Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

Mijn naam geeft als zoekresultaat Google mijn bedrijf icm huisadres

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Vorige week typte ik mijn voor en achternaam in op google. Tot mijn ontsteltenis was het eerste zoek resultaat mijn bedrijfsinformatie die ik zelf op google mijn bedrijf heb gezet. Daar heeft iemand een negatieve review geschreven waarbij diegene iedereen af raad om zaken met mij te doen omdat ik me zou bezighouden met het posten van 'racial rumble' op facebook. Laat duidelijk zijn dat ik me hier op geen enkele manier mee bezig houd.

De review is anoniem, van iemand die geen persoonlijke naam gebruikt en in totaal 2 reviews heeft geschreven. Als eigenaar antwoorden en vragen wat diegene bedoeld heeft tot dusver geen effect. Raporteren als niet relevant lijkt ook niets uit te halen.

Hoe langer ik erover nadenk hoe vervelender ik dit vind. Als iemand mijn naam intypt op google dab verschijnt meteen de info van mijn bedrijf, samen met mijn huisadres (waar mijn bedrijf is gevestigd, eenmanszaak)

 

Tot nu toe heb ik het volgende gedaan:

- plaats als prive adres gerapporteerd

-bedrijf permanent gesloten

-alle info waar mogelijk weggehaald

-review gemeld als niet relevant

 

Hoe zou ik dit verder het beste aan kunnen pakken? Ik vind dit ook een stukje privacy, namelijk dat mijn naam gekoppeld word aan deze onzin, is hier iets tegen te doen?

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ward geeft een goede verwijzing, maar het ultieme doel is toch zeker behoud van jouw vermelding en verwijdering van de beoordeling? Nu ben je van alles aan het rommelen zonder het gewenste resultaat.

 

Kun je als ingelogd gebruiker nergens reclameren over beoordelingen?

 

Groet,

 

Highio

 


HelikopterLandingsplaats...

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij hoeft die hele bedrijfs vermelding sowieso niet. Wat gebeurt er als ik het wis? Ik doe geen zaken via google, mensen kunnen mijn website bezoeken-of niet, ik maal er niet om. Als het een serieus systeem was waarbij relevante reviews werden geplaatst dan zou ik er met mijn bedrijf wat mee kunnen. Maar nu kan een willekeurige anonieme idioot aan de andere kant van de oceaan in 12 seconden mijn dag verpesten.

Google reageert nog niet op mijn melding om de review als 'niet relevant'weg te halen. Wat mij overduidelijk wel zo lijkt, een bedrijf van een meubelmaker waar een negatieve review onder staat wegens vermeend racisme op facebook..

Heb er wel op gereageerd, diegene die de review heeft geschreven is anoniem en reageert niet. Vind het vervelend om me dan te moeten verdedigen en doe dat dan ook niet.

 

Hoe zou de vergeetservice werken in dit geval? Want het is een bedrijfs review..

 

Wat gebeurt er als ik de hele bedrijfsvermelding wis?

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat gebeurt er als ik de hele bedrijfsvermelding wis?
Probeer het uit. Je maakt er toch geen gebruik van.

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Mod toelichting: topic heropend na moderatie en moderoverleg

 


Partner bij B2Bsure. Ik help je met het verkleinen van risico's, verzilveren van kansen en best passende verzekeringen

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Lijkt een beetje een epidemie te zijn, maar ook een probleem van deze tijd.

 

Mijn buren (buurbedrijf) kregen een week na hun Google+ vermelding ook een vernietigende review van iemand waar ze nooit zaken mee hebben gedaan. Zij hebben alles op alles gezet om deze uiting van Smaad weg te krijgen, maar zonder resultaat.

 

Zelf run ik een webshop, dus logischerwijs kom ik ook af en toe een idioot tegen. De beste methode is om zo'n review gewoon onder te laten sneeuwen met positieve (echte) reviews. Een ongefundeerde negatieve review die omringd is door positieve, onderbouwde berichten wordt een stuk minder serieus genomen.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Lijkt een beetje een epidemie te zijn, maar ook een probleem van deze tijd.

 

Mijn buren (buurbedrijf) kregen een week na hun Google+ vermelding ook een vernietigende review van iemand waar ze nooit zaken mee hebben gedaan. Zij hebben alles op alles gezet om deze uiting van Smaad weg te krijgen, maar zonder resultaat.

