Doel is het openbaarmaken van wanbetalers met naam en toenaam.
Nu regel ik liever gewoon zelf dat wanbetalers aan hun verplichtingen voldoen, maar los daarvan.
Er schijnt een "stichting NWR" achter te zitten, die wel is ingeschreven bij de KVK, maar verder zonder telefoonnummer en gezeteld in een bedrijfsverzamelgebouw in Amsterdam.
De procedure die men hateert is vrij onbekend, het enige dat ik kan vinden is dat je iedereen kan aanmelden als wanbetaler, en dat de wanbetaler (ook als de claim onterecht is) alleen tegen betaling van een onbekend bedrag weer snel* van die website afkomt.
Dus mijn vraag : Wat vinden jullie van een dergelijk "naming & shaming" initiatief. Op de grens, of er ver over?
edit:* woordje toegevoegd om niet de indruk te wekken dat je er nooit meer vanaf komt, alleen zonder betaling van een donatie, word je pas 3 maanden na het voldoen aan alle verplichtingen van de lijst geschrapt
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Frans Sijtsma
Frans Sijtsma
Vorige week kwam ik het zogenaamde Nationaal Wanbetalers Register tegen.
Doel is het openbaarmaken van wanbetalers met naam en toenaam.
Nu regel ik liever gewoon zelf dat wanbetalers aan hun verplichtingen voldoen, maar los daarvan.
Er schijnt een "stichting NWR" achter te zitten, die wel is ingeschreven bij de KVK, maar verder zonder telefoonnummer en gezeteld in een bedrijfsverzamelgebouw in Amsterdam.
De procedure die men hateert is vrij onbekend, het enige dat ik kan vinden is dat je iedereen kan aanmelden als wanbetaler, en dat de wanbetaler (ook als de claim onterecht is) alleen tegen betaling van een onbekend bedrag weer snel* van die website afkomt.
Aan de andere kant zijn ze schijnbaar partner van Credifin als ik de footer van credifin mag geloven
Dus mijn vraag : Wat vinden jullie van een dergelijk "naming & shaming" initiatief. Op de grens, of er ver over?
edit:* woordje toegevoegd om niet de indruk te wekken dat je er nooit meer vanaf komt, alleen zonder betaling van een donatie, word je pas 3 maanden na het voldoen aan alle verplichtingen van de lijst geschrapt
Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46382-het-nationaal-wanbetalers-registerwat-vinden-jullie-er-van/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
73 antwoorden op deze vraag