• 0

Telemarketingbureau starten

IK ben er uit......na jarenlang geweldige resultaten te hebben geboekt bij diverse werkgevers en anno 2015 te vaak gehoord te hebben 'dat je het maar moet kunnen' ga ik mijn eigen telemarketingbureau starten. Ik ga mij focussen op de zakelijke dienstverlening, het liefst genereer ik 'de aanwas en eerste stap' van complexere langlopende salestrajecten. Hierbij valt te denken aan managementconsultancy, software, etc. Hierin ben ik uiteraard bovengemiddeld succesvol geweest de afgelopen 10 jaar. Ik weet waar ik over praat, heb diepgaande kennis van 'complexe' bedrijfsprocessen en de grootste skill is natuurlijk het enthousiasmeren van potentiele klanten via de telefoon/new business. Ik begin als ZZPér en had zo eens rondgekeken wat de gangbare tarieven zijn. Nu zie ik dat deze sterk fluctueren. Ik begrijp dat dat logisch is, c.q. afhankelijk van resultaten. Ik ben dan ook nog aan het uitdokteren hoe ik mijn dienstverlening/uurtarief het beste kan gaan aanbieden. Doel is natuurlijk een win - win situatie te creeeren voor zowel opdrachtgever als mijzelf. Note before you go: het liefst ondernemers die software verkopen of consultancy / dienstverlening aanbieden / ICT gerelateerd - daar ik hier diepgaande inhoudelijke kennis van heb (welke natuurlijk van invloed is op resultaten)

 

Misschien stel ik nu een aantal hele rare vragen, maar aangezien hier veel ondernemers zitten dacht ik 'lets give it a shot'. Als je ze allemaal zou kunnen beantwoorden zou ik echt top vinden en verder kunnen!

 

1. In welke branche zit je / wat verkoop je.

2. Hoeveel afspraken zou je per week willen hebben bij 'koude klanten' voor het introduceren van je

product of dienst?

3 Heb je ervaringen met een bureau/bedrijf en zou je heel simpel kunnen schetsen welke deal je

toen bent aangegaan?

3. a: Wat is het je waard? Zou je op uurtarief willen werken, no result guaranteed? EN wat is dat

uurtarief voor die 'telemarketeer'?

b. Is het een idee om alleen de afspraken te verkopen per stuk? Wat is het je dan waard?

(no cure no pay)

 

Alstublieft serieuze reacties: Ik begrijp natuurlijk dat elke ondernemer voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, maar ik ben overtuigd van mijn eigen kwaliteiten en weet dat deze kwalitatief hoogwaardige leads die ik genereer kunnen leiden tot tienduizenden euro's omzet per lead......(afhankelijk natuurlijk van wat een gemiddelde 'offerteprijs' is voor je product/dienst.

Bij mijn ex werkgevers ligt deze uiteindelijk zo tussen de 5-10 k per lead.

 

Uiteraard sta ik open voor kritische vragen en/of feedback.

 

Brand los!

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 3

Uiteraard sta ik open voor kritische vragen en/of feedback.

Brand los!

Aangezien je voor jezelf wilt beginnen, leek dit eerder een sollicitatiebrief waarin je zelf jezelf wilde overtuigen dat je de juiste persoon voor je eigen baan was! Je bericht staat vol met antwoorden op vragen die je vaak ziet in job offers op werk.nl ("Ben jij flexibel? En stressbestendig? En kun je goed omgaan met targets? Ben jij de commerciële topper die we zoeken?"), maar je moet je realiseren dat het gebruik van dergelijk jargon nogal manisch overkomt en mogelijk off putting voor anderen om er vervolgens serieus op te reageren. Laat ik toch een poging wagen en door je bericht heenprikken op zoek naar wat je eigenlijk wilde vragen; en dat was nog best lastig. ;)

 

De vragen die er voor mij dan boven komen drijven zijn eigenlijk vooral dat je op zoek bent naar een goed verdienmodel binnen de telemarketing en vervolgens wat dan de 'juiste' prijs binnen dat verdienmodel is. Je veronderstelling lijkt echter wel te zijn dat de marges binnen deze sector van dien aard zijn, dat er nog een dikke boterham te verdienen valt. En ook dat jouw omzet erg hoog zal zijn voor een (ict-)lead van 10.000 euro. Ik betwijfel beide een beetje.

 

De afgelopen anderhalf jaar heb ik bij een (telemarkeing)bedrijf van een kennis de boel binnenstebuiten 'mogen' keren, omdat die het gevoel had alsof de marges steeds slechter werden of zelfs verlieslatend. Er bleek vooral onvoldoende zicht op wat er aan de achterkant van het bedrijf uit ging (kosten) én - belangrijker - in welke mate die kosten daadwerkelijk omzetgerelateerd en/of beïnvloedbaar waren.

 

Ik moet er bij zeggen dat dit telemarketingbedrijf voornamelijk voor de liefdadigheidsector opereerde, maar deed niet af aan principe van de telemarketing. Er werd "koud" (= onbekende nummers) en "warm" (= bestaande contacten) gebeld en de leads werden uitsluitend op no-cure-no-pay basis verricht, waarbij de prijs daarvoor natuurlijk weer afhing van het geldelijk belang dat die liefdadigheidsinstelling dacht te hebben bij het werven van zo'n lead. Een lead bestond bijvoorbeeld uit giften, vrijwilligers, of mensen die collectes wilden organiseren (en dan moet je echt niet denken aan meer dan 100 euro en meestal zelfs slechts drie tientjes per lead). Als iemand werd geworven om voor liefdadigheid te collecteren, werd ook verwacht dat zo iemand dat minstens een aantal jaren ging doen (en dus 'tienduizenden' euro's aan aan-de-deur-giften uitgesmeerd over de jaren ging binnenhalen).

 

Allereerst heeft de invoering van het 'Bel-me-niet Register' sinds 2009 een kaalslag teweeg gebracht voor het aantal mensen dat nog (legaal) ongevraagd te benaderen is. Voor de consument is dat misschien een zegen, maar vanuit het oogpunt van het soort bedrijf waar we het hier over hebben, kan dat funest zijn. Daar komt nog bij dat dit register ongemerkt voor een bepaald soort selectie zorgt. Mensen die een beetje met een computer om kunnen gaan, staan er inmiddels wel in. De indruk was dan ook dat de overblijvers in het register vergrijsde, terwijl ook veel (vaste) nummers uit het telefoonboek waren vervallen.

 

Ook als je zakelijke nummers gaat bellen zul je hier rekening mee moeten houden. Je moet er zeker van zijn dat de telefoonnummers die je gaat bellen niet van een consument zijn op straffe van hoge boetes. En let op: eenmanszaken, vof's zijn 'consumenten' voor dit register!

 

Je moet dus naast een lijstje nummers hebben, ook geabonneerd zijn op het Bel-me-niet Register'. En om daar weer op geabonneerd te kunnen zijn, moet je weer aangesloten zijn bij een branche-organisatie (bijvoorbeeld DDMA). Bij elkaar al snel duizenden euro's per jaar! En bij het bellen naar zakelijke nummers heb je sowieso al een kleinere groep mogelijke nummers, wat de conversie nog onvoorspelbaarder maakt (geen wet van de grote getallen).

 

Het gevolg van de invoering van het register was eigenlijk best wel dramatisch voor de omzet. Het afnemen van het aantal potentiële gebelden zorgde uiteraard voor een navenante daling van de omzet. Maar door de hierboven beschreven averse selectie daalde daar boven op ook nog de conversie. Het gevolg was uiteraard wel dat de no-cure-no-pay-bedragen naar boven werden bijgesteld, maar dat blijft altijd lastig en het was lastig om die daling (en vooral de snelheid van de daling van de) omzet daarmee te compenseren. Voor "warm" bellen is er nog een korting bedacht t.o.v. het "koud" bellen, omdat de conversie dan meestal een stuk beter is.

 

De marges op de telemarketingactiviteiten stonden dus érg onder druk. Bij het bekijken van de omzetgerelateerde kosten (loonkosten, verzekeringspremies, telefoonkosten, kantoorkosten, gespreksopname- en logapparatuur, noem maar), bleek dat die nét een beetje minder waren dan de omzet. Nu is er binnen de telemarketing een cao, dus zou je denken dat de loonkosten daardoor wel erg hoog zullen zijn. Maar ook dat was niet het geval. De cao kende wel een loongebouw, maar door het verlopen ervan had de cao alleen nawerking voor bestaande contracten. Bovendien waren de loonschalen meestal zó laag, dat na een aantal jaren het minimumloon de laagste schalen al had ingehaald. Anyway, dat betekent dus dat de marges nét voldoende waren om alleen de variabele (omzetgerelateerde) kosten te dekken, waarbij de lonen al op een vrij laag niveau lagen (maximaal 110% WML).

 

Dan is er uiteraard ook nog gekeken naar het verdienmodel, maar de opdrachtgevers hadden eigenlijk geen enkele zin of intentie om iets anders te accepteren dan het no-cure-no-pay-model. Er is bijvoorbeeld voorgesteld om te beginnen met een minimum aan opstartkosten (bijvoorbeeld 15 euro, wow!), maar dat werd al met gefronste wenkbrauwen bekeken.

 

Er was overigens nog wel een ander erg vreemd probleem waar tegenaan werd gelopen; en dat was de conversie in bepaalde gebieden van Nederland. Bij het analyseren van de resultaten per postcodegebied, bleek dat de resultaten uit (grofweg) de gebieden 4300 t/m 6699 vaak beroerd waren. Van de oorzaak wil ik afblijven, om geen godsdiensttegenstellingen aan te wakkeren. ;)

 

Tot slot heb je nog het cashflowprobleem. Je loopt bijna altijd achter de feiten aan. Dat heeft simpelweg met de factureringscycle te maken, waar uiteraard meer bedrijfstakken mee te maken hebben. In de eerste maand moet je bijvoorbeeld een hoop 'telemarketen'. Dat betekent: nog geen inkomen, maar wel lopende (o.a. telefoon)kosten. Na die maand factureer je je omzet. En vervolgens moet je nog (minimaal) een maand wachten tot je die factureerde maand een keer betaald hebt. De betaaltermijnen lagen meestal tussen 28 en 45 dagen. Met een beetje pech kun je dus omzet van 1 januari pas op 1 februari factureren en krijg je die ergens begin maart betaald. Goed in de gaten houden dus!

 

Weer terug naar jouw situatie: je zou kunnen besluiten om het vanuit huis te doen. Dan heb je namelijk weinig vaste kosten. Bovendien hoef je jezelf geen loon uit te keren en geen (wao/ww/wia/zw/etc) premies af te dragen. Vanuit een eenmanszaak betekent dat dus een hogere winst, wat op zijn beurt weer jouw inkomen is (Winst uit Onderneming of Resultaat overige Werkzaamheden).

 

Je moet verder hopen op een constante stroom opdrachten met courante én opgeschoonde bellijsten. En niet te vergeten: voor dat bruto 'minimumloon'-inkomen moet je dan dus wel fulltime aan de bak (Good luck with that tinnitus!). Met wat (eventuele) ondernemingsaftrek hier en daar kun je de belasting misschien nog wat verlagen, maar volgens mij blijft het dan sappelen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 1

Je komt na 2 weken even flink - en hoog van de toren - stoom afblazen op alle feedback die je hebt gekregen, maar wie wil je hier eigenlijk overtuigen van jouw 'geweldige' propositie? Je zou daarmee allang 'de boer op moeten zijn gegaan' in plaats van hier van je af te meppen, daar liggen alle antwoorden die je zoekt. En geloof mij, als je daar hetzelfde reageert als hier, zul je bar weinig verdienen.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Los van het feit dat ik dit tegen de rubriek 'vraag & aanbod' aan vind schuren en het ook een beetje riekt naar zelfpromotie, vraag ik mij af waarom je met deze propositie niet aan het koud bellen bent?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Naast wat oude werkgevers als eerste klanten te mogen verwelkomen ben ik gewoon benieuwd naar de ervaringen. Daarnaast ben ik inderdaad overtuigd van mijn kwaliteiten als telemarketeer. Dus sávonds hier op een forum waar wat ondernemers elkaar helpen en kennis delen mezelf promoten is niet het geval...vandaar dat het maybee ook niet in vraag en aanbod staat ;)..het gaat me echt om de inhoud van de vragen.

Link naar reactie
  • 0

Los van het feit dat ik dit tegen de rubriek 'vraag & aanbod' aan vind schuren en het ook een beetje riekt naar zelfpromotie, vraag ik mij af waarom je met deze propositie niet aan het koud bellen bent?

 

En wie zegt dat dat niet gebeurd?

Link naar reactie
  • 0

Niks over mezelf vertel?

 

 

Betere binnenkomer in de zin van 'Hoi ik ben Peter, sinds kort woon ik samen en er is een kind op komst? Mijn hobby;s zijn voetbal en reizen?

 

Dont get me wrong maar ik was in de veronderstelling dat dit een openbaar forum is waar ondernemers kennis en ervaring uitdelen. Dit doen ze uit vrije wil, en waarschijnlijk op basis van eigen ervaring om anderen verder te helpen..........en tot nu toe lees ik alleen maar kritiek en achterdocht?

Link naar reactie
  • 0

Los van het feit dat ik dit tegen de rubriek 'vraag & aanbod' aan vind schuren en het ook een beetje riekt naar zelfpromotie, vraag ik mij af waarom je met deze propositie niet aan het koud bellen bent?

 

En wie zegt dat dat niet gebeurd?

 

Hans wordt morgen gebeld?

 

Maar on topic. Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een telemarketeer. Dit is het moment om het te overwegen. Iemand die me een aantal proeverijen per week aanlevert verdient een goede beloning. Geen IT, maar wijn. Wat mij betreft per bevestigde deal :) Dus als je interesse hebt moet je maar even bellen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Heer Bonjernoor: Gezien uw eigen 'binnenkomer' heb ik even snel wat research gedaan en kwam ik een kritisch stukje tekst tegen ergens. U zult denk ik wel weten waar ik het over heb....dus laten we het hier verder bij houden en onntopic gaan!

 

 

Maar Kijk! Nu hebben we sparring materiaal!

 

Per bevestigde deal gaat sowieso nooit gebeuren:

1. Ik draag zorg voor bezoekafspraken, maar loop de afspraak zelf niet en breng geen offerte's uit.

Mijn inkomsten liggen dus heel plat gezegd in handen van iemand die de afspraken loopt/deal

sluit/ het traject daarna afhandeld

 

2. Ik zou dat als bedrijf niet kunnen monitoren, en opdrachtgevers moeten geloven op hun mooie

blauwe ogen en op termijn een controlerende instantie worden. Daar ligt de focus niet.

 

 

Dat is namelijk evt stap 2:

 

Als telemarketeer het een koud kunstje vinden om telefonisch deuren te openen en ergens je producten of diensten te promoten op een concrete plaats waar een dergelijke behoefte speelt is stap 1.

 

Aangevuld zou ik ook de afspraken kunnen opvolgen. Afhankelijk van de wens van opdrachtgever en de relevante kennis/ervaring die ik zelf heb om succesvol te kunnen zijn. Dit zal later duidelijk worden in gesprek met opdrachtgever.

 

Ik wil klanten ECHT verder helpen, dus zal niet gauw iets doen wat buiten mijn kennisgebied valt of waarvan ik denk NIET succesvol te kunnen zijn maar wel 'lekker mn uurtjes te kunnen factureren'.

IK geloof dat dit bij genoeg telemarketingbureau's wel het geval is.

 

@ Wijnproeverij: U roept GOED beloond? Wat houd dat in? Kunt u iets concreter zijn?

Link naar reactie
  • 0

Allereerst welkom op HL!

 

Toevallig heb ik een rothekel aan de telemarketing zoals mij die regelmatig overkomt (zie ook dit filmpje), dus dank je voor deze kans op inhoudelijk contact.

 

Wat ik me afvraag: waarom doen jullie niet meer onderzoek vooraf? Waarom meteen bellen? Tegenwoordig kun je makkelijk eerst even googelen. Nu lijken het net timmermannen met een hamer die overal een spijker in zien.

 

Als ict-er heb ik helemaal geen behoefte aan "koude afspraken". Doe mij maar warme. Kan jij die dienst niet leveren? Bijvoorbeeld dat jij een warme afspraak regel bij een bedrijf waar ik binnen wil komen? Het liefst betaal ik je dan nadat ik door dat bedrijf ben betaald voor geleverde diensten, maar dat is niet realistisch. Wel fair zou zijn een betaling obv. bestede tijd. Wat is jouw uurtarief voor een dergelijke dienst?

 

Een tweede variant is dat jij (zonder te bellen) me een lijstje levert van kansrijke contacten, met de resultaten van je uitzoekwerk. Vervolgens kan ik daar zelf wel naar bellen. Ook voor die dienst lijkt een uurtarief mij fair.

 

Wat denk je daarvan?

 

(Nb. Ik kom hier niet om kennis uit te delen, maar om deze te delen; da's heel wat anders. Op een vragenlijst ga ik dan ook zelden in. Liever een discussie)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ah, koud bellen. Dagelijks gemiddeld minimaal 1, vaak zelfs 2 aan de lijn. VER-SCHRIK-KE-LIJK vind ik het, en volgens mij is het echt zo'n beetje net als ongevraagd mail sturen: hoe goed je je best ook doet, hoe veel tijd je ook aan je verhaal besteed hebt, het blijft spam.

 

Toch heb ik me niet aangemeld voor het 'bel-me-niet-register', en ben ik altijd nieuwsgierig naar wat de beller me aan te bieden heeft (ja, net als spam. ook DAAR zit wel eens iets tussen dat toch interessant is). Het gebeurt dan ook wel eens dat ik interesse krijg in de telefonisch aangeboden dienst of product.

 

Nu, zelfs al zou ik koud bellen overwegen, ik zou er NOOIT een extern bedrijf voor inschakelen. Eigen ervaring; jij belt me en biedt me iets aan, ik heb interesse, en vragen, geef me antwoord.

 

Stel dat ik van de 1000 telefoontjes 10 keer geïnteresseerd ben, en ze willen alle 10 een afspraak maken om langs te komen / terug te bellen, dan is mijn antwoord gegarandeerd 9 keer 'nee'.

 

Tuurlijk ligt het ook een beetje aan de dienst / het product dat aangeboden wordt. Wat we ons allemaal moeten beseffen is dat onze producten en diensten in beginsel geen hoofdzaak zijn voor onze klanten. Wel voor ons, niet voor hun.

 

Vorige week werd ik 3 keer gebeld door verpakkingsleveranciers, en eentje is er zelfs langs geweest met een pracht van een 'kennismakingsbox' vol met materialen, plakbandrollers enzovoorts.

 

Alleen; wij bestellen een of 2 keer per jaar onze bedrukte dozen bij een vaste leverancier, onze tape maken we 'semi-zelf' (komt van een vaste toeleverancier waarvan we ook reseller zijn), en de rest, tja, dat zal me eerlijk gezegd worst wezen, dat bestellen ze in het magazijn maar.

 

Ik zie het dus echt niet zitten om daar een afspraak voor te maken om te kijken 'wat ik kan besparen'. Onze dozen en tape zijn scherp geprijsd, voor de rest praten we over peanuts. Zelfde voor 'besparing in telefonie' (2-4 keer per week iemand over aan de lijn), internet enzovoorts. En dan wil ik nog niet beginnen over de 'hoger in google' bellers.

 

Nu, als ik op kantoor was geweest toen die vertegenwoordiger met het grote kennismakingspakket langs kwam, had ik wel tijd voor 'm gemaakt en wie weet, had ie een kansje gehad. Zo is DHL hier ook binnengekomen (na jarenlang werken met UPS) bijvoorbeeld.

 

Maar ja, een vertegenwoordiger is natuurlijk een stuk duurder dan iemand met een telefoon. Vraag is alleen of je dan toch maar voor die telefoon moet gaan. Ik ben nog niet overtuigd, zeg maar :)

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Alles nog eens nagelezen en ik vind het nog steeds naar zelfpromotie rieken. Verder vind ik nergens in je verhaal terug wat je nu werkelijk op zou kunnen lossen voor een ondernemer. Voor iemand die zich voorstelt als expert in de telemarketing probeer je - m.i. (maar ik heb er ook een beetje kijk op) - teveel de boormachine te verkopen in plaats van de gaten. En dat ook nog op een beetje schreeuwerige manier. Doe er je voordeel mee...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik telemarketeers heel interessante mensen, vooral de hele goede. Mijn dochter heeft het een tijdje gedaan als vakantiewerk met de verkoop van abonnementen op kinderboeken. Na een korte training ga je gewoon aan de slag en ze kijken hoe je het doet. En dat gaat er keihard aan toe. Geen of weinig resultaat en je vliegt er net zo makkelijk weer uit. En de heel goede krijgen na verloop van tijd het gevoel dat ze wel heel veel voor de baas verdienen en stappen ook op. Of ze zijn het na verloop van tijd gewoon beu. Resultaat is een enorm verloop maar daar is de organisatie op uitgerust. "Never a dull moment".

 

Alles begint natuurlijk met een goede databank met prospects, een goede productkennis, goede apparatuur/software en niet te vergeten een aansprekend product of dienst. En de ideale telemarketeer voor kinderboeken, lijkt mij een moeder met jonge kinderen, is een andere dan de telemarketeer voor de sponsoring van de wijkvierdaagse of degene die advertenties verkoopt in vakbladen.

 

Een goede telemarketeer levert meer op dan hij kost. Dus als hij een extra wijnproefavond "verkoopt" en die levert gemiddeld 100 euro op (bruto winst) dan is 20 Euro per afspraak (die ook doorgaat) een koopje.

 

Er is genoeg werk te vinden maar voor jezelf beginnen vergt andere competenties dan het maken van afspraken. Denk dat TS daar vooral mee kampt. Hoe wordt ik succesvol "freelance" telemarketeer. Een dag wijnarangementen, een dagje energiecontracten, een middag advertenties. Ik weet alleen niet of dat een goed businessmodel is. ;)

Maar als goede telemarketeer bel je gewoon een aantal mensen voor een afspraak. ;D

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Denk dat TS daar vooral mee kampt.
Eens en mijns inziens nog wel iets meer dan dat, in een relatief korte openingspost van sr2015 (dan tel ik zijn reacties in andere topics maar even niet mee) staat maar liefst zo'n 20 keer het woordje 'ik' en dat vooral in de context van TS zelf, dat geeft te denken over de beheersing van de benodigde kwaliteiten voor het vak.

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Dus als hij een extra wijnproefavond "verkoopt" en die levert gemiddeld 100 euro op (bruto winst) dan is 20 Euro per afspraak (die ook doorgaat) een koopje.

Bedoel je dat 'wijnproefavondje' zakelijk?

Voor mij zit er namelijk een groot verschil tussen zakelijke telemarketing en privé gebeld worden.

 

Privé vind ik het echt een behoorlijke inbreuk op mijn privacy. Ik word niet zo vaak meer gebeld (doe het meeste met WhatsApp), dus áls ik dan gebeld word denk ik dat het iets belangrijks is. Bijvoorbeeld dat iemand in mijn familie iets is overkomen. Dan ben ik behoorlijk pissed als ik daarvoor naar de telefoon kom rennen en het blijkt een duf ongevraagd telemarketing verhaal te zijn.

 

Zakelijk vind ik het ook niet leuk om uit mijn concentratie gehaald te worden maar hoort het er min of meer bij. Het vervelende van telefoon is wel dat het altijd voor gaat op waar je mee bezig bent. Als programmeur moet ik minstens een half uur bezig zijn om in de 'flow' te geraken om moeilijke problemen te kraken. Als ik dan na tien minuten zo'n telefiguur aan de lijn krijg kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Maar dat zal bij andere beroepen misschien anders zijn.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0
tussen neus en lippen door even laat vallen dat jij er 'ook een beetje kijk op' hebt.
Bedankt voor de subtiele promotie die je hiermee voor mij maakt! ;)

 

 

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.