Ik heb recentelijk een voortgangsgesprek gehad met een van mijn medewerkers in een restaurant (medewerker zit op externe locatie 'ver' van eigen kantoor).
Totaal 74 euro incl btw + 6 euro fooi maakt 80 euro totaal.
Duidelijk is dat de btw niet aftrekbaar is, en dat ik (betreft een BV) maar 73.5% van de 80 euro kan aftrekken van de winst, echter is niet helemaal duidelijk hoe dit in Exact Online moet.
Ik zie niet helemaal hoe ik exact het onderscheid kan maken tussen aftrekbare kosten en niet-aftrekbare kosten gezien Exact niet standaard rekeningen/systematiek heeft voor dit soort diner-constructies.
Hoe zit zo een boeking eruit, op welke rekening boek ik de niet aftrekbare kosten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Vertigo11
Vertigo11
Hi,
Ik heb recentelijk een voortgangsgesprek gehad met een van mijn medewerkers in een restaurant (medewerker zit op externe locatie 'ver' van eigen kantoor).
Totaal 74 euro incl btw + 6 euro fooi maakt 80 euro totaal.
Duidelijk is dat de btw niet aftrekbaar is, en dat ik (betreft een BV) maar 73.5% van de 80 euro kan aftrekken van de winst, echter is niet helemaal duidelijk hoe dit in Exact Online moet.
Ik zie niet helemaal hoe ik exact het onderscheid kan maken tussen aftrekbare kosten en niet-aftrekbare kosten gezien Exact niet standaard rekeningen/systematiek heeft voor dit soort diner-constructies.
Hoe zit zo een boeking eruit, op welke rekening boek ik de niet aftrekbare kosten?
Bedankt,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61843-boeken-van-zakelijk-diner-in-exact-online/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag