Jump to content
D Van Ettekoven
Verberg

Gebeld door bouw&verbouw

Beste lezers,

Sinds 11 dagen sta ik KvK ingeschreven. Nu ben ik gister gebeld door een kerel van bouwenverbouw.nl

Hij  legde van alles uit om mijn bedrijf te promoten op hun site. Ik zag later op internet dat dit pure oplichting is. Ik heb ook al een factuur gehad van 253 ex btw. Ik heb de beste man duidelijk gemaakt dat ik eerst wil kijken of ik het wat vind. Ik had 14 dagen bedenk tijd, dit blijkt dus al niet te klopen aangezien  ik binnen 14 dagen moet betalen.  

Is er iemand die mij hiermee kan helpen, en hoe ik dit op kan lossen. Mailen en bellen haalt niets uit er word niet op gereageerd.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Welkom op HL

Helaas staan er op dit forum meer ervaringen zoals deze gebundeld,  die kun je opzoeken voor allerlei tips. Ook kun je melding maken bij de fraudehelpdesk, in ieder geval niet betalen en je niet bang laten maken!

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

• 1
Posted (edited)

Ben je één keer gebeld of hebben ze je na het eerste initiële telefoontje nog een keer gebeld? Heb je wat getekend?

Volgens hun eigen voorwaarden is één telefoontje niet voldoende voor het totstandkoming van de overeenkomst:

Artikel 4. Totstandkoming Advertentieovereenkomst

4.1 Een Advertentieovereenkomst komt tot stand op het moment dat:

indien een opdracht tot plaatsing van een Advertentie telefonisch wordt verleend:

Adverteerder, na de initieel telefonisch verstrekte opdracht tot plaatsing van een Advertentie, in een aansluitend bevestigingsgesprek nogmaals telefonisch akkoord voor uitvoering van deze opdracht geeft, welk gesprek, met toestemming van Adverteerder, als bewijs van opdrachtverstrekking als geluidsopname digitaal wordt opgenomen en opgeslagen.

indien een opdracht tot plaatsing van een Advertentie schriftelijk wordt verleend:

Adverteerder een bestelformulier heeft ingevuld en opgestuurd middels e-mail, website, post of fax en de ontvangst en acceptatie van het bestelformulier en daarmee de opdracht door Sitecompany telefonisch dan wel per e-mail aan Adverteerder is bevestigd.

https://www.bouwenverbouw.nl/voorwaarden/

Edited by Rik ·

• 0
Posted (edited)

Dat aansluitend bevestigingsgesprek vindt meteen plaats na het verkoopgesprek (opgenomen). Wat in het verkoopgesprek (niet opgenomen)  gezegd en beloofd is, heeft gering belang in vergelijking met wat in het bevestigingsgesprek 'overeen gekomen' is. Het is de klassieke truc die we hier al jaren in verschillende gedaantes zien terug komen om onachtzame ondernemers te strikken in een overeenkomst die ze eigenlijk niet willen.

Wat Rik schetst is allemaal al gebeurd.

Die 14 dagen bedenktijd zijn wellicht genoemd in het voorafgaand verkoopgesprek, maar dat kan niemand bewijzen. In het bevestigingsgesprek waarschijnlijk niet, ook niet door Van Ettekoven. Die kan een geluidsopname opvragen.

Ik vermoed dat Bouwenverbouw.nl een oude bekende van dit forum is. Zoeken we uit....

Edited by TwaBla

Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

• 0
Posted (edited)

BouwenVerbouw is een initiatief van Sitecompany in Alkmaar, het zusterbedrijf van de oude bekende MediaTrend Publicaties in Alkmaar.

MediaTrend past deze verkooptruc al jaren toe, ik zou bijna zeggen generaties. Aanvankelijk voor Bedrijvenpagina.nl - zie topic. Als ik de naam van de directeur of marketingmanager nou even noem, liggen er binnen enkele dagen weer mailtjes in mijn mailbox: "Laat mij erbuiten svp." Sitecompany beheert talloze online gidsen die gevuld worden met informatie van ondernemers die 'gestrikt' worden door de callcenters van deze groep.

Uit die callcenters is ook Streya (MijnDienstverlener - zie topic) ooit ontstaan, dat in een tijdsbestek van anderhalf jaar meer dan duizend ondernemers dupeerde. Toen Streya failliet ging werden alle vorderingen overgenomen door een onzichtbare financier.

Bezwaar maken op grond van dwaling (verwijzend naar het misleidend voorafgaand verkoopgesprek), niet betalen en veel kabaal maken is het advies. Zie ook Klacht.nl waar veel ondernemers vergelijkbare ervaringen melden. Een telefonisch verkoper bijvoorbeeld die de indruk wekt nauw samen te werken met de KvK (daar hebben we geluidsopnames van) en registratie afspiegelt als een vanzelfsprekende zaak. Zeer misleidend.

Edited by TwaBla

Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt.