• 0

Wat te doen met 100 miljoen

Goedemorgen,

 

Ik ben bezig mijn onderneming te verkopen. Dit zal binnen 3 jaar rond zijn. Het bedrag is minimaal 100 miljoen euro. Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren hoe ik na de verkoop mijn leven wil inrichten en hoe ik mijn vermogen kan beschermen. Ik denk dan aan belastingontwijking en investering.

 

Heeft iemand ideeën over betrouwbare partners voor belastingontwijking en andere vormen van vermogensbescherming (bijvoorbeeld het oprichten van een trust, het Haags Juristen College wordt genoemd) en ideeën met betrekking tot investering?

 

Dank u voor uw reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dan hoef je niets te doen, dus - van 100 miljoen houd je zelfs na belasting meer dan genoeg over om een prettig leven te leiden. :)

Klopt en ik weet dat het ook een luxeprobleem is, maar ik vind het zonde om het maar op te eten. Daar ben ik teveel ondernemer voor en ik wil mijn kinderen ook een goede start geven.

 

Kan iemand nog proberen om een antwoord op mijn vraag te geven? ;)

Link naar reactie
  • 0

 

maar ik vind het zonde om het maar op te eten.

 

 

 

Dat ga je niet opeten hoor...

 

 

ik wil mijn kinderen ook een goede start geven.

 

 

 

En jij denkt dat je niet genoeg overhoud om je kinderen een goede start te geven..Kom op zeg..

 

100 Miljoen krijgen en dan over HJC praten...Mijn fanta is op voor vandaag.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Nou, higherlevel doet zijn naam ook geen eer aan. Reacties zijn van een laag niveau. Ik heb zo het vermoeden dat de meeste bezoekers behoorlijk gefrustreerde ondernemers zijn.

 

Graag reacties van mensen die weten waarover ze praten en probeer een beetje te focussen op mijn vraag.

 

Dank u

Link naar reactie
  • 0

Reacties zijn van een laag niveau.

 

 

Ik heb inderdaad alleen een Mavo diploma. En nee, ik had geen handel in examens toen ik het haalde..

 

 

 

Graag reacties van mensen die weten waarover ze praten en probeer een beetje te focussen op mijn vraag.

 

 

 

Wat verwacht je dan ? Dat ik serieus neem dat iemand die 100 miljoen gaat krijgen dit open en bloot op een forum plaatst waar hij nieuw is? Waar hij niemand kent?

 

Zoek een betrouwbare adviseur maar ga niet verwachten dat er hier mega veel serieuze adviezen gaan komen.

 

En ja,mijn fanta is nog steeds op...

 

Dank u.

 

Danny

 

Link naar reactie
  • 0

Het is nu enkel nog wachten op het stukje waar het geld naar buitenland gesluisd wordt om niemand meer te hoeven afbetalen en we hebben het bekende verhaal weer te pakken....

 

Iemand die werkelijk 100 miljoen euro zal ontvangen voor de verkoop van zijn bedrijf komt hier niet op deze manier vragen wat hij met dat geld zou gaan doen. Nee die persoon heeft een heel team van vermogens adviseurs tot zijn beschikking om hem daarmee te helpen.

 

is op basis van IPnummer niet te zien of dit 1 van de bekende trollen is?

Link naar reactie
  • 0

Als je investeert in nieuwe ondernemingen bijvoorbeeld als ervaring meebrengende aandeelhouder van zo'n bedrijf hoef je weinig tot geen belasting over je vermogen te betalen in NL.

Voor deze bedrijven is dat geld met daaraan gekoppeld die ervaring van enorme waarde.

Als je besluit zoiets te doen val je ook niet in een zwart gat, door helemaal niets spannends meer te doen te hebben.

Ondernemersbloed kruipt namelijk toch waar het niet gaan kan.

Ik kan je wel in contact brengen met anderen die ook in die situatie zitten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Jiimi: op dit forum ligt de focus op ondernemen, niet op belasting ontwijken en investeren. Daar zijn andere fora voor...

Wil je reacties van hoog niveau zien, dan kun je bij andere onderwerpen beter zien of bezoekers van HL de naam eer aandoen.

 

Wil je jouw post niet gesloten zien worden, dan is het misschien beter om eerst wat over je eigen ondernemersplannen te vertellen, dan kunnen bezoekers daar inhoudelijk op reageren. Wat wil jij gaan doen nadat je je met je 100 miljoen in Nederland hebt gevestigd?

Link naar reactie
  • 0

Als je teveel ondernemer bent om je geld niet op te eten, dan moet je toch overlopen van nieuwe ideeen? Zo niet, dan heb ik er nog wel een aantal en zijn hier op het forum nog 100-den te krijgen.

Investeer dus een deel in nieuwe bedrijvigheid in diverse branches, dan loop je het minste risico en levert het geld uiteindelijk ook nog geld op.

Link naar reactie
  • 0

Wel in Nederland willen wonen, wel van de voorzieningen gebruik willen maken en geen of zo min mogelijk belasting willen betalen. En wij mogen dat betalen. Moe word ik van dat soort types. Met je 100 miljoen euro kun je als een sultan in Indonesië wonen. En waarschijnlijk is daar de belastingdruk lager dan hier. Hoef je je helemaal geen zorgen te maken.

Link naar reactie
  • 0
is op basis van IPnummer niet te zien of dit 1 van de bekende trollen is?

 

Mod reactie:

De HL inquisitie is weer compleet beste mensen. Maar hoewel het verhaal van TS wellicht wat onwaarschijnlijk overkomt: het IP adres komt uit Indonesië en is niet van een bekende trol. (Maar uiteraard kan een echt trol ook een Indonesische proxy zoeken)

Ter verduidelijking voor jiimi: de combinatie van een eerste post, een niet ingevuld profiel en een onwaarschijnlijk verhaal levert dit soort reacties op, mede ook omdat HL in het recente verleden is bestookt door trollen die volgens zeggen tientallen miljoenen te besteden hadden.

 

Inhoudelijke reactie, als lid:

Ben jij toevallig - hoe extreem onwaarschijnlijk ook - die ene uitzondering die de regel bevestigd? Doe jezelf dan een plezier, en schakel - in indonesië wellicht al - een gerenommeerde kantoor in voor estateplanning en vermogensbeheer, in ieder geval niet eentje van het kaliber HJC.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Nou, higherlevel doet zijn naam ook geen eer aan.

 

Duidelijk geval waarbij de vraag het niveau van de antwoorden bepaalt ::)

Met 100 mio op de bank koop je advies in bij een internationaal fiscalistenkantoor, niet voor noppes op een ondernemersforum.

 

Kort en krachtig: je hebt straks geld in privé staan in Indonesië en je wilt in NL komen wonen. NL belast vermogen waar je dat ook ter wereld hebt staan, ook in trusts.

 

Verder heeft dit dus helemaal niets meer met ondernemen te maken. Het is immers privégeld en je wilt weten hoe je privé de belasting kunt omzeilen. En omdat higherlevel zich enkel leent voor ondernemers gaat dit topic op slot.

 

Succes met je luxeprobleem.

 

Joost

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Mod Naschrift

 

Topicstarter heeft een PM gestuurd met nadere tekst en uitleg.

 

Het betreft daadwerkelijk een voorgenomen verkoop van een Indonesisch familiebedrijf van de (Indonesische) vrouw van deze Nederlandse ondernemer dat vele tientallen miljoenen waard is en waar op dit moment een investeerder al een fors belang in gaat nemen.

 

Topicstarter verontschuldigd zich voor zijn eigen primaire reactie op de (eveneens primaire) kritiek en kan zich voorstellen dat het met name door het genoemde bedrag wat onwaarschijnlijk overkwam. Hij had er achteraf gezien beter aan gedaan om het bedrag niet zo specifiek te noemen, dat had minder tot geen ongeloof-reacties opgeleverd en wellicht zijn vragen wel concreet beantwoordt.

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 34 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.