Ik word echt sta-pel-gek van bol.com Inmiddels heb ik mijn winkel op non-actief gesteld. Maar bol.com blijft mij lastig vallen.
Het volgende:
Klant besteld een artikel. Wil dit retourneren. Prima
Vervolgens komt er een product retour wat niet van mij is. Ik accepteer de retour niet (Ik kan alleen een reden kiezen. Geen bericht bijschrijven. Geen optie ook voor verkeerd item ontvangen. Maar gekozen voor niet volgens retourvoorwaarden geretourneerd)
Klant mailt (Meteen een penalty op mijn naam. Teveel klantvragen....)
Ik geef aan verkeerd artikel ontvangen. Klant gaat dit oppakken met bol.com
Sindsdien zit ik in een hel converstatie met bol.com..... In de eerste instantie kreeg ik een retourlabel voor het verkeerd ontvangen item. Maar toen ik het wilde uitprinten was de gehele converstatie uit het bol.com systeem verwijderd. Dus ik neem contact op via de chat en vraag TOT 3 KEER TOE een retourlabel voor dit item. Tot 3x toe stuurt bol.com terug dat ze niet begrijpen waar het om gaat maar ze gaan mij geen label toesturen.....
Prima. In de container dan ermee! 3x weigeren prima dan niet.
Vervolgens een bericht van bol.com Mijn retour is kwijt. Klant krijgt geld terug maar ik krijg ook betaald.
Je denkt opgelost nu maar......
Klant mailt mij dat bol.com mijn zending naar haar heeft teruggestuurd. En niet goed verpakt. Het beeld is in 2 stukken.
Nu blijft bol.com mij maar mailen dat ik de retour van de klant moet accepteren. Ondankt dat de hele conversatie gewoon terug te lezen is snapt bol.com het maar niet. Beweringen:
Het is kapot bij de klant aangekomen (JA. Maar niet door mij! Door jullie. Ik heb de retour nooit gehad. Ik wil deze ook niet meer!)
Bol.com claimt geen partij te zijn. Ze beweren dat zij dit artikel niet naar de klant verzonden hebben. Maar dat hebben ze dus wel omdat de klant het naar bol geretourneerd had. En niet naar mij.
Dit is een conversatie die in een rondje gaat. Ik krijg nu net een bericht dat ik de retour MOET accepteren. De klant krijgt zijn geld terug en ik kan ernaar fluiten!
Los hiervan heb ik een andere mail verzonden naar zakelijk@bol.com omdat ik het niet eens ben dat ik de retourkosten heb moeten betalen (Wordt gewoon ingehouden op de uitbetaling) van het artikel wat dus incorrect naar mij verzonden is!
Het is echt te gek voor woorden dit! Na alle andere bakken ellende die ik met bol.com heb is dit voor mij de druppel om in zijn geheel te stoppen met bol.com
Maar dit probleem lijkt niet op te lossen. Ze zijn bij bol.com te STOM om dit te snappen. Inmiddels zijn er al 10-tallen berichten over en weer gegaan. Hoe los ik dit op?
TL;TD Klant stuurt retourartikel naar verkeerd adres. Ik moet toch retourkosten betalen. Artikel raakt beschadigd door klant. Ik moet artikel toch retour accepteren. Dus betaal 2x retourkosten, bol.com commisies en kan artikel in de vuilnisbak gooien door fout van klant
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HetVaraantje
HetVaraantje
Ik word echt sta-pel-gek van bol.com Inmiddels heb ik mijn winkel op non-actief gesteld. Maar bol.com blijft mij lastig vallen.
Het volgende:
Klant besteld een artikel. Wil dit retourneren. Prima
Vervolgens komt er een product retour wat niet van mij is. Ik accepteer de retour niet (Ik kan alleen een reden kiezen. Geen bericht bijschrijven. Geen optie ook voor verkeerd item ontvangen. Maar gekozen voor niet volgens retourvoorwaarden geretourneerd)
Klant mailt (Meteen een penalty op mijn naam. Teveel klantvragen....)
Ik geef aan verkeerd artikel ontvangen. Klant gaat dit oppakken met bol.com
Sindsdien zit ik in een hel converstatie met bol.com..... In de eerste instantie kreeg ik een retourlabel voor het verkeerd ontvangen item. Maar toen ik het wilde uitprinten was de gehele converstatie uit het bol.com systeem verwijderd. Dus ik neem contact op via de chat en vraag TOT 3 KEER TOE een retourlabel voor dit item. Tot 3x toe stuurt bol.com terug dat ze niet begrijpen waar het om gaat maar ze gaan mij geen label toesturen.....
Prima. In de container dan ermee! 3x weigeren prima dan niet.
Vervolgens een bericht van bol.com Mijn retour is kwijt. Klant krijgt geld terug maar ik krijg ook betaald.
Je denkt opgelost nu maar......
Klant mailt mij dat bol.com mijn zending naar haar heeft teruggestuurd. En niet goed verpakt. Het beeld is in 2 stukken.
Nu blijft bol.com mij maar mailen dat ik de retour van de klant moet accepteren. Ondankt dat de hele conversatie gewoon terug te lezen is snapt bol.com het maar niet. Beweringen:
Het is kapot bij de klant aangekomen (JA. Maar niet door mij! Door jullie. Ik heb de retour nooit gehad. Ik wil deze ook niet meer!)
Bol.com claimt geen partij te zijn. Ze beweren dat zij dit artikel niet naar de klant verzonden hebben. Maar dat hebben ze dus wel omdat de klant het naar bol geretourneerd had. En niet naar mij.
Dit is een conversatie die in een rondje gaat. Ik krijg nu net een bericht dat ik de retour MOET accepteren. De klant krijgt zijn geld terug en ik kan ernaar fluiten!
Los hiervan heb ik een andere mail verzonden naar zakelijk@bol.com omdat ik het niet eens ben dat ik de retourkosten heb moeten betalen (Wordt gewoon ingehouden op de uitbetaling) van het artikel wat dus incorrect naar mij verzonden is!
Het is echt te gek voor woorden dit! Na alle andere bakken ellende die ik met bol.com heb is dit voor mij de druppel om in zijn geheel te stoppen met bol.com
Maar dit probleem lijkt niet op te lossen. Ze zijn bij bol.com te STOM om dit te snappen. Inmiddels zijn er al 10-tallen berichten over en weer gegaan. Hoe los ik dit op?
TL;TD Klant stuurt retourartikel naar verkeerd adres. Ik moet toch retourkosten betalen. Artikel raakt beschadigd door klant. Ik moet artikel toch retour accepteren. Dus betaal 2x retourkosten, bol.com commisies en kan artikel in de vuilnisbak gooien door fout van klant
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/66210-zakelijke-conflicten-met-bolcom/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
45 antwoorden op deze vraag