1. ik heb in het verleden in 2017 een bol.com verkoopaccount gehad als eenmanszaak.
Deze is toen gesloten vanwege het niet nakomen van prestaties. Leeftijd 19 jaar en weinig ervaring.
Aanbieden snelle levertijd maar dit niet na kunnen komen.
Per december 2020 is er na veel mailverkeer heen er weer besloten door bol.com dat er 1 account voor mij geopend mocht worden.
Toen ben ik met een V.O.F. het account gestart.
Nu zijn we op het punt dat de samenwerking gaat stoppen.
Beide vennoten hebben een eenmanszaak gestart en gaan op eigen voet verder, core business is bol.com verkoop.
Nu krijg ik echter de melding dat het nieuw te openen account niet werkzaam is, geblokkeerd. Dit omdat er 1 account voor mij bestemd is zoals eerder afgesproken.
Ik heb twee dingen geprobeerd voor elkaar te krijgen:
1. aanvraag wijziging bedrijfsgegevens huidige account bol.com van de oude (nog niet uitgeschreven) VOF.
antwoord bol.com > kan enkel bij VOF naar BV. VOF naar Eenmanszaak wordt niet gezien als groei en is niet mogelijk.
Een BV starten is niet mogelijk. Ik kan geen DGA salaris uitbetalen.
2. Kan bol.com dan niet mijn VOF account sluiten en de eenmanszaak openen.
Antwoord : nee dat is niet mogelijk. Ik heb hier al meerdere mails over gestuurd maar iedere keer wijzen ze dit af.
Hetgeen ik nu wil doen is als volgt:
1. Inschrijven familielid (moeder) in de V.O.F., Oude vennoot uitschrijven. Beiden zijn akkoord.
2. Het bestaande account van de VOF gebruiken ter verkoop NL en BE.
3. alle Inkopen en kosten doen via de eenmanszaak
Dan volgt maandelijks de omzet factuur die geboekt wordt op de VOF.
Ik wil dan vanuit mijn eenmanszaak factureren naar de VOF, verkopen maand x.
Is hetgeen ik schets mogelijk: omzet doorboeken van VOF naar Eenmanszaak zodat resultaat VOF weer op 0 komt middels een factuur vanuit de eenmanszaak?
Daarnaast hoor ik graag of ik dingen vergeten ben bij deze constructie. Dank!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DBruins
DBruins
Goedenavond,
Situatie is als volgt:
1. ik heb in het verleden in 2017 een bol.com verkoopaccount gehad als eenmanszaak.
Deze is toen gesloten vanwege het niet nakomen van prestaties. Leeftijd 19 jaar en weinig ervaring.
Aanbieden snelle levertijd maar dit niet na kunnen komen.
Per december 2020 is er na veel mailverkeer heen er weer besloten door bol.com dat er 1 account voor mij geopend mocht worden.
Toen ben ik met een V.O.F. het account gestart.
Nu zijn we op het punt dat de samenwerking gaat stoppen.
Beide vennoten hebben een eenmanszaak gestart en gaan op eigen voet verder, core business is bol.com verkoop.
Nu krijg ik echter de melding dat het nieuw te openen account niet werkzaam is, geblokkeerd. Dit omdat er 1 account voor mij bestemd is zoals eerder afgesproken.
Ik heb twee dingen geprobeerd voor elkaar te krijgen:
1. aanvraag wijziging bedrijfsgegevens huidige account bol.com van de oude (nog niet uitgeschreven) VOF.
antwoord bol.com > kan enkel bij VOF naar BV. VOF naar Eenmanszaak wordt niet gezien als groei en is niet mogelijk.
Een BV starten is niet mogelijk. Ik kan geen DGA salaris uitbetalen.
2. Kan bol.com dan niet mijn VOF account sluiten en de eenmanszaak openen.
Antwoord : nee dat is niet mogelijk. Ik heb hier al meerdere mails over gestuurd maar iedere keer wijzen ze dit af.
Hetgeen ik nu wil doen is als volgt:
1. Inschrijven familielid (moeder) in de V.O.F., Oude vennoot uitschrijven. Beiden zijn akkoord.
2. Het bestaande account van de VOF gebruiken ter verkoop NL en BE.
3. alle Inkopen en kosten doen via de eenmanszaak
Dan volgt maandelijks de omzet factuur die geboekt wordt op de VOF.
Ik wil dan vanuit mijn eenmanszaak factureren naar de VOF, verkopen maand x.
Is hetgeen ik schets mogelijk: omzet doorboeken van VOF naar Eenmanszaak zodat resultaat VOF weer op 0 komt middels een factuur vanuit de eenmanszaak?
Daarnaast hoor ik graag of ik dingen vergeten ben bij deze constructie. Dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72086-constructie-ten-behoeve-van-een-bolcom-verkoopaccount/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag