Per jan 2020 hebben een vijftal medewerkers door de WAB plots recht op een vast contract. Dit zijn payrollmedewerkers die al 3 contracten hebben gehad en aldus volgend jaar een vast contract aangeboden moeten krijgen. Ik heb een eenmanszaak en door reorganisatie kan ik me momenteel absoluut geen risico's permitteren (breakeven zónder eigen salaris nu). Zit met handen in het haar:
- 6 maanden eruit betekent medewerkers kwijt en per definitie teloorgang bedrijf
- vast contract betekent groot privé risico dat bijzonder onhandig zou zijn op dit moment gezien bedrijf (zieke medewerker niet kunnen ontslaan, veel ellende bij eventuele bedrijfsbeëindiging etc)
- payroll blijven uitbesteden heeft geen nu, want ook daar zit ik aan vast contract gebonden, dat enkel stopt bij faillisement (leuk als bv, maar als eenmanszaak betekent dat persoonlijk faillissement)
Wat nu?
Ik heb zitten denken aan een bv oprichten puur voor administratieve verwerking ; daarmee kan ik immers wel contract met Payroll bedrijf aangaan dat stopt bij liquidatie. Of vanuit BV zelf in dienst nemen (maar mogelijk WAADI issues). Maar ook deze optie is eigenlijk nogal omslachtig.
Ik weet even niet meer welke opties ik nog kan vinden; wie heeft er suggesties?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HJDaan
HJDaan
Beste collega's,
Per jan 2020 hebben een vijftal medewerkers door de WAB plots recht op een vast contract. Dit zijn payrollmedewerkers die al 3 contracten hebben gehad en aldus volgend jaar een vast contract aangeboden moeten krijgen. Ik heb een eenmanszaak en door reorganisatie kan ik me momenteel absoluut geen risico's permitteren (breakeven zónder eigen salaris nu). Zit met handen in het haar:
- 6 maanden eruit betekent medewerkers kwijt en per definitie teloorgang bedrijf
- vast contract betekent groot privé risico dat bijzonder onhandig zou zijn op dit moment gezien bedrijf (zieke medewerker niet kunnen ontslaan, veel ellende bij eventuele bedrijfsbeëindiging etc)
- payroll blijven uitbesteden heeft geen nu, want ook daar zit ik aan vast contract gebonden, dat enkel stopt bij faillisement (leuk als bv, maar als eenmanszaak betekent dat persoonlijk faillissement)
Wat nu?
Ik heb zitten denken aan een bv oprichten puur voor administratieve verwerking ; daarmee kan ik immers wel contract met Payroll bedrijf aangaan dat stopt bij liquidatie. Of vanuit BV zelf in dienst nemen (maar mogelijk WAADI issues). Maar ook deze optie is eigenlijk nogal omslachtig.
Ik weet even niet meer welke opties ik nog kan vinden; wie heeft er suggesties?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63178-wab-personeel-eruit-of-payroll-bv-idee%C3%ABn-gezocht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag