• 0

Wordt jouw site morgen nog gevonden met Google?

Google gaat vanaf morgen z'n zoekalgoritme aanpassen: als je site niet goed geschikt is voor mobile, dan zakt je ranking tot nul. Grote bedrijven hebben de afgelopen tijd hun site aangepast en up gedate, hoewel sommige daar nog niet mee klaar zijn. Maar MKB moet aan de slag om ViewPorts toe te voegen en de site goed geschikt te maken voor mobile. Want als jouw site vanaf morgen niet meer in de zoekresultaten van Google voorkomt, dan krijg je geen bezoekers meer op je site. En dat is niet fijn.

 

Webwereld heeft er een artikel over: Google's Mobilegeddon draait het MKB de nek om.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is voor een zzp'er een hoop werk om je site "mobile friendly" te maken, zeker als jouw focus helemaal niet light bij mobiele bezoekers. We gaan morgen zien hoe het uitwerkt.

 

Google heeft het al op tijd aangekondigd, mocht je als ondernemer afhankelijk zijn van je website dan heb je hopelijk op tijd actie ondernomen of je website-partner aan het werk gezet (een goede zou je hier pro-actief op gewezen hebben). Uiteraard kan je dan ook bewust ervoor kiezen om het allemaal even af te wachten.

 

 

 

 

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

 

 

Hier bijvoorbeeld, helemaal bovenaan in het stuk achter de link:

"Websites die niet mobielvriendelijk genoeg zijn worden dadelijk niet of nauwelijks meer gevonden op Google"

 

 

 

Stemmingmakerij, deze websites worden in de ranking lager weergegeven bij "mobile search".

Ik heb tot nu toe nergens een signaal van Google gezien dat dat ook zou gelden voor desktops en laptops. Zou ook een beetje belachelijk zijn. Niet iedereen heeft belang bij een responsive website.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het geldt voor zover ik weet alleen bij zoeken vanaf een mobile device - en in google termen betekent dat een smartphone. Tablets vallen er niet (echt) onder, althans niet als je de verdere documentatie bekijkt.

 

Ergens is een 'we gaan het zien' houding helemaal zo gek nog niet, bij een terugval in nuttige bezoekers kun je altijd nog overwegen een site opnieuw te ontwerpen met een stukje responsive design.

 

Bovendien vraag ik me af of gebruikers er blij mee zijn - ze krijgen nu gebruikersvriendelijkere maar minder relevante zoekresultaten op hun mobiles. Daarnaast is het de vraag of google de standaard zoekmachine blijft op iphones: de kans is aanwezig dat dat binnenkort bing is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Stemmingmakerij, deze websites worden in de ranking lager weergegeven bij "mobile search".

Ik heb tot nu toe nergens een signaal van Google gezien dat dat ook zou gelden voor desktops en laptops. Zou ook een beetje belachelijk zijn. Niet iedereen heeft belang bij een responsive website.

Zo lees ik het ook.

 

"This change will affect mobile searches".

 

Het zal dan wel inhouden dat je resultaten overall zullen dalen, maar niet zozeer dat je niet of nauwelijks meer gevonden wordt.

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Google meldt zelf als consequentie op de webmasterpagina´s het volgende:

 

(onderstaande tekst komt uit een melding die ik zelf kreeg van google met betrekking tot één van m´n websites)

 

"De problemen op deze pagina's zijn van grote invloed op de manier waarop mobiele gebruikers uw website ervaren. Deze pagina's worden niet als mobielvriendelijk beschouwd door Google Zoeken en worden daarom dienovereenkomstig weergegeven en gerangschikt voor smartphonegebruikers."

 

Er wordt dus onderscheid gemaakt in de rankings op verschillende apparaten. lijkt me logisch.

 

Stellen dat ´de ranking tot 0 daalt´ lijkt me op basis van voorgaande ietwat overdreven

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De zoekresultaten van mijn site zijn sinds de vorige update al helemaal verdwenen, ook op unieke woordcombinaties. Ik verkoop niks online, dus verlies er ook niks aan. Alleen is alle moeite voor niks. Heb al geprobeerd om alle mogelijke double content te verwijderen, maar er zijn een paar idioten die (zonder enig begrijpelijk belang) mijn voorpagina gekopieerd hebben op sites zoals deze. Als ik paranoia doe, komt het omdat ik een paar seo'ers waaronder ex-members van Google's search quality team in Ierland op de teentjes heb getrapt. Maar misschien is er een simpeler verklaring (en oplossing). :-\

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Feit is dat als jij je website serieus neemt, het hoog tijd wordt dat je er voor gaat zorgen dat ie ook GOED werkt op mobiel. Dikke, dikke prima dus.

 

Beetje onzin. Ik heb diverse klanten die hun website heel erg serieus nemen, maar totaal geen behoefte hebben aan een responsive site. Het is geheel afhankelijk van je doelgroep.

Link naar reactie
  • 0

Beetje onzin. Ik heb diverse klanten die hun website heel erg serieus nemen, maar totaal geen behoefte hebben aan een responsive site. Het is geheel afhankelijk van je doelgroep.

 

Zelf geen fan van de meeste responsive-websites, maar ik durf het toch niet zomaar links te laten liggen. Als ik in de analytics terugzie hoeveel vooronderzoek, of zelfs aankopen, op mobiel gedaan worden.

