Jump to content
wilmatj
Verberg

collective verzekering als freelancer, hoe zit dit nu?

vraag

Ik zit met een lastig verhaal,

Ik werk als freelancer voor een bedrijfje.. (zij is zzper en eigelijk doet zij alleen de bemiddeling)

Ik krijg niet via haar betaald, geen werk contract.

alleen een bemiddelingscontract.

Zij geeft mij nu aan dat zij een collectieve verzekering heeft afgesloten voor mij, verplicht??

En ik moet haar daarom nu betalen.

maar toen ik vroeg om een polis blad kon zij mij deze niet sturen..

ik heb hier dus hele grote vraagtekens bij.

kan iemand mij vertellen hoe dit zit?

20 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Wat voor contract heb je afgesloten met de bemiddelaar?

Is dat bemiddelingscontract tussen jou en de uiteindelijke opdrachtgever of is het met de bemiddelaar?

Wat zijn de relevante voorwaarden?

Staat er ergens iets vermeld over verzekeringen?

Normaliter zal een bemiddelaar geen verzekering voor je afsluiten, maar wellicht staat er in de overeenkomst iets over vermeld?

• 0
  • Rate this answer

ik heb een bemiddelingscontract met de bemiddelaar. Dat ik geen klanten mag afpakken en dat soort regels staan er in.

Er staan niks in over de verzekering, dit kwam pas toen we al een half jaar voor hun werkte.

• 0
  • Rate this answer

En staat er iets over zo'n verzekering in de contracten voor de opdracht?

Zo niet, dan kan je ervoor kiezen om de bemiddelaar te laten weten dat dit niet is afgesproken, dat jij er niet aan mee doet en dat je onder deze voorwaarden niet meer via deze bemiddelaar opdrachten aanneemt.

• 0
  • Rate this answer

Zij geeft mij nu aan dat zij een collectieve verzekering heeft afgesloten voor mij, verplicht??

En ik moet haar daarom nu betalen.

Dus na een half jaar via haar werken heeft zij opeens, op eigen initiatief en zonder overleg of contractuele afspraak, een onbekende verzekering afgesloten en wil ze dat jij dat gaat betalen?