Geplaatst: 12 december 20177 j Cijferkanon 5 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Hallo, goedenavond! Ben nieuw hier op de site en zit met een brandende vraag. Hoe ga je met lastige klanten om en zorgen dat je niet bespeeld wordt? Na meerdere malen op de vingers te hebben getikt vandaag contract ontbonden. Zouden jullie ook deze stap ondernemen? Om niet al in details te treden Voelt vervelend ondanks alles.
Geplaatst: 12 december 20177 j UwJurist 1.1k berichten 8 Solutions 13 Trofeeën 298 Reputatie Welkom! Maar meer details zijn toch echt nodig. Een overeenkomst kun je namelijk niet zomaar ontbinden. Dat kan pas als de wederpartij in verzuim is en in de regel is daarvoor een (aantoonbare) ingebrekestelling nodig, waar wederpartij vervolgens niet (tijdig/volledig) aan voldoet. Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht
Geplaatst: 12 december 20177 j Cijferkanon 5 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Oke! Klant negeert belangrijke afspraken die gemaakt zijn. Overal staat geregistreerd als wanbetaler, gelukkig zijn al mijn facturen betaald. Wordt BR getroffen klant komt niet na en ik krijg al die vervelende mails hierover. Klant is momenteel met van alles bezig en ik weet niet wat voor zaken klant zich mee bezig houdt. Ik weet dat dit niet professioneel is op advies van adviseur knoop doorgehakt.
Geplaatst: 12 december 20177 j Highio 11.3k berichten 8 Trofeeën 467 Reputatie Beste Cijferkanon, die telegramstijl gaat je niet helpen, maar ik begrijp voorlopig zoveel als dat jij administatief dienstverlener van deze klant bent... ...versta je onder BR zoiets als een betalingsregeling? Een tweede welkom trouwens! Groet, Highio "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."
Geplaatst: 12 december 20177 j Cijferkanon 5 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Bedankt Higho, Hoe zou je het aanpakken?
Geplaatst: 12 december 20177 j Highio 11.3k berichten 8 Trofeeën 467 Reputatie Geen idee, ik verwijs je graag terug naar de opmerkingen van UwJurist. Op welk advies van welke adviseur vertrouw je je nu precies? Wat voor contract hebben (hadden) jullie gesloten? En heb je aan (wettelijke) voorwaarden van ontbinding van het kennelijke contract voldaan? Groet, Highio "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."
Geplaatst: 12 december 20177 j TimeTick 19 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Ik heb het idee dat je er meer mee op je lever zit dat je het contract ontbonden hebt dan dat je problemen hebt met je eigen argumentatie. Niemand wil stoppen met een klant omdat het niet botert, of omdat er afspraken niet nagekomen worden. Letterlijk niemand zit daarop te wachten. Je maakt jezelf op zo'n punt wijs dat het zaken zijn en dat je professioneel moet zijn, maar als er een onhoudbare situatie ontstaat is dit evengoed een zakelijke situatie. Er zit natuurlijk wel verschil in de manier waarop je met een klant stopt. Je kunt goed uit elkaar gaan, maar het kan ook vervelend gaan. Ik heb het gevoel dat het bij jou op een vervelende manier is gegaan en dat je graag je ei kwijt wil, zonder te verzinken in allerlei details. Mijn advies: praat erover met een goede vriend, niet op een ondernemersforum. De meesten hier hebben vast wel iets soortgelijks meegemaakt, waarbij er een knoop doorgehakt moest worden, maar uiteindelijk hak je hem zelf door. Als je er met de beschikbare gegevens van overtuigd bent dat dit de beste keuze is, dan zul je op jezelf moeten vertrouwen. Wij bieden doeltreffende urenregistratie software voor het MKB en gratis urenregistratie software voor ZZP-ers en freelancers
Geplaatst: 13 december 20177 j Bob de webbouwer 1.2k berichten 9 Trofeeën 125 Reputatie Ik heb ook weleens klanten "ontslagen". Natuurlijk doe je dat liever niet, maar sommige klanten kosten gewoon teveel negatieve energie, tijd en/of geld. Je moet alleen wel zorgen dat je juridisch juist handelt inderdaad. Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites. Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.
Geplaatst: 13 december 20177 j Cijferkanon 5 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Dankjewel voor uw bericht. Ik heb idd met een vriend overgehad die ook ondernemer is hij vond dat ik juist heb gehandeld. Met u eerlijke informatie kan ik wat mee.
Geplaatst: 13 december 20177 j Norbert Bakker 18.2k berichten 38 Solutions 14 Trofeeën 2k Reputatie Moderator Op 13-12-2017 om 07:12, Cijferkanon zei: Met u eerlijke informatie kan ik wat mee. "Eerlijke" antwoorden zijn wellicht prettig om te lezen en goed voor je gevoel, maar je kunt er meestal verder weinig mee. "Moral support" en bevestiging dat je niet de enige bent die dit is overkomen verzacht de pijn, maar lost het onderliggende probleem niet op! Voor concreet resultaat moet je moet duidelijke, correcte en volledige antwoorden hebben, zoals die van Uwjurist, en daar vervolgens actie op ondernemen. Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKBGespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.
Geplaatst: 13 december 20177 j Cijferkanon 5 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Mijn dank voor uw openheid. De nodige stappen zijn ondernemen "time heals all wounds".
Geplaatst: 13 december 20177 j Handelsonderneming 22 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Hallo, Klant negeert belangrijke afspraken die gemaakt zijn. Overal staat geregistreerd als wanbetaler, gelukkig zijn al mijn facturen betaald. Wordt BR getroffen klant komt niet na en ik krijg al die vervelende mails hierover. Als jij je contract (eenzijdig) ontbindt dan negeer jij toch OOK gemaakte afspraken ?? "overal" staat hij bekent als wanbetaler is een bewering die je zelf al in dezelfde zin onderuit haalt.. nl. gelukkig zijn al mijn facturen betaald ! Jij krijgt vervelende mails dat jouw klant zijn betalingsregeling niet nakomt waarop jij hem ook direct als wanbetaler afschildert .. jij had ook aan kunnen voeren "hij betaald mij anders wel".... Klant is momenteel met van alles bezig en ik weet niet wat voor zaken klant zich mee bezig houdt. Is het van belang wat uw klant doet (zolang het maar geen strafbare feiten zijn toch...) dat hij stiekem de serie van knight rider nog steeds leuk vind en hij eigenlijk David Hasselhoff had willen zijn is toch niet van belang?? :) Ik ken de man niet en jouw ook niet, maar ben blij (voor een ander-) dat je rechter bent. vrgr.
Geplaatst: 13 december 20177 j Handelsonderneming 22 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie aanvulling van de laatste zin: Dat jij geen rechter bent.....
Geplaatst: 14 december 20177 j Hans v N 3.2k berichten 10 Trofeeën 362 Reputatie Als je de vraag strikt juridisch bekijkt kan inderdaad niet zomaar eenzijdig een contract beëindigen zonder consequenties. De vraag is natuurlijk wat onder een contract wordt verstaan. In het "zakenleven" wordt een overeenkomst of beter een serie overeenkomsten, in bijvoorbeeld een klant-leverancier/dienstverlener relatie, al vaak een contract genoemd. Dat kan zo zijn, zelfs als er niets over op papier staat, maar vaak is dat niet het geval. Een marktkoopman die elke week een tas groenten verkoopt aan een persoon mag dat gewoon weigeren als hij daar een reden voor heeft of denkt te hebben. Bijvoorbeeld omdat de groenten van vorige week nog niet betaald heeft of hij diverse keren ruzie met de klant heeft gehad bijvoorbeeld over de kwaliteit. "Ga maar naar de buurman". Dat wil niet zeggen dat dit gemakkelijk is. Je moet bij elke mogelijke overeenkomst beslissen of die voor jou ook interessant genoeg is. Daarbij is de relatie belangrijk maar kan ook van ondergeschikt belang zijn als het om een eenmalige overeenkomst gaat. En soms moet er gewoon brood op de plank. Time flies like an arrow; fruit flies like a banana
Geplaatst: 16 december 20177 j Annedien Hoen 3.2k berichten 1 Solutions 8 Trofeeën 287 Reputatie Dus je was assertief en dat vind je eng en zoek je steun. Be strong ;-)
Cijferkanon
Hallo, goedenavond!
Ben nieuw hier op de site en zit met een brandende vraag. Hoe ga je met lastige klanten om en zorgen dat je niet bespeeld wordt?
Na meerdere malen op de vingers te hebben getikt vandaag contract ontbonden. Zouden jullie ook deze stap ondernemen? Om niet al in details te treden
Voelt vervelend ondanks alles.