 

Zelf run ik een webshop, dus logischerwijs kom ik ook af en toe een idioot tegen. De beste methode is om zo'n review gewoon onder te laten sneeuwen met positieve (echte) reviews. Een ongefundeerde negatieve review die omringd is door positieve, onderbouwde berichten wordt een stuk minder serieus genomen.

Google zelf geeft zelden gehoor aan verzoeken tot verwijdering maar door te reageren op slechte reviews geef je aan dat je klachten serieus neemt en graag tot een oplossing wenst te komen. Dit in combinatie met positieve reviews is naar mijn idee sterker dan de review te negeren.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Google zelf geeft zelden gehoor aan verzoeken tot verwijdering....

Er zijn een heleboel ondernemers die gedupeerd worden door negatieve nep-reviews van hun eigen bedrijven, maar ook door positieve nep-reviews van concurrenten.

 

Als Google verzoeken tot verwijdering negeert, dan veroorzaakt Google schade. Op grote schaal.

 

Is dat niet een mogelijk onderwerp voor class action? En moet dat dan in Nederland of kan het ook elders?

 


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is inderdaad een vervelend fenomeen als het negatieve reacties betreft van personen die uberhaupt geen klant van je bedrijf zijn, maar het gewoon doen om te zieken, of om je persoonlijk aan te vallen.

 

Er is geen enkele controle op de inhoud van de reviews zo lijkt me. Hier eentje over het lokale politiebureau:

 

"mwah service was niet perfect. moest heletijd bellen om te drinken of naar de wc te mogen. na gegeven moment werd ik opdringerig aangesproken door de manager denk ik in een kleine kamertje. matras was ook niet bepaald zacht. doe mij maar gewoon van der valk, kost wat meer maar dan heb je ook wat"

 

... dus afgaan op een enkel "review" lijkt me niet verstandig.

 

Bij dingen als ebay ligt dat anders gezien review alleen gegeven kan worden door daadwerkelijke klanten.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Een goede kennis had een horecatent

 

Gasten pleegde gewoon chantage door of een flinke korting tot gratis te bedingen anders zouden we er wel eens heel vervelende dingen op het www staan...

 

Nooit in mee gegaan, maar inderdaad.... dan staat er wel iets bijzonders op het www...

Muizen in het eten zoiets en een ongeschoolde dom kijken personeel etc etc

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
Als Google verzoeken tot verwijdering negeert, dan veroorzaakt Google schade. Op grote schaal.

 

Als Google alle verzoeken tot verwijdering of bewerking negeert en niet actief modereert, dan is Google slechts een doorgeefluik en geniet het wettelijke bescherming. Dit is vergelijkbaar met de bescherming die Postennèl geniet voor het bezorgen van schadeveroorzakende brieven.

 

Wel kan Google verplicht worden tot het afstaan van de persoonsgegevens van degene die een oneigenlijke recensie of claim heeft geplaatst (Lycos/Pessers-arrest).


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Als Google alle verzoeken tot verwijdering of bewerking negeert en niet actief modereert, dan is Google slechts een doorgeefluik en geniet het wettelijke bescherming. Dit is vergelijkbaar met de bescherming die Postennèl geniet voor het bezorgen van schadeveroorzakende brieven.

Ja, dat argument ken ik.

 

Maar Google (en anderen) rekken het provider-argument steeds verder op tot het knapt. We zijn doorgeefluik van nepnieuws en dus niet verantwoordeijk. We hebben een systeem ontwikkeld dat de distributie van nepinformatie bevordert en bedrog beloont, maar ons treft geen blaam.

 

Google also maintains that although they may review anything posted, certainly they can’t check the validity of every review on their engine. In the guidelines, Google insists that no one should presume that the information is real or that it has been verified. So even though there was a negative review, it wasn’t Google’s responsibility to check its validity, and they are not responsible for it. The responsibility lies with the original poster.

 


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kwam dit filmpje tegen op Youtube

en dacht meteen aan deze topic.

Misschien zitten hier nog stappen tussen die je zelf niet hebt doorlopen.

En natuurlijk voor de andere HL-ers die met hetzelfde probleem te maken hebben.

 

Hoop dat je er wat aan hebt, je blijft toch afhankelijk van Google zelf uiteindelijk.

 

Succes!

 

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké