• 0

Informeren klanten van opdrachtgever over opschorten werkzaamheden?

Goedendag,

 

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen, of ervaringen wil delen. Ik heb rond gezocht op het forum maar geen passend antwoord gevonden, of vergelijkbare situatie gevonden.

 

Een opdrachtgever (een klein bureau en tevens kennis van me) heeft een aantal van mijn facturen nog niet betaald. Totaal zo'n €5000. Ik werk een X aantal uur per maand vast voor zijn klanten en ik heb een aantal adviezen gegeven. We hebben geen contract opgesteld, ik heb wel mijn alg vw gedeeld.

 

Ik werk direct voor zijn klanten; communicatie over lopende zaken gaat direct met hen.

 

Ik heb contact gehad en het betreft (tijdelijke) liquiditeitsproblemen.

Omdat er wel toezegging gedaan werden maar geen nakoming ("morgen betalen we factuur x en y", "we betalen deze week X en volgende week Y", etc. etc.) heb ik het even aangekeken maar contact wordt steeds lastiger. Er wordt nu niet / nauwelijks meer gereageerd op mails, app-jes, voicemailberichten waar ik contact zoek en een opening bied om te bespreken hoe hiermee om te gaan.

 

Ik heb facturen verstuurd, 1e herinneringen en aantal dagen geleden een 2e herinnering met daarin een uiterste betaaltermijn van 7 dagen én de mededeling dat ik lopende werkzaamheden opschort tot er betaald is.

 

Ik ben echt de rotste niet en wil best betaalafspraken maken, maar bij geen gehoor en geen betalingen van de verlopen facturen, ben ik nu echt het zat. Na deze 2e herinning mail werd er wel direct 1 factuur betaald; de laagste, openstaande, waarvan de betaaltermijn nog niet verstreken was.

 

Nu mijn vraag:

- lopende werkzaamheden zijn opgeschort; kan ik de klanten van de opdrachtgever informeren over de opschorting? Ik heb direct contact met hen.

Hun vragen en verzoekjes over mijn werkzaamheden komen binnen maar ik weet niet of ik mag informeren over de situatie (zonder in detail te treden..) Ik heb ik mijn algemene vw wel opgenomen dat 'ik klanten van opdrachtgevers mag informeren bij opschorting'

 

Wat zouden jullie doen mbt de wanbetaling? Incasso traject ingaan? Omdat het een kennis betreft, en hij liquiditeitsproblemen heeft, vind ik het toch lastig.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 1
Omdat het een kennis betreft, en hij liquiditeitsproblemen heeft, vind ik het toch lastig.

Vind je dat genoeg reden om zelf het risico van financiele ellende te lopen? Dan moet je vooral alle begrip tonen.

 

Kun je in het vervolg niet rechtstreeks aan die klanten factureren? Dan kun je de lopende werkzaamheden weer oppikken, en dupeer je je klanten niet. Over de reden hoef je niks te zeggen, maar je kunt er gif op innemen dat ze dat wel kunnen raden.

Link naar reactie
  • 0

Morgenochtend 9.00 uur ontbieden en dan melden dat je het voor het eind van de maand opgelost wilt hebben. Ik neem aan dat je inmiddels zo'n 1000 EURO omzetbelasting hebt afgedragen voor deze facturen!? Er zijn massa's (creatieve) ZZP-ers die daarvan zelf zwaar in de financiële problemen raken.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Er zijn massa's (creatieve) ZZP-ers die daarvan zelf zwaar in de financiële problemen raken.

 

Hmmm....als je door een gat van 1.000 Euro direct zelf zwaar in de problemen raakt, dan hebben die massa's hun zaakjes zelf niet goed genoeg op orde.

 

Ik zou bij een kennis vooral duidelijke afspraken willen maken, de nota's tot de laatste stuiver terugbetaald willen zien uiteraard, maar wel met een haalbare betalingstermijn waarbij ik hem niet direct voor problemen elders stel...zolang hij zich maar aan de gemaakte afspraken houdt! Als die termijn een jaar is, is het een jaar.. zolang er maar betaald wordt.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Het liquiditeitsgat is 4.000 of 5.000 EURO midden in de zomerperiode...

 

...vraag van TS lees ik als wat te doen met klantcommunicatie en nieuwe facturen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat geld direct nodig is. Iemand die zich niet aan (betaal)afspraken houdt en zich onbereikbaar gedraagt, heeft bij mij geen krediet meer, want dan ontbreekt de afloscapaciteit en/of goede wil voor een dergelijk plan.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het liquiditeitsgat is 4.000 of 5.000 EURO midden in de zomerperiode...

 

I know, maar ik reageerde hierop:

 

Ik neem aan dat je inmiddels zo'n 1000 EURO omzetbelasting hebt afgedragen voor deze facturen!? Er zijn massa's (creatieve) ZZP-ers die daarvan zelf zwaar in de financiële problemen raken.

 

Dat je door een gat van 5.000 Euro zelf in de problemen komt begrijp ik, maar een gat van 1.000 Euro moet je zelf op kunnen vangen; anders wordt iedere financiële hobbel direct een grote berg met bijkomende problemen en (incasso)kosten.

 

Iemand die zich niet aan (betaal)afspraken houdt en zich onbereikbaar gedraagt, heeft bij mij geen krediet, want dan ontbreekt de afloscapiciteit en/of goede wil voor een dergelijk plan.

Bij een kennis ben ik geneigd om veel langer en veel meer financieel en emotioneel krediet te geven: meestal is dit gedrag onderdeel van een groter probleem dat éérst moet worden aangepakt.

 

En ik ben maar wat blij dat ik - toen ik zelf helaas in die situatie zat (lijkt inmiddels al weer héél lang geleden) - datzelfde krediet van mijn vrienden en kennissen heb gekregen! :'( :-K

 

Voor de goede orde: als de debiteur geen persoonlijke kennis of vriend van me is, is ook mijn krediet beperkt 8)

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Opschorten van de werkzaamheden lijkt me inderdaad een hele goede stap, maar of je dat nou ook aan zijn klanten moet mededelen weet ik zo net nog niet. Heb je het daar al met hem over gehad? Als je het niet uit jezelf communiceert gaan die klanten vanzelf wel vragen waarom de werkzaamheden gestopt zijn, dan kun je ze verwijzen naar je kennis voor uitleg.

 

Als je het toch graag zelf wilt communiceren kun je altijd een mailtje sturen dat je werkzaamheden voor onbepaalde tijd stil liggen wegens administratieve redenen of zoiets ;)

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Heb de BTW inderdaad afgedragen (ca. 1000 euro) en heb ook een buffer om klappen op te vangen.

 

Ik ben eerder geneigd te meegaand en begripvol te zijn. Maar na herhaaldelijke keren begrip voor problemen met betalen, vragen of we kunnen bespreken, beloftes, etc. Ben ik het gewoon enorm zat! Oudste factuur dateert uit eind mei '17.

 

Deze persoon heeft naast dit bureau, een andere start-up. Nu financieer ik met mijn (niet uitgekeerd gekregen) geld, zijn start-up. Zo voelt het althans :-(

 

Ik heb er weinig vertrouwen in dat ik m'n geld krijg en dat we überhaupt nog wil of gaan samenwerken.

 

Vraag is dan ook: nu ik m'n werkzaamheden heb opgeschort; mag ik de klanten van deze ondernemer informeren over opschorten werk? Is dat juridisch toegestaan? Of moet mijn opdrachtgever zijn klanten informeren over opschorten van mijn werkzaamheden?

Link naar reactie
  • 0

We hebben geen contract opgesteld, ik heb wel mijn alg vw gedeeld.

...

Nu mijn vraag:

- lopende werkzaamheden zijn opgeschort; kan ik de klanten van de opdrachtgever informeren over de opschorting? Ik heb direct contact met hen.

Hun vragen en verzoekjes over mijn werkzaamheden komen binnen maar ik weet niet of ik mag informeren over de situatie (zonder in detail te treden..) Ik heb ik mijn algemene vw wel opgenomen dat 'ik klanten van opdrachtgevers mag informeren bij opschorting'

 

Wat betekent algemene voorwaarden 'gedeeld'? Die voorwaarden gelden alleen als je ze aantoonbaar van te voren hebt verstrekt en van toepassing verklaard.

 

En zo'n bepaling heb ik nog nooit in voorwaarden gezien. Hoe luidt deze precies? Wat is de achtergrond ervan?

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de voorwaarden online staan. Daarnaast heb ik ze eerder via mail gedeeld en nogmaals bij de 2e herinnering toegevoegd aan de email (als bijlage).

 

De strekking van deze passage:

 

"In geval van opschorting van de werkzaamheden is xxx gerechtigd om de klanten van de opdrachtgever waarvoor xxx werkzaamheden uitvoert en direct mee communiceert, te informeren over deze (al dan niet tijdelijke) opschorting."

 

Achtergrond is het feit dat ik dagelijks contact heb met klanten van (deze) opdrachtgever(s), en ik hen wil kunnen informeren over eventuele opschorting. Aangezien een opdrachtgever dit wellicht achterwege kan laten, en afwachtende houding aan neemt.

Link naar reactie
  • 0

Voorwaarden online hebben staan is normaliter niet voldoende om ze te doen gelden. En 'delen' ook niet zoals al aangegeven. De vraag is dus wat er precies in de desbetreffende mail(s) staat.

 

Verder vind ik het een erg vergaande algemene voorwaarde, zodat ik mij afvraag of deze wel in algemene voorwaarden thuishoort (als die al gelden). Het lijkt mij eerder dat deze voorwaarde in de overeenkomst zelf (die er dus niet is) thuishoort.

 

Ik zou vooralsnog niet meer aangeven dan dat werk verrichten helaas tijdelijk niet mogelijk is en voor meer informatie verwijzen naar opdrachtgever.

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Deponeren bij de KvK heeft geen enkel nut. Zoals ik aangaf moet je voorwaarden tijdig (dus bij offerte) verstrekken en van toepassing verklaren.

 

Hieronder een uitgebreide uitleg. Overigens is het van groot belang dat je voorwaarden kwalitatief goed zijn. Laat ze dus checken door een jurist, zodat je niet de mist in gaat met knip- en plakwerk van internet.

 

De gebruiker van algemene voorwaarden moet deze telkens vóór of uiterlijk bij het sluiten van een overeenkomst jegens zijn contractpartij toepasselijk verklaren.

 

Dit kan bijvoorbeeld door het meesturen bij een offerte en opnemen van een zin in de offerte die luidt:

 

“Van toepassing zijn onze algemene voorwaarden, waarvan een exemplaar is bijgesloten .”

 

of:

 

“Van toepassing zijn onze algemene voorwaarden die op de achterzijde zijn afgedrukt.”

 

(Let op: bij verzending per fax/mail moet ook die achterzijde worden mee gefaxt/gemaild).

 

Naast het op de overeenkomst van toepassing verklaren van de algemene voorwaarden geldt (een paar uitzonderingen daargelaten) een op de gebruiker rustende informatieplicht. Deze plicht brengt met zich mee dat de gebruiker aan de afnemer een redelijke mogelijkheid moet bieden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen. De hoofdregel van de informatieplicht is dat de gebruiker de algemene voorwaarden vóór of uiterlijk bij het sluiten van de overeenkomst aan de afnemer ter hand moet stellen (in de praktijk betekent dit: toesturen of overhandigen).

 

Uitzondering: Ter hand stellen is redelijkerwijs niet mogelijk

Alleen als ter hand stellen van de algemene voorwaarden redelijkerwijs niet mogelijk is (wat slechts in uitzonderingssituaties het geval zal zijn), kan aan de informatieplicht worden voldaan door vóór het sluiten van de overeenkomst aan de afnemer te melden dat de algemene voorwaarden bij de gebruiker op de website ter inzage staan. Tevens moet daarbij worden aangeboden om de algemene voorwaarden desgevraagd aan de afnemer toe te zenden. Als de afnemer dat vervolgens vraagt, moeten de algemene voorwaarden kosteloos en onverwijld aan de afnemer worden toegezonden.

 

Een uitzondering is bijvoorbeeld een per telefoon gesloten overeenkomst. Ter hand stellen van de algemene voorwaarden is in zo’n geval praktisch niet mogelijk. In zo’n situatie moet dus vooraf (dat wil zeggen voordat de overeenkomst tot stand is gekomen) aan de afnemer worden medegedeeld hoe hij kennis kan nemen van de algemene voorwaarden en moet worden aangeboden om de algemene voorwaarden toe te zenden.

 

Ook als sprake is van een langs elektronische weg/internet gesloten overeenkomst geldt als hoofdregel dat de gebruiker aan de afnemer een redelijke mogelijkheid moet bieden om van de voorwaarden kennis te nemen.

Aangenomen kan worden dat daaraan wordt voldaan als de gebruiker de voorwaarden vóór of bij het sluiten van de overeenkomst langs elektronische weg aan de afnemer ter beschikking stelt, op zo’n manier dat ze door hem kunnen worden geraadpleegd en opgeslagen. Bovendien moeten de voorwaarden voor de afnemer toegankelijk zijn en blijven, zodat hij ze ook later nog kan lezen.

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Tja, het lijkt me ook niet passend dat je de mail of telefoon van die klanten niet beantwoord. Dan loop jij reputatieschade op.

Zou ze in dat geval antwoorden dan er een geschil is met je opdrachtgever en hoopt dat dit snel opgelost is zodat de werkzaamheden doorgang kunnen vinden.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Heb een goede band opgebouwd.
Als de vlam in de pan slaat (of dreigt te slaan) heb je niet zoveel aan Algemene Voorwaarden.

 

Je hebt blijkbaar directe contacten met de afnemers. Jij weet ook wat zij alemaal afnemen bij jouw opdrachtgever. Overweeg je opdrachtgever een deadline te geven (van enkele dagen, want het speelt al heel lang) en als hij voor die tijd niet betaalt, stuur je hem een mail (brief) waarin je de samenwerking opschort en aangeeft dat je de contactpersonen bij betrokken bedrijven op de hoogte zal stellen. In die laatste contacten per mail of telefoon kun je aanbieden werkzaamheden (support) voort te zetten op basis van direct contact.

 

Je pakt zo eigenlijk klanten af (of poogt dat te doen) maar daar is niks op tegen, zelfs niet als er een overeenkomst is die dat belemmert. De andere partij negeert immers de verplichtingen die uit de overeenkomst voortvloeien.

 

Maak er geen wraakactie van en bied je opdrachtgever een kans om de normale samenwerking voort te zetten. Gaat die daar niet op in, dan is het ieder voor zich.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is natuurlijk wel not-done om een tussenpartij zomaar uit te schakelen en vervolgens direct voor de eindklanten te gaan werken.

 

In dit geval lijkt me een ultimatum echter wel aan de orde: de tussenpartij betaalt zijn verplichtingen aan jou per omgaande, of je gaat de eindklanten informeren over de situatie en ze een aanbod doen om direct met elkaar te gaan werken.

 

Zeker als je regelmatig direct contact met de eindklanten hebt lijkt het me verstandig ze te informeren of de situatie, al is het maar om te voorkomen dat ze denken dat je werkzaamheden opschort doordat zij iets verkeerd hebben gedaan (zoals niet betalen). Als je zonder opgaaf van reden werkzaamheden naar hen toe opschort is er een gerede kans dat ze jou, en niet de tussenpartij, als onbetrouwbaar ervaren.

 

Voordeel is ook dat indien die tussenpartij ten onder gaat aan liquiditeitsproblemen oid de eindklanten weten dat ze wel bij jou kunnen aankloppen voor verdere werkzaamheden, ook al gaat de facturatie dan direct.

 

Uiteraard hoeft het niet je intentie te zijn deze tussenpersoon in moeilijke tijden onder de bus te duwen, maar ik kan me voorstellen dat continuiteit van dienstverlening naar de eindklant hier prevaleert.

 

Van 'klanten pikken' lijkt me niet direct sprake als je het verhaal eerlijk vertelt. Mogelijk schendt dat je overeenkomst met de tussenpersoon, maar die is begonnen met schenden van de overeenkomst door niet (tijdig) te betalen.

Link naar reactie
  • 0

Er is geen schriftelijke overeenkomst en de algemene voorwaarden gelden niet, uitgaand van de informatie die vraagsteller geeft.

Dus geldt alleen de wet. Wat hierboven wordt geadviseerd kan allemaal niet zomaar.

 

Er moet eerst begonnen worden met een juiste ingebrekestelling. Dat is blijkbaar nog niet gebeurd. Daarin moet, naast verwijzing naar de eerdere aankondiging over opschorting en de nodige sommaties over betaling, ook worden aangegeven dat bij gebreke daarvan het noodzakelijk en gerechtvaardigd is, de desbetreffende eindklanten in te lichten over de reden van opschorting. En waarom dat noodzakelijk en gerechtvaardigd is.

 

Doe je dit allemaal niet op de juiste manier dan kun je schadeplichtig worden.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties wederom. Om mijn volgende stappen juridisch correct uit te voren, som ik hieronder nog een keer op wat er tot nu toe heeft plaats gevonden qua contactmomenten.

 

Wat zijn juridisch correcte vervolgstappen?

 

geschiedenis

- Vnl. via face-2-face, app, e-mail vragen van mijn kant over achterstallige betalingen. Aantal toezeggingen over betalingen die niet zijn nagekomen. Daarnaast voicemail ingesproken, en geen reactie mogen ontvangen.

- 1e herinnering via mail dd. 14-7 (1 is inmiddels voldaan)

- 1 factuur voldaan; dit was echter een factuur met klein bedrag waar de datum nog niet van verlopen was

- 2e herinnering via e-mail dd. 21-8 (3 openstaande facturen - betaaltermijn verloopt morgen). In deze mail tevens aangegeven dat ik werkzaamheden opschort ivm uitblijven betalingen

- 24-8: e-mail waarin ik aangeef dat ik hem niet te pakken krijg, maar dat hij me kan bellen (2 concrete data genoemd) om te spreken over betalingen. In deze mail gevraagd of hij zijn klanten, degenen waar ik direct contact mee heb, geïnformeerd heeft over opschorten van mijn werkzaamheden aangezien ik mails blijf krijgen. Geen reactie.

 

Ik heb tot nu de klanten nog niet geïnformeerd omdat ik a) hem de kans wilde geven zelf contact te zoeken / of te betalen voor verlopen betaaltermijn, en b) ik geen foute stappen wil zetten waar hij bij mij later schade kan claimen.

 

Wat is nu een logische stap (betaaltermijn 2e herinnering verstreken)?

- ingebrekestelling? Kan ik dit zelf doen? Wat is een 'juiste' ingebrekestelling?

- daarna klanten informeren over 'opschorting' zonder in de stil te treden?

 

hartelijk dank!

Link naar reactie
  • -1

Wat hierboven wordt geadviseerd kan allemaal niet zomaar.

Niks kan zomaar. Daarom ook de vraag van de vraagsteller. Maar hij moet wel via het niemandsland van verschillende meningen bij een besluit uitkomen en actie ondernemen.

 

Worst case scenario: de bemiddelaar wordt boos, maakt juridisch stampij en de opeenvolgende keuzes worden aan een rechter voorgelegd. Als daar aangetoond kan worden dat de bemiddelaar zijn kant van de overeenkomst niet is nagekomen ondank menig herinnering en zo schade heeft veroorzaakt bij de vraagsteller, dan lijkt me de uitkomst evident.

 

Het wordt allemaal veel te complex gemaakt door juridische neringdoenerij (zeg dan gewoon wat-ie wel moet doen). ::)

 

Als een restaurant de slager niet betaalt, dan wordt er snel geen vlees meer geleverd. Kan de restauranthouder dan schade claimen?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is een lastige kwestie omdat het hier een tussenpersoon oid betreft, maar je contact hebt met de eindklanten. Ik neem aan dat je normaliter de tussenpersoon facturen stuurt, en die vervolgens weer factureert aan de eindklant.

 

Werkzaamheden opschorten omdat betaling uitblijft kan natuurlijk prima, maar het is de eindklant die daar last van heeft, niet de tussenpersoon. En als je direct contact hebt met de eindklant gaat die natuurlijk vragen waarom je het werk opschort, een heel redelijke vraag.

 

Het enige eerlijke antwoord daarop is 'omdat er niet betaald wordt', wat voor de eindklant meteen duidelijk maakt dat er iets loos is met de tussenpersoon (verondersteld dat de eindklant zelf wel gewoon zijn rekeningen betaalt).

 

Geen antwoord geven is nogal onfatsoenlijk, en iets als 'de reden kan ik niet vertellen, maar ik doe voorlopig niets meer voor je' ook niet al te acceptabel.

Link naar reactie
  • 0

Het is altijd makkelijk praten voor een ander, terwijl we geen complete inzage hebben. Maar waarom draai je het niet om, zoals eerder geadviseerd? Lekker op het matje roepen en een ultimatum stellen. Jij lijkt voorlopig te presteren en functioneren.

 

Als daar geen gehoor aan gegeven wordt, versterkt dat jouw (juridische) positie. Wél steeds schriftelijk bevestigen als afspraken niet nagekomen worden. De genoemde ingebrekestelling lijkt me een belangrijke (tussen)stap.

 

Wishful thinking, maar misschien word je morgen nog wel verrast als je je bankrekening controleert.

 

Wat mij wel opvalt is contact via app of mail. Waarom heb je het lef niet om te bellen of af te spreken? Of is face-2-face ook een fysiek treffen? Dan kun je toch gewoon zeggen dat je iemand een l*l vindt of ernstig teleurgesteld bent als iemand wel investeert in eigen projecten, maar ingehuurde krachten niet betaalt!? Een (aangetekend) schrijven is niet noodzakelijk, maar bij deze bedragen tegelijkertijd ook wel gepast. Allicht komt dit een partner onder ogen, ofzo...

 

...wat hebben jullie bij aanvang afgesproken over moment van factureren en betaaltermijn en heeft het genoemde advieswerk mogelijk nog een piek veroorzaakt in verzonden facturen? Ben je de enige schuldeiser?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.