Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen, of ervaringen wil delen. Ik heb rond gezocht op het forum maar geen passend antwoord gevonden, of vergelijkbare situatie gevonden.
Een opdrachtgever (een klein bureau en tevens kennis van me) heeft een aantal van mijn facturen nog niet betaald. Totaal zo'n €5000. Ik werk een X aantal uur per maand vast voor zijn klanten en ik heb een aantal adviezen gegeven. We hebben geen contract opgesteld, ik heb wel mijn alg vw gedeeld.
Ik werk direct voor zijn klanten; communicatie over lopende zaken gaat direct met hen.
Ik heb contact gehad en het betreft (tijdelijke) liquiditeitsproblemen.
Omdat er wel toezegging gedaan werden maar geen nakoming ("morgen betalen we factuur x en y", "we betalen deze week X en volgende week Y", etc. etc.) heb ik het even aangekeken maar contact wordt steeds lastiger. Er wordt nu niet / nauwelijks meer gereageerd op mails, app-jes, voicemailberichten waar ik contact zoek en een opening bied om te bespreken hoe hiermee om te gaan.
Ik heb facturen verstuurd, 1e herinneringen en aantal dagen geleden een 2e herinnering met daarin een uiterste betaaltermijn van 7 dagen én de mededeling dat ik lopende werkzaamheden opschort tot er betaald is.
Ik ben echt de rotste niet en wil best betaalafspraken maken, maar bij geen gehoor en geen betalingen van de verlopen facturen, ben ik nu echt het zat. Na deze 2e herinning mail werd er wel direct 1 factuur betaald; de laagste, openstaande, waarvan de betaaltermijn nog niet verstreken was.
Nu mijn vraag:
- lopende werkzaamheden zijn opgeschort; kan ik de klanten van de opdrachtgever informeren over de opschorting? Ik heb direct contact met hen.
Hun vragen en verzoekjes over mijn werkzaamheden komen binnen maar ik weet niet of ik mag informeren over de situatie (zonder in detail te treden..) Ik heb ik mijn algemene vw wel opgenomen dat 'ik klanten van opdrachtgevers mag informeren bij opschorting'
Wat zouden jullie doen mbt de wanbetaling? Incasso traject ingaan? Omdat het een kennis betreft, en hij liquiditeitsproblemen heeft, vind ik het toch lastig.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ondernemer-zzp
Ondernemer-zzp
Goedendag,
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen, of ervaringen wil delen. Ik heb rond gezocht op het forum maar geen passend antwoord gevonden, of vergelijkbare situatie gevonden.
Een opdrachtgever (een klein bureau en tevens kennis van me) heeft een aantal van mijn facturen nog niet betaald. Totaal zo'n €5000. Ik werk een X aantal uur per maand vast voor zijn klanten en ik heb een aantal adviezen gegeven. We hebben geen contract opgesteld, ik heb wel mijn alg vw gedeeld.
Ik werk direct voor zijn klanten; communicatie over lopende zaken gaat direct met hen.
Ik heb contact gehad en het betreft (tijdelijke) liquiditeitsproblemen.
Omdat er wel toezegging gedaan werden maar geen nakoming ("morgen betalen we factuur x en y", "we betalen deze week X en volgende week Y", etc. etc.) heb ik het even aangekeken maar contact wordt steeds lastiger. Er wordt nu niet / nauwelijks meer gereageerd op mails, app-jes, voicemailberichten waar ik contact zoek en een opening bied om te bespreken hoe hiermee om te gaan.
Ik heb facturen verstuurd, 1e herinneringen en aantal dagen geleden een 2e herinnering met daarin een uiterste betaaltermijn van 7 dagen én de mededeling dat ik lopende werkzaamheden opschort tot er betaald is.
Ik ben echt de rotste niet en wil best betaalafspraken maken, maar bij geen gehoor en geen betalingen van de verlopen facturen, ben ik nu echt het zat. Na deze 2e herinning mail werd er wel direct 1 factuur betaald; de laagste, openstaande, waarvan de betaaltermijn nog niet verstreken was.
Nu mijn vraag:
- lopende werkzaamheden zijn opgeschort; kan ik de klanten van de opdrachtgever informeren over de opschorting? Ik heb direct contact met hen.
Hun vragen en verzoekjes over mijn werkzaamheden komen binnen maar ik weet niet of ik mag informeren over de situatie (zonder in detail te treden..) Ik heb ik mijn algemene vw wel opgenomen dat 'ik klanten van opdrachtgevers mag informeren bij opschorting'
Wat zouden jullie doen mbt de wanbetaling? Incasso traject ingaan? Omdat het een kennis betreft, en hij liquiditeitsproblemen heeft, vind ik het toch lastig.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56870-informeren-klanten-van-opdrachtgever-over-opschorten-werkzaamheden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag