Momenteel ben ik een webshop aan het opzetten waar je hoogwaardige supplementen kunt krijgen die gekoppeld zijn aan een abonnementsvorm, zo zit je nooit meer zonder de supplementen die jij graag wilt maar ontvang je ze elk kwartaal op je deurmat.
Ik loop tegen een probleem aan m.b.t. de betalingsstructuur. Een aantal opties met + en - punten waar ik ook graag jullie mening over zou horen:
1. Maandelijkse betaling: eerste maandbedrag afrekenen via de webshop met IDEAL waarin je akkoord gaat met een automatische incasso en de maanden erna het bedrag wordt afgeschreven.
+Klanten hebben geen omkijk meer naar betalingen
+Waarschijnlijk een hoger retentiecijfer
-Risico op storneren
-Als iemand de 1ste maand opzegt is het kwartaalbedrag nog maar voor 1/3e ''afbetaald''
2. Maandelijkse betaling: elke maand stuur ik een IDEAL betalingslink waardoor ze makkelijk hun maandbetaling kunnen voldoen.
+Geen risico op stornering
-Mensen worden telkens ''herinnerd'' dat de supplementen geld kosten
-Mensen moeten maandelijks een handeling uitvoeren
-Als iemand de 1ste maand opzegt is het kwartaalbedrag nog maar voor 1/3e ''afbetaald''
3. Kwartaal betaling: eerste kwartaal bedrag wordt in de webshop betaald via IDEAL, daarna elk kwartaal een automatische incasso.
-Een kwartaal bedrag is een hoger bedrag dan een maandbedrag
-Risico op storneren
4. Kwartaal betaling: eerste kwartaal bedrag wordt in de webshop betaald via IDEAL, daarna stuur ik elk kwartaal een IDEAL betalingslink waarna het supplement direct wordt opgestuurd:
-Mensen worden telkens ''herinnerd'' dat de supplementen geld kosten(maar minder vaak als bij een maand)
-Mensen moeten elk kwartaal een handeling uitvoeren
-Hoog bedrag per kwartaal
5....?
6....?
Graag zou ik hierin jullie visie horen, misschien zijn er nog wel hele andere betalingsmogelijkheden waar ik nog niet aan heb gedacht, of risico's of juist zekerheden..
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Starter1002
Starter1002
Hallo,
Momenteel ben ik een webshop aan het opzetten waar je hoogwaardige supplementen kunt krijgen die gekoppeld zijn aan een abonnementsvorm, zo zit je nooit meer zonder de supplementen die jij graag wilt maar ontvang je ze elk kwartaal op je deurmat.
Ik loop tegen een probleem aan m.b.t. de betalingsstructuur. Een aantal opties met + en - punten waar ik ook graag jullie mening over zou horen:
1. Maandelijkse betaling: eerste maandbedrag afrekenen via de webshop met IDEAL waarin je akkoord gaat met een automatische incasso en de maanden erna het bedrag wordt afgeschreven.
-Risico op storneren
2. Maandelijkse betaling: elke maand stuur ik een IDEAL betalingslink waardoor ze makkelijk hun maandbetaling kunnen voldoen.
-Mensen worden telkens ''herinnerd'' dat de supplementen geld kosten
-Mensen moeten maandelijks een handeling uitvoeren
3. Kwartaal betaling: eerste kwartaal bedrag wordt in de webshop betaald via IDEAL, daarna elk kwartaal een automatische incasso.
-Een kwartaal bedrag is een hoger bedrag dan een maandbedrag
-Risico op storneren
4. Kwartaal betaling: eerste kwartaal bedrag wordt in de webshop betaald via IDEAL, daarna stuur ik elk kwartaal een IDEAL betalingslink waarna het supplement direct wordt opgestuurd:
-Mensen worden telkens ''herinnerd'' dat de supplementen geld kosten(maar minder vaak als bij een maand)
-Mensen moeten elk kwartaal een handeling uitvoeren
-Hoog bedrag per kwartaal
5....?
6....?
Graag zou ik hierin jullie visie horen, misschien zijn er nog wel hele andere betalingsmogelijkheden waar ik nog niet aan heb gedacht, of risico's of juist zekerheden..
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Jurre
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48747-abonnementsdienst-via-automatische-incasso-of-per-kwartaal-een-betaallink/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag