• 0

Nieuwe service site maar hoe vindt je de juiste marketing mensen

Dag allemaal, om maar meteen in huis te vallen: ik ontwikkel op dit moment een website waarop klanten persoonlijke zaken kunnen regelen waar anders tal van sites en bedrijven voor nodig zijn. Nee, ik kan nog niet de site zelf vermelden. Daarvoor is het idee te nieuw.

De functionaliteit en design zijn beschreven en bijkans volledig operationeel. Dat was een aardige klus, vooral omdat het aardig wat techniek betreft.

De doelgroep is groot wat meteen een nadeel is. Iedereen vanaf 18 jaar en ouder die kan lezen en schrijven. Makkelijker kon het niet, maar het is wel een uitdaging op zich. Iedereen die zijn persoonlijke zaken binnen 1 omgeving wil regelen.

Goed tot zover het bekende terrein, nu het voor mij onbekende.

 

Welke personen of bedrijven zijn voor een startende onderneming als de mijne interessant? Maw betaalbaar maar wel met goede resultaten.

Er is een budget beschikbaar.

Het is sec een internet onderneming. Twitter - Facebook zijn omgevingen die nodig zijn.

Ik heb dit oa voorgelegd bij Tonny Loorbach. Maar kreeg het onthutsende antwoord dat mijn service site niet binnen hun doelgroep valt. Dus geen interesse.

 

Wie heeft ideeën bij welke personen of bedrijven ik het beste dit plan kan voorleggen en de site effectief in de markt kunnen zetten, zonder budgetten ala Wehkamp en kosjotten.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt iets gemaakt waarvan je niet weet of er vraag naar is en je weet zelf ook niet hoe je je doelgroep moet bepalen (als je markt namelijk iedereen is zoals je schrijft, dan is je doelgroep doorgaans niemand is een marketinguitgangspunt)? Dat is vrij risicovol aan een idee beginnen...

 

Heb je wel eens gehoord van de Lean Startup, of de Startup Manual (http://www.amazon.com/The-Startup-Owners-Manual-Step-By-Step/dp/0984999302)? Die zijn erg aan te raden voor de fase waar je nu in zit.

 

Bedenk eerst eens waar je écht behoefte aan hebt. Hoe zie je oplossing er uit? Als je dat weet, kunnen wij je véél gerichter helpen en meedenken.

Link naar reactie
  • 0

Sorry dat daar zit je met je opmerking faliekant mis. De vraag is er. Heb dit namelijk voor dat we begonnen eerst onderzocht. Dat spreekt voor zich.

Hoe de oplossing eruit ziet is bekend. De site is bijkans gereed zoals al geschreven. Het lijkt wel een robot reactie.

"écht behoefte" is aan marketing know how. Hoe je een dergelijke site goed en snel in de markt zet.

Btw; het is mijn zoveelste onderneming, maar de eerste in dit segment.

Als die net zo succesvol wordt dan de vorigen kan ik me daarin vinden.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

In dat geval is het dan toch simpel: neem één of twee goede online marketeers aan? :)

 

Het was geen standaard reactie van me, maar je wilt niet weten hoe vaak mensen zich hier op HL melden met een website-idee wat "bijna af is, waar zeer veel vraag naar is, wat (vrijwel) iedereen als doelgroep heeft, en miljoenen gaat verdienen c.q waard is."

Link naar reactie
  • 0

Misschien heel knullig, maar de juiste marketing mensen vind je door op zoek te gaan naar mensen. Als je iemand in dienst wilt nemen plaats je een vacature. Indien je een bedrijf wilt inhuren schrijf je een opdracht uit en kun je op verschillende manieren geïnteresseerde partijen krijgen.

 

Veel meer advies is er niet te geven naar aanleiding van je bericht, maarrrrr 1 voordeel ten opzichte van anderen die hier voorbij komen, er is in ieder geval een budget.

Link naar reactie
  • 0

Is er ook vraag vanuit leveranciers, of mankeert dat toch aan je marktonderzoek? Wat is het verdienmodel? Klinkt alsof je betalende leveranciers/gebruikers of kritische massa zoekt. Misschien heb je iets aan storyboards of de x populairste apps onder studenten of werkende dertigers? Groet, Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Sorry verkeerd medium gekozen. Dacht op een pro site te zitten. Krijg louter reacties geen betrekking hebbende op mijn vraag; hoe je een goede marketeer kunt vinden.

Ik ben old-school en ben gewend om te canvassen. Dat doe je niet op internet.

Miljoenen verdienen, ik kan me niet herinneren iets dergelijks beweert te hebben.

Heb al wel lekker verdiend tot nu met andere toko's.

Internet schijnt gevoelige teentjes te hebben vooral van personen die niet willen lezen.

Old-school gaat lekker zijn gang. Pragmatici zoals we zijn. En ... we kunnen lezen.

Link naar reactie
  • 0

Met canvassen zul je vast ook wel eens sceptische of kritische reacties krijgen. Dan haak je toch ook niet al direct af? Je snapt toch wel dat als je zomaar vraagt 'hoe kom ik aan marketeers?' we eerst even willen weten hoe serieus je bent, wat je precies doet en wat je zelf al weet en kunt?

 

Als je alleen maar een antwoord op je vraag wilt, dan heeft roberttk je die al gegeven. Een vacature om iemand in dienst te nemen, en een offerteverzoek/opdracht aan enkele bureaus als je toeleveranciers zoekt. Maar dat antwoord wist je vast al :)

 

Ik wil niet badinerend overkomen, maar weet zeker dat als je serieus het gesprek aangaat op deze positieve ondernemerscommunity, je échte antwoorden en inzichten krijgt waar je wat aan hebt.

Link naar reactie
  • 0

De doelgroep is groot wat meteen een nadeel is. Iedereen vanaf 18 jaar en ouder die kan lezen en schrijven. Makkelijker kon het niet, maar het is wel een uitdaging op zich. Iedereen die zijn persoonlijke zaken binnen 1 omgeving wil regelen.

 

Welke personen of bedrijven zijn voor een startende onderneming als de mijne interessant? Maw betaalbaar maar wel met goede resultaten.

 

Wat wil je bereiken? Naamsbekendheid? Klanten?

 

Je doelgroep zul je toch echt verder moeten specificeren. Welk type mensen zal volgens jou als eerste gebruik gaan maken van je dienst. Hoe ziet je early-adopter eruit?

 

Luistert hij/zij radio, zit ie op LinkedIN, op facebook.

 

Wie is degene in gezinnen die de beslissing neemt om jouw dienst te gebruiken? De man of de vrouw?

 

Pas als je een beeld hebt van wie je als eerste wilt bereiken kun je je marketingplan opstellen en bepalen wat voor soort partij je nodig hebt.

 

Als je dat allemaal wilt uitbesteden aan een externe partij dan gaat het je veel geld kosten.

 

Hoe meer je zelf over je marketingplan kunt vertellen, hoe beter je een externe partij kunt vinden én aansturen.

 

Maar goed, om eens een start te maken:

 

Je zegt dat je marktonderzoek gedaan hebt: Wat waren de kenmerken van de 5 personen die het meest enthousiast waren qua leeftijd, geslacht en gezinssamenstelling

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Soms snap ik de positieve insteek van de mensen hier niet. TS stelt met veel omweg van woorden een vraag (uiteindelijk wil hij weten hoe hij marketeers vindt - ik denk dan, zoek op 'marketingbureau'), hij krijgt zinvolle antwoorden, vindt vervolgens op een wijsneuzigerige toon dat hij niet begrepen wordt, en vervolgens worden er nog uitgebreide antwoorden gegeven. Die positiviteit kan ik dan niet meer opbrengen.

Link naar reactie
  • 0

Niet iedereen bivakkeert dagelijks op Higherlevel, en nieuwe leden al helemaal niet.

 

Verder probeer ik altijd voor ogen te houden dat de manier waarop je je online uit voor sommigen gesneden koek is, maar voor velen nog steeds onwennig, helemaal op een kritische plek als HL.

 

Het feit dat enkele posters de indruk hebben een goed antwoord op de vraag gegeven te hebben, maar dat TS juist exact de tegenovergestelde ervaring heeft geeft al aan dat er ergens nogal wat mis gaat in de communicatie in dit topic.

 

Laten we dan als ervaren forumgebruikers trachten de echte vraag te achterhalen. Ook dat is online helpen namelijk. En niet meteen iemand af te fakkelen. Dat kan immers altijd nog :-)

Link naar reactie
  • 0

Marketing mensen zoeken, dat is iets anders als magazijnmedewerkers.

 

Beste insteek volgens mij (na enige ervaring) is vooral vanaf het begin (kei) hard te zijn qua deliverables. EN gewoon door blijven laten komen van kandidaten. De eerste 10 niet aannemen maar gewoon door blijven komen met kandidaten.

 

Je merkt vanzelf wanneer iets klikt, je de juiste mindset, aanpak en persoon voor je hebt.

 

Meeste fouten die gemaakt worden met aannemen marketing mensen is te snel en daardoor vaak de verkeerde persoon aan te nemen.

 

Vrienden worden kan altijd, maar voor sales en maketing moet je denk ik hard zijn en blijven om de scherpte en motivatie hoog te houden. Zeker in het begin. Goede marketing ziet kritiek en pushen als uitdaging, diegenen die floppen kun je beter in 2-3 maanden over het randje duwen dat voor iedereen duidelijk is dat verwachting en prestatie niet overeenkomen. Hoe hoger je de lat legt in begin des te groter het contrast en kun je op tijd afscheid nemen.

Link naar reactie
  • 0

De eerste 10 niet aannemen maar gewoon door blijven komen met kandidaten.

 

100% mee eens. Of, indien het budget het toe laat, er 2 of 3 aannemen en de beste houden.

 

Adriaan Boot - Internetondernemer - Internet Marketeer - Webanalist - Consultant - www.impactful.nl

Link naar reactie
  • 0

Tja, na zulke boute uitspraken over marketing(mensen) moet ik - als marketingmannetje - wel even reageren:

 

Marketing is simpelweg het succesvol inspelen op wensen en (latente) behoeften.

 

Maar voordat je alle aspecten van marketing enigszins hebt doorgrond, ben je al gauw een jaar of vier verder, dat is namelijk hoe lang een studie over marketing, marketingcommunicatie, commerciële economie e.d. minimaal duurt. Sales maakt daar natuurlijk deel van uit, zo ook reclame, copywriting en nog veel meer - voornamelijk communicatieve - skills. Het is een ambachtelijk vak waar ik graag mee bezig ben, waar je verder in moet groeien, in bij moet blijven en waar je werkervaring in moet opdoen, waar ik weleens een column over schrijf of waar bijvoorbeeld vakzuster Karen Romme succesvol (omdat het inspeelt op behoeften!) boeken over publiceert, etc.

 

Mensen, om je in een V.A.K. (dus ook marketing) te bekwamen moet je echt wel wat kunnen (Vaardigheden), er met een passende grondhouding (Attitude) in staan en er het nodige over weten (Kennis)!

 

Helaas blijkt ook weer uit sommige statements in dit topic dat voor velen marketing hooguit neerkomt op een bord aan de gevel, een advertentie in de krant en misschien wel een website, maar dat is zo'n onbeduidend beetje van het grote geheel!

 

Moest het effe kwijt...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Meeste fouten die gemaakt worden met aannemen marketing mensen is te snel en daardoor vaak de verkeerde persoon aan te nemen.

Mee eens, sterker nog: mijns inziens moet een echt goede marketeer niet eens aangenomen willen worden!

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Zo wat een stelligheden weer.....

 

Marketing is in eerste instantie een vorm van psychologie waarbij je aan de hand van prikkels probeert mensen te bewegen een bepaalde actie te ondernemen. De juiste nuance vinden bij de juiste doelgroep, de juiste toon en de juiste aanspreekvorm op het juiste moment, dat is marketing.

 

Het aannemen van de juiste mensen hangt erg af van de heersende bedrijfscultuur, wat het bedrijf uit wil stralen en wat voor type mens je zoekt. Dat hoeft geen keiharde salesman te zijn, dat kan ook gewoon iemand zijn met gedegen vakkennis en loyaliteit. Het is maar net wat je zoekt.

 

 

Link naar reactie
  • 1

En zoals ik al zei:

 

En waar we vervolgens nooit meer wat van horen.

Niet dat ik het eens ben met het smart ass toontje van meneer, maar om na 2 dagen te zeggen dat iemand nooit meer iets laat horen vind ik ook weer wat.

 

En deel je na 2 weken nog steeds die mening :D? Maar zeg nou eens eerlijk, dit gebeurt toch elke keer bij dit soort topics? Het wordt haast echt voorspelbaar.

 

 

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Soms snap ik de positieve insteek van de mensen hier niet. TS stelt met veel omweg van woorden een vraag (uiteindelijk wil hij weten hoe hij marketeers vindt - ik denk dan, zoek op 'marketingbureau'), hij krijgt zinvolle antwoorden, vindt vervolgens op een wijsneuzigerige toon dat hij niet begrepen wordt, en vervolgens worden er nog uitgebreide antwoorden gegeven. Die positiviteit kan ik dan niet meer opbrengen.

 

Tsja, blijkt dit toch ook weer een "hit and run" topic te zijn. Vraag stellen en nooit meer reageren. Zijn er tegenwoordig best wel veel van.

Link naar reactie
  • 0

Tja, een fenomeen waar ik ook met enige regelmaat tegenaan loop en er dan gewag van maak. Soms dan stuitend op onbegrip, maar hier toch in gezelschap van een aantal medestanders.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.