaan of mensen die er heel veel plezier / inspiratie e.d. aan hebben beleeft tegen te staan.

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie

Als er honderden mensen zouden komen heb je kans dat het allemaal heel anders verloopt als dat je er ca 60 hebt. Zelfs nu heb je al dat je niet iedereen uitgebreid hebt kunnen spreken en op die manier ontstaan clusters. Dat was nu niet het geval. De seminar van Norbert, met de prijsvraag, zat leuk en informatief in elkaar. Iedereen is er toch over aan het denken gezet en daarmee heeft Norbert zijn doel bereikt. De seminar van Caatje was wat moeizamer, omdat "wij" nauwelijks meer haar doelgroep waren. Vandaar dat er behoorlijk tegengas uit de groep kwam. Offertes worden door web-ondernemers niet of nauwelijks gemaakt. Ik ben nu toevallig bezig met een offerte, waar ik prijsaanvragen voor heb uitstaan en waarvan ik weet dat de klant in eerste instantie is geïnteresseerd in de prijs en de samenstelling van het product en de levertijd. Hoe ik hem daarover aanschrijf zal hem worst zijn. Maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.

De twee seminars van de Pitch en de marketing, moeten ook heel boeiend zijn geweest, want ze liepen gewoon aardig over de tijd heen en de discussies gingen achteraf gewoon door.

Kort gezegd zijn dus de motivaties om te komen:

 

- specifieke gerichte kennis delen

- nieuwe kennis/informatie opnemen

- ondernemers-inspiratie opdoen

- nieuwe contacten leren kennen

- contact met bestaande contacten onderhouden

- borrel en hap

 

Ik ben dus van mening dat er een mogelijkheid bestaat dat de ontspannen sfeer e.d. verloren gaat als er meer dan 100 komen. Een groter aantal zou ook de opzet van de organisatie behoorlijk op z'n kop gooien.

Link naar reactie
De seminar van Caatje was wat moeizamer, omdat "wij" nauwelijks meer haar doelgroep waren. Vandaar dat er behoorlijk tegengas uit de groep kwam. Offertes worden door web-ondernemers niet of nauwelijks gemaakt.

 

Offertes maak ik zelf ook nooit en had vooraf ook iets van "dat gedoe over offertes zal allemaal wel, niet interessant voor mij".

Toch dat ik daar zat en verhaal aanhoorde zaten daar dingen bij die voor mij zeer bruikbaar zijn. Niet om een offerte te maken maar wel om mijn manier waarop ik mijn potentiële klanten via de mail (of later mogelijk via de post) benader een betere opbouw te geven zodat het verhaal ze meer aanspreekt en de kans dat ze zich aanmelden bij mijn groothandel groter wordt.

 

Als ik dat combineer met aantal punten uit de training van Hans van den Bergh moet ik mijn succes percentage uit mailings naar potentiële klanten flink omhoog kunnen krijgen.

Link naar reactie

Daar heb je gelijk in. Ik heb ook niet beweerd dat er geen zinnige informatie is gegeven in die seminar. Het blijft echter nog steeds basisinformatie. Als je dan toch een offerte moet maken, probeer die dan psychologisch af te stemmen op je klant. Informeer jezlef waar je die klant geil op kunt maken en gebruik dat. Maar dat is per geval en klant verschillend natuurlijk.

Link naar reactie

Daar heb je gelijk in. Ik heb ook niet beweerd dat er geen zinnige informatie is gegeven in die seminar. Het blijft echter nog steeds basisinformatie. Als je dan toch een offerte moet maken, probeer die dan psychologisch af te stemmen op je klant. Informeer jezlef waar je die klant geil op kunt maken en gebruik dat. Maar dat is per geval en klant verschillend natuurlijk.

waar ik op doel is dat informatie waarvan je vooraf verwacht dat het niet interessant is voor je soms dus toch op een andere manier ineens toch zeer bruikbaar blijkt.

Link naar reactie

Top Nico!

 

Ik geloof alleen dat de foto's van Henk en mij nog wat door elkaar staan!

 

Excuseer, zou nu opgelost moeten zijn.

Deze viewer lijkt te aantal afbeeldingen te beperken tot 50 per pagina.

Dit weekend zal ik even kijken of ik iets beters kan vinden want nu worden enkele afbeeldingen niet weergegeven.

Heh wat flauw. Maar ze staan er prachtig bij nu, dank!

Link naar reactie

volgend jaar maar eens op zondag? kan ik ook komen!

 

Zullen we zeker meenemen in de evaluatie.

 

Aan de andere kant moet je als ondernemer ook eens je bedrijf los laten en niet altijd denken dat je onmisbaar bent. Toen we de datum planden was mijn eigen agenda leeg. Op 21 september had ik zoveel werk staan dat ik mijzelf dat ook wel afvroeg.

 

Uiteindelijk is al het werk toch gedaan, andere mensen geregeld en heeft mijn vrouw de tent prima gerund. :)

 

blijkbaar doe ik iets verkeerd, als ik mijn vrouw in de zaak zet kost het me klanten... ;D

die vlieger gaat gewoon niet altijd op Henk, mijn klanten komen voor persoonlijk advies, in mijn geval soms ook nogal privacygevoelig, kan daar niet zomaar even iemand neerzetten..

zaterdag is nu eenmaal de drukste verkoopdag van de week, vervangers zijn er wel, maar nooit beschikbaar op zaterdag.

 

maar het maakt verder niet uit, ik werk toch veelal lokaal en voor mij relevante zakenrelaties ontmoet ik wel op andere plaatsen.

 

in het verleden waren het gewoon gezellige avondjes waar je de mede forummers eens ontspannen kon ontmoeten, dat mis ik gewoon.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

 

in het verleden waren het gewoon gezellige avondjes waar je de mede forummers eens ontspannen kon ontmoeten, dat mis ik gewoon.

 

Ik heb je anders niet gezien tijdens de kook workshop georganiseerd door Norbert ;). En het is reeds voorbij gekomen dat het iedereen vrij staat om een avondje borrelen te organiseren :)

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie

In het verleden waren het gewoon gezellige avondjes waar je de mede forummers eens ontspannen kon ontmoeten, dat mis ik gewoon.

 

Voorjaar 2014: een gezellig avondje voor HLers over Gezondernemen!

 

In een zwembad wellicht?

 

Dat kan op 23 november in Delft.

zie agenda

 

Iedereen welkom.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.