Nu ik een webwinkel heb, klinkt het waarschijnlijk een beetje als mosterd na de maaltijd, maar de nieuwe producten die ik heb opgenomen, met name de bodylotions en dag/nachtcrème zit ik een beetje mee, hoe ga ik om daarmee i.c.m. de wet Koop op Afstand. Sinds dit jaar is de termijn verruimd naar 14 dagen voor de consument. Aan de ene kant goed, aan de andere kant is dat voor webwinkeliers niet altijd gunstig.
Nu zit ik dus met een aantal producten die toch wel hygiëne gevoelig zijn, de bodylotions en de dag/nachtcrème. Echter kan ik niet terugvinden in een clausule o.i.d. via het internet of je dergelijke producten, kunt uitsluiten voor de terugname, daar deze niet meer verkoopbaar zijn op het moment dat iemand met zijn handen (je weet nooit hoe hygiënisch iemand is uiteindelijk) aan de producten heeft gezeten, of gebruikt heeft. Kun je deze producten hiervoor uitsluiten?
Ook had ik nog een vraag over de retouren; er word gesteld dat de klant 14 dagen vanaf het moment van ontvangst het product retour kan melden, vervolgens dat de klant nog eens 14 dagen de tijd heeft om dit te verzenden. Kun je de klant verantwoordelijk stellen voor de wijze van verzending/ het aankomen van het poststuk en dat hij/zij dan het beter traceerbaar kan zenden? Of mag je deze uitsluitingen niet maken?
Tenslotte word gesteld dat je binnen 30 dagen het totale orderbedrag inclusief verzendkosten retourneert van de heenzending. Is die periode geldig vanaf het moment van de retourmelding of vanaf het moment dat ik het product daadwerkelijk weer retour heb ontvangen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Romano Sandee
Romano Sandee
Nu ik een webwinkel heb, klinkt het waarschijnlijk een beetje als mosterd na de maaltijd, maar de nieuwe producten die ik heb opgenomen, met name de bodylotions en dag/nachtcrème zit ik een beetje mee, hoe ga ik om daarmee i.c.m. de wet Koop op Afstand. Sinds dit jaar is de termijn verruimd naar 14 dagen voor de consument. Aan de ene kant goed, aan de andere kant is dat voor webwinkeliers niet altijd gunstig.
Nu zit ik dus met een aantal producten die toch wel hygiëne gevoelig zijn, de bodylotions en de dag/nachtcrème. Echter kan ik niet terugvinden in een clausule o.i.d. via het internet of je dergelijke producten, kunt uitsluiten voor de terugname, daar deze niet meer verkoopbaar zijn op het moment dat iemand met zijn handen (je weet nooit hoe hygiënisch iemand is uiteindelijk) aan de producten heeft gezeten, of gebruikt heeft. Kun je deze producten hiervoor uitsluiten?
Ook had ik nog een vraag over de retouren; er word gesteld dat de klant 14 dagen vanaf het moment van ontvangst het product retour kan melden, vervolgens dat de klant nog eens 14 dagen de tijd heeft om dit te verzenden. Kun je de klant verantwoordelijk stellen voor de wijze van verzending/ het aankomen van het poststuk en dat hij/zij dan het beter traceerbaar kan zenden? Of mag je deze uitsluitingen niet maken?
Tenslotte word gesteld dat je binnen 30 dagen het totale orderbedrag inclusief verzendkosten retourneert van de heenzending. Is die periode geldig vanaf het moment van de retourmelding of vanaf het moment dat ik het product daadwerkelijk weer retour heb ontvangen?
Alvast bedankt!
Massagepraktijk Romano Sandee | Stichting Massage Community
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
84 antwoorden op deze vraag