Jump to content
Welsey
Verberg

Onder kor uitkomen zonder 20.000 omzet

vraag
Posted (edited)

Beste allen,

 

Ik heb een vraag over de kor.

Ik heb deze regeling op dit moment op mijn eenmanszaak en zal geen omzet van 20.000 halen omdat ik ook gewoon een normale baan ernaast heb.

Nou werk ik wel met offertes en zal dit aanzienlijk veel geld gaan kosten voor mij.

Nou heb ik hier een topic gelezen van iemand uit 2020. en die heeft een antwoord gekregen van de belastingdienst.

Bij het beëindigen van een onderneming en het opnieuw starten van een onderneming zal bij de nieuwe onderneming de keuze zijn om te kiezen voor kor of niet.

 

Nou heb ik helaas een ander antwoord gekregen. en dat is dat als ik de onderneming stop en een nieuwe begin de kor regeling automatisch word gebruikt voor de nieuwe onderneming.omdat de kor gekoppeld is aan het sub nummer.

Is er in De Tijd iets veranderd waardoor het nu niet meer mogelijk is?

 

Groetjes

 

Wesley 

 

 

modcomment: Wesley heeft het over dit topic https://www.higherlevel.nl/forums/topic/67979-kleineondernemersregeling-kor-stopzetten/

 

@wesley, ik heb je reactie in dat topic verwijderd omdat het niet de bedoeling is op 2 plekken dezelfde vraag te stellen.
laten we jou zaak in dit topic bespreken zodat zaken niet door elkaar gaan lopen

Edited by Roel J
Link to post
Share on other sites

25 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer
39 minuten geleden, Welsey zei:

Nou werk ik wel met offertes en zal dit aanzienlijk veel geld gaan kosten voor mij.

 

Wat heeft het werken met offertes te maken met veel geld kosten en KOR?

 

Overigens is de KOR iets waar je zelf al dan niet impliciet voor kiest. Als je voorheen altijd gebruik maakte van de KOR in je aangifte met een lage omzet, dan ben je soms de nieuwe KOR ingerommeld door de Belastingdienst. In andere gevallen kan het zijn dat je daar zelf ook hebt verzocht.

 

In alle gevallen is het je eigen keus. Als je geen gebruik wilt maken van de KOR, dan is dat je goed recht. Dat is namelijk de standaardsituatie. Als je van de KOR af wilt, dan geef je dat simpelweg door aan de fiscus. Je kan dan overigens de komende jaren niet meer terug, als je dat zou willen.


The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
3 minuten geleden, prinsrachid zei:

 

Wat heeft het werken met offertes te maken met veel geld kosten en KOR?

 

Overigens is de KOR iets waar je zelf al dan niet impliciet voor kiest. Als je voorheen altijd gebruik maakte van de KOR in je aangifte met een lage omzet, dan ben je soms de nieuwe KOR ingerommeld door de Belastingdienst. In andere gevallen kan het zijn dat je daar zelf ook hebt verzocht.

 

In alle gevallen is het je eigen keus. Als je geen gebruik wilt maken van de KOR, dan is dat je goed recht. Dat is namelijk de standaardsituatie. Als je van de KOR af wilt, dan geef je dat simpelweg door aan de fiscus. Je kan dan overigens de komende jaren niet meer terug, als je dat zou willen.

Ik werk voor een ondernemer als ik bijvoorbeeld een ventilator in rekening breng kost deze 600 ex en 660 inc.

Als de de prijs 660 verreken ben ik te duur en doe ik de prijs 600 kost mij dat best wat geld.

Ik heb inderdaad zelf gekozen voor kor op advies van de boekhouder.

Als je eenmaal voor kor heb aangemeld moet je of 20.000 omzet in 1 boekjaar. Heb je dat niet zit je er minimaal 3 jaar aanvast

Ik ben er nog niet zo lang mee bezig dus excuus voor mijn onduidelijkheid.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Posted 1349 - 91

600 exclusief BTW is toch 726 inclusief? Verder zou je eens kunnen afvragen of dit wel zo handig is? Feitelijk koop en verkoop jij een best wel duur onderdeel waardoor je als leverancier gezien wordt en aansprakelijk gehouden kan worden voor eventuele technische problemen. 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
55 minuten geleden, Bert. zei:

600 exclusief BTW is toch 726 inclusief? Verder zou je eens kunnen afvragen of dit wel zo handig is? Feitelijk koop en verkoop jij een best wel duur onderdeel waardoor je als leverancier gezien wordt en aansprakelijk gehouden kan worden voor eventuele technische problemen. 

Excuus dat bedoelde ik ook 21%.

Ik ben monteur dus ik plaatst de ventilator ook.

Dit is een voorbeeld het zou ook kunnen gaan over een nieuw stuk kanaal etc.

Het probleem is nu dat ik geen btw kan aftrekken.

En alles netto naar de opdrachtgever moet factureren.

Ik weet dat dit mijn eigen stomme fout is en dat ik beter onderzoek had moeten doen.

Ik hoopte om hier de oplossing te vinden.

Zoals ik zij in mijn eerste bericht dat hier een topic over was en de gene contact heeft gehad met de belastingdienst.

En dat de beste man een antwoord krijg dat als hij zijn eenmans zou opzeggen en een nieuwe aan zou vragen de kor regeling zou vervallen.

Echter heb ik een antwoord gehad dat dit niet mogelijk is helaas.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Posted 6897 - 1,212

Dat is ook wel een beetje logisch want de eenmanszaak dat ben jij.. De scheiding zakelijk en privé bestaat alleen op papier.

 

Het zou hoogst waarschijnlijk wel kunnen als je vanuit een VOF of een BV terug zou gaan naar een eenmanszaak want in die gevallen wordt er een andere rechtsvorm beëindigd en was de BTW plicht en/of KOR gekoppeld aan die ondernemingsvorm en niet (alleen) aan de persoon.

 

Deels dus eigen schuld, beetje ook van je boekhouder, die had ook beter op moeten letten en voor en nadelen moeten bekijken.

 

Een mogelijke oplossing is wel aangedragen.. jij moet zorgen dat je alleen voor je expertise / kennis wordt ingehuurd en ook niet allerlei apparatuur gaan leveren.

Bert zegt het al als jij de ventilator levert en het ding loopt vast dan ben jij aansprakelijk.. dat moet je niet willen. bij een stuk pijp loop je niet zoveel risico maar bij electronica al snel wel.. Een ventilator installeren is misschien uurtje werk, maar als je onder garantie moet gaan repareren dan kost het je al snel veel meer tijd en de kans dat jij jou uren kan terughalen bij de fabrikant is vrij klein.  Dus naast je BTW probleem lijkt dit me ook een serieus probleem.

En je kunt beide in 1 klap oplossen door alleen je monteursvaardigheden te verkopen en het materiaal inkoop aan je (hoofd)aannemer te laten of op naam van je klant te doen. Mensen komen bij jou uit voor je gouden handjes of je gunstiger tarief. toch? Niet omdat je zo'n groot assortiment aan ventilatoren in de showroom het staan.

Het is even een omslag in je werkwijze maar veel bijverdieners doen het zo.. en veel van je klanten zullen het snappen..

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste,

 

Ik heb een vraagje over het sub nummer.

 

Als ik een EZ met het sub nummer B01 beëindig en vervolgens een nieuwe EZ open, krijg ik dan een sub nummer B02?

 

 

Mod comment: nieuw topic samengevoegd met reeds bestaande vraag

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Posted 2146 - 202
Posted (edited)
27 minuten geleden, Welsey zei:

Als ik een EZ met het sub nummer B01 beëindig en vervolgens een nieuwe EZ open, krijg ik dan een sub nummer B02?

Heb jij nog een Btw-id nummer met B01 erachter? Die nummers zijn begin 2020 gewijzigd en ik dacht dat achter de B tegenwoordig een willekeurig nummer stond.

 

Het oude B01 nummer wordt alleen nog voor interne doeleinden bij de belastingdienst gebruikt en mag je niet meer extern gebruiken.

 

Of je een compleet nieuw nummer krijgt bij beëindiging en opnieuw opstarten weet ik niet.

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/internationaal/btw_voor_buitenlandse_ondernemers/nieuw-btw-identificatienummer

 

Edit: Achter de B staat een controlegetal. Dat is dus een versleuteling van de eerdere willekeurige 9 cijfers. Het zou wel heel toevallig zijn als dat bij jou 01 zou zijn (maar niet ondenkbaar).

 

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/bedrijf-starten/btw-nummer-alles-wat-je-wil-weten/

 

 

Edited by Rik ·
Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
8 minuten geleden, Rik · zei:

Heb jij nog een Btw-id nummer met B01 erachter? Die nummers zijn begin 2020 gewijzigd en ik dacht dat achter de B tegenwoordig een willekeurig nummer stond.

 

Het oude B01 nummer wordt alleen nog voor interne doeleinden bij de belastingdienst gebruikt en mag je niet meer extern gebruiken.

 

Of je een compleet nieuw nummer krijgt bij beëindiging en opnieuw opstarten weet ik niet.

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/internationaal/btw_voor_buitenlandse_ondernemers/nieuw-btw-identificatienummer

 

Edit: Achter de B staat een controlegetal. Dat is dus een versleuteling van de eerdere willekeurige 9 cijfers. Het zou wel heel toevallig zijn als dat bij jou 01 zou zijn (maar niet ondenkbaar).

 

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/bedrijf-starten/btw-nummer-alles-wat-je-wil-weten/

 

 

Ik heb inderdaad een btw ID nummer met een willekeurig nummer achter de B.

 

Het gaat mij nu om het 2de nummer dat is inderdaad alleen voor de belasting.

Dat nummer is nu mijn BSN B01 wat iedereen heeft volgens mij.

Maar ik wil nu weten of het nummer BSN B02 word bij het starten van een nieuwe EZ na het beëindigen van de huidige EZ.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Posted 2146 - 202
2 minuten geleden, Welsey zei:

Dat nummer is nu mijn BSN B01 wat iedereen heeft volgens mij.

Het is absoluut niet de bedoeling dat jij het nummer met je BSN en B01 nog gebruikt voor iedereen en al zeker niet op facturen. Het BSN.B01 nummer is ook geen geldig btwnummer meer. Die kun je ook niet meer in het VIES-systeem vinden. Dus als jij dat nog op facturen hebt staan zul je dat zsm moeten wijzigen (en aan al je leveranciers doorgeven).

 

2 minuten geleden, Welsey zei:

Maar ik wil nu weten of het nummer BSN B02 word bij het starten van een nieuwe EZ na het beëindigen van de huidige EZ.

Het interne nummer voor de belastingdienst (wat nu BSN.B01 is) wordt alleen nog intern gebruikt. Wat maakt het dan uit of dit wel of niet wijzigt. Je mag het al lang niet meer gebruiken naar je klanten toe !

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Posted (edited)
5 minuten geleden, Rik · zei:

Het is absoluut niet de bedoeling dat jij het nummer met je BSN en B01 nog gebruikt voor iedereen en al zeker niet op facturen. Het BSN.B01 nummer is ook geen geldig btwnummer meer. Die kun je ook niet meer in het VIES-systeem vinden. Dus als jij dat nog op facturen hebt staan zul je dat zsm moeten wijzigen (en aan al je leveranciers doorgeven).

 

Het interne nummer voor de belastingdienst (wat nu BSN.B01 is) wordt alleen nog intern gebruikt. Wat maakt het dan uit of dit wel of niet wijzigt. Je mag het al lang niet meer gebruiken naar je klanten toe !

 

 

Voor mij is dit op het moment cruciaal!

Mijn huidige EZ heeft een kor. 

Ik heb met een adviseur gebeld en die zegt dat als ik mijn huidige EZ opzeg en een nieuwe aanvraag de kor komt te vervallen, omdat het sub nummer veranderd.

En daar is de kor aan verbonden.

Maar ik zoek  naar bevestiging van meerdere mensen.

 

Edited by Welsey
Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
7 minuten geleden, Welsey zei:

Ik heb met een adviseur gebeld en die zegt dat als ik mijn huidige EZ opzeg en een nieuwe aanvraag de kor komt te vervallen, omdat het sub nummer veranderd. En daar is de kor aan verbonden.

 

Volgens mij is het verbonden aan de ondernemer. Je eenmanszaak opheffen en weer oprichten zou volgens mij niet veel uitmaken. Als het goed is geldt de KOR voor álle subnummers.


The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Posted 2146 - 202
57 minuten geleden, Welsey zei:

Mod comment: nieuw topic samengevoegd met reeds bestaande vraag

Ja... dan zijn mijn antwoorden inmiddels wat onzinnig geworden. Ts had het over een omzetnummer/btwnummer dat eindigt op B01. Maar die nummers bestaan dus niet meer. Later wordt duidelijk dat hij dus het interne communicatienummer van de belastingdienst bedoeld (twee verschillende dingen).

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
3 minuten geleden, Rik · zei:

Ja... dan zijn mijn antwoorden inmiddels wat onzinnig geworden. Ts had het over een omzetnummer/btwnummer dat eindigt op B01. Maar die nummers bestaan dus niet meer. Later wordt duidelijk dat hij dus het interne communicatienummer van de belastingdienst bedoeld (twee verschillende dingen).

 

Excuus ik ben hier echt een leek in maar dat is inderdaad wat ik bedoel

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Posted 6897 - 1,212

Nou Rik, dat is toch echt een misvatting die omzetbelastingnummers bestaan nog wel degelijk er is alleen een BTW-id bij gekomen voor extern gebruik..

Dus op dat punt ben jij abuis, wesley gebruikte de goede term..

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/btw_nummers_controleren/uw_btw_nummer

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
5 minuten geleden, prinsrachid zei:

 

Volgens mij is het verbonden aan de ondernemer. Je eenmanszaak opheffen en weer oprichten zou volgens mij niet veel uitmaken. Als het goed is geldt de KOR voor álle subnummers.

Dat is dus het vervelende ik lees en hoor van iedereen iets anders.

Er is een topic geweest in 2020 diegene heeft met de BD gesproken en die zij dat het dus wel op deze manier kan.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het zou kunnen dat het mogelijk is, maar volgens mij moet je daarvoor dan écht je onderneming ]]staken. Dus je activiteiten staken, afrekenen voor de inkomstenbelasting, uitschrijven bij de Kamer van Koophandel, btw-nummer opzeggen. En als je door de hele molen bent gegaan, richt je vervolgens een 'soortgelijke' onderneming op. Dus wederom inschrijven bij de Kamer van Koophandel (en inschrijfgeld betalen) en vervolgens wachten op een nieuw btw-nummer.  Ik gok dat het niet helemaal de bedoeling is dat je dit zo doet om onder de KOR uit te komen, maar ik kan me ook voorstellen dat de fiscus momenteel geen controlemechanisme heeft om dit te herkennen als je het zo zou doen.


The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
2 minuten geleden, prinsrachid zei:

Het zou kunnen dat het mogelijk is, maar volgens mij moet je daarvoor dan écht je onderneming ]]staken. Dus je activiteiten staken, afrekenen voor de inkomstenbelasting, uitschrijven bij de Kamer van Koophandel, btw-nummer opzeggen. En als je door de hele molen bent gegaan, richt je vervolgens een 'soortgelijke' onderneming op. Dus wederom inschrijven bij de Kamer van Koophandel (en inschrijfgeld betalen) en vervolgens wachten op een nieuw btw-nummer.  Ik gok dat het niet helemaal de bedoeling is dat je dit zo doet om onder de KOR uit te komen, maar ik kan me ook voorstellen dat de fiscus momenteel geen controlemechanisme heeft om dit te herkennen als je het zo zou doen.

Op dit moment heb ik nog geen inkomsten gehad op 1 factuur na.

Ik ben echt een beginnende beginneling.

Ik heb me verkeerd laten informeren door de boekhouder, en het grootste deel is en blijft het mijn eigen schuld natuurlijk.

Maar met de kor kan ik naar mijn idee gewoon niet goed van start gaan.

Ik wil met mijn eigen inkomen inversteren in het bedrijf dmv gereedschap te kopen etc.

Ik heb nu een opdrachtgever waarvoor ik kan werken buiten mijn loondienst, dat heeft best lang geduurd voordat ik dat voor elkaar kreeg.

Word bij het opzeggen van de KvK ook automatisch het btw opgezegd of moet ik dit zelf gaan doen?

Onder staken moet ik verstaan dat je je werk stil moet leggen?

 

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer
Posted 4511 - 546
4 uur geleden, Welsey zei:

Ik heb me verkeerd laten informeren door de boekhouder, en het grootste deel is en blijft het mijn eigen schuld natuurlijk.

Maar met de kor kan ik naar mijn idee gewoon niet goed van start gaan.

Op deze manier van start gaan is inderdaad niet goed, al betwijfel ik of dat alleen uw eigen schuld is.

Steeds vaker kees ik hier dat het op advies van de boekhouder is besloten om voor de KOR te kiezen, terwijl een beetje boekhouder moet weten wat de voor- en vooral de nadelen hiervan zijn. Het is gewoon een gedrocht van een belastingregel die voor slechts weinigen administratief ook maar iets oplevert of bespaard. Maar goed ... gedane zaken nemen geen keer. Persoonlijk zou ik het voor niemand aanbevelen, en zeker niet voor een startende ondernemer.

 

Wat betreft dat staken en opnieuw starten van een onderneming, is de procedure zoals prinsrachid het beschrijft.

Het is niet zo is dat u aan het eerste loket de onderneming kunt staken en direct aan het tweede loket de nieuwe onderneming kunt inschrijven. U zal toch eerst moeten wachten dat uw OB-nummer  - jawel, die met B01 - door de Belastingdienst wordt opgeheven ... en dat kan wel enige weken tot maanden op zich laten wachten. Nadat u bericht heeft gekregen van de Belastingdienst kunt u uw bedrijf - desgewenst met dezelfde naam en met dezelfde activiteiten - opnieuw inschrijven. U krijgt dan een nieuw OB-nummer eindigend op B02. De KOR is dan ook verleden tijd.

 

4 uur geleden, Welsey zei:

Onder staken moet ik verstaan dat je je werk stil moet leggen?

Dat klopt ... anders gaat de Belastingdienst er vanuit dat de nieuwe activiteiten onder de oude regels zijn voorgezet.

Nu zal de controle daarop, onder de huidige omstandigheden bij de Belastingdienst, niet vanzelfsprekend zijn, maar voor het maken van facturen zal u toch ook eerst op uw nieuwe btw-identificatienummer moeten wachten.

Het is dus ... uitschrijven van de oude onderneming, wachten op bevestiging van de Belastingdienst en inschrijven van de nieuwe onderneming.

U of uw boekhouder krijgt dus te maken met twee bedrijven die ook in de aangifte inkomstenbelasting terugkomen ... tenzij de jaarwisseling daartussen zit.


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
7 uur geleden, Cosara zei:

Op deze manier van start gaan is inderdaad niet goed, al betwijfel ik of dat alleen uw eigen schuld is.

Steeds vaker kees ik hier dat het op advies van de boekhouder is besloten om voor de KOR te kiezen, terwijl een beetje boekhouder moet weten wat de voor- en vooral de nadelen hiervan zijn. Het is gewoon een gedrocht van een belastingregel die voor slechts weinigen administratief ook maar iets oplevert of bespaard. Maar goed ... gedane zaken nemen geen keer. Persoonlijk zou ik het voor niemand aanbevelen, en zeker niet voor een startende ondernemer.

 

Wat betreft dat staken en opnieuw starten van een onderneming, is de procedure zoals prinsrachid het beschrijft.

Het is niet zo is dat u aan het eerste loket de onderneming kunt staken en direct aan het tweede loket de nieuwe onderneming kunt inschrijven. U zal toch eerst moeten wachten dat uw OB-nummer  - jawel, die met B01 - door de Belastingdienst wordt opgeheven ... en dat kan wel enige weken tot maanden op zich laten wachten. Nadat u bericht heeft gekregen van de Belastingdienst kunt u uw bedrijf - desgewenst met dezelfde naam en met dezelfde activiteiten - opnieuw inschrijven. U krijgt dan een nieuw OB-nummer eindigend op B02. De KOR is dan ook verleden tijd.

 

Dat klopt ... anders gaat de Belastingdienst er vanuit dat de nieuwe activiteiten onder de oude regels zijn voorgezet.

Nu zal de controle daarop, onder de huidige omstandigheden bij de Belastingdienst, niet vanzelfsprekend zijn, maar voor het maken van facturen zal u toch ook eerst op uw nieuwe btw-identificatienummer moeten wachten.

Het is dus ... uitschrijven van de oude onderneming, wachten op bevestiging van de Belastingdienst en inschrijven van de nieuwe onderneming.

U of uw boekhouder krijgt dus te maken met twee bedrijven die ook in de aangifte inkomstenbelasting terugkomen ... tenzij de jaarwisseling daartussen zit.

Dank voor deze reactie hier heb ik echt wat aan!

Ik heb gister de EZ opgezegd en ik heb een nieuwe afspraak staan op 17 mei.

Dit zal dan waarschijnlijk te vroeg zijn.

Ik heb wel een nieuwe naam, maar ik zal echt moeten wachten tot dat ik bericht krijg van de belastingdienst.

Want als ik te snel de nieuwe EZ begin zal de EZ onder  dezelfde btw nummer verder gaan begrijp ik.

Ik heb dit al met de opdrachtgever besproken en die snapt het gelukkig!

Dank voor de hulp👍

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb deze topic inderdaad gelezen en contact gehad met Eric.

Echter heeft hij dit verder niet doorgezet.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Posted (edited)

Ik heb de KvK opgezegd.

Als ik nu bij VIES kijk en mijn btw nummer invul krijg ik de melding dat het btw nummer niet bestaat.

Ook als ik naar belastingdienst/mijn zakelijk ga zie ik dat ik geen btw nummer heb.

Zal ik 1 van de weinige zijn waarbij iets snel gegaan is bij de belastingdienst.

Of is dit standaard na opzeggen van KvK dat het btw nummer direct online gehaald word?

Edited by Welsey
Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Posted 4511 - 546
23 minuten geleden, Welsey zei:

Als ik nu bij VIES kijk en mijn btw nummer invul krijg ik de melding dat het btw nummer niet bestaat.

Dat hangt er vanaf wat u invult ...

 ... uw interne OB-nummer of uw externe btw-identificatienummer.

Voor het VIES vult u uw btw-id in.


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Beste,

 

Ik zou nog even laten weten of het gelukt is met het btw nummer.

 

Ik heb de oude EZ 2 weken geleden opgezegd met het sub nummer B01.

 

Ik ben maandag een nieuwe EZ gestart , en heb vanmiddag een nieuw btw nummer gekregen.

En jawel met het sub nummer B02!

Nu alleen nog even langs de nieuwe boekhouder om alles te controleren voor de zekerheid.

 

Bedankt voor jullie hulp en reacties!!

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 439 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept