Ga naar inhoud

Inkomsten uit Cryptocurrency (Bitcoin)

Geplaatst:

Thomasss

Goedemiddag allemaal,

met het einde in zicht proberen mijn boekhouding op orde te maken.

Zijn er hier mensen met ervaring/kennis hoe inkomsten uit crypto opgegeven moeten worden.

Ik vond al een ander topic maar dat ging over een eenmanszaak die zich bezig houdt met crypto.

In mijn geval gaat het om persoonlijke investeringen die flink rendement hebben behaald over de tijd heen.

Zover ik mij kan inlezen maakt de belastingdienst een onderscheid tussen ' hobby' en ' professioneel'.

Maar ik vind hier geen objectieve regels over; en het lijkt mij nogal subjectief.

---

Hebben jullie een advies wat ik hiermee moet doen?

Of een tip voor een accountant die hier ervaring mee heeft.

Featured Replies

Geplaatst:

herman van der helm

Het einde in zicht? Sterkte ;)

Geplaatst:

wpronk

Je moet de waarde op geven van 1 januari 2017, net zo als het saldo van de bank rekeningen en het maakt niet uit of de waarde later gedaald is.

Groet

Geplaatst:

TwaBla

In mijn geval gaat het om persoonlijke investeringen die flink rendement hebben behaald over de tijd heen.

Als jij prive een dollartegoed of aandelen Koninklijke Olie aanhoudt, ben je toch ook geen ondernemer?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

wimj

Volgens mij weer wel als je iedere dag een flink aantal uren aan het aan- en verkopen bent.

Geplaatst:

PimEffting

Vermogen opgeven in box 3. De peildatum is 1 januari 2017.

De waarde op 1 januari 2018 geef je volgend jaar weer op. Je betaalt geen belasting over de winst, alleen over het vermogen.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Actueel topic maar je moet wel erg veel kopen en verkopen wil je in box 1 terecht komen. Bovendien is de zeer volatiele koers van btc reden om aan te nemen dat het speculatief is en dus box 3.

Binnenkort verschijnt een column op HL over btc en de fiscus. Hou onze voorpagina in de gaten. Wegens het gebrek aan relatie tot ondernemen gaat hier en slotje op.

Groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.