 

 

- al snap ik sommige afwachters goed, zelf ook erg benieuwd -

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Feit is dat als jij je website serieus neemt, het hoog tijd wordt dat je er voor gaat zorgen dat ie ook GOED werkt op mobiel. Dikke, dikke prima dus.

 

Beetje onzin. Ik heb diverse klanten die hun website heel erg serieus nemen, maar totaal geen behoefte hebben aan een responsive site. Het is geheel afhankelijk van je doelgroep.

 

Mee eens. Het is sterk afhankelijk van de doelgroep en het doel waarvoor een website is gemaakt. Het zou ook andersom kunnen zijn, dat de site met name gericht is op het gebruik op mobiele telefoons en eigenlijk nauwelijks wordt gebruikt op desktops of laptops.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap wel dat Google de mobiele update doorvoert ... een site die niet mobiel is is zeer vervelend in gebruik op de mobiele telefoon of tablet. Allen websites die vanaf nu ontworpen worden zullen responsive zijn ... als ze dat niet zijn lopen ze zwaar achter en kan je het bedrijf die de websites maakt niet serieueus nemen.

 

Als je als ondernemer nog niet helemaal de overstap wilt maken naar een responsive websire maar wel klaar wilt zijn voor de updates van Google dan kan je gebruik maken van een tussen oplossing als: mobielesite.nl... maar ook dit is maar tijdelijk ... je zult er uiteindelijk voor moeten zorgen dat je website responsive is en goed bruikbaar is voor op ieder device.

 

Ik denk overgens ook dat er binnen enkele jaren een update zal komen waarin websites zonder SSL cirtificaat niet meer zichtbaar zullen zijn binnen de zoekresultaten van Google. Wat is jullie stand punt over SSL certivicate?

Zelf heb ik het nog niet doorgevoerd op men webdites maar wil dit spoedig wel gaan doen.

 

 

 

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0

 

Beetje onzin. Ik heb diverse klanten die hun website heel erg serieus nemen, maar totaal geen behoefte hebben aan een responsive site. Het is geheel afhankelijk van je doelgroep.

 

Je kan tegenwoordig gewoon echt niet meer zonder mobiele versie. Responsive hoeft natuurlijk helemaal niet. Je kan ook nog gewoon perfect een aparte mobiele versie hebben. Zodat mobiele gebruikers worden doorgestuurd. Zie http://www.marktplaats.nl/ bijv. https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?url=http%3A%2F%2Fwww.marktplaats.nl%2F

 

Welke doelgroep gebruikt tegenwoordig geen tablet of grote smartphone? Bijna iedereen heeft tegenwoordig een dergelijk aparaat.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Feit is dat als jij je website serieus neemt, het hoog tijd wordt dat je er voor gaat zorgen dat ie ook GOED werkt op mobiel. Dikke, dikke prima dus.

 

Ik heb een aparte versie van mijn site voor mobiele gebruikers. Mijn apache web server zorgt dat de juiste content op het juiste device wordt gepresenteerd. Dus mijn site voor desktop gebruik werkt niet goed voor mobiel. Maar Google zegt wel dat mijn site niet voldoet.

Nu heb ik er zelf verder geen last van, ik ben niet afhankelijk van web sites, wat me stoort is dat Google in toenemende mate bepaalt hoe het internet er uit ziet en hoe we web sites moeten maken. Ze implementeren ook het quic protocol, als jij dat kan serveren dan is je content een stuk sneller, maar het is geen tcp/ip dus het internet verandert daar wel door.

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk kun je daar met webmaster tools nog wel wat voor regelen (zorgen dat google je de juiste versie pakt, goede metatags aanbrengen etc).

 

Vervelend is vooral dat je dat allemaal moet doen om google te pleasen. Ik denk niet dat het internet beter wordt van pagina's die ontwikkeld worden met als hoofddoel doen wat google wilt, en content en vormgeving op de tweede plek zetten.

Link naar reactie
  • 0

De wereld verandert, en hoe mensen op je website komen ook - daarom snap ik niet dat zo veel mensen hier zo krampachtig over doen.

 

Destijds ben je ook overgestapt van de Gouden Gids naar een heuse eigen website, dus waarom zou je nu niet blijven zorgen dat je potentiele klanten je optimaal kunnen vinden?

 

edit: en als je website niet echt heel antiek is kost het echt niet zoveel om daar een fatsoenlijke responsive site van te maken, dus niet zeuren en gewoon meegaan in de vaart der volkeren!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het heel simpel opgelost en misschien is dat voor andere ondernemers ook wel een idee.

 

als je met een mobieltje naar mijn website gaat krijg je een logo met daaronder de contact gegevens met daaronder een wisselende foto.

 

Tot slot een link naar mijn echte website.

 

Kwa laadtijd super snel en eigenlijk alle informatie die mensen zoeken als ze mijn bedrijf op een mobieltje gaan bezoeken. Tenminste dit kwam naar voren als ik het de mensen vroeg.

Er komt inmiddels wel een nieuwe website, die ook op een mobiel te zien is, maar denk dat ik dit toch gewoon zo laat.

 

 

Ik ben zelf niet geabboneerd op de google nieuwsbrief, dus heb hier ook niet eerder wat van gehoord. Misschien wat naief, maar wist eigenlijk ook niet dat die bestond.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.