Sprout nieuw blad voor ondernemers

Aanbevolen berichten

Dit is eerder besproken. Als er een bericht op sprout.nl wordt gepost onder een topic waar jij een abonnement op hebt dan wordt je gelinkt naar de sprout url. Zo had ik dat eens bij zibb. Rurger heeft z'n tweede bericht waarschijnlijk via higherlevel.nl gepost en zo kreeg jij die tweede e-mail met een link naar higherlevel.nl

Link naar reactie

Ik zie wel wat Sprout gaat worden.

Een nieuw, goed initatief. Laten we hopen dat het in de groeifase nog meer HL-ers kan overtuigen van de zin van het blad.

Dat wij door meerdere organisaties als forum gebruikt worden, weet ik al en vind ik niet erg. Integendeel. Dus : bring on Sprout ! Ben ook niet bang voor de eigendom van mijn woorden.

 

Wat ik wel hoop is dat als Rutger de 25ste komt, hij dit even meldt aan Nils, zodat hij wordt opgenomen in de illustere lijst van thread : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=20;action=display;threadid=6007

....en dan lullen we de 25ste lekker verder bij over Sprout.

Link naar reactie

Sprout is voorlopig nog even niets voor mij.

 

Het is jammer te moeten zeggen, maar Sprout gaat 'm in deze vorm vast niet worden... Sprout gaat in de herkansing?

 

Laat ik me even nader verklaren met wat (harde) opbouwende kritiek en aansluitend, de nodige suggesties.

 

1) De website heeft een merkwaardige routing. Dan weer een extra venster...dan weer niet. Zou niet mijn keuze zijn.

2) De agenda? Welke agenda heeft Sprout eigenlijk? Als ik op de agenda klik...dan lees ik slechts (advertenties) over bijeenkomsten/seminars die dikke pakken euro's kosten. (Dezelfde info is hier gratis te verkrijgen?)

3) Inhoudsloos cover-artikel op de website. Wat hebben wij als Nederlandse lezers nu in hemelsnaam aan een onderzoek betreffende de betere vestiginsplaatsen voor Amerikaanse ondernemers?

4) Denigrerende vraagstelling. In het onder punt 3 opgemerkte artikel, valt me dit op: >>Werkt u in een gigantische groeikern waarvan we nog weinig weten? Winschoten, St. Annaparochie of Deventer? Laat ons weten wat er allemaal gebeurt.<< ???

Tamelijk denigrerende ondertoon, zo is mijn waarneming.

 

Het is erg jammer om te moeten concluderen dat de inhoud van de website weinig me nog weinig inspiratie verschaft. Ik kan er echt niets mee.

Waarom schrijf ik: jammer? Ik ben zelf een abonnee van de Quote en begin een behoorlijke aversie jegens dat blad te ontwikkelen; te veel van hetzelfde, te veel dezelfde mensen op dezelfde feestjes etc. Ik kon vroeger echt uitkijken naar de nieuwe Quote, er stonden dikwijls leuke artikelen in over jonge, slimme en innovatieve ondernemers; dat is echter voltooid verleden tijd. Dus toen ik op dit medium over Sprout las, had ik zoiets van yes, opzeggen die Quote!

 

Mijn advies aan de redactie van Sprout:

1) Vraagje: kennen jullie de befaamde AD testen, waarin o.a. oliebollen, haring, ijs en koffie worden getest?

De ondernemers die dergelijke testen winnen, zijn áltijd die ondernemers, die hun producten met de nodige passie, overtuiging en liefde produceren. Die winnende ondernemers, doen ook beslist géén concessies aan de kwaliteit van de ingrediënten, kostprijs en gaan écht alleen maar voor het maken van de lekkerste oliebol, kopje koffie, ijsjes etc.

Kortom die producten smaken naar méér, óndanks dat ze wellicht iets duurder in prijs zijn. Maak nou gewoon een goed product, liever nog hét beste, dan komt de klant echt vanzelf!

 

2) Ik deel jullie mening, dat er ruimte voor een blad/website als de Sprout is. Maar met het zien van de ruimte in de markt en er vervolgens inspringen, heb je echter nog niet meteen een goed product!

Het verkopen van ijs op een warme zomerdag is geen kunst, maar als het ijsje niet smaakt, bouw je echt géén continuïteit op.

 

3) Ik mis oprechtheid. Als jullie geld ontvangen om bepaalde seminars aan te prijzen, dan is dat echt prima, maar wáárom zo 'misleidend' onder het kopje 'agenda' geplaatst? Waarom geen rubriek: 'seminars'?

(Nu voel ik me in de maling genomen.) Neem je me als klant wel serieus?

Je wilt als journalist/bladenmaker in beginsel toch een blad maken voor je lezers en niet voor de adverteerders? Heb je vervolgens lezers, heb je oplage, dan zijn adverteerders direct je vriendje? (Probeer dus vooral niet eerst het vriendje van de adverteerder te zijn; concessies doen aan de inhoud? Dat gaat je slecht bekomen!)

 

4) Ik weet heus wel dat een blad/website maken überhaubt géén eenvoudige opgave is. Echter: in een openingsnummer, MOET je er wél 100% staan! En ik heb niet het gevoel dat jullie er 100% voor staan.

(Dat artikel over de beste Amerikaanse vestigingsplaatsen was té flinterdun voor woorden.)

 

5) Ga gewoon eens met z'n allen -de gehele redactie- voor de spiegel staan en roep: 'Ik wil het béste blad voor ondernemers maken!' Het product wat jullie thans aanbieden is gewoon nog niet goed genoeg en dat betekent hard aan de slag en 100% bezieling tonen! Het is nu m.i. een beetje van: 'Do-re-mi-fa-sol zo heb ik weer een blaadje vol!' (Recentelijk citaat van Johan Derksen, over de huidige, nieuwe generatie bladenmakers.)

 

Nils schreef gisteren, dat we nog niet meteen het pek met veren uit de schuur moesten gaan halen. Jullie starten nét en 'we' moeten jullie steunen. Nou ik heb dat even op mijn eigen wijze gedaan. Ik kom misschien wat hard over, niettemin geef ik jullie mijn oprechte mening. In de huidige vorm zullen jullie m.i. géén blijverdje zijn. Dat zou jammer zijn, want ik wil eigenlijk van m'n Quote abonnement af en me gaan abonneren op een serieus blad. Mij hebben jullie dus helaas nog niet weten te overtuigen. Maar van mij krijgen jullie wel een faire herkansing. Dus pak die kans aan en overtuig me met het volgende nummer? Deal?

 

Alle succes ;)!

 

Dirk.

Link naar reactie

Vreemd, ik had hem vorige week al ontvangen.

 

Mijn eerste indruk : het is best een aardig blad om te lezen, hoewel er

zeker wel dingen te verbeteren zijn, maar goed, het is het eerste nummer

dus ik kijk het gewoon nog even aan.

 

Waar ik wel echt van 'geschrokken' ben is o.a. tip 7 in het artikel

"Calimeromarketing".

 

Hierbij wordt als tip gegeven om bijvoorbeeld roddels te verspreiden in het informele ondernemerscircuit waarin je hardop zou kunnen speculeren over een mogelijk faillissement van je opponent waardoor de reputatie van deze concurrent een deuk zal oplopen.

 

Verder staat er nog :

 

Het kan nog valser. Op internet zijn tal van sites waar u kunt klagen over dienstverlening van een bedrijf. Een vermelding op internetoplichting.nl is zo geplaatst en het zal uw tegenstrevers nog jaren blijven achtervolgen; zie zo'n mededeling er maar eens vanaf te krijgen. Gebruik ook de diverse discussiefora om uw gal te spuwen-uiteraard anoniem.

 

Ik denk dat ik het hier maar bij moet laten. Bovenstaande 'tips' noem ik

ronduit walgelijk. Sorry, maar dit kan je toch geen serieuze tips

noemen of zijn er mensen (behalve de schrijver van het artikel)

die daar anders over denken ?

 

 

Link naar reactie

Correcte ondernemers zullen dat soort tips nooit ten uitvoer brengen. Het probleem zit hem bij de (beginnende) ondernemer die de concu-lega's het zout in de pap niet gunt, en wèl zulke tips ten harte zal nemen. Zeker wanneer het in een blad voor ondernemers staat, dan zal het wel gebruikelijk zijn.

 

Ongetwijfeld gebeurt dit nu al erg veel, maar aanprijzingen door een blad vóór ondernemers, werkt uiteindelijke tègen alle ondernemers. Met name de zogenamde welwillende ondernemers, die door hard werken en volledige inzet op een eerlijke manier een bedrijf proberen te exploiteren. En dat is ook zonder opzettelijk actieve tegenwerking door anonieme concurrenten al niet vanzelfsprekend.

 

Persoonlijk had ik een dergelijk artikel als hoofdredacteur per direct geschrapt, en een figuurlijke tik op de vingers uitgedeeld. In de komende edities staan dergelijke tips er vast niet meer in :).

 

En zowel, dan zou het meer over Sprout zeggen, dan over de doelgroep van Sprout.

 

Link naar reactie

wat mij opvalt, is dat ze op oneigenlijke wijze gebruik maken van andermans kennis en copyright.

 

ze hebben bijvoorbeeld een artikel genaamd Calimeromarketing, waarin ze niet verwijzen naar de bedenkster, Karen Romme, maar wel naar andere marketeers. voelt niet goed.

 

Ik zal e.e.a. wel in de gaten houden, om te zien op welke wijze ze HL kopij gaan gebuiken.

 

Het is allemaal een beetje oppervlakkig. ik hoop dat dat wel verbeterd.

 

mopperen mag toch wel, het is gewoon een heel mager blad.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Ik heb inmiddels de digitale versie doorgesnuffeld (ook in brabant is het blad niet overal verspreid) en ben het eens met VC. Waarschijnlijk behoor ik niet tot de ''doelgroep". ;D

 

Ik hoop dat wat aangehaald is m.b.t. het op slinkse wijze je concurenten in een slecht daglicht stellen geen trend wordt binnen het nieuwe ondernemerschap! Ronduit belachelijk!

 

Ik ben wel benieuwd naar nummertje twee.....

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie

Ik hoop dat wat aangehaald is m.b.t. het op slinkse wijze je concurenten in een slecht daglicht stellen geen trend wordt binnen het nieuwe ondernemerschap! Ronduit belachelijk!

 

Inderdaad.. het zijn hele lage streken. En als je zoiets toch doet en het komt uit, denk ik niet dat reputatie daar de komende jaren nog bovenop komt ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.