Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Momenteel zit ik met een issue en ik ben benieuwd naar jullie feedback in dezen.
- Ik heb, samen met X, een BV (Y) waar we beiden met onze holdings voor 50% aandeelhouder zijn.
- Daarnaast ben ik 3 dagen per week in loondienst bij X. De andere 2 dagen per week steek ik in Y.
- X betaalt maandelijks salaris o.b.v. 4 dagen per week, waarbij 1 dag wordt doorbelast aan Y. (Ze investeren dus eigenlijk 1 dag per week in Y). De andere dag neem ik voor eigen rekening.
- Er is een auto van de zaak die ik 3 dagen per week gebruik voor X, en 2 dagen per week voor Y. Deze wordt nu volledig betaald door X.
- X heeft, naast het salaris wat ze betalen, 500 uur geïnvesteerd in ontwikkeling van software.
- Ik heb, buiten mijn 5-daagse werkweek, zelf ong. 500 uur geïnvesteerd in webontwikkeling, design, marketing, copywriting etc.
- Y heeft geen liquide middelen. Er zijn nog geen facturen verstuurd vanuit X of mijn holding aan Y.
- We hebben niets op papier staan. Behalve de arbeidsovereenkomst en een addendum waarin staat dat X 1 dag per week zal doorbelasten aan Y.
Nu gaan we helaas uit elkaar om verschillende redenen, en zijn we van plan om de BV te liquideren. Er is helaas een schuld waar we het niet over eens worden. Zij zeggen namelijk dat:
Even ervan uitgaande dat we hetzelfde tarief hanteren:
- Staat de 1 dag per week die zij (out-of-pocket) aan salaris hebben betaald gelijk aan de 1 dag per week die ik zelf heb geinvesteerd? (en waar mijn holding eigenlijk een factuur voor zou moeten sturen aan Y)
- Staan de 500 uren die zij hebben geinvesteerd gelijk aan de uren die ik heb geinvesteerd? (Een deel van mijn uren zijn in de weekenden/avonden ingezet, een deel voordat we de BV zijn gestart.)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
johnnydrama
johnnydrama
Hi
Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Momenteel zit ik met een issue en ik ben benieuwd naar jullie feedback in dezen.
- Ik heb, samen met X, een BV (Y) waar we beiden met onze holdings voor 50% aandeelhouder zijn.
- Daarnaast ben ik 3 dagen per week in loondienst bij X. De andere 2 dagen per week steek ik in Y.
- X betaalt maandelijks salaris o.b.v. 4 dagen per week, waarbij 1 dag wordt doorbelast aan Y. (Ze investeren dus eigenlijk 1 dag per week in Y). De andere dag neem ik voor eigen rekening.
- Er is een auto van de zaak die ik 3 dagen per week gebruik voor X, en 2 dagen per week voor Y. Deze wordt nu volledig betaald door X.
- X heeft, naast het salaris wat ze betalen, 500 uur geïnvesteerd in ontwikkeling van software.
- Ik heb, buiten mijn 5-daagse werkweek, zelf ong. 500 uur geïnvesteerd in webontwikkeling, design, marketing, copywriting etc.
- Y heeft geen liquide middelen. Er zijn nog geen facturen verstuurd vanuit X of mijn holding aan Y.
- We hebben niets op papier staan. Behalve de arbeidsovereenkomst en een addendum waarin staat dat X 1 dag per week zal doorbelasten aan Y.
Nu gaan we helaas uit elkaar om verschillende redenen, en zijn we van plan om de BV te liquideren. Er is helaas een schuld waar we het niet over eens worden. Zij zeggen namelijk dat:
Even ervan uitgaande dat we hetzelfde tarief hanteren:
- Staat de 1 dag per week die zij (out-of-pocket) aan salaris hebben betaald gelijk aan de 1 dag per week die ik zelf heb geinvesteerd? (en waar mijn holding eigenlijk een factuur voor zou moeten sturen aan Y)
- Staan de 500 uren die zij hebben geinvesteerd gelijk aan de uren die ik heb geinvesteerd? (Een deel van mijn uren zijn in de weekenden/avonden ingezet, een deel voordat we de BV zijn gestart.)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58987-oneens-over-schuld-bij-uit-elkaar-gaan/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag