Afgelopen weekend een interessant gesprek gehad met een vriend die nu ongeveer een jaar zelfstandig is en z'n bedrijf aardig aan de groei heeft. Zo kwam het gesprek op een mission statement en of dat eigenlijk wel nodig zou zijn of juist heel belangrijk is. Ikzelf heb er in ieder (nog) geval niet een...
Ons idee was dat het, na ook wat research gedaan te hebben, inderdaad wel eens zou kunnen helpen om je koers vast te houden en je te blijven focussen op datgene waar je mee bezig bent / wilt zijn.
Vandaar dat we eens verder zijn gegaan met het idee om een missie te formuleren en dan te bekijken wat voor gevolgen dat zou hebben voor het bedrijf. En na wat stoeien kwamen we op een missie die voor zij bedrijf van toepassing zou kunnen zijn (onderwerp is even fictief omdat hij graag anoniem blijft).
Van een ieder die zich telefoonliefhebber noemt een tevreden en enthousiaste klant maken, door het aanbieden van producten, diensten en ervaringen.
Is dit iets waar je mee verder zou kunnen of stel je hierin al weer een te vage missie? Je sluit in deze stelling namelijk volgens mij heel veel dingen NIET uit waardoor je dus een heel ruime markt krijgt. Je focussen op bijv. I-phone liefhebbers geeft al een duidelijker afbakening van waar je je mee bezig kunt houden. Ik weet echter niet of dit nou een goede zaak is omdat je daarmee meteen je groei of verandering voor de toekomst beperkt.
Wat zou dit vervolgens betekenen voor het bedrijf als je dit invoert en je hier dus aan zou moeten houden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MikeG
MikeG
Goede nacht,
Afgelopen weekend een interessant gesprek gehad met een vriend die nu ongeveer een jaar zelfstandig is en z'n bedrijf aardig aan de groei heeft. Zo kwam het gesprek op een mission statement en of dat eigenlijk wel nodig zou zijn of juist heel belangrijk is. Ikzelf heb er in ieder (nog) geval niet een...
Ons idee was dat het, na ook wat research gedaan te hebben, inderdaad wel eens zou kunnen helpen om je koers vast te houden en je te blijven focussen op datgene waar je mee bezig bent / wilt zijn.
Vandaar dat we eens verder zijn gegaan met het idee om een missie te formuleren en dan te bekijken wat voor gevolgen dat zou hebben voor het bedrijf. En na wat stoeien kwamen we op een missie die voor zij bedrijf van toepassing zou kunnen zijn (onderwerp is even fictief omdat hij graag anoniem blijft).
Van een ieder die zich telefoonliefhebber noemt een tevreden en enthousiaste klant maken, door het aanbieden van producten, diensten en ervaringen.
Is dit iets waar je mee verder zou kunnen of stel je hierin al weer een te vage missie? Je sluit in deze stelling namelijk volgens mij heel veel dingen NIET uit waardoor je dus een heel ruime markt krijgt. Je focussen op bijv. I-phone liefhebbers geeft al een duidelijker afbakening van waar je je mee bezig kunt houden. Ik weet echter niet of dit nou een goede zaak is omdat je daarmee meteen je groei of verandering voor de toekomst beperkt.
Wat zou dit vervolgens betekenen voor het bedrijf als je dit invoert en je hier dus aan zou moeten houden?
Mike
Those who wander are not always lost!
-J.R.R. Tolkien
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48173-mission-statement-tips/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag