We hebben een tijd geleden software ontwikkeld voor een klant (emz) en deze heeft jammer genoeg nooit betaald.
We opereerden op basis van vertrouwen waarbij de betaling per maand achteraf zou plaatsvinden.... Dit was een wijze (en dure) les.
Na overleg met de klant blijkt deze nog eens flinke schulden te hebben. Er zijn juridische conflicten met de belastingdienst, een bank, en nog wat privezaken. Ik voel me redelijk machteloos in deze.
De klant geeft zelf aan dat er geen financiele middelen zijn om ons te betalen, en dat die alleen komen bij een gunstige uitspraak van de rechter. Een deadline afspreken heeft dus weinig zin.
Verder denk ik dat hem failliet laten verklaren ook weinig zin heeft, omdat wij dan achterin de rij staan van schuldeisers. En dan ben ik ook bang dat hij dat bedrijf laat klappen en vrolijk verder gaat in een nieuwe.
Heeft er iemand tips voor het plukken van een kale kip?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast
Gast
We hebben een tijd geleden software ontwikkeld voor een klant (emz) en deze heeft jammer genoeg nooit betaald.
We opereerden op basis van vertrouwen waarbij de betaling per maand achteraf zou plaatsvinden.... Dit was een wijze (en dure) les.
Na overleg met de klant blijkt deze nog eens flinke schulden te hebben. Er zijn juridische conflicten met de belastingdienst, een bank, en nog wat privezaken. Ik voel me redelijk machteloos in deze.
De klant geeft zelf aan dat er geen financiele middelen zijn om ons te betalen, en dat die alleen komen bij een gunstige uitspraak van de rechter. Een deadline afspreken heeft dus weinig zin.
Verder denk ik dat hem failliet laten verklaren ook weinig zin heeft, omdat wij dan achterin de rij staan van schuldeisers. En dan ben ik ook bang dat hij dat bedrijf laat klappen en vrolijk verder gaat in een nieuwe.
Heeft er iemand tips voor het plukken van een kale kip?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42881-klant-kan-niet-meer-betalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag