Ik werd wat droevig vandaag. Nou ja, wat droevig, -heul- erg droevig! "Drie keer naar adem happen"-droevig, zeg maar!
Na een intensief ontwikkeltraject is bepaalde software bijna in de eindfase gekomen en is alles in stelling gebracht, vanuit eigen financiering, om de wereldwijde distributie op te pakken. Alles in kannen en kruiken, perfecte reacties uit de markt, uniek concept, et cetera (anders zou ik het al lang hebben afgefloten).
Er liggen echter nog 2 problemen voor, a) is de infrastructuur voor internationale, niet-creditcard betalingen, en b) de vertalingen van de software. Ik heb nog 2 maanden de tijd om beide op te lossen, en terzake a. lukt dat allemaal wel, maar ik kreeg vandaag de offertes van vertaalbureaus!
SLIK! Als je een vrolijke dag wilt kun je die enveloppen beter dichtlaten!
In mijn geval schommelt het tussen de 50 en 80 mille, in euri's wel te verstaan, en ik had rekening gehouden met 30. Niet echt een fout, de ontwikkelingen zijn wat uit de hand gelopen dus er is meer vertaalwerk. Maar goed, zelfs met behoorlijk onderhandelen red ik dat waarschijnlijk niet, en zou dat wel zo zijn, dan ben ik erg bang voor afgeraffeld werk. De marketing motor loopt zomogelijk nog vlekkelozer dan bij Microsoft, en ik heb niet keihard 24/7 gewerkt om met een afgeraffelde website en handleidingen te zitten. Ik wil dat gewoon perfect hebben, klaar.
Nou is het op zich allemaal niet zo verschrikkelijk gecompliceerde tekst, eenvoudige beschrijvingen van eenvoudige applicaties zeg maar, en ik had zo het schone vermoeden dat er een heleboel mensen in Nederland rondlopen met een perfecte native tongue in andere talen die het net zo goed zouden kunnen in eerste aanleg.
Ergo, zijn er mensen op HL die die mensen in hun netwerk hebben? Kent u buitenlandse dames (die werken iets consciëntieuzer dan mannen) die weten hoe een PC werkt, en daarbij, als tweede taal, behoorlijk Engels of Nederlands spreken/lezen/schrijven? Graag!
En als iemand heldere lampjes in zijn of haar kop krijgt bij een kop koffie; I'm all ears! Het gaat om 14 talen (alle europese + de meest gangbare + Chinees, Hindi, Japans, etc), maar elke taal is welkom uit marketing oogpunt.
Alvast dank voor het lezen,
Groet, Peter
PS. Punt a. overigens, internationale ontvangst van gelden van niet-creditcard houders als niet-ingezetene, dat blijkt trouwens allemaal ook nog niet zo lekker geregeld te zijn internationaal! Wij willen "gewoon" in 58 landen een bankrekening, klaar. De bekende (internationale) grootbanken, tot Citibank aan toe, zeggen dan gewoon met een gulle lach op hun gezicht, dat dat niet kan. "Dat kan niet heren". Dat er geen bank is die daaraan wil meewerken, omdat "banken leven van de in-efficientie van het betalingsverkeer". Fijn! Laat simpele ik nou denken dat service iets hoger op het prioriteitenlijstje zou staan dan het in stand houden van inefficient betalingsverkeer! Niet dus, ik blijf een simpel mens...
Zoek altijd eerst, tot het uiterste, naar argumenten die je nog -niet- hebt gehoord, voordat je impulsief een oordeel velt en dat achteraf volkomen fout blijkt te zijn...
Dat maakt je een wijzer mens, niet geliefd, maar wel wijzer...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
PW
PW
Hello All,
Ik werd wat droevig vandaag. Nou ja, wat droevig, -heul- erg droevig! "Drie keer naar adem happen"-droevig, zeg maar!
Na een intensief ontwikkeltraject is bepaalde software bijna in de eindfase gekomen en is alles in stelling gebracht, vanuit eigen financiering, om de wereldwijde distributie op te pakken. Alles in kannen en kruiken, perfecte reacties uit de markt, uniek concept, et cetera (anders zou ik het al lang hebben afgefloten).
Er liggen echter nog 2 problemen voor, a) is de infrastructuur voor internationale, niet-creditcard betalingen, en b) de vertalingen van de software. Ik heb nog 2 maanden de tijd om beide op te lossen, en terzake a. lukt dat allemaal wel, maar ik kreeg vandaag de offertes van vertaalbureaus!
SLIK! Als je een vrolijke dag wilt kun je die enveloppen beter dichtlaten!
In mijn geval schommelt het tussen de 50 en 80 mille, in euri's wel te verstaan, en ik had rekening gehouden met 30. Niet echt een fout, de ontwikkelingen zijn wat uit de hand gelopen dus er is meer vertaalwerk. Maar goed, zelfs met behoorlijk onderhandelen red ik dat waarschijnlijk niet, en zou dat wel zo zijn, dan ben ik erg bang voor afgeraffeld werk. De marketing motor loopt zomogelijk nog vlekkelozer dan bij Microsoft, en ik heb niet keihard 24/7 gewerkt om met een afgeraffelde website en handleidingen te zitten. Ik wil dat gewoon perfect hebben, klaar.
Nou is het op zich allemaal niet zo verschrikkelijk gecompliceerde tekst, eenvoudige beschrijvingen van eenvoudige applicaties zeg maar, en ik had zo het schone vermoeden dat er een heleboel mensen in Nederland rondlopen met een perfecte native tongue in andere talen die het net zo goed zouden kunnen in eerste aanleg.
Ergo, zijn er mensen op HL die die mensen in hun netwerk hebben? Kent u buitenlandse dames (die werken iets consciëntieuzer dan mannen) die weten hoe een PC werkt, en daarbij, als tweede taal, behoorlijk Engels of Nederlands spreken/lezen/schrijven? Graag!
En als iemand heldere lampjes in zijn of haar kop krijgt bij een kop koffie; I'm all ears! Het gaat om 14 talen (alle europese + de meest gangbare + Chinees, Hindi, Japans, etc), maar elke taal is welkom uit marketing oogpunt.
Alvast dank voor het lezen,
Groet, Peter
PS. Punt a. overigens, internationale ontvangst van gelden van niet-creditcard houders als niet-ingezetene, dat blijkt trouwens allemaal ook nog niet zo lekker geregeld te zijn internationaal! Wij willen "gewoon" in 58 landen een bankrekening, klaar. De bekende (internationale) grootbanken, tot Citibank aan toe, zeggen dan gewoon met een gulle lach op hun gezicht, dat dat niet kan. "Dat kan niet heren". Dat er geen bank is die daaraan wil meewerken, omdat "banken leven van de in-efficientie van het betalingsverkeer". Fijn! Laat simpele ik nou denken dat service iets hoger op het prioriteitenlijstje zou staan dan het in stand houden van inefficient betalingsverkeer! Niet dus, ik blijf een simpel mens...
Zoek altijd eerst, tot het uiterste, naar argumenten die je nog -niet- hebt gehoord, voordat je impulsief een oordeel velt en dat achteraf volkomen fout blijkt te zijn...
Dat maakt je een wijzer mens, niet geliefd, maar wel wijzer...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6997-16-vertalingen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag