• 0

Wat vinden jullie van Dutchfoodbazaar.nl

Omschrijving van je concept:

Dutchfoodbazaar is een webshop gespecialiseerd in typische Hollandse producten. Deze producten worden wereldwijd verzonden. Dit voornamelijk voor Nederlanders die ons land hebben verlaten maar toch die lekkere Hollandse producten mis. De website is momenteel in opbouw het volledige assortiment is 1000+ maar nog niet toegevoegd aan de shop.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik doe de opbouw van de webshop tot het gaan managen van de webshop voor het eerst compleet zelf. Zodra deze actief online gaat en volledig af is zal ik ook zelf gaan zorgen voor de marketing en onderhoud en leveren van de producten.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik zou graag (alle) Nederlanders willen bereiken in het buitenland. Dit lijkt me nog een grotere uitdaging als ik dacht. En verzendkosten kunnen beperken daar dien ik nog wat onderZoek naar te doen. Verder bied ik scherpe prijzen als ik naar concurrentie kijk is die er zeker maar denk ik dat ik met zowel super goede klantenservice mijn prijzen en andere usps ver kan komen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Concurrenten zijn duur, bieden klantenservice via mail en niets meer. Ik ven 24/7 bereikbaar en bij mij is gratis retourneren mogelijk.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- is het in 1x duidelijk waar de website overgaat?

- wat kan beter aan de website design

- wat zou beter zijn kwa conversie

- hoe denk je over het concept?

 

 

- graag hoor ik verder veel kritiek zodat ik aan de slag kan!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Site is inderdaad ongelooflijk traag.

 

Albert Heijn is trouwens niet blij met wederverkopers van hun producten, volgens hun voorwaarden.

 

Her en der taal- en tikfouten. Nog wat overgebleven Lorems, engelstalige stukken en placeholders.

 

@Peter: ik zag ook Duitse Haribo, haha ;-)

 

Maar bovenal: ik snap niet wat deze site toevoegt aan de vele andere sites met Nederlandse producten. Om dezelfde dag te verzenden heb je met een bedoeld assortiment van 1.000+ een grote voorraad nodig, of een Albert Heijn met voldoende voorraad om de hoek. En wanneer slaap je, als je 24/7 bereikbaar bent? Waar betaal je de gratis retournering van als mijn zus in Australië de zuurkool toch niet lekker vindt? Kortom, ik zie nog niet het licht in je concept.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg uit je bericht een beetje het gevoel dat je denkt dat je een heel eind op weg bent door de website te maken. Die website lijkt mij persoonlijk maar een klein aspect in vergelijking tot de andere aspecten van een dergelijke onderneming. Hoe heb je die ingevuld?

 

- heb je al een magazijn?

- heb je al afspraken met leveranciers en vervoerders?

- heb je financiën geregeld voor de eerste voorraad?

- heb je al medewerkers op het oog en met wat voor soort contracten ga je werken?

- heb je al verpakkingsmateriaal (voorzichtig - breekbaar)?

- hoe ga je versproducten versturen (gekoeld)?

- hoe bewaak je de houdbaarheid van je producten?

- etc.

Link naar reactie
  • 0

Site is wat mij betreft redelijk duidelijk, vind alleen de grote afbeelding bovenaan niet echt mooi, maar 'mooi' is smaak natuurlijk.

 

Misschien is het handig om je propositie te wijzigen van "Typisch Hollandse producten" naar "Typische producten die in Nederland verkrijgbaar zijn", zodat je idd ook Haribo en dropkogels (en bijv. Belgische chocolade) aan kunt bieden zonder dat het buiten je propositie valt.

 

Verder: check inderdaad of het mag, wat je doet (doorverkoop AH artikelen bijv).

 

Je 'partner-pagina' zou ik ook nog maar even wijzigen, je noemt daar bedrijven wiens diensten jij gebruikt, maar dat wil niet zeggen dat ze ook je partners zijn. Ik kan me zo voorstellen dat een bedrijf als Facebook daar heftig op kan reageren.

 

Tenslotte; ben voorzichtig met dingen beloven die ongeloofwaardig zijn zoals idd '24/7 bereikbaar' als eenmansbedrijfje. Als je je bezoekers zelf al redenen geeft om je niet te vertrouwen, waarom zouden ze dan bestellen?

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

24/7 bereikbaar en een 06-nummer op je site tonen? Niet handig als je je juist richt op mensen in het buitenland. Dan kan je weleens telefoontjes midden in de nacht verwachten. Neem voor een paar euro per maand een voip-nummer. Staat professioneler en die kan je s'nachts uitzetten. ;D

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 1

Je site is erg langzaam, en ik kreeg op je homepage Napoleon Dropkogels, die uit Belgie komen. Dan ben je mij als bezoeker eerljik gezegd al kwijt...

 

Nou nou, als je daar al bij afhaakt. Wat een negativiteit en wantrouwen hier zeg. ;) 'Een kniesoor die daar op let' is het spreekwoord toch?! De herkomst van het product zegt wmb niet alles over de plaats in het Nederlandse food-landschap. Sinterklaas is toch ook een Nederlandse traditie? Ik vind de producten dus wel degelijk typisch Hollands, ondanks de mogelijk afwijkende herkomst.

 

Verder vind ik het concept een goede, mits je goed gevonden kan worden tussen de vele andere webshops met vergelijkbaar concept. De 24/7 bereikbaarheid vind ik helemaal niet gek en wellicht zelfs haalbaar, afhankelijk van hoe jij als persoon bent. Ik ben in ieder geval niet wakker te bellen haha. Zolang je je niet duidelijk profileert als eenmansbedrijf, zal dit geen vertrouwen schaden.

 

De levering kun je vrij simpel oppakken tegenwoordig. Met nette verpakking doet een PostNL, DHL of UPS niet af aan de kwaliteit iig.

 

FeeBirds ::: Creditcards accepteren en PSP-diensten kunnen goedkoper www.feebirds.nl

 

Bekijk in dit filmpje hoe we dat doen https://www.youtube.com/watch?v=8Ld0mUI4Khs

Link naar reactie
  • 1

Allereerst vind ik de uitgesproken positieve reactie van Jmlok7 voor hem een eerste reus waard, ook dat kan TS wel verder helpen naast de andere feedback.

 

Bij mij kwam en komt maar één gevoel op, namelijk dat ik met de term 'bazaar' in de domeinnaam andere associaties heb: denk aan Beverwijk, Vlooienmarkt, Partijhandel, e.d. De prijsstelling van de producten, alsmede de 'look and feel' van de site komen op mij dan anders over. Van een grote pot pindakaas vraag ik mij af of ik die zou bestellen en vanuit de bazaargedachte: of ik daar zelfs een partijtje van zou willen inslaan, is de vermelde prijs dan wel interessant? Dat soort vragen dus...

 

Om mij (ook één van de 16 miljoen Nederlanders ;D) te bereiken met zo'n concept zou het een echte USP moeten hebben. Zo is er een bedrijf, waarvan de naam mij even ontschoten is (dat dan weer wel... iets met 'fresh' erin, geloof ik ::)), die pakketten verstuurt waar je voor een aantal dagen maaltijden uit kunt bereiden. Ook al ben ik de naam even vergeten, het concept spreekt me aan en dat blijft me wel bij.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

De herkomst van het product zegt wmb niet alles over de plaats in het Nederlandse food-landschap.

 

Hey, ik beoordeel zijn concept zoals hij het brengt (zie hieronder). Napoleon is een Belgisch product, net zoals Haribo een Duits product is. Op het moment dat je dat in je shop zet (wat ik zelf verder prima vind) haal je je eigen concept onderuit.

 

Omschrijving van je concept:

Dutchfoodbazaar is een webshop gespecialiseerd in typische Hollandse producten.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst vind ik de uitgesproken positieve reactie van Jmlok7 voor hem een eerste reus waard, ook dat kan TS wel verder helpen naast de andere feedback.

 

Waarvoor dank. Beetje positieve feedback zorgt vast voor meer motivatie. ;)

 

En dat heet Hello Fresh dacht ik. Ook een simpel, wat mij betreft onnodig gat in de markt, die wel bezet wordt én klanten heeft. Want tja, je kunt toch zelf googlen en naar de supermarkt gaan?

FeeBirds ::: Creditcards accepteren en PSP-diensten kunnen goedkoper www.feebirds.nl

 

Bekijk in dit filmpje hoe we dat doen https://www.youtube.com/watch?v=8Ld0mUI4Khs

Link naar reactie
  • 0

En dat heet Hello Fresh dacht ik. Ook een simpel, wat mij betreft onnodig gat in de markt, die wel bezet wordt én klanten heeft. Want tja, je kunt toch zelf googlen en naar de supermarkt gaan?

Dat is-ie inderdaad! Nou, dat concept voorziet m.i. wel in een paar behoeften voor gemaks- consumenten, meer dan bezorgdienst alleen, bijvoorbeeld 'niet na hoeven denken' over: "wat eten we vandaag?" etc...

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ja en deze webshop voorziet in de behoefte van geëmigreerde NL'ers om tóch NL'se producten te kunnen bestellen. Appie bezorgt ze niet in ieder geval ;)

 

Maar zoals gezegd zijn er meerdere in deze visvijver, dus zorg dat je opvalt.

 

Succes!

FeeBirds ::: Creditcards accepteren en PSP-diensten kunnen goedkoper www.feebirds.nl

 

Bekijk in dit filmpje hoe we dat doen https://www.youtube.com/watch?v=8Ld0mUI4Khs

Link naar reactie
  • 0

1 van je grootste concurrenten heeft 15.000+ artikelen en jij zet daar de bereikbare klantenservice tegenover, ik hoop dat je meer onderscheidend vermogen hebt... :-\

 

site oogt voor mij wel fris, ik mis nog een navigatie aan de zijkant, bijvoorbeeld een indeling in merkwinkels, 'meest verkocht' kan wel kleiner als je het mij vraagt.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

De site vind ik wel mooi gemaakt, de reactietijden(fb, twitter) vielen mij wel op; 30min?

 

Eventueel kan je nog aanvullen met een pagina met 'typische' filmpjes, nieuwtjes, links uit Nederland? Of een een forum voor je klanten waar ze tips en hun (reis)verhalen kunnen uitwisselen?

Als je dan toch 24/7 voor je computer zit... ;D

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 1

Hallo, ik ben je doelgroep geweest, al jaren, ook al ben ik geen Nederlander. En er zijn er meer.

 

Over je doelgroep kan je beter breder denken. Er zijn delen van je doelgroep waar je niet aan denkt: 1) echtgenoot van de expat die met echtgenoot met heimwee kampt; 2) ouder van wereldburgers die toch de kids wat van de eigen cultuur mee wil geven; 3) grootouder van de genoemde kids die ervoor wil zorgen dat ze ook als Nederlander opgroeien; 4) vrijgezel in het buitenland die de eigen cultuur met de vriendenkring wil delen; 4) NL clubs, groepen, scholen in het buitenland die eindeloos naar de producten vragen...et cetera.

 

Wat ik mis, kortgezegd, en eigenlijk aan alle webshops voor expats, is het besef (en dat besef naar producten en diensten vertalen) dat mensen zitten nu eenmaal in een gemeenschap, met mensen om zich heen.

 

Mensen die soortgelijke sites gebruiken staan met de creditcard klaar om meer te betalen. Concurreren op prijs slaat mis.

 

Begin klein, biedt iets aan dat wel een USP bevat: biv. een shopping dienst voor mensen in het buitenland of een groothandel mogelijkheid voor groepen. Mik je eerst op NL talige groepen/clubs/organisaties, vaag het bij de consulaten en ambassades, ook Buitenlandse Zaken heeft volgens mij een lijst van NL talige scholen en peuterspeelzalen die ze in het buitenland steunen. (Low hanging fruit).

 

Holland's Best in San Jose gaat dicht, dat vormt een grote gat in de markt in de VS: http://www.dutchinamerica.com/

 

In Atlanta is er de Molenwiek, in San Francisco de Dutch School in Silicon Valley.

 

En zo maar door. Als je de VS niet aan wil dan dezelfde oefening maken met de land waar je het wel wil: volgens mij kan je van de CBS site uitdokteren waar de meeste expats zitten en het zou me niet verbazen als dat Duitsland was. Ik zag laatste een hele ophef op Facebook, iemand die een of ander Knorr product per se moet hebben maar vond hem niet.

 

En de Zwitsal en Liga niet vergeten, de Nijntje boekjes ook niet. Van alle oma's moeten de baby's per se naar Zwistal ruiken en Liga eten, ook moeten ze Nijntje boekjes hebben -- voordat de baby's weten dat ze duimen hebben, komt oma al aanlopen met nijntje boekjes. Anders lopen de baby's gevaar dat de Nederlandse stuk van dat klein zieltje helemaal verdwijnt of zoiets. (Ervaringsdeskundige)

 

Hem optimaliseren voor de expat: Engels ook bij zetten (expat zoekt in het Engels volgens mij, behalve waar het om een merk gaat natuurlijk), koop een telefoonnummer in de land van je principieel doelgroep om maar 2 dingen te noemen.

 

Het is heel belangrijk voor een bepaalde deel van je doelgroep, het gaat niet zo maar om shoppen. Dat moet je niet vergeten. :-)

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat er nog best wel een markt kan zijn voor producten van Nederlandse afkomst, maar dan zul je wel echt ervoor moeten zorgen dat het qua kosten interessant wordt voor Nederlanders. Als je nu theoretisch een pak hageslag in je webwinkel koopt en in buurland Duitsland zou laten bezorgen, ben je maarliefst €18.22 kwijt. Denk niet dat er iemand is die dat over heeft voor wat hagelslag :-[

 

 

PS. Niet je eigen beoordelingen schrijven he ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.